Resistance: Wow! Dat is een Aga, toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Prachtige oven inderdaad!
Voor de mensen die in een gietijzeren pan bakken, vet je die nog in?
olga schreef:8nnemiek schreef:Hoe warm heb je de oven staan tijdens het rijzen? Een langzame rijs is beter dan een snelle rijs, ik zou niet hoger dan 30 graden gaan, en zodra het deeg verdubbeld is in volume kan het in de oven.
De oven staat op 35, lager kan niet. Ik ga het gewoon buiten de oven proberen.
chamion schreef:Zo, ik ben net begonnen met de eerste test in mijn oventje. Mijn gietijzeren stoofpannetje pas erin. Dus heb een mini deegje gemaakt (250 gram) om de bloem en de gist (half jaartje over de datum) uit te proberen. Eerste rijzing is een feit.
TheaD schreef:Dank jullie wel allemaal.
Resistance: Wow! Dat is een Aga, toch?Als ik een grotere keuken had gehad....
8nnemiek schreef:chamion schreef:Zo, ik ben net begonnen met de eerste test in mijn oventje. Mijn gietijzeren stoofpannetje pas erin. Dus heb een mini deegje gemaakt (250 gram) om de bloem en de gist (half jaartje over de datum) uit te proberen. Eerste rijzing is een feit.
Wat leuk, ik ben benieuwd of het werkt in je oventje!
Bij kleinere broden kan ie meestal ook iets minder lang in de oven, maar dat is een kwestie van uitproberen.
8nnemiek schreef:bella, waaw wat een mooie broden! Hoe krijg je het blad-motiefje erop?
Citaat:En ik ben wel benieuwd naar je croissant recept!
pmarena schreef:Wauw, die broden met dat blaadjes motief!!![]()
Zeg die gietijzeren pannen zijn natuurlijk wel lekker charmant ouderwets, maar in principe zou je in plaats van een gietijzeren pan toch ook een RVS pan moeten kunnen gebruiken denk ik...?
Ik zit al jaren te dubben of een gietijzeren (hoge) pan nog een aanvulling is hier op 1 of andere manier