Wat lust je echt niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:46

Champignons :r
Op geen enkele manier, als ik het alleen al ruik. Alle overige paddestoelen ook trouwens.

Happy_Joy

Re: Wat lust je echt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:49

Sla :?

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:51

Paté, en alles dat erop lijkt. Dat is echt het enige wat ik niet binnen kan houden.

Krijg dan altijd flashbacks naar een vader van een vriendinnetje. Om ons te laten schikken nam hij een grote eetlepel uit een blikje nat kattenvoer en at dat zo op. Als de kat het at, kon hij het ook eten. Dus iedere keer als ik paté zie of ruik moet ik daaraan denken. Tot de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom hij de behoefte voelde om ons op die manier te laten schikken... :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:52

Boerenkool...yuk,yuk,yuk nee en zeker niet als stamppot. Blegh.
Varkenskarbonade
Kapucijners
Vooral bovenstaande gecombineerd kapucijners met aardappels een karbonade en de jus erover...getvertje.

Verder krijg je mij niet enthousiast met oesters, slakken en gamba’s. Eet het wel maar tis altijd mweh.

Oh geef me ook geen buikspek.

Vind een varken sowieso eigenlijk alleen als half om half gehakt, worst en ham lekker.. Varkenshaasjes vind ik ook niks aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:53

Orgaanvlees als niertjes, lever, pens. Tong van dier, slakken en spruitjes en zuurkool. Verder eigenlijk alles wel al mag ik ivm allergie veel niet meer hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:54

Happy_Joy schreef:
Sla :?

Jep, ik ook. Ik lust geen rucola, geen veldsla, geen romaine. Maar ook geen komkommer, rauwe tomaat of alles wat er normaal in een salade zou gaan.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:54

Ahja varkensvlees vind ik ook niet wauw, koteletten enzo, te taai!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:55

Wel of niet iets lekker vinden is ook afkomst/streek/ gerelateerd he.
Walvis? moet er niet aan denken. Een Inuit weet niet beter.

Enne krijg nu half Bokt over mij heen maar Pate foie gras :9

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:56

Ik kan niks bedenken waar ik écht niet lust. Ik heb natuurlijk wel voorkeuren en vind sommige dingen heel lekker en sommige dingen minder, maar zoals hier mensen bijna walgen... Neuh. Ik ben een vreetzakje. :D

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:58

Beslist geen glas water :r of een glas melk :r en geen orgaan vlees o.a. lever, hart, niertjes, foie gras, paté, bloedworst, milt, long, testikels, tong, snuit, pens, maag, hersenen en kalfszwezerik :r
Rest lust ik bijna alles en geen moeilijker eter Y)(^)
Laatst bijgewerkt door sporten op 10-01-19 13:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:00

Wat ik echt vies vindt, en niet zo zeer om de smaak is stampot. Zo door elkaar gemengd vies goedje. En dat heb ik ook met aardappelpuree, die structuur brrr. Vooral als het helemaal gepureerd is met melk enzo :r.

Vis vond ik altijd heel vies, maar begin het langzaam aan wel wat dingen lekker te vinden. :D

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:00

Het enige waarvan ik nu kan bedenken dat ik het echt niet lust is en ook altijd mijn best doe het te vermijden is brood. Afbakbroodjes of een tosti is nog te doen, maar een gewone snee brood kan ik echt niet wegkrijgen, ongeacht welk beleg erop zit.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:01

Rauwe tomaat
Komkommer
Ui
Rode kool
Pinda, al vind ik satésaus wel prima. Maar losse pinda's, pindakaas en m&m's met pinda vind ik gruwelijk!

Ja het is best een moeilijk leven zo :')
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 10-01-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:01

Avocado lust ik ook niet! Ik snap de hele hype niet... ik vind het echt niet te eten zo goor!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:04

Champignons of andere paddenstoelen vind ik zelfs goor om aan te raken. Laat staan te eten.
Bij week en schaaldieren (hoewel ik gefrituurde garnaal heerlijk vind.) is het voornamelijk de zeewater smaak wat mij tegen houdt. Ik eet geen lever en nieren oid uit principe (daar gaan afvalstoffen doorheen). Paté en olijven vind ik ook niks.
Paprika is oké mits fijn en dat het ergens door heen zit. Grote stukken, bah :+
Zuurkool en Hutspot zijn ook niet mijn favoriet.
Ik houd ook niet veel van kaas afgezien van brie op toast (niet te grote stukken), goudse jong belegen, bepaalde kaassauzen en mozzarella. Verder gruw ik er van.
Avocado vind ik erg smaakloos en niet te pruimen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:04

Pindakaas met stukjes pinda er in. Brr.

Ik vind pindakaas zelf wel lekker, maar ik vind pinda's echt vreselijk. Lekker logisch :') Moet er serieus van kokhalzen/overgeven als er stukjes pinda in de pindakaas zitten.

En lever. Ooit een stukje geproefd. Het was zo mousse achtig := Niks voor mij!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:07

Ik lust eigenlijk best veel als ik dit topic zo lees. Enige wat ik echt niet lekker vind is zuurkool en witlof. Oh en pindakaas, wat een vies spul %)
Voor de rest eet ik geen dierlijke producten, lust ik wel maar ik wil het niet eten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:07

Anoniem schreef:
Ik zie sommige mensen dingen noemen waarvan ik denk hmzzz...
Vis, orgaanvlees, (geiten)kaas. Het zijn dat dingen waar echt zo veel soorten en smaken in zijn. Het is dan toch meer een wil ik niet dan een lust ik niet?
Ik ben gek op een broodje halfom (gelardeerde varkenslever en pekelvlees) maar ik griezel van kippenlevertjes.
Ik heb een rare, ik ben gek op sushi en rijstevlaai. Maar ik eet géén losse rijst of nasi, die korreltjes in mijn mond brrrrrrr naar gevoel.
Mosselen en andere schaal en schelpdieren ook niet. Om het mondgevoel, de structuren staan me niet aan. Kleine Hollandse garnaaltjes vind ik heel soms wel weer heel erg lekker.
Oh en ik hou van spruitjes! En van lof! :9

Nou ja. Geitenkaas. Ik ben er dol op hoor. Maar geitenkaas heeft wel echt een geit smaakje! En ik heb wel 100 soorten gehad. Als je dat smaakje niet lekker vindt houdt het al snel op.

Garnalen vind ik weinig aan.
Lust ze wel. Maar vind er weinig smaak aan zitten. Behalve de garnalen in Cuba.
Heerlijk gekruid op de BBQ. Echt heerlijk.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:09

Kokosnoot

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:11

Vlees, vis, schaal/schelp/weekdieren := Ben dan ook al vanaf mijn 9e ongeveer vegetariër. Deels ideologie, maar overgrote deel omdat ik ontzettend veel vlees/vis echt niet wegkreeg.
En daarmee dus ook: bepaalde vleesvervangers die té veel lijken/doen denken aan echt vlees.
Verder de structuur van (bruine/witte) bonen, kikkererwten etc. Al is dit meer niet lekker vinden en de structuur die tegenstaat dan echt niet lusten. Als het door een gerecht heen zit gaat het prima, maar anders niet :+
Sterke (Franse) schimmelkazen.
Zachtgekookt ei.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:22

Rode kool en prei vind ik heel erg vies, al sinds ik klein ben kan ik dit gewoonweg niet eten (tot grote frustratie van mijn moeder destijds :P ). Toen ik ouder werd begreep ze dat ik het echt niet weg kon krijgen en hoefde ik het niet meer te eten.

Verder lust ik vrijwel alles maar er is veel wat ik niet graag eet dus ik ben wel behoorlijk kieskeurig.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:36

Rode kool, stoofpeertjes, (smeer)kaas, yoghurt, en kokosnoot/melk hoef je bij mij echt niet mee aan te komen :') :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:38

Oh ja bah dat verse vruchtvlees van een kokosnoot vind ik ook echt vreselijk vies

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:45

Vlees! Die ‘draderige’ structuur :r
Van varken en kip word ik ziek, daarom ben ik gelukkig al meer dan 20 jaar vegetariër.
Een korreltje rundergehakt door bijvoorbeeld pastasaus, is het enige waar ik niet over miep.
De smaak van vlees heb ik dan weer geen moeite mee, ik eet ook rustig iets dat in dezelfde pan gebakken is, of als ik het vlees ergens tussenuit kan vissen.

Verder ga ik echt over mijn nek van gekookte/gestoofde witlof. Slijmerige, weeïge, kleurloze drap! Rauw lust ik het wel.

Verder maar weinig wat ik echt niet lust.
Wat ik niet graag zelf zou klaarmaken is zuurkool.

Spruitjes waren als kind mijn lievelingseten, en champignons gaan hier met bakken tegelijk naar binnen :9

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:01

Aubergines...daar ga ik echt van kokhalzen

Paprika's zal ik zelf nooit klaarmaken, als het ergens doorheen zit, eet ik het wel, maar lekker is anders...