Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Denise_ schreef:De honing was gekristalliseerd. Eventjes opwarmen in de magnetron en je kan het weer - oh.
[ Afbeelding ]
En wat een ramp om weer schoon te krijgen, of niet? Muluna schreef:Ik had gehoopt de mijne hier te lezen.. maar helaas blijk toch écht de enige te zijn met deze uberdomme misser![]()
Kan prima koken maar op een middag was ik mijn boerenkool aan het maken. De aardappelen stonden op en toen deze gaar waren, afgegoten en hopla de zak boerenkool opengetrokken, erin gemikt en stampen maar....Toen opeens dacht ik: "Neeeeeeeee, WAT-DOE-IK! Ik stond boerenkool te maken met stamppot rauwe andijvie in mijn achterhoofd. Had dus de boerenkool niet meegekookt!
Stamppot rauwe boerenkool dus. Haha heel stom. Ik heb wel gelachen natijd, ik dacht echt, jeeetje wat ukkelig is dit. Heb het hele kookproces met andijvie in mijn hoofd gelopen.
Hij haalde het ei na een minuut of 6 uit de pan, terwijl het water nog niet gekookt had, en was ervan overtuigd dat het nu goed gaar was.
Hij was écht overtuigd dat het goed zou gaan
Solica schreef:dit heb ik ook een keer gehad. Mijn magnetron leeftnog wel want toen ik de eerste vonk zag t ding meteen uitgezet (en drong gelukkig op laag wattage)Niet echt koken, maar ik had een pot Nutella en omdat die in de schuur had gestaan was het koud en stijf. Ik kon het totaal niet uitsmeren dus ik dacht : laat ik het even in de magnetron doen! Nou zo gezegd zo gedaan alleen was ik de restjes van het zilveren papier er vergeten af te halen. Leuk hoor onweer in je magnetron, maar de magnetron heeft het niet overleefd
Citaat:Heb net voor het eerst - en hopelijk laatst - de diepvries gestofzuigd.
glasplaat sneuvelde toen ik er een la uithaalde, en die lag in 100.000 stukjes op de vloer, in de la eronder en overal in de vriezer. Grrrr! Het was nog erger dan de keer dat de ovenschaal met quiche uit
mijn handen viel toen ik die net uit de oven haalde. En dat glas met je blote handen pakken is ook niet slim.
Lielle schreef:Ik heb gisteren iets een klein beetje laten aanbranden(lees: de hele keuken, gang, traphal etc stond blauw, zelfs de mergpijp - bouillon maken - was helemaal verkoold) en die stank wil nog niet zo fijn weg. Ik heb gisteren alle ramen en deuren open gehad en goed laten doorwaaien en verder alles schoon gemaakt.Vanochtend was het dus nog steeds verschrikkelijk
Weet iemand wat tips? Ik had ook al een pannetje water met azijn in de keuken gezet, daar stond me nog vaag iets van bij.
Lielle schreef:Ik heb twee echte drama's gehad, naast veel dingen die niet helemaal geworden waren wat de bedoeling was:
Bij een zeer chique uitgebreid diner met 6 vrienden:
strawberry bombe covered with chocolate (aardbeien pudding met chocolade)
dit was een soort opgesteven aardbeien mousse die bij het storten uit de vorm langzaam maar zeer zeker steeds verder begon uit te dijen en vrolijk over de rand van de schaal liep om een soort plas van aardbei te vormen. Gelukkig had ik nog tijd om iets anders te maken
zelfgemaakte ravioli
het deeg maken ging goed, maar de vulling was te nat en droop dus over de plakken heen. De randen wilden niet op elkaar blijven, zodat ik uiteindelijk een paar natte zakjesondefinieerbaar spul had, dat ik niet in kokend water durfde te gooien. Dus maar in de magnetron geprobeerd, waarna het dus aan de buitenbant uitgedroogd was en binnenin nog steeds een smurrie. Mijn vriendje heeft braaf twee happen geproefd maar toen ik voorstelde om maar een pizza in de oven te gooien was hij toch wel erg gelukkig.
Lielle schreef:en een heel oudje:
2 liter water bij de soesjesmix doen ipv 2 dl, en verbaasd zijn dat hij geen mooie soesjes worden![]()
Citaat:Ooit een keer een afbak stokbrood in de combi, netjes 10 minuten op 175 graden maar vergeten dat de magnetron erbij aanstond (op 750 watt). Ook zo'n mooie blauwe rook wolk en een van binnen verkoold stokbroodje.
Een prachtige quiche die mijn vriendje had gemaakt, uit mijn vingers laten vallen zodat ik
a) weer boodschappen kon gaan doen
b) gesneuvelde ovenschaal en quiche kon opruimen
c) een nieuwe quiche kon klaar maken
/toevoeging
het stomste hiervan was nog wel dat ik nadat de overschaal uit de pannenlappen glipte, ik de scherven met mijn blote handen wilde gaan opruimen! Dan ben je echt blond.
Onlangs de sinaasappelcompote zodanig laten aanbranden dat ik de pan kon weggooien!
Niet echt een keukenprinses?
b
door de folie werd de verpakking ook heet en stond de boel in de fik. 
Lielle schreef:om eerlijk te zijn, ik kan echt lekker koken en kook ook graag. Maar soms ben ik er wat slordig in
Cayenne schreef:LielleNiet echt een keukenprinses?
Wat me ook al vaak is overkomen: zelf had ik een hele fijne pannenset met handgrepen die niet gloeiend heet worden. Toen we gingen samenwonen besloten we de pannenset van manlief te gebruiken, maar die had mooie stalen handgreepjes.
Hoe vaak ik daar wel niet m'n @$%^&* klauwen aan heb verbrand![]()
b