Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Croo schreef:Een flexitariër meldt zich! Ik eet zo vaak mogelijk vegetarisch, maar mijn man krijg ik nog niet mee om volledig over te stappen. En met maar twee man in huis vind ik het niet zo handig om dan voor mezelf wél vegetarische maaltijden te maken. Dat heeft ook te maken dat ik niet zo van de standaard gerechten ben (vlees(vervanger), groenten, aardappels), dus het is lastig om dan hetzelfde gerecht zowel vegetarisch als met vlees te maken. Mijn drijfveer is trouwens dat ik denk dat we niet elke dag vlees nodig hebben en het stukje duurzaamheid, het zou al een hoop schelen als iedereen één dagje minder vlees eet in de week.
NoorW schreef:Bij de Oriental, zo'n Aziatische supermarkt. Ze liggen dan in het vriesvak, het enige wat ik ermee doe is ze even ontdooien in de magnetron want ze zijn al gekookt en gezouten. Toen ik in China was kon je ze echt overal eten. Hier in Nederland ben ik nog een hele zoektocht begonnen ernaar, meestal zijn ze niet gezouten en dan is het heel smakeloos. Deze van de Oriental zijn niet zo lekker als die in China, maar lijken er wel het meeste op.
bellehorses schreef:Ik heb laatst ook een heerlijk recept gemaakt. Mexiaanse ovenschotel;
Vegetarisch gehakt bakken, daarbij in de pan toevoegen;
- uit
- Mais
- Kapucijners (of een ander sort boon, wat je maar lekker vind)
- TAco kruiden
- Crème Fresh
- Beetje ketchup en chili saus
Dan wat gekruimelde dorrito chips in de ovenschoven, de saus erover met nog meer gekruimelde chips kaas erover en dan 10 tot 15 minuutjes pop 180 graden in oven..
Nog wat rijst erbij koken en een lekker frisse salade.. Heerlijk
Miesemuisje schreef:even een tip tussendoor, ik zag maandag bij de Aldi in het vriesvak vegetarische kipstukjes (2,99 voor 200 gram)en vegetarische spekreepjes! De kipstukjes heb ik al geprobeerd, zijn lekker! vond ze hetzelfde smaken als die van de vegetarische slager, maar dan veel goedkoper!
en ze hadden ook vegetarische kroketten en bitterballen, maar die kunnen alleen in de frituurpan, die hebben wij niet, dus die kon ik niet proberen.