Welk eten heb jij nog nooit gegeten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:15

gohya schreef:
Eigenlijk alles wat ik niet ken,eet ik niet.

Maar zo leer je toch ook nooit iets nieuws kennen?
Ik kan ook zo denken trouwens, ook omdat ik eetproblemen heb en veel controle wil hebben over wat ik eet.
Dingen die ik niet ken eet ik liever niet, maar ik vind wel dat als ik elders eet ik minimaal 1 hap moet proeven. :)

Ik heb bijv door andere gerechten te proeven ervaren dat groenten die ik normaal niet te nassen vind ergens door verwerkt of net anders bereidt juist erg lekker kan vinden mits het niet overheerst.
Broccoli is ergens doorheen (quiche/ovenschotel of bijv op pizza oid) of beetgaar gekookt opeens best lekker, idem voor spruitjes.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:19

lor1_1984 schreef:
gohya schreef:
Eigenlijk alles wat ik niet ken,eet ik niet.

Maar zo leer je toch ook nooit iets nieuws kennen?
Ik kan ook zo denken trouwens, ook omdat ik eetproblemen heb en veel controle wil hebben over wat ik eet.
Dingen die ik niet ken eet ik liever niet, maar ik vind wel dat als ik elders eet ik minimaal 1 hap moet proeven. :)

Ik heb bijv door andere gerechten te proeven ervaren dat groenten die ik normaal niet te nassen vind ergens door verwerkt of net anders bereidt juist erg lekker kan vinden mits het niet overheerst.
Broccoli is ergens doorheen (quiche/ovenschotel of bijv op pizza oid) of beetgaar gekookt opeens best lekker, idem voor spruitjes.

Ik lust heel erg veel,ik hoef daarom niks nieuws te proeven.
Als ik weet dat er knoflook doorheen zit of ik ruik het,dan eet ik het al niet meer.Ongeacht wat het is en of het lekker is.

Anoniem

Re: Welk eten heb jij nog nooit gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:18

Voor mij is nieuwe dingen proeven één van de leuke dingen van vakanties. Nieuwe groenten, nieuw fruit, geweldig!

Zo hebben we in Vietnam bv iets gegeten waarvan ik zou zweren dat we het hier als heg langs de tuin zouden gebruiken :-D maar was superlekker.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:15

Sonja schreef:
Voor mij is nieuwe dingen proeven één van de leuke dingen van vakanties. Nieuwe groenten, nieuw fruit, geweldig!

Zo hebben we in Vietnam bv iets gegeten waarvan ik zou zweren dat we het hier als heg langs de tuin zouden gebruiken :-D maar was superlekker.

Ben nou wel nieuwsgierig

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:23

Iets niet willen eten vanwege de geur kan ik me wel voorstellen. Ik heb dat met truffel(olie).. ik vind het op zich niet vies, maar als mijn vader risotto met truffel(olie) aan het maken is vlucht ik naar boven want ik ga nog net niet over mijn nek van die geur. :r
Weet niet hoe ik het moet beschrijven, soort benzine geur.. bleeehhhh

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:32

Ik vind de textuur van tomaat, courgette en aubergine echt verschrikkelijk, zo glibberig. :r
Dat eet ik dus ook alleen ergens doorheen in kleine stukjes gesneden (of grof gepureerd), een schijfje courgette in 4en gesneden is al te groot. :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:27

Bambolina schreef:
Iets niet willen eten vanwege de geur kan ik me wel voorstellen. Ik heb dat met truffel(olie).. ik vind het op zich niet vies, maar als mijn vader risotto met truffel(olie) aan het maken is vlucht ik naar boven want ik ga nog net niet over mijn nek van die geur. :r

En wat dacht je van de geur van Spruiten? jeetje wat stinkt dat zeg. :)
Daarom zal ik ze ook nooit proeven.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:29

Eh, ik heb het wel gegeten maar waar ik echt van gruwel zijn bananen. Wat ik verder nog nooit gegeten heb is heel erg zoute vis zoals haring, ik houd gewoon niet van een extreem 'harde' smaak in eten ook al probeer ik wel veel nieuwe dingen (ben net in Japan geweest, veel 'rare' dingen gehad :+ )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:29

Kreeft. Het enige schaaldier wat ik nog eens wil proeven maar beetje duur als ik het niet lust en ik vind het koken echt heel zielig.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:33

Lever.
Dat aten mijn ouders wel eens, en alleen van de geur al werd ik misselijk.
Verder lust ik echt alles, maar lever zal ik ook nooit willen proeven.
Die geur is echt walgelijk, zo'n weeïge geur.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:39

Als ik erover na denk heb ik eigenlijk wel heel veel nog niet gegeten. Orgaanvlees, schelpdieren en paardenvlees vermijd ik bewust.

Maar zo heb ik ook nog mooi paling op. Dit zou ik graag een keer eten maar m'n ouders vinden het niet lekker (woon nog thuis) dus moet toch een keer een manier bedenken om dit te proeven. Al vraag ik je wel af waar het naar smaakt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:44

Het truffel in truffel komt ook niet van echte truffels maar van een restproduct dat ontstaat als er van olie brandstof word gemaakt. Dus dat verklaard de geur. Is een tijdje terug bij keuringsdienst van waren op tv geweest

Bambolina schreef:

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:32

Serieus?? Goedzo neus, brave neus 8-) 8-)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:43

Ik ben juist altijd benieuwd hoe dingen smaken, dus alles wat hier te krijgen is heb ik wel al eens gegeten.
Maar als ik dan masterchef Australie kijk zie ik zoveel nieuwe ingredienten, die wil ik dan ook wel eens proeven. Al die verschillende soorten vis, en aparte groentes. Vind het jammer dat we hier in Nederland niet zo'n mega supermarkt hebben waar je alles kunt kopen, ook de minder standaard dingen. ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:47

Ik heb nog nooit zult gegeten.. En dat hou ik denk ik maar zo.. Zure hersenen :(

En geen gefrituurde sprinkhanen Enzo.. Dat zou ik dan nog wel willen proberen, slakken nooit op maar dat lijkt me niks :')

Oesters zijn gewoon een hap glibberig zeewater..

Ik heb trouwens nog nooit puur paardenvlees gegeten, wil ik wel eens eten.

En meelwormen smaken naar noten..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:52

Ik kan me zo niet herinneren wat ik niet heb gegeten, ik heb zelfs eens gedroogde wormen gegeten. Dat smaakt overigens nergens naar, is gewoon een beetje knapperig.

Oesters en slakken heb ik nog nooit gegeten, maar heb t ook nog nooit voorgeschoteld gekregen. In een restaurant zou ik het niet snel bestellen, omdat ik niet weer of ik het lekker vind (ook zo zonde anders).

Oh en degene die paling wil proberen, het smaakt een beetje naar makreel. Ik vind makreel persoonlijk lekkerder en is ook een stuk duurzamer om te eten.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:20

De meeste truffelolie is idd olijfolie met truffelaroma daaraan toegevoegd, waarbij de truffelaroma niet van echte truffels komt. Je hebt ook truffelolie gemaakt van olijfolie waarin truffels hebben geweekt om de smaak af te geven. Die is alleen erg duur.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:28

Slakken, mosselen, oesters, garnalen, haringen en dat soort dingen. Ik hou niet van vis (oke, slak is geen vis, maar het spreekt me gewoon niet aan :P ) en als ik het al zie en ruik heb ik er geen behoefte meer aan. Dus eigenlijk ben ik niet van plan om deze te gaan eten.
Verder heb ik ook nog nooit insecten gegeten, daar ben ik stiekem wel nieuwschierig naar. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:50

_kimm schreef:
Maar zo heb ik ook nog mooi paling op. Dit zou ik graag een keer eten maar m'n ouders vinden het niet lekker (woon nog thuis) dus moet toch een keer een manier bedenken om dit te proeven. Al vraag ik je wel af waar het naar smaakt.

Naar de viswinkel rijden/fietsen/lopen/kruipen en een paling bestellen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:09

Ik heb het meeste dat hier genoemd wordt al wel gegeten, vind het heerlijk om in andere landen (of gewoon hier) nieuwe dingen uit te proberen.

Wat ik nog niet gegeten heb: varkenshersenen en niertjes. Mijn oom belegde daar vroeger zijn boterham mee ( :r ) en het zag er altijd zo walgelijk uit dat ik het nooit gegeten heb.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:11

_kimm schreef:

Als visdetailliste beveel ik je van harte aan eens te gaan proeven! Mocht je in de omgeving van Den Haag zijn, geef me een seintje, dan mag je even komen proeven bij mij in de winkel. ;)

Ik heb nog nooit spruitjes op. :oo

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:05

Chiave schreef:
_kimm schreef:

Als visdetailliste beveel ik je van harte aan eens te gaan proeven! Mocht je in de omgeving van Den Haag zijn, geef me een seintje, dan mag je even komen proeven bij mij in de winkel. ;)

Ik heb nog nooit spruitjes op. :oo

Nu baal ik dus enorm want ik zit in de bus richting huis vanuit mijn school in den haag

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:42

Jeetje, nog best veel mensen die nog nooit spruitjes hebben gegeten :wow: Ik vind het heerlijk ruiken! Echt zo'n winterluchtje. Vooral met magere spekjes en champignonnen zijn ze heerlijk <3

Avocado ga ik morgen halen. Ben erg benieuwd :7 De meningen zijn verdeeld, lees ik :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:46

Roti, avocado, kreeft en insecten. En de Hollandse nieuwe van dit jaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:47

Haring
Ik probeer alles maar dat staat me zo tegen..