chamion schreef:Hallo iedereen, ik kom even om het hoekje kijken.
Een tijd geleden op een kha dieet gezet door de diëtiste maar ik kon dit helaas maar een week volhouden, vond ik wel jammer wat ik had het idee dat het wel wat deed. Maar de recepten waarmee ze kwam was helemaal niks voor mij. Daarbij zit ik ook heel erg met de kosten ervan in mijn hoofd. Ik moet rondkomen van 20 euro per week (en indien ik nieuwe deo nodig heb gaat dit er ook vanaf) dus het recept moet goedkoop wezen en kha. Weten jullie nog wat lekkere recepten? Vooral betreft de avondmaaltijd (ik ben namelijk verslaafd aan pasta/rijst/wraps enz.)
Quiches?
Bijvoorbeeld deze, maar dan met verse spinazie die je eerst even roerbakt:
Ingrediënten:
(4 personen)
1 pak diepvries spinazie (geen spinazie á la crème)
300 gram gehakt
3 á 4 eieren
100 gram kleine blokjes boursin
200 ml slagroom
geraspte kaas
zout en peper
ovenschaal of springvorm
Bereiden:
Laat de spinazie van te voren goed ontdooien en in een zeef het meeste vocht er uit drukken. Het gehakt rul bakken in een pan.
Klop de eieren los en voeg dan de slagroom en de boursin toe. Voeg peper en zout naar smaak toe.
Doe hierbij de spinazie en het rul gebakken gehakt. Goed mengen. Schenk het in een ingevette ovenschaal. Op de bovenkant kun je nog voor de smaak wat geraspte kaas strooien.
Bak de quiche in 30 min gaar in een voorverwarmde oven op 180 graden.
- eventueel nog een paar aardappels er bij koken
- je kunt ook andere kaas gebruiken ipv boursin. Bv roquefort of blauwe schimmelkaas.