Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:33

haha Monster-tos :D Ik probeer wel de geraffineerde suikers te ontlopen dus vond ik dit een prima oplossing. een tijdje stevia gebruikt tot ik zag dat daar maltodextrine in zat wat aardig dicht in de buurt van glucose komt. en schijnbaar stoppen ze dat zo'n beetje bij alle stevia producten. en de bittere nasmaak vond ik echt minder prettig.

hannatjuh

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:35

hoezo na AL die suikers Morrie? een eetlepel op een hele cake en daar een plakje van valt toch wel mee zo eens in de zoveel tijd?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:37

Monster_tos schreef:
Zo doe ik dat ook, in het dagelijks leven doe ik niet aan koekjes, taart of dat soort dingen.
Maar als ik het dan wel eet dan wil ik het wel goed, dan ga ik niet klooien met zogenaamde 'slanke' taarten. Dan ga ik gewoon vol voor alle suikers die ik kan vinden :+

dit klinkt als heel veel suiker in mijn oren :P

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:05

Hahaha bedoel dat ik dan niet opzoek ga naar vervangende dingen. Zo maak ik een cheesecake gewoon met suiker en ga niet zoeten met dadels of zo.

Ik heb gelukkig nooit last van bijwerkingen als ik een keer buiten het boekje gehad. Gisteren bijvoorbeeld enorm genoten van een tiramisu bij de italiaan :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:09

Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt
Vind alles met amandelmeel helaas een beetje 'klef' ofzo. Smaak is goed.
Ik probeer niet teveel van dat soort baksels te maken, het houd je drang naar zoet in stand.
Maar goed het is wel gezond zondigen natuurlijk :D

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:08

Hij was lekker maar we hadden wel besloten om er volgend X wat meer Cocos er in te doen voor de smaak

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 00:06

Alleen hoort deze niet echt bij de kha-baksels, of is het totaal van de bananen dan te verwaarlozen per plak?

Ik ben - rare eetstijl is dit toch - opeens in een week 2,4 kilo kwijt.
Vast vocht :P

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:18

Nee door de banaan natuurlijk niet helemaal goed, maar beter dan een gewone cake. En mischien is het nog wel te verwaarlozen want je eet zo'n cake natuurlijk niet in 1x op.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:38

Ben deze week een kilo aangekomen ipv afgevallen :( Waar eerder mijn eigen kha interpretatie prima werkte lijkt dat nu niet meer zo te zijn...
Zit er over na te denken een keuken weegschaal aan te schaffen zodat ik echt gericht onder de 20 kh per dag kan gaan zitten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:01

Ik ben een paar jaar geleden met kha 33.6 kg afgevallen, helaas zit er sinds het laatste jaar weer ruim 10 kg bij. Puur eigen schuld, te veel stress, niet goed in vel, emo eten.
Er zijn veranderingen op komst, en 't wordt tijd om weer aan mezelf te gaan werken, kha gaat daar weer bij horen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 15:51

Ik weeg voor het eerst weer een gewicht beginnend met een cijfer lager dan voorheen! woohoo!

@Monster_tos, ik heb 2-3 weken geleden ook een rare tussensprong gemaakt. Ik was in totaal 6,6 kilo afgevallen, en toen opeens na een week weer 2,5 kilo erbij gekomen.
Die is in de afgelopen 2 weken ook weer spoorloos verdwenen. En ik heb nog een patatje ertussendoor gegeten, 2 keer zelfs en 1 keer wok-to-go met rijst.

Staar je dus niet te blind op de weegschaal, zou ik zeggen.

@KootMiraDrum, stoer van je dat je weer de wind eronder zet.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 02:45

Ik ben na mijn laatste post een maandje bezig en heb er nu al 11 kilo af! Ik merk dat mn darmen veel rustiger zijn, geen buikpijnen, geen hoofdpijn meer en ik voel me geweldig! Slaap beter en dieper waardoor ik overdag meer energie heb voor dingen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een dieet.

De eerste dagen was het heel erg wennen, maar ik kan nu de supermarkt inlopen en alleen goede dingen halen, waar ik eerder niet langs het snoepvak kom lopen zonder iets mee te nemen heb ik er helemaal geen behoefte meer aan.

Ik ga morgen bloemkoolpizza maken, heb al heel lang zin aan pizza dus ik hoop dat het lekker wordt.
http://koolhydraatarmerecepten.info/rec ... koolpizza/

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 07:28

Bloemkoolpizza is prima te doen :D
Het wordt niet heel hard of knapperig zoals een deegbodem, maar het smaakt goed en je kunt bijna echt pizzapuntjes eruit halen (wij hebben uiteindelijk gewoon met onze vingers stukjes pizzasmurrie gepakt. Ook heel lekker :D)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:40

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:50

Hallo iedereen, ik kom even om het hoekje kijken.

Een tijd geleden op een kha dieet gezet door de diëtiste maar ik kon dit helaas maar een week volhouden, vond ik wel jammer wat ik had het idee dat het wel wat deed. Maar de recepten waarmee ze kwam was helemaal niks voor mij. Daarbij zit ik ook heel erg met de kosten ervan in mijn hoofd. Ik moet rondkomen van 20 euro per week (en indien ik nieuwe deo nodig heb gaat dit er ook vanaf) dus het recept moet goedkoop wezen en kha. Weten jullie nog wat lekkere recepten? Vooral betreft de avondmaaltijd (ik ben namelijk verslaafd aan pasta/rijst/wraps enz.)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 12:55

Je moet even doorzetten, maar je gaat heel erg wennen aan wokgerechten zonder rijst en pastagerechten zonder pasta.

courgetti met elke saus is lekker en goedkoop. Courgette kun je daarvoor gewoon in dunne linten snijden.
Als je naar de markt gaat heb je voor 10 euro voor de hele week groente. En aangezien dat je hoofdbestand is voor al je eten, kom je al een heel eind.
Dat moet wel lastig zijn zeg, 20 euro. Vooral omdat veel kha-ers nogal veel luxe producten eten als vervanging (kokosmeel, amandelmeel, gerookte zalm, geitenkaas).

Ik eet als ontbijt vaak eieren met spek en een stuk komkommer.
Lunchen met 3 rookkaascrackers met beleg en sla, of een salade met veel vulling van groenten.
Avondeten allerlei maar ik kook vaak nog best prijzig voor iemand die met 20 euro moet rondkomen, dus daar kan ik je niet zo heel veel tips in geven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:46

Pffff €20 weinig hoor en knap als je dat kan. Zoals je al eerder in het topic hebt kunnen lezen hanteer ik 1 of 2 koolhydraat momenten per dag. En wat dat dan is maak ik me dan ook niet zo druk om. Meestal is het bij het warm eten maar soms het gebakje omdat ik daar ook van hou. Misschien dat dat binnen je budget wat eenvoudiger te doen is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:51

chamion schreef:
Hallo iedereen, ik kom even om het hoekje kijken.

Een tijd geleden op een kha dieet gezet door de diëtiste maar ik kon dit helaas maar een week volhouden, vond ik wel jammer wat ik had het idee dat het wel wat deed. Maar de recepten waarmee ze kwam was helemaal niks voor mij. Daarbij zit ik ook heel erg met de kosten ervan in mijn hoofd. Ik moet rondkomen van 20 euro per week (en indien ik nieuwe deo nodig heb gaat dit er ook vanaf) dus het recept moet goedkoop wezen en kha. Weten jullie nog wat lekkere recepten? Vooral betreft de avondmaaltijd (ik ben namelijk verslaafd aan pasta/rijst/wraps enz.)

Quiches?
Bijvoorbeeld deze, maar dan met verse spinazie die je eerst even roerbakt:
Ingrediënten:
(4 personen)

1 pak diepvries spinazie (geen spinazie á la crème)
300 gram gehakt
3 á 4 eieren
100 gram kleine blokjes boursin
200 ml slagroom
geraspte kaas
zout en peper
ovenschaal of springvorm

Bereiden:
Laat de spinazie van te voren goed ontdooien en in een zeef het meeste vocht er uit drukken. Het gehakt rul bakken in een pan.
Klop de eieren los en voeg dan de slagroom en de boursin toe. Voeg peper en zout naar smaak toe.
Doe hierbij de spinazie en het rul gebakken gehakt. Goed mengen. Schenk het in een ingevette ovenschaal. Op de bovenkant kun je nog voor de smaak wat geraspte kaas strooien.
Bak de quiche in 30 min gaar in een voorverwarmde oven op 180 graden.

- eventueel nog een paar aardappels er bij koken
- je kunt ook andere kaas gebruiken ipv boursin. Bv roquefort of blauwe schimmelkaas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:57

na anderhalf jaar koolhydraatarm lust ik nog steeds geen groente (eet het wel) en ik verstop vrijwel alle soorten groente in quiches tegenwoordig, maar er iedere week wel eentje.
Ben begonnen met courgette, maar dat bleef me te nat en vond ik teveel werk, nu doe ik er andijvie, prei boerenkool, roerbakgroente enz. in en ik heb ook een bakvorm met 7 soortement taartpuntjes, dus ik neem iedere dag zo'n puntje mee naar mijn werk.

Zelfs mijn zeer culinair onderlegde, fijnproevende collega heeft het aangedurfd een stukje te proeven en hij vond het nog lekker ook :+

Donderdag moet ik mee uit eten vanwege een jubileum, dan zal ik niet veel durven eten, omdat ik weet dat mijn darmen dat niet meer aankunnen. Van tevoren maar even wat groenvoer eten thuis dus.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:28

20 euro is inderdaad vrij lastig. Vooral tussen januari en mei. Wij hebben namelijk een volkstuintje en dan komt het minste er vanaf. Tot januari heb ik beschikking over pompoen, courgette (oke eigenlijk te groot, maar indien klein gesneden kan het nog prima) en kolen, heel veel kolen...
Daarna eigenlijk alleen aardappels (wat dus niet mag) en appels uit de voorraad (al eten de muizen het sneller dan ikzelf)

Dus zomers red ik het redelijk tot makkelijk met die 20 euro. En als ik dan zo iets duurs zie dan koop ik het en vries ik het in (of bereid het en dan invriezen) zodat ik het in deze maanden in huis heb. Zo heb ik nu +10 halve kha brood liggen.

Een Quiches is toch een soort hartige taart (maar dan zonder bladerdeeg?) dat zou wel kunnen ja.
En zou ragout kunnen (en dan zonder de roomboterbakjes die erbij horen) Verder erg grote fan van salades (3 soorten sla en bulgur/couscous is mijn grootste favoriet) maar soms wil ik gewoon eens nieuwe smaakvolle recepten uit proberen (zonder dat ik gelijk +5 euro kwijt ben aan 1 maaltijd, oke je hebt de restjes nog altijd maar als ik dan kijk naar de prijzen van noten tegenwoordig en dat zijn meestal geen grote porties)

Maar wat ik lastig vind van het hele dieet is dat ik vind dat je toch aardig wat vette binnen krijgt en daar heb ik soms wel wat last van (negeerbaar, maar toch) Hoe doen jullie dat dan?

Is er nog een goede website met dit soort avondrecepten, want om nu elk kookboek in huis papiertjes tussen te doen welke goed passen binnen een kha dieet is vermoeiend.

Nu staat er weer een 3 soorten sla op het menu, met ei, kip en wat nootjes. (met tomaat, komkommer, paprika, augurk, mais, wortel en hele oude kaas in stukjes) Ik zat eraan te denken ook nog peer er door heen te snijden, zou dat smaken zonder blauwe kaas? (want normaal gebruik ik die 2 als dressing)

Dat recept voor die quiche ga ik morgen proberen. Op de boursin na heb ik alles in huis.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:41

Om vet kwijt te raken moet je (de goede) vetten binnen krijgen...

De Boursin kan ook de goedkoopste kruidenkaas zijn he, er zijn bakjes die 0,89 kosten.

En ja, de prijzen zijn inderdaad voor sommigen niet te doen, zo ben ik 3/4 jr geleden gestopt met de Atkins crackers, 't was niet meer op te brengen (niet puur alleen die crackers, maar idd de noten, amandelmeel, stevia enz enz enz).

Heb je facebook? Er is een Grip op Koolhydraten facebookgroep.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 11:02

Een beetje fruit door de sla is sowieso heel erg lekker.
Qua vetten, als je daar last van hebt.. Even op zoek gaan naar welke vetten wel werken voor jou, zoals misschien avocado (zakje onrijpe avocado's bij de ah of jumbo, als ze rijp zijn kun je blokjes maken en ze invriezen en er zo 2-3 weken mee doen).

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:12

Geinspireerd door de quiches werd het voor mij gisteravond quiche van gehakt/ui/witte kool/tomatenpuree/kruiden/eieren/slagroom/bovenop kaas. Was erg lekker. Sinaasappel toe.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 18-11-15 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:15

Oooh ik wil ook echt weer graag beginnen! Heb het een heel tijd gedaan een aantal jaar geleden en voelde me echt 10 keer beter. Ook ik 'klooi' liever zelf wat aan dan dat ik een strikt dieet volg.
Toch weer teruggevallen en nu krijg ik mezelf gewoon niet op gang.

Mag ik hier meekletsen/ inspiratie opdoen?

Ben nu op het werk maar ga in de pauze/vanavond even het hele topic doorlezen.
Is de link naar de facebookpagina al ergens in het topic geplaatst? Zo ja, dan kom ik hem vanzelf tegen, zo niet, wil iemand hem dan misschien pb-en? Thanks!