Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:UhNee schreef:Deze manier is juist allesbehalve debiel. Kijk maar eens naar de reacties op die anti hondenvlees fb, ze hebben precies waar ze die mensen willen hebben.
Daar zie ik geen mensen die zeggen: ja, jullie hebben echt gelijk. Ik laat m'n biefstukje wel lekker staan.
pipo schreef:Ik ben toch eerst eens veganist op gaan zoeken.. dacht aan een edelere vorm van vegetariër. Maar denk niet dat er veganisten hier op bokt zitten, waant die behoren dus ook het paardrijden enzo af te keuren.
Katoen mag niet linnen ook niet.. maar zal wel het te strenge boekje te pakken hebben gehad.. Maar ik ben niet blij met veganisten.. die denken blijkbaar niet aan het milieu. Wol, leer, katoen, linnen al die dingen zijn afbreekbaar.. je f** ing gympen of trico truitje niet. Maar goed weer wat geleerd dus vandaag.
UhNee schreef:Nee, maar er zijn wel discussies tussen mensen die zeggen dat ze hondenvlees sielug vinden en vervolgens een kippetje wegpeuzelen 'savonds, en mensen die er tegenin gaan door te zeggen dat het hypocriet is. Voor die veganistische groep is dat al heel wat. Al denken mensen er maar een klein beetje overna.
pipo schreef:Ik ben toch eerst eens veganist op gaan zoeken.. dacht aan een edelere vorm van vegetariër. Maar denk niet dat er veganisten hier op bokt zitten, waant die behoren dus ook het paardrijden enzo af te keuren.
Katoen mag niet linnen ook niet.. maar zal wel het te strenge boekje te pakken hebben gehad.. Maar ik ben niet blij met veganisten.. die denken blijkbaar niet aan het milieu. Wol, leer, katoen, linnen al die dingen zijn afbreekbaar.. je f** ing gympen of trico truitje niet. Maar goed weer wat geleerd dus vandaag.
Mariett schreef:Mensen die veganistisch leven eten niks wat van dieren afkomstig is. Ook dragen ze geen kleding afkomstig van dieren.
Veel veganisten denken juist ontzettend veel aan de natuur en de omgeving en proberen hun 'voetstap' zo klein mogelijk te houden. Daar heb je heel erg veel disipline voor nodig, waar ik dan ook alleen maar respect voor kan hebben. Bij andere mensen eten is al lastig als vegetariër, laat staan als veganist.
En qua kleren die ze dragen? Ik neem aan dat er een hele hoop veganisten zijn die spaarzaam met het milieu omgaan en met hun kleding daar ook zeker op letten.
Ik ben zelf vegetariër, ik heb gewoon niet de disipline om veganist te worden. Wel heb ik respect voot veganisten
pipo schreef:Is dat niet jezelf een beetje voor de gek houden? Nogmaals ik heb respect voor alles wat leeft en hun mening.
Maar,wat ik heb opgezocht in wiki.. vegetariër ken ik.. Maar veganist is meer dan dat.
Persoonlijk ben ik niets van dat alles. Ik hou van mn stukje vlees, heb mn voeten liever in leer dan plastic, vanwege mijn heerlijke zweetvoeten. Onze voorouders (ver verleden) joegen op wild en gebruikte zo goed als alles van het dier. Wat ik mij afvraag (dat is dus echt persoonlijk) Waarom producten gebruiken waar de wereld niet op zit te wachten, zoals plastic en zo , omdat t niet vergaat. Ik ben echt voor duurzaam, haal mijn kleding ook veel uit de kringloopwinkel enzo. We scheiden afval, zo extreem, dat we het plastic van het shagzakje verwijderen en de binnenkant bij het papier doen. . Wat of wanneer ben je dus veganist, wanneer vegetariër e wanneer van de pot gepleurd? Ja ik eet vlees en draag leer, maar mijn dieren eten ook goed. Mijn honden eten versvlees.. mijn paarden staan buiten en hebben weidegang en nu hooi bij.. mijn papegaaien krijgen een fruitsalade dagelijks of gekiemde groente.. we harken in de buurt eikels voor mijn varkens. Toch ben je stom bezig volgens sommige blijkbaar.
pipo schreef:Zit net op de wc.. moest ik nog even vragen. Hoe denken veganisten over dierlijke dingen in de medische wereld?? Mag dat wel?? Ik bedoel dan niet de honden/apen of andere dieren in de laberatoriums. Maar het gebruik van bv insuline of een hartklep. Mag dan ook niet denk ik.
Ben het wel met je eens maralyn. Onze paarden (die van mij niet) staan veel op stal en mogen wat knabbelen en hobbelen als ze mazzel hebben
Misschien kennen ze de term zelf niet.. misschien weten ze zelf niet precies wat vegetariër zijn inhoudt.. Of misschien vinden ze dat makkelijker dan te moeten uitleggen wat het verschil is tussen een vegetariër en een pescotariër. Hoe dan ook, het klopt niet, maar ik zie ook niet wat het grote probleem is. Het is geen geloofsovertuiging ofzo hoor.. het is maar een dieet. 
maralyn schreef:Nee annemiek, ik doel juist op het individuele leven.
Zolang er genoeg ruimte is, vind ik binnen niet eens zo vreemd.
En waarom niet?
Omdat dát voedsel en het klimaat stabiel is, ten opzichte van het échte buitenleven.
Ik weet dat boeren in de zomer (de buitenkoeien) snachts buiten staan en overdag binnen.. en daar hebben ze een goede reden voor.
Door het binnen te houden, is de kans op ziekten en uitval veel minder.
Natuurlijk kan het altijd beter! En daar is de staat langzaam mee bezig, en dat zie ik nu al terug in de varkens...