Koolhydraatarm dieet voor een mooie trouwkleed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:10

Dat betekend niet dat ze niet essentieel zijn. Sterker nog, ze zijn zo essentieel dat ons lichaam methodes heeft ontwikkeld om koolhydraten uit iedere voedingsbrom te halen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:12

De definitie van een essentieel voedingsmiddel is toch juist dat je het nodig hebt en het niet zelf kan maken uit andere bronnen?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 16:21

Koolhydraten kom ik waarschijnlijk vast niet te kort, een banaan zit er vol mee. In mijn salades zitten vaak noten en het weekend neem ik het wat minder nauw. Niet dat ik mij vol prop met koekjes en snoep maar zijn we aan het bbqen dan neem ik ook wat stukjes stokbrood, of maak tussen de middag bijv een uitsmijter.

Het is dus puur dat ik vooral aardappelen, pasta en reist enz schrap.

Verder kan ik garanderen dat ik nu een stukje gezonder leef dan wat ik deed. Voorheen ging er aardig wat friet, kant en klare pizza's, en overige vette hap in. Ontbijt werd tevens vaak overgeslagen.

Nu eet ik 3maal per dag in de ochtend begin ik met Griekse yoghurt met daarin een banaan en soms wat noten en chiazaad. Tussen de middag is het vaak iets met ei bijv een roerbakei met tomaat of een salade zoals caprese, en in de avonden eet ik een stukje vlees of vis met groente.
Verder probeer ik 2 liter water op een dag te drinken en dat gaat aardig. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:18

liedje89 schreef:
De definitie van een essentieel voedingsmiddel is toch juist dat je het nodig hebt en het niet zelf kan maken uit andere bronnen?

Haha, ja, correct, maar ik het niet begrepen dat het in die vorm bedoeld werd hier, maar in essentieel als in "niet nodig voor het lichaam" :D

Bella123

Re: Koolhydraatarm dieet voor een mooie trouwkleed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:06

oliebol, heel verhaal getypt, is t weg... Dan maar even in het kort: ik ben met South Beach 8 jaar geleden 18 kg afgevallen in een half jaar en die zijn er nog steeds af, ook nu ik weleens een stokbroodje of patatje o.i.d. eet.

Maar om terug te komen op je vraag TS, namelijk of mensen recepten voor je hebben...
Op FB vind je een aantal groepen waar je wel wat aan hebt denk ik. Bv deze vind ik zelf fijn, ze hebben onder bestanden echt heel veel recepten staan! https://www.facebook.com/groups/317215338379249//.

Succes met afvallen en vergeet niet te genieten van je bruiloft!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:03

Ts, hoe is het afgelopen? Nog 2weken geloof ik?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:39

zit je nog op schema TS?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:12

Het ging een poosje vrij rap, maar op het moment gaat het niet zo erg snel.
over 20 dagen pas ik mijn jurk af, dus ben nu flink aan het sporten enzo! :)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:14

Hoeveel ben je inmiddels afgevallen als ik vragen mag? :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:25

8 kilo maar de laatste 2 weken blijf ik steeds op het zelfde gewicht dus moet even kijken wat ik anders kan gaan doen want de laatste kilootjes wil ik er ook graag af. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:31

Dat is dus ook precies het gevaar van een koolhydraatarm dieet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:53

Waarschijnlijk is dehelft daarvan vocht doordat je glucosevoorraden gekrompen zijn. De andere 4kg zal wel vet zijn. En nu is je lijf van slag en zul je echt aan de slag moeten voor de rest, succes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:48

Je hebt ook nog de middenweg.
Ik eet geen brood maar wel rijst en aardappelen.
Ik doe dat puur omdat ik er niet goed op reageer en er erg moe van word.
Het risico bij geen koolhydraten uit aardappelen o.i.d. is dat je schildklier dan kan gaan protesteren.
Dat doet die van mij dus met te weinig koolhydraten.

Met wel aardappelen of rijst gaat dat dus prima, het is aan jezelf hoeveel je daar van eet, maar let goed op je schildklier.
Ik ben altijd rond de 57 tot 59 kg geweest, en ben enkel een paar kilo kwijt geraakt door puur meer kunnen doen.
Mijn vetpercentage is ook echt heel mooi ondanks dat ik juist vetten toevoeg om mijn suikerspiegel stabiel te houden. :)
Mijn schildklier gaat steeds meer vooruit en ik kan met steeds minder schildklierhormoon af.
Reden van mijn slecht werkende schildklier is trouwens ziekte.
Ik kan nu echt eten als een bootwerker zonder problemen, zonder de hele dag suikerdips te hebben, dat was voorheen wel anders!

Ik ben dus niet negatief over koolhydraatarm, maar ik zou het zeker overwegen iets koolhydraten toe te voegen.