Baal er zo van dat ik geen tijd heb om mee te doen.....maar wie weet vind ik nog een gaatje en een adres in Nederland waar ik m kan maken.
laran
Geplaatst: 13-03-15 12:35
Ik ga hem zo maken, ben benieuwd
Authentic
Geplaatst: 13-03-15 14:33
Mijne staat in de oven.
Ik vrees dat het eiwitcreme is geworden in plaats van merengue. Kreng wou niet stijf worden en ik had niet genoeg eieren om het opnieuw te doen. Dus de kom maar niet op z'n kop gehouden en de oven in gemikt.
Ik heb juist extra citroen meegenomen om kom plus mixer vetvrij te maken. Ik denk dat er stiekem een cadeautje uit het eigeel mee is gekomen met het splitsen. Of ik zal wel onoplettend zijn geweest en met m'n vette klauwen aan de mixer hebben gezeten.
Oshaa
Geplaatst: 13-03-15 15:11
Yonker schreef:
Tip voor de volgende keer: gebruik wat citroensap om je kom + mixer vetvrij te maken Dan kan het stijf kloppen van eiwit bijna niet mislukken
Wat een goede tip! Had geen idee dat dat werkte . Heb vaak pavlovas gemaakt en het eiwit wordt eigenlijk altijd wel stijf, ondanks dat ik nooit iets ontvet (wist nooit hoe het goed te ontvetten, dus deed het dan maar niet). Maar ga dit zeker proberen
Eerst nog even gecondenseerde melk vinden.... Haal het al jaren bij de Appie, maar kon het gisteren nergens vinden....
Authentic
Geplaatst: 13-03-15 15:47
Hier stond het naast de kokosmelk.
Nou komt 'ie
Toen ik 'm uit de oven haalde zag ik dat het onder de korst aardig golfde. dus ik heb 'm voorzichtig open gemaakt om te kijken wat nu precies zo vochtig was
Ik zal zo ook even foto's hier neerzetten. Hij is best goed gelukt eigelijk. Alleen de bodem. Ik snap echt niet hoe je en goede bodem kan maken met alleen roomboter en van die koekjes . Heb net mijn vader laten proeven en hij vond het lekker
Goldie
Geplaatst: 13-03-15 16:53
Mooi geslaagd exemplaar voor deze wedstrijd
Ik ga morgen of zondag aan de slag
laran
Geplaatst: 13-03-15 17:04
Nog in de vorm, ziet er goed uit.
Uit de vorm gehaald, tja de koekjes bodem is niet stevig genoeg en valt uit elkaar.
Tip van mijn moeder: Als je hem nog een dag laat staan, dan zou, als het goed is, de bodem hard zijn geworden!
jorika1986
Geplaatst: 13-03-15 19:30
Lijkt wel alsof je de kruimels niet fijn genoeg gemaakt hebt om zich goed met roomboter vol te laten zuigen. Was de taart nog warm, dan was de roomboter onvoldoende gestold!
Yonker
Geplaatst: 13-03-15 19:32
Denk dat je kruimels idd niet fijn genoeg waren. Heb je geen staafmixer? Keukenmachine?