Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marg schreef:Collie2008 schreef:Vanmorgen ontbeten met 2 flinke glazen smoothie met griekse yoghurt, verse ananas, banaan, avocado en sinaasappel en een beetje havermout müsli. Straks crackertje met beleg en dan om een uur of 11 een omelet (koud) met zalm en honingdille. Half 1 een dikke gevulde kip kerrie soep (zelf gemaakt). Voorlopig zit ik nog propvol
Overigens valt jouw lijstje (in mijn ogen) niet helemaal onder koolhydraadarm/beperkt. Ananas en banaan bevatten veel koolhydraten net als muesli, crackertje en honing. Die voedingsmiddelen hebben een behoorlijke invloed op je bloedsuikerspiegel waardoor je nog steeds last kan hebben van snoepaanvallen en trek hebben in suikerrijke producten.
In kh-arm wordt aangeraden ook te minderen met fruit (ivm de suikers erin). Zelf ben ik daar geen voorstander van. Een appel is altijd beter dan een roomboterkoek
Kip Kerrie soep klinkt lekker, heb je een recept daarvan?
Ier schreef:tinkert_tje schreef:Ier ja die heb ik aangeschaft voor 28 €
echt super handig zeker als je er net mee begint
Is dat een digitaal boek? Zou je m door willen sturen?![]()
If so: smile.with.iris@gmail.com
Ik heb evt grip op koolhydraten digitaal voor jou!
Bella123 schreef:In het weekend is het haast onmogelijk om kha te eten omdat ik dan bij mijn vriend ben en we altijd buiten de deur eten. Ik probeer dan zoveel mogelijk kha te eten, maar daar zitten wel vaak stokbroodjes filet americain, sushi en dat soort slechte dingen bij. Maar je moet toch 2x per week iets 'slechter' kunnen eten als je de rest van de week goed oplet en ook voldoende sport? Of zou het toch daar aan liggen?
. Collie2008 schreef:@ Bella 1 2 3 Wat ik in ieder geval 's avonds probeer is om in ieder geval bijvoorbeeld spelt pasta te nemen. Ik kieper er echt heeeeeeeeeel veel; groente doorheen. Ik neem dan echt een klein handje spelt en de rest is 'saus' (met dus veel groenten en weinig vlees) Een beetje koolhydraten (de juiste) mag je gerust wel hoor![]()
Ik vind je opbouw van wat je eet best 'mager'
Ze zeggen niet voor niets 'ontbijt als een keizer, lunch als een prins en dineer als een bedelaar'
Oftewel, zorg 's morgens voor echt voldoende voedingsstoffen. Nu eet je eigenlijk alleen eiwit en daarna nog wat (welliswaar uit vruchten) snelle suikers. Je kan beter 's morgens beginnen met roggebrood, speltpannekoekjes, havermout, o.i.d.. Wellicht je yoghurt aanlengen met lijnzaad of chia zaad of wat noten.
Als tussendoortje zou je beter groente/rauwkost kunnen eten dans fruit. fruit kan je ook beter vooral morgens eten.
In de kant en klaar salades van de supermarkt zit aardappel of witte pasta. maak zelf je salade klaar en vervang de aardappel of pasta voor bijvoorbeeld bonen
Nu let ik er zoveel mogelijk op, maar mezelf uithongeren kan ook niet de bedoeling zijn...
Emmaa_ schreef:Ier schreef:*knip* pb
Wil je voor grip op koolhydraten iets terug of zou je hem ook zo door willen sturen?
Maar PB je mailadres maar, stuur ik 'm door!Emmaa_ schreef:MaritB schreef:Ik volg ook, wil er graag meer over leren.
Ik hoop dat het mij ook gaat lukken ondanks fruit en noten allergie.
Ben je voor alle soorten fruit allergisch? Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten grijpen als ik niet voor fruit als tussendoortje zou kunnen gaan.
Bij mij is de eerste stap het schrappen van pasta's en dergelijke in ieder geval. Af en toe een broodje vind ik nog wel lekker maar eet het al zo weinig dat ik dat nog even zo wil laten. Heb wel een hele tijd bijna elke dag pasta gegeten, dat mag wel eens afgelopen zijn
Ier schreef:Ik vind avondeten vooral erg lastig om in te variëren, dus ga is kijken op de websites die hier worden genoemd!
Aubergine e.d. vind ik dan weer he-le-maal niet lekker. Ik moet wat meer gaan 'durven eten', maar ik ben echt 'zo'n boer die niet eet wat ie niet kent'. 
In deze groep komen ook een hoop berichten en nuttige dingen langs!