Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:50

anne_bento schreef:
Thesserd schreef:
Brood laten staan is voor mij echt geen optie. Ik ben een echte brood eter, het liefst alleen maar brood, ook ipv groenten bij het avondeten :+

Brood zonder suikers zou wel weer een optie zijn dan voor mij. Ik eet 4 plakken brood op een dag. 'S ochtends ontbijt met ontbijt drink (pure mix van fruit en de sappen daarvan) en een banaan.

Mijn doel is om producten waar onnodig suikers in zitten te vermijden. En blikjes energy en rosé bier iig door de weeks laten staan :(

Ik ben ook echt een brood eter en kon voorheen zo 6 sneetjes brood op. Ik wilde ook niet helemaal van het brood af dus haal nu echt zuurdesembrood bij de bakker (dus niet bij de supermarkt, dat is onzin). Dit brood is ontzettend lekker, en stevig, met 2 sneetjes zit je gewoon vol voor de rest van de middag. Geen grote suikerpieken dus geen honger na 2 uur, en nog lekker ook!

Oeh da's wel interessant. Bakker hier in de buurt heeft dit:
http://www.groot-koerkamp.com/page/6086

Dat zal ik dan eens moeten proberen :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:53

Ziet er goed uit, zou het zeker proberen :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:55

MZorro schreef:
Hallo, ik kom meelezen en hier en daar reageren, omdat ik voeding ontzettend interessant vind en binne kort ook een experiment wil doen, namelijk 40 dagen zonder (geraffineerde) suiker. Sleeper, ik had wat vraagjes aan je, omdat je dit oom heb gedaan.

Zelf ben ik wel van plan om nog gewoon brood en pasta te eten, maar wil ik alle producten waar 'suiker' of een schuilnaam van suiker op de ingrediëntenlijst staat 40 dagen vermijden. Heb jij dit ook zo gedaan? Of hoe heb jij bepaald wat wel en niet mag? At je wel brood (zonder toegevoegde suiker).

Ik hoor het graag van je :)

Wat leuk dat je 40 dagen zonder suiker gaat leven. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen! Volgens mij prima vol te houden als je echt niet toegeeft aan het kleinste beetje suiker (als je weer begint ben je reddeloos verloren :') ) Ik heb inderdaad naar de schuilnamen van suiker gekeken maar als je niks uit pakjes etc koopt heb je dat probleem ook al niet.

Brood heb ik ook niet gegeten maar dat beperk ik sowieso al (ook na een experiment ondervonden dat brood en mijn darmen elkaar niet helemaal liggen) Nu eet ik af en toe zuurdesembrood, die waarvan ik ook zeker weet dat het zuurdesembrood is en niet alleen de naam draagt. Wat ik regelmatig maak is havermoutbrood, vult goed dus je eet er weinig van. Ik doe er ook lang mee. En voor mij heel belangrijk, het is niet ingewikkeld en maak je in de oven klaar. (geen broodbakmachine hier) Ik eet het ook als tussendoortje, als die appel oid me niet geeft wat ik wil stukje havermoutbrood en weg snaaitrek.

Er zijn trouwens heel veel lekkere koekjes/gebakjes/taarten recepten zonder suiker te vinden op internet. Zonder ingewikkelde toestanden of speciale bakapparaten. Niet dat je die onbeperkt kan eten maar dan heb je toch het idee van 'snoepen'

Veel succes! En als je het leuk vindt misschien eens wat delen over je ervaringen op bokt of een blog ofzo? :)

Ik las net iets over thee een pagina terug. Een tijdje geleden was er een uitzending over thee en blijkt dat in heel veel thee gewoon suiker zit. Meteen na de uitzending een zakje opengeknipt en in de witte thee zaten gewoon kleine witte korreltjes (proeft niet als suiker maar is het wel degelijk) In de groene thee die we hebben dan weer niet. Dus zo zie je maar ook in thee kan een verborgen suikertje zitten.

TurdusMerula

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:11

De oplosthee die werd genoemd heeft gewoon suiker op de verpakking staan trouwens.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:17

phormicola schreef:
sanne1992 schreef:
Ik let er niet op. Maar voor thee, zou je de korreltjesthee van Zonnatura kunnen proberen. Deze heb ik in kruidenmelange en in de rooibos variant. Ik lustte voorheen ook echt geen thee zonder suiker, en deze vindt ik heerlijk. Is te verkrijgen bij de AH, Jumbo, Coop enz. maar bij de Jumbo het goedkoopst.

Die korrelthee zit juist vol suiker.

Grappig, ik loop bij een diëtiste, en heb deze thee specifiek meegenomen met de vraag of ik dit mocht drinken. En dat mocht!

Inmiddels 21 kilo kwijt, en drink alleen maar deze thee!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:32

En zo ontdek je dat ook de dietist niet alwetend is. En dat je dus ook met suiker best wel kunt afvallen...
De eerste 3 ingrediënten van deze thee zijn namelujk druivensuiker, rietsuiker en honing... Verderop zit ook nog karamel...

En met rond de 6gram koolhydraten per kop zit er dus anderhalf suikerklontje in per kop...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:36

secricible schreef:
En zo ontdek je dat ook de dietist niet alwetend is. En dat je dus ook met suiker best wel kunt afvallen...
.

Misschien wist de dietiste wel dat er suiker in de thee zat maar is de hoeveelheid zo minimaal dat het niet uitmaakt voor het afvallen. Natuurlijk kan je ook afvallen als je suiker gebruikt, niemand die wat anders beweert toch :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:40

Anderhalf klontje vind ik persoonlijk niet minimaal... Maar dat is dus persoonlijk :)

En de post van Sanne deed het overkomen alsof ze ondanks de rhee toch was afgevallen, vandaar mijn opmerking dat je ook met suiker af kan vallen :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:46

secricible schreef:
Anderhalf klontje vind ik persoonlijk niet minimaal... Maar dat is dus persoonlijk :)

En de post van Sanne deed het overkomen alsof ze ondanks de rhee toch was afgevallen, vandaar mijn opmerking dat je ook met suiker af kan vallen :)

Maar dat heb je er later bijgezet, toen had ik mn post al verstuurd :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:46

TurdusMerula schreef:
De oplosthee die werd genoemd heeft gewoon suiker op de verpakking staan trouwens.

Sterker nog, het eerste ingrediënt is suiker :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:52

Ik dacht ook altijd dat die thee gezond was, tot ik een keer een rondje etiketten lezen ging doen. Ik schrok me wild er van! Heel veel etiketten en verpakkingen zijn gewoon misleidend. Een keer goed etiketten lezen en je komt een hele hoop te weten.

Koken uit pakjes en zakjes doe ik sowieso al niet. Alleen af en toe soep, maar verder niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:25

Ik drink sinds een paar jaar bijna alleen nog brandnetelthee. Heb een flinke zak gedroogde brandnetel gekocht en dat gaat gewoon in een thee-ei. Goed te drinken, zonder toevoegingen, en enorm gezond! Echt een aanrader :j Ik drink het ook als ik een blaasontsteking voel opkomen, en anderhalve liter van die thee per dag is genoeg om het binnen een paar dagen zonder andere medicijnen te doen overgaan :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:13

Waar koop jij die gedroogde brandnetel?

Wat vinden jullie trouwens van het Liefde&Passie brood van de AH? Goed gelezen en ik kon niet veel slechte ingrediënten vinden, op de achterkant stond dat het echt desembrood was en lange tijd om te rijzen kreeg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:18

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:55

Interessant topic. Ik wil ook wel wat minderen met suiker, maar ik weet niet echt hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik drink thee zonder suiker en drink max. 1 glas frisdrank per week. Ik sport veel 5x per weg en fiets dagelijks nog eens 22 km. Daarnaast ben ik nog maar 16 en zit ik nog volop in de groei.

Ik wil per PB wel het overzicht van wat ik dagelijks eet sturen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:45

BaileyMix schreef:
Waar koop jij die gedroogde brandnetel?

Wat vinden jullie trouwens van het Liefde&Passie brood van de AH? Goed gelezen en ik kon niet veel slechte ingrediënten vinden, op de achterkant stond dat het echt desembrood was en lange tijd om te rijzen kreeg.

Roomboter staat er als een van de eerste ingrediënten op. Verder zag ik vanmiddag niet veel spannends.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:48

Ik meld me ook even hier :') Vandaag vol goede moed begonnen met het mijden van grote suikers, dus geen frisdrank meer, geen zakken snoep, geen chocolade meer, geen lekkere dingen, geen wijn -O-

En nu, is het ongeveer 24 uur geleden dat ik echt iets zoets op heb, en damn wat voel ik me poedersuiker :') Kan me niet concentreren, kan alleen nog maar aan winegums denken en oooh wat snak ik naar een flesje cola _O-

Heb mezelf al getrakteerd op een flesje water met citroensmaak, maar het wordt er niet beter op..

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:52

Ik ben met mijn moeder ook suiker aan het minderen, als lunch ga ik voortaan proberen een salade oid mee te nemen ipv brood, in de ochtend neem ik kwark en in de avond groente en vlees. Natuurlijk zal het wel eens voorkomen dat het afwijkt. Als tussendoortje heb ik ongezouten nootjes van pit&pit, lekker en gezond :9
Mijn probleem is denk ik vooral het snoepen, verder eet ik niet veel brood en geen suiker in de thee etc. Dus dat ga ik nu minderen en misschien maar eens naar de natuurwinkel gaan om wat te halen zonder suiker en troep zodat ik nog wel wat lekkers te eten heb als ik daar zin in heb :)
Inmiddels ben ik 3 dagen suikervrij :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:52

Ja afkicken van suiker is heftig hoor.

Gelukkig had ik een hele belangrijke stok achter de deur.

Net weer een verantwoord biscuitje gegeten nadat ik een net bloedsuiker had geprikt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:55

Ja dat blijkt :+

Ik wil overigens wel gewoon brood, pasta's en rijst ed blijven eten.. Ben namelijk tevens aan het trainen voor een marathon dus ook mijn voeding goed nodig :j

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:06

Barbabientje.

Als je aan het trainen bent voor de marathon. Dan verbruik je die suikers ook wel die er in je pasta en rijst zit.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:08

Ja, daarom :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:09

Barbabientje schreef:
Ik meld me ook even hier :') Vandaag vol goede moed begonnen met het mijden van grote suikers, dus geen frisdrank meer, geen zakken snoep, geen chocolade meer, geen lekkere dingen, geen wijn -O-

En nu, is het ongeveer 24 uur geleden dat ik echt iets zoets op heb, en damn wat voel ik me poedersuiker :') Kan me niet concentreren, kan alleen nog maar aan winegums denken en oooh wat snak ik naar een flesje cola _O-

Heb mezelf al getrakteerd op een flesje water met citroensmaak, maar het wordt er niet beter op..

doorzetten! Over een paar dagen zal het stukken minder zijn al. Bizar wat suiker met je doen kan he?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:10

Nu was ik ook wel extreem, dronk soms wel 2 liter cola op een dag :wow: Wel Zero dat dan weer wel _O-

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:14

Ik kan ook echt niet zonder suiker, als ik thee of warme chocomelk drink doe ik er zeker 5 klontjes in anders vind ik het niet te drinken.. Daarbij moet ik soms gewoon chocola of iets van zoet snoep eten anders word ik duizelig. Ik heb wel geprobeerd af te kicken maar het lukt gewoon echt niet, voor mijn gevoel is het net zoals drugsverslaafd zijn en dan afkicken, ik werd ziek, zwak, misselijk en had nergens zin meer in en kon alleen maar aan snoep denken :')