Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Smooties moet ik eigenlijk ook eens gaan maken. En met noten kun je 's morgens ook veel lekkers maken
8nnemiek schreef:Zo denk ik er ook over, safina![]()
Zo hoor je ook wel eens; het heeft geen zin om vegetarisch te eten, want dan wordt dat vlees gewoon weggegooid.. Onzin natuurlijk, want er zijn ruim 700.000 vegetariërs in NL, dus alles bij elkaar maakt het wel degelijk verschil. Zo veel minder dieren die gefokt en geslacht hoeven te worden.. Ook al zie je het verschil in de winkels niet terug, het geeft je toch een goed gevoel te weten dat je niet meewerkt aan die hele bioindustrie.
In je eentje kun je niet veel doen, maar je kan wel een goed voorbeeld zijn voor anderen.
) _Mara_ schreef:Ik ben zelf ook heel erg bewust bezig met mijn voedsel. Ik zit in het bestuur van de Youth Food Movement Groningen, een organisatie met meer regionale afdelingen, die zich inzetten voor "good, clean and fair food". Ik voel mij hier heel erg op mijn plaats en leer iedere dag weer nieuwe dingen over ons voedselsysteem. Al die hypes a la het voedselzandloperdieët, het broodbuikboek en ga zo maar door neem ik met een korreltje zout. Eet voedsel uit de natuur en probeer dit uit te balanceren, een keer een dagje los gaan op koekjes moet kunnen, het leven moet ook leuk blijven. Zelf hou ik heel erg van bakken, maar ga ik bijvoorbeeld wel heel bewust om met de hoeveelheid suikers die ik erin stop.
Rukaro schreef:_Mara_ schreef:Ik ben zelf ook heel erg bewust bezig met mijn voedsel. Ik zit in het bestuur van de Youth Food Movement Groningen, een organisatie met meer regionale afdelingen, die zich inzetten voor "good, clean and fair food". Ik voel mij hier heel erg op mijn plaats en leer iedere dag weer nieuwe dingen over ons voedselsysteem. Al die hypes a la het voedselzandloperdieët, het broodbuikboek en ga zo maar door neem ik met een korreltje zout. Eet voedsel uit de natuur en probeer dit uit te balanceren, een keer een dagje los gaan op koekjes moet kunnen, het leven moet ook leuk blijven. Zelf hou ik heel erg van bakken, maar ga ik bijvoorbeeld wel heel bewust om met de hoeveelheid suikers die ik erin stop.
Hé! Wat grappig jou hier tegen te komen, volgens mijn kennen wij elkaar niet persoonlijk (herken je vast wel als ik je irl zie) maar ik zie mijn winkeltje tussen jouw hotspots staan en jullie nieuwste YFM bestuurslid ken ik ook aardig goed
Hopelijk komt ook de bewustwording daarvan ook steeds meer. 
Picassox schreef:Ik volg graag. Ik heb ook een aantal keer dit 'dilemma' gehad en dat ik dacht: ik kan echt niks meer eten! Alles lijkt slecht voor me!
Ik ben inmiddels weer teruggevallen in het makkelijke, maar wil het niet. Ik wil wel makkelijk, maar ook gezond. En dat is een hele moeilijke combinatie...