Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:52

Ik was pastasaus aan het koken en op een gegeven moment kookte het wel heel hard. Dus ik draai het vuur lager, maar bedacht mij toen ook dat het ook wel klaar was om opgeschept te worden.
Enfin, ik een heerlijk bordje pasta met saus gegeten en daarna aan de afwas. Er lag nog een handdoek op het aanrecht en om daar meer plek te maken gooi ik de handdoek op het fornuis. 10 seconden later vraag ik me af waar die brandlucht vandaan komt... Van de handdoek, die stond in de fik, want ik het het vuur wel lager gezet maar niet meer uitgedraaid := Gelukkig stond er een teiltje met afwaswater binnen handbereik :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:59

Wat ik nooit doe is mijn gasfornuis schoonmaken voordat ik pasta kook. Enig idee??

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:26

Morganlefay schreef:
Wat ik nooit doe is mijn gasfornuis schoonmaken voordat ik pasta kook. Enig idee??

_/-\o_

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:18

Ook niet echt een blunder. Maar toen ik zwanger was kreeg ik het niet meer voor elkaar fatsoenlijk spaghettisaus te maken. Na 3 mislukte pogingen rest vd zwangerschap spaghetti maken maar laten zitten. Nu lukt t gewoon weer.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:20

Vanmorgen mijn lepel in de blender laten zitten... Dag blender :wave:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:21

Szan: vuurwerk?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:22

Heel veel troep en een hoop flarden plastic vooral :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:45

Krijg bijna het idee dat sommigen geïnspireerd raken door alle blunders hier.. _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:55

Szan schreef:
Vanmorgen mijn lepel in de blender laten zitten... Dag blender :wave:

Reminds me! Dat heb ik ook een keer gedaan, en ik heb ook een keer mijn hand in de mesjes gehad :o?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:10

Als ik kook volgens een recept (meestal van internet geplukt) vind ik het altijd tegenvallen, altijd flauw. geen smaak aan. Dus laatst had ik een recept waarbij ik dacht: ik gooi er nog 2 knoflooktenen extra door en extra peper en extra dit en dat. gevolg: smaakexplosie :+ echt te erg, niet lekker.

En een ovenschaal met het mandje eromheen in de oven zetten. mandje verbrand en de burrito's smaakten naar verbrand mandje -O-

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:19

En ik heb afgelopen weekend voor de 3e keer rode bieten (vers, voorgekookt) verknald. Nu waren ze weer te zuur (teveel azijn). De keren ervoor heb ik de kleur (en dus ook smaak) eruit gekookt (en staan ze nog niet eens 20 minuten op het vuur).

Ik snap er geen BIET :+ meer van hoor wat ik fout doe. Voorheen ging het prima, weet ook niet wat ik anders doe dan voorheen!

Denk dat het aan de voorbereiding ligt: vaak schil en schaaf ik ze van tevoren, zet ze alvast even 10 minuutjes op het vuur. En als ik dan ga eten, dan warm ik ze nog even op et voila...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:33

Bieten kook je in de schil, wel afwassen. Je laat het kontje eraan zitten; daardoor ontsnappen de sappen dus de smaak. Zomerbieten kunnen met 20 min al gaar zijn; winterbieten en de grotere moeten echt een uur hebben om gaar te worden. Laat ze in het water afkoelen, dan kan je het velletje er zo afduwen. Een dag van tevoren koken dus. Dan snijden en opwarmen met een scheutje jusdórange. Lekker met slasaus.Probeer het maar eens. En laat ons weten hoe het was. Eet smakelijk!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:36

Ik haal altijd voorgekookte dus ik hoef ze niet meer zelf te koken.
Dus kan het buitenste schilletje eraf halen en in plakjes schaven en dan gewoon even de kook erover.
Ik doe dat door azijn, water en klontje boter, zo staat het echt op vele sites op internet...

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:41

Ik was een aantal jaar geleden cake aan het bakken, ik zou even kijken hoe het beslag eruit zag...
Haar in de mixer en een groot kaal plek op mijn hoofd :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:55

zo ken ik er ook één;
Ik was een kippenpootje aan het braden op een gegeven moment werd het toch wel wat mistig in huis.
Ik naar de pan rennen, van hoe kan dat? een licht blauwe lucht, ik heb ze net nog omgedraaid.....
tja als er niks meer in je pan ligt gaat je vet toch oververhit raken.
De aap kwam al gauw uit de boom, of beter gezegd de kat onder het bed.
De kat zat heerlijk te smullen van de kippenpoot.... onder het bed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:59

Ik wou voor een etentje eens chocolademousse op een andere manier maken. Heb ik gelatine laten weken in lauwwarm water.
Het bezoek vond de chocolademousse met plastic flubbers niet lekker :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:01

Hahaha, ik weet ook nog wel dat we ooit jam maakten met gelatine. (Dat hoort eigenlijk al niet, maar vooruit.) Maar we wisten allebei niet dat de gelatine pas stijf wordt bij het afkoelen. Dus nog een beetje erbij, en nog een beetje...
Die jam kon je dus in plakjes snijden :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:02

Shadow0 schreef:
Hahaha, ik weet ook nog wel dat we ooit jam maakten met gelatine. (Dat hoort eigenlijk al niet, maar vooruit.) Maar we wisten allebei niet dat de gelatine pas stijf wordt bij het afkoelen. Dus nog een beetje erbij, en nog een beetje...
Die jam kon je dus in plakjes snijden :j

:D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:08

Patent opnemen Shadow, superhandig joh, eindelijk geen geklieder meer met jam :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:23

Echte kookblunders heb ik nooit begaan.
Ik kook dan ook niet zoveel, ik vind er niets aan ;)
Voor een opdracht voor school heb ik twee keer iets moeten koken.
Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar allebei de keren had zo ongeveer het hele gezin buikgriep diezelfde nacht :p
M'n moeder moest een reflectie schrijven in mijn verslag: 'Het eten heeft heerlijk gesmaakt. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!' :')

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:29

Honing verwarmen (jaja, in het plastic flesje) in de magnetron is ook geen succes :D .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:30

Een keer een ovenwant in de fik laten gaan. Een keer de frituurpan te dicht op het gasfornuis gezet waardoor het handvat weggesmolten was. :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:14

De magnetron aan zetten ipv de oven heb ik ook een keer gepresteerd. En ik mezelf maar afvragen waarom mijn spelt cupcakes waren mislukt. Ik dacht dat het aan de ingredienten had gelegen ofzo.
Toen ik na uitgebreid internetonderzoek nog een poging ging wagen betrapte ik mijn hand erop dat deze na het voorverwarmen omhoog ging naar het magnetron knopje om de tijd in te stellen ipv omlaag naar het oven knopje.......

De rest laat ik aan mijn man over :+

Ik zit hier op m'n werk trouwens wel krampachtig m'n lach in te houden _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:16

Mannen kunnen ook goede keukenblunders hebben inderdaad. Zoals bij een teentje knoflook denken dat een teen de hele bol is.... :')
Dan wordt het gerecht ineens wel heel smaakvol... :P

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:19

Ik had laatst eigenlijk nog wel een erge blunder..
Het was 's middags en ik had zin in cup a soup, dus ik zet de waterkoker aan en duik de kast is voor zo'n zakje.
Pak ik dus eentje uit het bakje tomaten, want die vind ik altijd wel lekker.
Ik doe dus de inhoud van het zakje in m'n beker en het water erbij. Ik zag dat de substantie donker bruin was, vond ik al zo raar... Ik gewoon gaan zitten en rustig opdrinken. Maar na de eerste slok dacht ik: dit is echt geen tomatensoep... :') Gelukkig had ik het pakje nog bewaard, dus ik nog kijken of de datum wel goed was.. Was zo.. Dus ik kijk naar de voorkant, was dus ik dus helemaal geen cup a soup aan het drinken maar dressing... Had achteraf gezien ook een heel andere pakje! Had mijn moeder maar in die kartonnen bakjes gedaan waar de cup a soup normaal in zit... :')