Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:45

Bedankt voor de spinazie-tip! Ik heb verse spinazie meegenomen, ook lekker door een salade, dus dat komt wel goed.
Verder ben ik uitgekomen op appels, sinaasappel, kiwi en banaan. Morgenochtend maar even kijken waar ik zin in heb. Yoghurt erdoor lijkt me ook wel lekker eigenlijk, maar dan moet ik even kijken of die minusL yoghurt die ik in Oostenrijk gebruikte hier verkrijgbaar is. Ik neem aan dat in amandelmelk geen lactose zit, dus dat zou ook nog een optie zijn als dat hier te krijgen is, of is dat qua calorieën weer enorm?

Van die zaden die jullie erdoor gooien heb ik niet helemaal verstand, welk nut heeft dat? Lijnzaad ken ik dan weer wel van de paarden, maar weet niet of ik dat kan krijgen. Merken jullie echt verschil voor je huid en haar? Dat kan ik wel gebruiken namelijk.
En is er ook iets door heen te gooien als graan o.i.d. (zoals in Hero Fruitontbijt) of wordt het dan té machtig? Ik dacht namelijk dat dit wel goed is omdat ik niet alleen 's ochtends geen brood kan eten, maar over het algemeen altijd met vrij veel tegenzin brood eet (behalve tosti's of met tomaat op brood).
Ik heb namelijk wel het geluk dat ik altijd thuis middagpauze thuis heb tijdens het werk, dus hoef nooit eten mee te nemen naar het werk. Ik woon dan ook 2 minuten van mijn werk af (wat een luizenleven heb ik toch he).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:47

Ik doe wel havermout in mijn fruitsmoothies (bijv appel/peer).

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:05

KarinvdM schreef:
Als je niet even op Google gekeken hebt inmiddels, dan wel een beetje Wreckh... :D

Ow, oeps......(bloos) ik ga ff googlen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:08

Ahhhh ok, klinkt super gezond.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:51

Ik doe er vaak ook iets van havervlokken of spelt(vlokken) doorheen. Ook quinoa erdoor vind ik lekker (gekookt in water). Ikheb vanmiddag granola gemaakt met quinoa, dus dat ga ik er morgenochtend doorheen doen, ben benieuwd!
Amandelmelk is qua calorieën niet heel erg slecht, rijstemelk is calorie-rijker.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:53

Susanne_ schreef:
Bedankt voor de spinazie-tip! Ik heb verse spinazie meegenomen, ook lekker door een salade, dus dat komt wel goed.
Verder ben ik uitgekomen op appels, sinaasappel, kiwi en banaan. Morgenochtend maar even kijken waar ik zin in heb. Yoghurt erdoor lijkt me ook wel lekker eigenlijk, maar dan moet ik even kijken of die minusL yoghurt die ik in Oostenrijk gebruikte hier verkrijgbaar is. Ik neem aan dat in amandelmelk geen lactose zit, dus dat zou ook nog een optie zijn als dat hier te krijgen is, of is dat qua calorieën weer enorm?

Van die zaden die jullie erdoor gooien heb ik niet helemaal verstand, welk nut heeft dat? Lijnzaad ken ik dan weer wel van de paarden, maar weet niet of ik dat kan krijgen. Merken jullie echt verschil voor je huid en haar? Dat kan ik wel gebruiken namelijk.
En is er ook iets door heen te gooien als graan o.i.d. (zoals in Hero Fruitontbijt) of wordt het dan té machtig? Ik dacht namelijk dat dit wel goed is omdat ik niet alleen 's ochtends geen brood kan eten, maar over het algemeen altijd met vrij veel tegenzin brood eet (behalve tosti's of met tomaat op brood).
Ik heb namelijk wel het geluk dat ik altijd thuis middagpauze thuis heb tijdens het werk, dus hoef nooit eten mee te nemen naar het werk. Ik woon dan ook 2 minuten van mijn werk af (wat een luizenleven heb ik toch he).

Ik gebruik wel eens lijnzaad van de paarden in mijn smoothie hoor :o heb het toch staan. Ik eet meestal een smoothie als ontbijt. Dan hou ik het uit tot de lunch.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:45

Mars schreef:
Jummie de rucola was in de aanbieding, daar ben ik dol op in salades etc dus ik dacht: kan vadt ook in een groene smoothie :D
Verder avocado gekocht, dat lust ik ook graag. Zometeen even een smoothie met mango/sla/spinazie/aardbei in elkaar zetten.

Oi...pas op met Rucola, da's een typische, stevige smaak. Ik ben dól op Rucola sla, maar absoluut niet in een smoothie :n

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:34

Nope, lijkt mij ook niet erg lekker rucola in een smoothie...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:37

freespirit schreef:
Mars schreef:
Jummie de rucola was in de aanbieding, daar ben ik dol op in salades etc dus ik dacht: kan vadt ook in een groene smoothie :D
Verder avocado gekocht, dat lust ik ook graag. Zometeen even een smoothie met mango/sla/spinazie/aardbei in elkaar zetten.

Oi...pas op met Rucola, da's een typische, stevige smaak. Ik ben dól op Rucola sla, maar absoluut niet in een smoothie :n

Klopt ja, ik had er ook iets teveel in gedaan :=
Een klein beetje geeft wel een lekker smaakje aan je smoothie, maar het moet idd met beleid.

Gelukkig is Rucola wel erg lekker in salade of op een broodje met wat lekker gezond beleg, dus het komt wel op :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:04

1 gekookte biet, 1 appel, 4 wortels en klein stukje gember.

Dit is ook een lekkere smoothie!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:02

Na aanleiding van dit topic zit ik nu aan een smoothie van banaan, sinaasappel, spinazie met lijnzaad en amandelmelk.
Ik hoop zo mijn bloedsuiker langer stabiel te houden, bij het hormoonbalans dieet raden ze aan smoothies te drinken als ontbijt.
Alleen dan met vet toegevoegd aangezien je dan de suikers langzamer opneemt.

Ik moet zeggen dat ik er naar keek en dacht JUK, maar het proeft hetzelfde als sinaasappel banaan sap.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:24

Mijn ontbijt vanmorgen

- Beetje melk (voor mij, voor vriendlief yoghurt, doe het dan na elkaar in de blender)
- 1 banaan
- 1 kiwi
- 1/2 rode biet
- 1 wortel
- 1 stengel bleekselderij
- 2 handen andijvie

Na het blenderen nog wat haver- en speltvlokken, chiazaadjes en raw cacao nibs erin gedaan.

Dit was voor 2 personen en voor de eerste keer met biet, wortel en bleekselderij dus heb er niet teveel van ingedaan. Voor de volgende keer durf ik best wat meer erin te doen en dan bijv de andijvie eruit te laten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:30

Susanne_ schreef:
Ik ga ook maar eens experimenteren met groene smoothies. Ik begin denk ik met sla of spinazie (zo even kijken wat er te krijgen valt in de supermarkt) met fruit wat ik in de supermarkt voor een fatsoenlijke prijs kan vinden...

De reden dat ik hiermee wil beginnen is dat ik denk dat het voor mij een oplossing kan zijn voor mijn 'eetprobleem' 's ochtends (ik ontbijt bijna nooit omdat ik een hekel heb aan brood, vooral 's ochtends) en omdat ik dit wellicht als oplossing zag om te kunnen eten voor het sporten/hardlopen. Ik wil namelijk over anderhalve week weer beginnen met hardlopen, maar had de vorige keer altijd het probleem dat ik last had van steken in mijn buik. Ik moet na het eten écht minimaal 2,5 uur wachten voor ik kan lopen en dat werkt niet in de zomer als ik 's ochtends wil hardlopen.

Iemand ervaring met smoothies voor het sporten?

Ik vind smoothies de ideale maaltijd voor een workout. Lekker opdrinken, 45 minuten wachten gaan! Fruitsuikers zijn een ontzettend goede energiebron voor het sporten :j

Ik heb bij de AH haverzemelen gevonden (dus niet havermout), zit propvol goeds zo te zien. Ik zal jullie vanavond laten weten hoe dat is in een smoothie :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:35

Ik vind het lekker in een smoothie :j

Edit; maar ik ben sowieso een hele makkelijke eter

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:40

Ik vind havermout gruwelijk lekker, maar ik heb geen idee hoe haverzemelen smaken, ik heb ook nog niet in het pakje gekeken :+ Voelt een beetje als meel aan in ieder geval.
Ik ben ook geen moeilijke eter, ben net een vuilnisbak :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:43

Benieuwd hoe die haverzemelen je gaan bevallen, vriend en ik zijn ook makkelijke eters dus wellicht is het ook wat voor ons om in de smoothies te doen. Zit momenteel aan ééntje met andijvie/ananas/banaan/mango en wat rucola. Erg lekker en als je die rucola goed doseert geeft het toch wel een subtiele kick in je smoothie. :9

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:45

Ik ben alleen een 'moeilijke eter' met ui, knoflook, heel gekruid eten en yoghurt. Maar dat is omdat ik daar buikpijn van krijg.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:12

Vanmorgen 1 wortel, glas verse jus, 2 bananen en beetje water. Kids en ik smulden ervan. Zo maar eens wat spinazie uit de vriezer trekken ben daar ook wel erg benieuwd naar ;)

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:01

Net ook mijn eerste groene smoothie gemaakt! Spinazie kiwi en banaan. Het geeft inderdaad een heel verzadigd gevoel.. Morgenochtend als ontbijt!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:04

Als ik het goed begrijp kan het gewoon met de blender toch? Je hebt niet speciaal een sapcentrifuge nodig?
En is het niet heel duur om groente als spinazie te gebruiken? Ik wilde er ook al lang heel graag aan beginnen maar ik zag op tegen de kosten := En als jullie er twee stuks fruit in gooien, is dat dan het enige fruit wat jullie eten op een dag of nemen jullie er meer bij?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:12

Ik heb het vanmorgen 'gedaan' met:

een flinke hand verse Spinazie,
een aantal bladeren Kropsla,
een halve stengel Bleekselderij,
1 banaan,
klein handje (ingevroren) Cranberries,
klein handje (ingevroren) Blauwe Bessen
wat light Sojamelk,
schepje Chia-zaadjes.

en ik BARST van de energie !!!!!! *\o/*

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:27

@Negerzoen; hier is de spinazie van de groenteboer veel goedkoper dan bij de super. Ikben vanmorgen naar de markt geweest en heb daar best veel gekocht en was geloof ik bijna €18,- kwijt. (2 rode bieten, venkel, bleekselderij, komkommer, 4 tomaten, andijvie, 2 avocado's, bosje wortels, aubergine, 4 appels, 4 kiwi's, 4 mineola's, 6 bananen, ik geloof dat dathet zo'n beetje was.) Verder koop ik diepvriesspullen als ze in de aanbieding zijn en gebruik ik die soms, maar ik heb liever vers.
Ik gebruik vaak maar 1 stuk fruit in een smoothie (2 soorten maar een halve, de andere helft gaat in de smoothie van mijn vriend), dus eet overdag dan ook nog 1 of 2 stuks fruit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:44

Ik heb om half 1 een smoothie en een ei gegeten.
Vanmiddag wat rijstcrackertjes met beleg met een soepje en ik zit enorm vol voor mijn gevoel.
Heeft 3 uur geduurd voor ik niet meer het gevoel had dat ik overliep.
Morgen wat minder eten dan maar. :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:58

Ik doe een week meteen zak verse spinazie van ongeveer €1,70. Zag vandaag verse diepvries spinazie bij de Lidl, dus die heb ik ook een keer meegenomen. Ik vind het zo'n nadeel van een zak verse spinazie dat die echt binnen een week op moet, dan moet ik al gauw iedere dag spinazie gebruiken in mijn smoothie.

Vandaag heb ik avacado en rode biet meegenomen, daar ga ik komende week wat mee proberen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:05

Hmm, ik lees van in het begin stiekem mee, ik moet morgen toch boodschappen doen en schoonmoeder heeft een blender; ik ben hier twee weken, dus...

Zou ik me er even aan wagen?
Maar doet het het boodschapbudget niet aanzienlijk stijgen? Want we doen nu al aardig wat centjes op aan fruit alleen :=

Wat zijn de echte smoothiemusthaves voor op het boodschappenlijstje? Ik heb sowieso altijd ananas, mandarijn, tomaatjes, sla (een zakje :o ), wortels, appels, meloen, pruimen, havermout, geplette lijnzaadvlokken (paarden) staan. Ik wil in het wilde wat gaan experimenteren, dus elke dag wat dingetjes in de blender gooien zodat ik wat meer groenten binnenkrijg.