Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susanne_ schreef:Bedankt voor de spinazie-tip! Ik heb verse spinazie meegenomen, ook lekker door een salade, dus dat komt wel goed.
Verder ben ik uitgekomen op appels, sinaasappel, kiwi en banaan. Morgenochtend maar even kijken waar ik zin in heb. Yoghurt erdoor lijkt me ook wel lekker eigenlijk, maar dan moet ik even kijken of die minusL yoghurt die ik in Oostenrijk gebruikte hier verkrijgbaar is. Ik neem aan dat in amandelmelk geen lactose zit, dus dat zou ook nog een optie zijn als dat hier te krijgen is, of is dat qua calorieën weer enorm?
Van die zaden die jullie erdoor gooien heb ik niet helemaal verstand, welk nut heeft dat? Lijnzaad ken ik dan weer wel van de paarden, maar weet niet of ik dat kan krijgen. Merken jullie echt verschil voor je huid en haar? Dat kan ik wel gebruiken namelijk.
En is er ook iets door heen te gooien als graan o.i.d. (zoals in Hero Fruitontbijt) of wordt het dan té machtig? Ik dacht namelijk dat dit wel goed is omdat ik niet alleen 's ochtends geen brood kan eten, maar over het algemeen altijd met vrij veel tegenzin brood eet (behalve tosti's of met tomaat op brood).
Ik heb namelijk wel het geluk dat ik altijd thuis middagpauze thuis heb tijdens het werk, dus hoef nooit eten mee te nemen naar het werk. Ik woon dan ook 2 minuten van mijn werk af (wat een luizenleven heb ik toch he).
Mars schreef:Jummie de rucola was in de aanbieding, daar ben ik dol op in salades etc dus ik dacht: kan vadt ook in een groene smoothie
Verder avocado gekocht, dat lust ik ook graag. Zometeen even een smoothie met mango/sla/spinazie/aardbei in elkaar zetten.
freespirit schreef:Mars schreef:Jummie de rucola was in de aanbieding, daar ben ik dol op in salades etc dus ik dacht: kan vadt ook in een groene smoothie
Verder avocado gekocht, dat lust ik ook graag. Zometeen even een smoothie met mango/sla/spinazie/aardbei in elkaar zetten.
Oi...pas op met Rucola, da's een typische, stevige smaak. Ik ben dól op Rucola sla, maar absoluut niet in een smoothie
Susanne_ schreef:Ik ga ook maar eens experimenteren met groene smoothies. Ik begin denk ik met sla of spinazie (zo even kijken wat er te krijgen valt in de supermarkt) met fruit wat ik in de supermarkt voor een fatsoenlijke prijs kan vinden...
De reden dat ik hiermee wil beginnen is dat ik denk dat het voor mij een oplossing kan zijn voor mijn 'eetprobleem' 's ochtends (ik ontbijt bijna nooit omdat ik een hekel heb aan brood, vooral 's ochtends) en omdat ik dit wellicht als oplossing zag om te kunnen eten voor het sporten/hardlopen. Ik wil namelijk over anderhalve week weer beginnen met hardlopen, maar had de vorige keer altijd het probleem dat ik last had van steken in mijn buik. Ik moet na het eten écht minimaal 2,5 uur wachten voor ik kan lopen en dat werkt niet in de zomer als ik 's ochtends wil hardlopen.
Iemand ervaring met smoothies voor het sporten?