Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:20

Geen suiker, maar het is geen gezonde snack.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:37

Maflinger_S schreef:
En een briefje op je portemonnee plakken met daarop 5x de zin: "waarom eet ik dit nu" met de klemtoon steeds op een ander woord. Bewustwording is een belangrijke stap.

Da's een goede! Die ken ik helemaal niet. Thanks!

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:40

Stille volger...gaat meelezen. heb ook wel wat aan de tips

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 06:58

Wieldop schreef:
Geen suiker, maar het is geen gezonde snack.

Snacks zijn geen snoep. Het topic heet stoppen met snoepen en gaat over suikerverslaving :o

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:36

Klopt als 'n bus.
Mensen vragen of ik op dieet ben, nou neen :P
Heb gewoon een suikerverslaving _O- broodje kroket mag en gaat er wel in :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:19

Wieldop schreef:
Ik lees mee en ik ga vanaf morgen mee doen (vandaag alweer teveel gesnoept)!

Wat ik het moeilijkste vind, is om erachter te komen wat nu juist goed is. Ik hoorde bijvoorbeeld dat een broodje kroket beter is dan een broodje kaas. Kan ik met mijn hoofd niet bij.. }:0

Dat hangt er denk ik ook maar net van af waar je op let. Let je op E-nummers, suikers, vetten, koolhydraten? Persoonlijk zou ik eerder voor dat (volkoren!) broodje (30+) kaas gaan. Hangt er ook maar weer net van af hoe jij je broodje kaas maakt. Een wit bolletje met 2 van die voorgesneden plakken 48+ erop? Of een volkoren bolletje met een half plakje 30+ erop?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:22

Stoppen met snoepen en afkicken van een suikerverslaving is al moeilijk genoeg zonder eens iets lekkers vettig binnen te steken. Maar idd vettig eten is ook eigenlijk een verslaving, net zo erg als suikers.
Ach en zo zou ik ook al geen brood mogen eten etc etc. Dat nemen ze nu eens echt niet van mij af!
In ieder geval ben ik gisteren heel flink geweest. De hele dag niet gesnoept en bij het etentje 's avonds alleen een thee als "dessert" dan heb ik wel het koekje opgegeten. :D ('t smaakte me niet eens echt).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:25

HTM schreef:
Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.

Dit wilde ik dus ook als tip meegeven.
Het werkt echt, als ik boodschappen doe op een lege maag gaan er meer dingen in mijn kar dan andersom.
Ze zeggen dat het ook werkt om met een mandje de boodschappen te doen i.p.v. een kar

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:31

meggiemeg schreef:
HTM schreef:
Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.

Dit wilde ik dus ook als tip meegeven.
Het werkt echt, als ik boodschappen doe op een lege maag gaan er meer dingen in mijn kar dan andersom.
Ze zeggen dat het ook werkt om met een mandje de boodschappen te doen i.p.v. een kar

Oei dan zou ik wel 3 mandjes moeten meeslepen haha. Ik doe maar 1 keer per week grote boodschappen en meestal bij Aldi, die hebben geen mandjes.
Ik denk ook wel als je altijd naar dezelfde winkel gaat en alles weet staan, dan heb je ook minder de neiging om naar andere rekken te gaan kijken. Ik laad mijn karretje vol op automatische piloot, bijna altijd dezelfde spullen, dus veel minder kans dat er ineens een stuk chocola tussen mijn boodschappen zit :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:37

Ondanks dat ik geen snoeper ben, ga ik toch dit topic even volgen. Ben wel super gek van chocolade, maar eet het zeker niet iedere dag. Maar zie hier toch wel handige tips en weetjes tussen staan.

Ik haal zelf nooit boodschappen (vriendlief doet het en kookt :D), maar hij haalt gewoon nooit wat lekkers. Das de beste remedie :j Heel af en toe keer wat koekjes en een zak chips voor als er bezoek is. Verder niet....
Laatst bijgewerkt door rowo op 27-02-13 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:44

Ik heb het de laatste tijd met chocolade. Kleine stukjes chocoladeletter, paaseitjes (WAAROM STAAN DIE HIER AL??) en chocopasta. Ik krijg er maar geen genoeg van :') als het aan mij had gelegen hadden we ook nauwelijks snoeperij in huis gehad (ik ben geen type voor koek en eet uit mezelf ook geen chips) maar heb een vriendje die graag mandjes volgooit met dingen die niet goed voor je zijn. En als het in de kast staat, neem ik het ook... lekker dom -.-

Ik probeer nu ook wat vaker gezond te snoepen; met stukjes paprika en onbewerkte noten. En daarnaast drink ik bij een hongergevoel gewoon liters thee :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:28

Ik meld me ook. Ben hele dag door ongezonde dingen aan het eten. En helemaal als ik mij wat minder voel.
Maar wil nu echt stoppen. Ben veelste zwaar geworden in al die jaren.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:19

Wieldop schreef:
Ik lees mee en ik ga vanaf morgen mee doen (vandaag alweer teveel gesnoept)!

Wat ik het moeilijkste vind, is om erachter te komen wat nu juist goed is. Ik hoorde bijvoorbeeld dat een broodje kroket beter is dan een broodje kaas. Kan ik met mijn hoofd niet bij.. }:0

Dat lijkt me sterk... bron? :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:14

Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 27-02-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:16

Kaas dat is nog tenminste voor iets goed, calcium. Een vleeskroket, daar zit niets voedzaam in (al is het wel lekker haha).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:21

Het het even opgezocht, vind het een beetje kort door de bocht. Er zijn verschillende soorten kaas.. ze gaan waarschijnlijk uit van de vetste soort? Als je 30+ kaas neemt, komt er alweer een ander resultaat uit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:22

Dat zei ik ook al inderdaad :j Doe mij maar een volkorenbolletje met een half plakje 30+-kaas ipv een wit bolletje met een kroket.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:22

Maflinger_S schreef:
En een briefje op je portemonnee plakken met daarop 5x de zin: "waarom eet ik dit nu" met de klemtoon steeds op een ander woord. Bewustwording is een belangrijke stap.

Ik heb het gedaan en kreeg vijf keer het antwoord: "omdat ik het verdien", met de klemtoon steeds op een ander woord :Y) .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:23

Je gaat neem ik aan zelf inkopen? Dan bepaal je toch zelf wat er in je mandje komt? Desnoods eet je brood of drink je een liter water voor het inkopen, dan heb je een verzadigd gevoel en koop je het noodzakelijke. Zoek fruit dat je lekker vind, of joghurt. Ik at eerst iedere ochtend een chocobroodje, sinds ik een joghurt neem in de plaats ben ik in twee weken 2,5 kilo afgevallen. := Kortom, zoek een gezondere vervanger.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:09

@astridastrid: da's toch positief als je dat 5x tegen jezelf kunt zeggen :D.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:53

Vandaag komen mijn nimm2 snoepjes vanuit duitsland aan.... hmmmmmmmmmm ik zet het stoppen nog even aan de kant *D

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:05

Mag ik mij hier ook melden :o ?
Ik ben vandaag sinds 6 maanden weer eens op de weegschaal gaan staan en ik ben in die korte tijd 7 kilo aangekomen :=

Mijn probleem SUIKER! ik hou van suiker, chocoladechip koekjes, chocolade (vooral enery bars), aa drink, ranja, pindakaas met suiker of hagelslag! Oftewel alles := ik wil er dus ook echt vanaf..
Ik heb het al eerder geprobeerd om hele ongezonde dingen weg te laten, wat te vervangen door light producten en fruit. Maar zoals ik hier ook al las in het topic alles met suiker (vervangers) triggert het 'suikerbeest' in mij. Hier heb ik dus ook last van met (gedroogd) fruit :o

Ik wil dus maandag serieus gaan beginnen met het ont- suikeren.
Maar ik heb wat tips nodig := hartig vind ik namelijk s'morgens echt niet lekker op brood.. en in griesmeel en brinta waar je melk bij moet doen zit denk ik al suiker?
(Overigens ben ik al bezig met mijn boodschappen lijstje voor komende week, als iemand nog tips heeft die niet zijn genoemd graag :) )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:09

In Brinta zit volgens mij geen suiker hoor. Anders moet je havermout proberen, daar zit sowieso geen suiker in.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:10

je kan havermout eten, dat kan je aanmaken met water of met melk. Of magere kwark? (naturel uiteraard, niet met een smaakje want dat zit weer bomvol met suiker) Een eitje?
*tegelijk gepost met Tara* :P

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:15

Snoep poeh, ik eet heel weinig tot haast geen snoep meer, maar chocola pff daar eet ik zoveel van! Is gewoon echt niet normaal, soms werk ik wel een bounty,twix snickers en kinderbueno achter elkaar naar binnen.
Is echt niet gezond, en dan heb ik nog steeds trek.
Ik eet mezelf bijna de hele dag vol met chocolade, en omdat ik zoveel chocola heb gegeten, heb ik meestal geen trek meer in avondeten. Dan sla ik dat over, en in de avond weer chocola....

Moet daar echt mee ophouden, maar het is zo lekker := Ik heb nu in huis ook geen chocola meer, en wat ik dan doe is hagelslag naar binnen gieten :=

Gelukkig kan ik het wel hebben, en word ik er niet echt dik van, en krijg ook geen puistjes ofzo...maar het is wel erg ongezond :+