Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

broodje kroket mag en gaat er wel in
Wieldop schreef:Ik lees mee en ik ga vanaf morgen mee doen (vandaag alweer teveel gesnoept)!
Wat ik het moeilijkste vind, is om erachter te komen wat nu juist goed is. Ik hoorde bijvoorbeeld dat een broodje kroket beter is dan een broodje kaas. Kan ik met mijn hoofd niet bij..
('t smaakte me niet eens echt). HTM schreef:Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.
meggiemeg schreef:HTM schreef:Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.
Dit wilde ik dus ook als tip meegeven.
Het werkt echt, als ik boodschappen doe op een lege maag gaan er meer dingen in mijn kar dan andersom.
Ze zeggen dat het ook werkt om met een mandje de boodschappen te doen i.p.v. een kar

), maar hij haalt gewoon nooit wat lekkers. Das de beste remedie
Heel af en toe keer wat koekjes en een zak chips voor als er bezoek is. Verder niet....
als het aan mij had gelegen hadden we ook nauwelijks snoeperij in huis gehad (ik ben geen type voor koek en eet uit mezelf ook geen chips) maar heb een vriendje die graag mandjes volgooit met dingen die niet goed voor je zijn. En als het in de kast staat, neem ik het ook... lekker dom -.-
Wieldop schreef:Ik lees mee en ik ga vanaf morgen mee doen (vandaag alweer teveel gesnoept)!
Wat ik het moeilijkste vind, is om erachter te komen wat nu juist goed is. Ik hoorde bijvoorbeeld dat een broodje kroket beter is dan een broodje kaas. Kan ik met mijn hoofd niet bij..
Doe mij maar een volkorenbolletje met een half plakje 30+-kaas ipv een wit bolletje met een kroket. Maflinger_S schreef:En een briefje op je portemonnee plakken met daarop 5x de zin: "waarom eet ik dit nu" met de klemtoon steeds op een ander woord. Bewustwording is een belangrijke stap.
.
Kortom, zoek een gezondere vervanger.
.
?
ik wil er dus ook echt vanaf..
hartig vind ik namelijk s'morgens echt niet lekker op brood.. en in griesmeel en brinta waar je melk bij moet doen zit denk ik al suiker?
)
Ik heb nu in huis ook geen chocola meer, en wat ik dan doe is hagelslag naar binnen gieten