Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

daarbij worden er dagelijks genoeg paarden geslacht overal te wereld, anders had het nu niet overal in de lasagna gezeten
Amaris schreef:Hoe kom je er nu achter waar ze paardenvlees verkopen in de buurt...
EDIT: oh, kijk!
http://www.onlineslagerij.nl/webwinkel/ ... vlees.html
biefstuk online bestellen!
maar ik ben dan ook vegetariër.Geryon schreef:Ik maak me best zorgen. Al deze ophef over het paardenvlees enzo gaat zorgen voor meer vraag en ik denk net als een ander hier dat er dan ook paarden dan ook gefokt gaan worden voor consumptie.
Geryon schreef:Ik maak me best zorgen. Al deze ophef over het paardenvlees enzo gaat zorgen voor meer vraag en ik denk net als een ander hier dat er dan ook paarden dan ook gefokt gaan worden voor consumptie.
omdat ik het echt níet lekker vind. Ik ben niet tegen slachten of tegen vlees eten, mits het dier een humaan leven en een humane slacht heeft gehad.
Maar goed, genoeg mensen die echt _geen_ paardenvlees willen eten uit principe. Is hun goed recht, maar ik zie daardoor echt niet gebeuren dat er op grote schaal paarden gefokt voor de slacht gaan worden. karuna schreef:Ik vind paardenvlees niet lekker, de smaak is me te zoetig eigenlijk. en ook geen idee waar je het koopt behalve online.
De stukjes vlees in de openingspost, wat is daarmee gebeurt? Hebben ze die gemarteld met pinnen of zo? Er lijken allemaal gaatjes in te zitten. Dat zou niet nodig hoeven te sijn als het echte biefstuk is, die is mals van zichzelf.
bij goed vlees is dat helemaal niet nodig. Dat is mals genoeg van zichzelf. Alleen matig vlees dat of een lagere kwaliteit heeft of bv net geen bieflap is maar bijna stoofvlees of vlees dat afkomt van een gestrest dier kun je malser maken door het in elkaar te slaan. Dan verkoop je het duurder dan het eigenlijk mag zijn.