Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:30

Phylos schreef:
Nien: wat is er mis met een omelet en 2 boterhammen aan avondeten voor de lijn? Hooguit de boterhammen als je kha wil

Ja, precies... maar helemaal geen koolhydraten is ook niet goed toch? Ik doelde meer op de combinatie van eiwit, vetten uit eigeel en volkoren boterhammen. Maar voor meenemen is het handiger dan alleen ommelet met groenten erdoor. Hoewel ik ook al best veel groenten gegeten heb vandaag.

Phylos, ik denk ook dat sommige mensen echt wel baat hebben bij hardlopen hoor!

_Malu_

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:34

Als je cardio doet is intervalttraining het beste, cardio met hoge hartslag! Dan verbrand je meer vet e maak je groeihormoon aan ( tegenhanger van cortisol) en dat zorgt voor je vetverbranding. Van hardlopen met lage hartslag ( of fietsen,crosstrainer) kun je dus best wat meer vet krijgen...Ik doe zelf bijna alleen krachttraining en cardio altijd met intervallen en hoge hartslag.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:35

Ik heb een lekker smoothierecept, voor mensen hier die wel van zuur houden :D

1 banaan, 1 uitgeknepen citroen, beetje bosbessen sap, yoghurt, kaneel en chiazaadjes. Superlekker!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:36

Mrijn schreef:

En zoals met alle sporten, voor de een werkt het wel, voor de ander werkt het niet.
Er zijn ook mensen die dikker worden door vechtsport.
Er zijn zat mensen die baat hebben gehad bij hardlopen.
Ik vind die link een beetje in hokjes proppen, terwijl het voor zoveel mensen wél de uitkomst is.
Als het echt bewezen was, dan zou het niet meer aangeraden worden bij mensen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:36

Wow, ik heb net even een stipje gezet bij dit topic en nu al zes pagina's? Ik weet dat we snel gaan maar dit is wel overdreven ;).

Mijn dag begon een beetje raar met een laat ontbijt omdat ik iets te lang in bed was blijven liggen... Wel lekker geluncht, restjes opgemaakt: twee tarweboterhammen met rucola, tomaat, komkommer, gebakken kipfilet en huttenkase.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:39

Malu: intervaltraining doe ik wel ja! Dat vind ik persoonlijk leuker dan een hele tijd achter elkaar doorrennen, om één of andere reden demotiveert dat me :+ Ik ben nu (weer) aan het opbouwen, maar ga met de tijd eens googelen naar leuke intervaltrainingen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:39

Babeth schreef:
Mrijn schreef:

En zoals met alle sporten, voor de een werkt het wel, voor de ander werkt het niet.
Er zijn ook mensen die dikker worden door vechtsport.
Er zijn zat mensen die baat hebben gehad bij hardlopen.
Ik vind die link een beetje in hokjes proppen, terwijl het voor zoveel mensen wél de uitkomst is.
Als het echt bewezen was, dan zou het niet meer aangeraden worden bij mensen.

Dat is een drogreden schat :)

Ik denk ook niet dat iedereen dik wordt van hardlopen, dat geloof ik niet. Maar niemand zal van alleen hardlopen spierdefinitie en een mooier lichaam krijgen.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:40

Babeth schreef:

Net zoals 'gezond' eten zelf. Niet iedereen reageert hetzelfde op voedsel, of wat dan ook. Alles lekker zelf uitvinden dus. Maar dit soort artikelen zijn wel leuk om je scherp te houden, juist om zelf na te blijven denken :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:41

Ik voel me trouwens echt sneu vandaag. Ik heb wel een heule banaan gegeten -O-

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:45

En dat is alles? :oo

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:46

Ik ga zo beginnen met het maken van de tomaten. Bij de 4e groentekraam op de markt eindelijk vleestomaten gescoord. Vond het wel aardig prijzig, 2 voor 1,20, maar denk dat ik wel wat over houd voor mijn lunch morgen

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:46

Ik dacht juist dat je voor vet verbranden een gemiddelde hartslag moest hebben omdat je bij hoge hartslag je longcapaciteit aanspreekt en dat is een ander mechanisme ofzo...?

Ook heb ik altijd geleerd dat hoe beter je conditie is, hoe langer het duurt voordat je op een vetverbrandingshartslag zit, hoe minder snel je dus vet verbrand... Waar iemand met slechte conditie al vet verbrand bij traplopen/fietsen moet iemand met goede conditie een uur flinkt trainen.

Correct me if I'm wrong!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:07

Wow, wat gaan jullie hard!

Ik moet op dit moment weer hard aan de studie. Maar extra eiwitten zorgen (wat op dit moment uit onderzoek blijkt) niet tot betere/grotere/mooiere/blablabla spieropbouw of betere sportresultaten. De enige echte uitzondering die er is wat wel werkt in creatine. Verder heeft het dus geen nut om extra eiwitten in te nemen met sporten. Hier een linkje naar een stukje van het voedingscentrum van laatst. Ik heb ook nog wat wetenschappelijke artikelen doorgelzen de laatste tijd, als mensen willen kan ik die nog even opzoeken.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/sportsupplementen-zijn-onzinnige-miljoenenbusiness.aspx

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:16

Maar in dat stuk gaat het toch over eiwitten die je als supplement, dus in poeders of pillen, gebruikt? Maar eiwitten die je gewoon in je voeding binnen krijgt werken wel degelijk aan spier/cel/weefselopbouw en / of -herstel. Toch? Of stort mijn hele wereldbeeld nu ineen? _O-

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:22

Eiwitten zijn inderdaad nodig voor opbouw, alleen is het dus niet zo dat als je meer eiwitten eet, je ook meer opbouw krijgt. Of beter gaat presteren van meer eiwitten eten.

*Wereldbeeld blijft bestaan :D *

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:23

Aaaah zo, ik had al het idee dat ik een beetje langs je heen aan het kletsen was inderdaad Y;(
*blij met intact wereldbeeld* :')

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:24

Maar voedingsfeiten en fabels zijn ook lastig :(:)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:35

@Malu(dacht ik, we zijn inmiddels een paar pagina's verder) Om chilli con carne te maken gebruik ik chilipoeder die we in de winkel verkopen. De naam is en beetje misleidend. Er zit in :dillezaad,oregano,cayennepeper en sandelhout licht rood. Verder niets. Het is totaal niet heet dus ik doe er altijd nog iets bij wat het echt scherp/heet maakt. Misschien kan je als je geen Dille winkel in de buurt hebt de ingredienten los krijgen en zelf samenstellen.
Soms maak ik het sompel met wat gehakt en bruine bonen (weet niet precies de verhoudingen ,gebruik wel de hele pot bruine bonen ) en soms maak ik het met een klein blikje mais en kidneybonen en doe er dan nog een klein beetje kaneel door . Zo vind ik het eigenlijk het lekkerst maar mn man vind de andere variant lekkerder.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:35

Kiki, precies. vooral ook omdat er zooooooveel verschillende theorieën zijn %)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:41

En zoveel mensen die het allemaal als beste weten!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:47

Dat vooral :j :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:07

Ik weet het idd het beste -:) _O-

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:11

Hahaahaha! Daarom luister ik ook heel goed naar jou, Phormicola :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:12

_Kiki_ schreef:
Eiwitten zijn inderdaad nodig voor opbouw, alleen is het dus niet zo dat als je meer eiwitten eet, je ook meer opbouw krijgt. Of beter gaat presteren van meer eiwitten eten.

*Wereldbeeld blijft bestaan :D *

zo bedoelde ik het inderdaad ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:13

Nien1984 schreef:
Ik dacht juist dat je voor vet verbranden een gemiddelde hartslag moest hebben omdat je bij hoge hartslag je longcapaciteit aanspreekt en dat is een ander mechanisme ofzo...?

Ook heb ik altijd geleerd dat hoe beter je conditie is, hoe langer het duurt voordat je op een vetverbrandingshartslag zit, hoe minder snel je dus vet verbrand... Waar iemand met slechte conditie al vet verbrand bij traplopen/fietsen moet iemand met goede conditie een uur flinkt trainen.

Correct me if I'm wrong!

dacht ik ook!