Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:53

Ik denk niet dat er zoveel goede stoffen verloren gaan door blenderen? Het blijft uiteindelijk hetzelfde maar dan in kleinere stukjes.. :+ Of denk ik nou verkeerd? :+

Water drinken heb ik ook geen problemen mee. Wij mochten vroeger altijd 1 glaasje limonade als we uit school kwamen en als we nog dorst hadden konden we een glas water krijgen maar meer niet. :+ Frisdrank was echt iets voor in het weekend. Sinds ik samenwoon met mijn vriend en hij dat heel anders gewend is van huis uit ben ik toch meer sapjes gaan kopen en drinken. Maar dat is nu weer voorbij, en gaat prima, af en toe een glaasje limonade. Mijn vriend doet er niet echt aan mee, al neemt hij wel steeds vaker water bij het eten enzo! Maar sapjes en fris is voor mij echt geen verleiding gelukkig, maar chippies en chocolade wel helaas.. ^)

Dan wel weer even terug op zoetigheid, hele pure chocolade is toch ook best 'verantwoord'? Ben wel benieuwd of dat lekker is! Dan echt de 70% en hoger zeg maar..

arans

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:08

Zeker niet! Er worden wel cellen stukgemaakt worden, waardoor verschillende enzymen vrijkomen, maar zodra je het gelijk opdrinkt gaat er niks verloren.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:15

Ja inderdaad, er stond me iets bij van enzymen die kapot gaan. Maar ik drink het ook altijd meteen op. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:23

Dat is wel fijn om te weten, van dat fruit in de blender :j Alleen hoe meteen is meteen? Ik maak 't thuis en dan drink ik 't op stage (hooguit een uur later) op.

@ Roelke: Pure chocola gewoon lekker eten :j Hoe puurder hoe beter wel inderdaad. Is best lekker hoor. Zit je ook veel sneller vol van.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:06

Ik vind zelf dat ik best gezond leef. Niet op zijn allergezondst maar dit is voor mij gewoon goed vol te houden. Dit is wat ik zoal eet op een dag:

Ontbijt:
- 2 volkorenboterhammen met chocopasta;
- Een grote kop groene thee met citroen zonder suiker(300 ml);
- Twee vezeltabletten (staat gelijk aan 1 volkoren boterham);
- 1 multivitaminepil;
- 1 Echina Forte tablet.

Tussendoor:
- Fruit, 1 stuk (soms vervangen door zoiets als een Evergreen);
- Thee zonder suiker (nu water chocolademelk ivm werk (de rest is vies uit de automaat)) of water;

Lunch:
- Twee a drie volkorenboterhammen met gebraden gehakt;
- Water / thee zonder suiker;

Tussendoor:
- Thee zonder suiker of water;
- Een handvol ongezouten, onbewerkte (dus geen gebrande) noten;

Diner:
- Verschillend, maar eigenlijk altijd met minimaal 200 gram groente per persoon en nauwelijks iets uit pakjes;
- Glas water;

Avond:
- Verschillend, maar meestal niets qua eten, wel water / rooibosthee zonder suiker

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:09

Wat voor multivitaminen neem je? Natuurlijk of synthetisch? En weet jij of dat wat uitmaakt of je die 's morgens of 's avonds neemt? Of iemand anders :P Ik neem zelf Omega 3 en multivitaminen maar neem dat altijd 's avonds.

Ik drink altijd van die grote koppen thee :D Alleen op stage drink ik altijd gewoon water. 's Avonds dan 2 koppen thee ofzo. Kom iig met gemak aan de 2 liter :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:13

Ik heb met veel pijn en moeite multivitamine gevonden met zo min mogelijk rommel.
De Multi Energie van De Tuinen. Er was nog wel betere maar die koste 30 euro :o
Ik neem ze 's morgens of aan het begin van de middag anders heb je kans dat je niet kan slapen door de extra energie :D Je moet ook altijd eerst iets 'vets' eten ivm in vet oplosbare vitaminen ;) Bij mij dus na de noten of eieren.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:13

volgens mij kun je de meeste multivitaminen in de avond innemen. ik slik zelf met periodes centrum cardio en daar wordt ook aanbevolen om die in de avond in te nemen!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:15

Waarom? Vind ik raar.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:19

Heel verhaal getypt, is het weg. :(

Anyway: ik slik synthetische, volgens Dr Oz is het beter om multivitamines verpreid over de dag in te nemen. Ik zal eens kijken naar de van De Tuinen. Ik kan ivm het vet inderdaad beter mijn multivitamines tijdens mijn avondeten innemen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:20

Dr. Sop :D

Die geloof ik niet meer na zijn uitleg over de G-spot :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:21

Dat van dat vet had ik nog nooit zo bij nagedacht... Ik heb zelf de multivitaminen van Orthica. Zijn wel duur maar is, voor zover ik weet, een goed merk :j

Met slapen heb ik geen probleem. Val altijd als een blok in slaap 's avonds :=

Maar verspreid over de dag, hoe wil je dat doen dan als al je vitaminen in 1 pil zitten? Ik blijf 'm voorlopig maar gewoon 's avonds nemen :j Dan eet ik ook 't meeste vet en last met slapen heb ik er niet van dus ja :P

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:23

Dr. Oz had het erover dat je beter kindervitaminepillen kon nemen en daarvan dan eentje 's ochtends innemen en eentje 's avonds. Ik had laatst multivitaminepillen van Centrum en die hebben een breuklijn, dus dan zou je de ene helft 's ochtends en de andere helft 's avonds kunnen innemen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:29

Ok kan ik me op zich wel in vinden. Dat 't beter is om dat geleidelijk binnen te krijgen dan in een keer een hele hoop.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:50

Mijn multivitamine moest ik bij m'n ontbijt nemen. Visolie zei hij niet specifiek maar doe ik ook maar bij m'n ontbijt, net als m'n pil zodat ik niks vergeet. ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:18

Dit is wat ik vandaag eet/heb gegeten:
Ontbijt7.30u:
klein bakje kwark met cruslie (1 waar bijna geen suikers in zit, niet heel lekker maar ach ik heb wat binnen)
onderweg naar mn werk een halve liter lauw water(gewoon uit de kraan vind ik echt te koud nu)
1ste pauze 10.30u:
1 capuchino en 2 mandarijnen + een klein handje rauwe gemengde noten
lunchpauze:
2 bruine boterhammen met een plak oude kaas + grote beker groene thee
2de pauze :
grote beker (lauw)water + een bakje linzen(gekookt in de bouillon en even in de magnetron warm gemaakt)
Diner:
lintpasta(volkoren uiteraard)met champions snijbonen kip en een sausje van melk en wat kruiden
onderweg naar huis:1 halve liter lauw water
bij de koffie :
2 kopjes zwarte koffie met 1 plakje tulband (op vrijdag wat lekkers bij de koffie haha)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:25

Mijn menu vandaag:
Vanochtend een sinasappel, 2 wasa lichtgewicht krackers (100% volkoren) 1 met slankie, 1 met komkommer en 2 koppen (van 250 ml) thee (zonnatura, 1 venkel en 1 andere)

Daarna een glas aanmaak limonade, en een kop thee (venkel)

Lunch was 2 crackers (kipfilet en eentje met komkommer) en een vers groentesapje met tarwe zemelen erdoorheen (sapje was Bleekselderij, komkommer, spinazie, appeltje en een beetje gember en dan 2 eetlepels zemelen er doorheen) En een thee

net heb ik een appel en een sinasappel op

Vanavond eten we (vrees ik) wat makkelijks en snel, DWZ broodje kip.
Vrees dat vriendlief ernstig in de file staat en dan is iets wat gemakkelijk en snel klaar te maken is wel fijn.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:01

Daar zou ik t niet op kunnen volhouden Mri.

Mijn menu:
O: 3 roggecrackers met smeerpate en 1 glas melk
T: Druiven
L: 2 speltboterhammen met philadelpia light, 1 komkommer, 2 tomaten
T: 1 banaan
A: 2 broodjes met filet american en sla
T: bakje yoghurt

Edit: De rest van de dag veel water en thee

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:25

scheelt dat ik de heledag thuis zit Esbianc ;) ik heb niks gedaan verder
En de crackers vullen redelijk goed omdat dat 100% volkoren is, en mijn sinasappels zijn belachelijk groot :P
En een goed groente sapje, nou, dat vult behoorlijk! Een glas is bij mij ruim 300 ml (ik hou van grote glazen :o ) en verse groente sap vult echt heel erg (zeker met zemelen er doorheen)

En ik drink veel (meer dan ik had opgeschreven) drink de hele dag door thee, loop dus ook de hele dag door naar het toilet :')

Maar jij eet ook niet veel als ik het zo zie :=
dat avond eten zou ik het niet op kunnen :n

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:58

Hoi!

Ik wil me ook graag melden in het topic! Wil graag gezonder eten, gewoon omdat ik merk dat ik dan veel meer energie heb en dus beter in mijn vel zit. Vind het alleen wel lastig, aangezien mijn moeder de boodschappen thuis doet en dus ook redelijk veel ongezonde dingen meebrengt en weinig fruit etc. Moet er vaak om vragen (appels gaat nog wel, maar een beetje afwisseling is wel fijn), aangezien ik zelf de enige ben die het thuis eet. Zo klinkt het best erg, maar ik ben thuis wel de healthfreak haha. Althans ik zou het nog meer willen zijn, maar vind het moeilijk om uit te vogelen wat voor mij werkt (dat ik dus niet de hele dag gezond doe en dan 's avonds de chips erbij pak) en waar geen negatieve dingen over geschreven worden. Er is zoveel tegenstrijdigheid over voeding te vinden... Mijn nieuwste schokkende ontdekking is namelijk dat soya producten helemaal niet zo goed zouden zijn als men beweert (ik gebruik koemelk in beperkte mate, dus als vervanging ben ik ooit sojamelk gaan gebruiken). Dus ik weet het even niet meer zo goed. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:27

Geloven jullie in vitaminepillen? Ik twijfel altijd een beetje of het niet puur commercie is..
Verder ga ik hier ook meelezen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:28

_Tara_ schreef:
Kip is inderdaad extreem duur :j Ik heb zelf altijd 't idee dat scharrelkip, om 't even grof te zeggen, geen reet opschiet zeg maar :P Dat je dan net zo goed gewone kip kunt kopen.

Alleen kleine beetjes helpen :). Maar gewoon geen kip eten is inderdaad nog beter.

Scharrelkippen mogen volgens mij ook niet preventief antibiotica toegediend krijgen.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:55

@ mri: o, dat scheelt dan idd als je thuis zit.
Ik ben aan t afvallen, en mag van de dietiste maar 1400 a 1500 kcal pd nemen. Dus daarom meer rauwkost en minder andere dingen.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:59

@ hesterve: het is niet zo dat als ik 1x gewoon brood eet dat ik meteen migraine heb. Maar als ik teveel ineens neem wat ik niet 'mag' dan is t meteen migraine, buikpijn en misselijk.
En die symptomen die jij noemt heb ik idd ook allemaal. Voel t ook meestel al zo'n 2 dagen tevoren aankomen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:51

Ik lees hier dat iemand zemelen door een sapje heeft gegooid... Wat zijn zemelen en hoe kom je eraan? :D

Heb vandaag een biologische winkel gevonden in een durp verderop, die hebben o.a. lijnzaad en speltbrood. Ga er morgen eens even heen :D