Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RustyK schreef:Help, wie heeft de oplossing? Wilde ik een boltaartje bakken voor een pietenhoofdje (niet te groot) en mix in een blanda vorm gegoten, nu is het resultaat een perfecte vliegendeschotel qua vorm! Maar hoe ga ik dit nu oplossen. de bolling erafsnijden dan houd ik erg weinig taart over. Zit er bijna aan te denken een nieuwe te bakken maar ja hoe voorkom ik dat dit weer gebeurd en eigenlijk moet ik hem vanavond afmaken.
RustyK schreef:@Falona, ooh dat hoop ik niet.
Zou kunnen, had voor het eerst een mix van de Boeren Bond (Soezie) en daar stond alles bij elkaar en 10 min mixen. Daarna in oven op 150 graden 10 min en daarna 25 min op 170 graden. Dus dat heb ik precies gedaan. Normaal maak ik zelf de mix van DLT forum en dan doe ik ook 10 min mixen (eieren en suiker en dan luchtig de meel er door scheppen) dan 10 min op 150 10 min op 160, 10 min op 170 en de rest op 180 gaat prima.
@prisca, dat is ook goed bedacht maar ik had niet zo veel beslag in de kom dus het worden dan 2 hele kleine hoofdjes. Het is dus niet boven de bak uit gebold maar halverwege de bak is het gaan bollen. Maf he.
Zit er aan te denken om de platte rand eraf te snijden. Of misschien toch maar een nieuwe te maken en hier een vliegende schotel van maken voor mijn zoontjes verjaardag in januarizou die zo lang goed zijn in de vriezer?
PriscaZ schreef:Dat bollen kan je verminderen door er een vochtige handdoek omheen te binden. Je hebt nu speciale strips van Wilton die je om de bakvorm kan doen en ook vochtig kan maken. Ook wil het wel eens helpen om een strook bakpapier in je bakblik te doen, die dan een stuk boven je bakblik uit komt. Ze worden dan ook egaler hoog. Dat bakpapier werkt alleen niet bij een blanda... zou niet weten hoe je hem er dan in zou moeten doen...
Ga voor het eerst een dummy maken voor mijn eindstuk van de Wilton 1 cursus. Doen jullie dan nog iets van een folie om de dummy, of gewoon de icing op het piepschuim?