Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:34

Zo,

heb een vraagje aan jullie :) .
Hebben jullie nog tips voor het maken van een bruidstaart? mijn nicht heeft gevraagd of ik iets voor haar wil maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:36

Wat wil je weten? Er is zoveel mogelijk. Wat ik wel vind, maar dat is echt persoonlijke visie hoor, begin eraan als je zeker weet dat je het aankunt. Het is de mooiste dag van hun leven, en daar hoort een perfecte taart bij (vind ik). Ik zeg niet dat jij dat niet kunt trouwens hoor :) .

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:40

Ja, ik mag een beetje zelf weten hoe ik alles wil etc :j durf het niet aan om een stapeltaart te maken,
maar heb bijv. wel een zitten kijken naar taart standaards .. en dan heb je er een tje waar er 3 opkunnen en die lopen dan in een halve cirkel, en dan zit elke taart op een apart plateu ( snap je het ? :') )
maar ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe dit nou gedaan word, word het dan gewoon doord e taart geduwt?

http://www.taartendecoratie.nl/product. ... roduct=750

En dat klopt :j ik maak wel vaker taarten :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:10

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:11

kan je daar gewoon de taart opzetten met een kartonnetje ? :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:14

Kinke schreef:
sharoontje schreef:
Ik zag gisteren dat ze bij ons in Deventer ook een taartenwinkeltje hebben geopend die ook workshops doen. Alleen maar ook met andere mensen.. En er stond 37,50 p.p bij. Dan maak je een taart, je snijd hem door, je vult hem etc etc. Is dit duur voor een workshop?

Je bedoelt CakeCorner denk ik. Zoetenzo geeft ook workshops maar zij geeft ze zelf. Ik vind het niet duur.

CakeCorner bedoel ik inderdaad :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:20

Op een kartonnetje??? Dat lijkt mij niet erg verstandig, taart is te zwaar voor een kartonnetje. Dus liever een drum gebruiken.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:50

Kinke schreef:
Dat ziet er inderdaad niet super indrukwekkend uit.
Wat betreft de prijs van 5 euro pp, ik denk dat dit juist een normale prijs is, of misschien zelfs nog te laag. Mijns inziens in de markt in Nederland prijstechnisch helemaal kapot, als je een officieel bedrijf bent dan red je het echt niet met 5 euro pp.

Rinske schreef:
Wij hier zijn geen professionelen maar hobbymatig bezig :) . Zie het zo: iemand moet er zijn kost mee verdienen, die kan niet voor 25 euro de hele dag in de keuken staan én zijn ingredienten ervan kopen. Dat gaat gewoon niet. Hoe je het ook wendt of keert :) .

hmm, ja maar jullie taarten zien er echt professioneel uit !! :Y) +:)+
Nu begrijp ik het inderdaad, als je er je geld moet mee verdienen al zou ik dat nooit als enigste job doen, dan zou ik nog iets halftijds bijdoen...
Bij die ene vond ik dat het geld in ieder geval niet waard en er zijn er waar het het geld wel waard is ! :o

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:51

Voor een bestelling die ik moet maken willen de mensen graag een vulling met advocaat.

Nu zat ik te denken om advocaatmousse te maken, maar wat is daar lekker bij als tweede vulling?
Ik las ergens dat ganache erg lekker was.
Ik hoor het graag!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:14

Ik lust geen advocaat maar ik kan me voorstellen dat ganache daar inderdaad bij past. Maar iets anders....geen idee

Lisetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:24

Hoi! ik heb even een kort vraagje!

ik ben netzoals jullie ook bezig met taarten maken, en nu wil ik voor mijn broers verjaardag zo'n taarten bustier maken. maar dan wel een nette (dus met een mooi korset bv.)
nu zit ik alleen te bedenken, hoe kan ik het beste de taartmaken? 2 losse bolletjes voor de borsten (en zijn dat dan boltaartjes of hoe maak ik het beste halve bollen?) en dan een vierkante taart maken en daar de romp uitsnijden of....?

Alle tips en truucjes zijn welkom!
Ikheb laatst wel een how to gezien, maar extra tips zijn altijd welkom!
Dankjulliewel!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:01

Nou hoe ik het heb opgelost, ik heb een kennisje gevraagd. :D Die woont naast m'n schoonpaps, en mijn man is nu de fondant halen. :D
Handig he?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:55

@liset: zo zou ik het idd ook doen. Twee 12cm bolletjes en uit een vierkante het lijfje snijden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:48

Leuk Kinke een bokito taart :D
Al enig idee hoe je die gaat maken? Puzzelen of 3D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:12

:wave:

Ik kom weer even binnenvallen, ik zal binnenkort eens een foto posten van mijn laatste taart, ik had een biggetjes in de modder taart gemaakt op een brakke zondag ochtend haha. Mijn pa was jarig en hij is varkensboer dus dat was lekker toepasselijk!
Ook ben ik naar de t&d in etten-leur geweest, een hele leuke mooie winkel! Ze hebben er super veel!

Maaaaaar, nu zag ik die vierkante bakblikken staan, die zou ik opzich wel willen, maar welke maten raden jullie me aan? Ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen haha.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:13

IngridB schreef:
Leuk Kinke een bokito taart :D
Al enig idee hoe je die gaat maken? Puzzelen of 3D?

Ik denk dat het 3D wordt. :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:38

Zo, ik heb vandaag weer een leuke taart gemaakt, in de vorm van een Suzuki LJ80 :D . Ik als Suzuki fan vond het helemaal geweldig om hem te maken :D . Heb alleen ff geen puf meer om foto's te uploaden :o .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:56

__Marloes schreef:
Maaaaaar, nu zag ik die vierkante bakblikken staan, die zou ik opzich wel willen, maar welke maten raden jullie me aan? Ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen haha.

Ik ben voor de silverwood multisize cakepan gegaan. 2 vierkante blikken zijn samen ongeveer 40 euro en dan heb je 2 maten, die silverwood is 45 euro en dan heb je veel meer maten.
In de praktijk maak ik voornamelijk de 20x20 en 25x25.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:18

Oh ik zie het ja, is me nog niet eerder opgevallen! Werkt dat systeem wel goed? En kan je er meerdere dingen gewoon tegelijk mee bakken?
Bedankt voor de tip, daar heb ik zeker wat aan!

Edit, ik denk dat t hem word, op dlt is er bijna iedereen positief over!

Lisetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:14

Falona schreef:
@liset: zo zou ik het idd ook doen. Twee 12cm bolletjes en uit een vierkante het lijfje snijden.

oke, dan heb ik het idee goed in mijn hoofd zitten, en dan ga ik het maar gewoon proberen (ik heb gelukkig nog 2 weken de tijd om het te bedenken, want over 2 weken is de verjaardag pas haha!)

Bedankt! :)

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:25

stipje in de vorm van een foto :D :D :D

Afbeelding

een hele verzameling koekjes, na de jurken/visjes/vlinders (droog bewaard voor de foto) nog wat schoenen /tassen en een complete veestapel erbij. hahahhaa

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:10

Leuk, magnificient! Wat heb je gebruikt om de koekjes te versieren?
Ik had wel eens glazuur gebruikt, maar dat was eerst te dun (liep van de koekjes af) en vrij snel erna weer te dik en wilde het niet drogen!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:10

Ik ben gisteren wat aan het spelen geweest met de cupcakes, heb je een foto van de biggetjes taart Marloes?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:28

HAHAHAHA die beestenkoekjes _O- . BRILJANT!!!!! Hahahahahaha, ik vind ze zo leuk :') _O- .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:08

Oh die koekjes, super :j Zonde om op te eten :D