Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Jep, als je het op laat stijven kun je veel strakker afwerken, je krijgt dan veel minder snel deuken en butsen, of vulling die uitpuilt.
Biesje: bij mij op de verpakking staat dat ik het een uur moet laten rusten voordat het aan de boter toegevoegd mag worden.
Marmeren: witte fondant/marsepein pakken. Kleurstof erop en kneden, niet te lang kneden, anders wordt het egaal.
odenxia schreef:Rinske schreef:Jep, als je het op laat stijven kun je veel strakker afwerken, je krijgt dan veel minder snel deuken en butsen, of vulling die uitpuilt.
Biesje: bij mij op de verpakking staat dat ik het een uur moet laten rusten voordat het aan de boter toegevoegd mag worden.
Marmeren: witte fondant/marsepein pakken. Kleurstof erop en kneden, niet te lang kneden, anders wordt het egaal.
Ik dacht dat je dat met bijv blauwe fondant en witte fondant deed en dan op 1 of andere manier door elkaar???
Mayo schreef:Het kan wel met marsepein, maar dan wel met Zeelandia iig, daar heb ik ervaring mee. Het hard dan niet uit, maar maakt het wel steviger.
Met Pettinice van Bakels fondant hard het wel uit, maar alsnog moet je het lang laten rusten. Ik maak een stuk fondant platter en besprenkel het dan met tylose, daarna kneed ik het er goed doorheen. Leg het even luchtdicht weg alvorens ik het ga verwerken. Dingen die keihard moeten worden laat ik na verwerken plat of ondersteund rusten voor +/- een dag. Misschien dat korter ook kan, maar ik neem het risico niet. Liever nog langer zelfs, want als het een dik stuk is duurt het lang om volledig uit te harden. Ik houd dan een dag of 3 aan voor de zekerheid