Wat ik nou me nou afvraag, misschien een blonde vraag, maar moet je zo'n dummie ook afsmeren om de marsepein te laten plakken of plakt dat vanzelf wel?
niet afsmeren, dan krijg je een schimmeldummie na verloop van tijd!
Je kan hem bijv. insmeren met piping gel, maar met water gaat ook prima
Kinke
Geplaatst: 13-01-11 18:42
is geen domme vraag, dat moet inderdaad. Dat kun je met een beetje water doen, maar het schijnt dat het dan heel lastig is om het er weer af te krijgen later. Je kunt de dummie ook insmeren met crisco.
Komt omdat water op een dummie indroogt en héél minimaal is. Op biscuit is 'water' riskanter omdat de biscuit een spons is (soort van) dat blijft nat.
Kinke
Geplaatst: 13-01-11 18:55
je moet de dummy ook niet zeiknat maken hoor, gewoon heel licht bevochtigen. Ik denk dat het meeste daarna gewoon in het piepschuim trekt.
NadineK
Geplaatst: 13-01-11 18:57
Net weer een bestelling gplaatst bij leukste taarten shop . Wat pearl dust en Tappit letters en cijfers (die funky variant ) Kan nu al niet wachten tot de bestelling weer binnen is!
Nou ja, haar gebruikersnaam zegt genoeg . Zag dat je zelf al hebt gereageerd, wel grappig dat menigeen al meteen doorhad dat ze het niet zelf heeft gemaakt !
Eerst volgende dat ik móet halen is een nieuwe lading marsepein, werk nu alleen nog met zeelandia, maar dat is niet goedkoop.. is marsepein sowieso al niet
Verder wil ik nog hebben om alvast te oefenen voor mn royal icing module en omdat ik t straks toch nodig heb: - boek over royal icing is iets van 45,- - wilton spuitmondjes, zo'n master set is iets van 50,-
En dan heb ik nog heel veel dingetjes die ik gewoon wil 'hebben'
Als je dummies bekleed kan je toch ook wel 1:4 marsepein gebruiken oid? Dan hoef je niet de duurste te gebruiken, neem ik aan Vind die zeelandia marsepein wel erg fijn werken.
Over het jongens/meisjes/baby-verhaal: ik ben vanmiddag de enorm uit mijn voegen barstend trotse tante geworden van een meisje. Ik ga morgen kennis met haar maken, aangezien ik nog geen uur thuis ben en ook moet oppassen vanavond. Alleen nu heel erg goed nadenken over een taart. Bedoel: deze is toch wel extra speciaal. (en erg leuk dat ik altijd het gevoel heb gehad dat het een meisje was, evenals mijn zus zelf en mijn moeder.)