ik was ook al wat verbaasd om dit nieuws hier te zien
FrankavdT
Geplaatst: 07-10-10 11:02
Kom even binnengevallen, vind dit een zeer interessant topic. Ik heb verder totaal geen verstand van dieten, maar lezen over goede voeding is nooit weg en heb hier al veel interessante dingen gelezen.
Lees hier veel dat boterhammen weggelaten moeten worden, zitten hier dan zoveel koolhydraten in? En even gekeken op de site waarop staat hoeveel koolhydraten overal inzitten. Een appelbeignet is dan in vergelijking niet eens zo ongezond, raar!
Dit is wel een eye-opener zeg... Toch vind ik sommige dingen raar. 100 gram Brinta (74) is in die lijst ongezonder dan een croissant (18 Kh). Hoe zit dit dan precies, kan iemand mij dat uitleggen?
Een croissantje weegt geen 100 gram, lijkt mij. Soms moet je even goed kijken of het per 100gr is of per product, zoals bij het croissantje, denk dat daar het verschil in zit.
Mijn kinderen wegen ze altijd omdat ze bang zijn dat die van de ander misschien groter zou kunnen zijn.
Grapjasjes12
Geplaatst: 07-10-10 21:57
Vandaag voor het eerst KH arm gelunched EN avond gegeten
's Morgens had ik gewoon twee sneetjes brood met geitenkaas en kipfilet. 's Middags had ik een blinde vink met twee roereieren. Ik had pas 8 uur later (!!!!!!!!) honger en heb toen als tussendoortje een klein balletje gehakt gegeten. Ik zit nu aan de kipfilet met uien en doperwtjes en boursin cuisine
Ik heb bijna niet gegeten en heb maar 1x honger gehad
Ik heb eigenlijk een vraag misschien dat iemand mij antwoord kan geven. Ik heb diabtes type 1 en ik ben momenteel bezig met het shake dieet. Dus ik neem 3 shakes per dag. Nu weet ik dat je in ketose kan raken dit gebeurt bij diabetes personen als ze geen insuline spuiten dat is bij niet het geval. Kan ik dan nog steeds in een ketadose raken?
Grapjasjes12
Geplaatst: 07-10-10 22:10
Waaom ben je aan een shake dieet? Kun je niet beter gezond eten? Het paleo dieet staat er om bekend dat het goed werkt voor mensen met diabetes type 1
Het lijkt me ook niet verstandig om zomaar aan een crashdieet te beginnen met jouw ziekte Zou even een deskundige in de arm nemen als je het per se wilt doen
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 07-10-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Ooh daar ga ik even informatie over opzoeken. Ben in de tijd van geen diabetes tot diabetespatient toch wel 20 kilo aangekomen was toen veelste licht. Maar nu toch ook wat te zwaar.
hmm ja het zal vast niet het gezondste zijn. Maar ik weet wel waar ik mee bezig ben. Wil eigenlijk 2 weken shakes en dan gezond voedsel met een beperkte calorieen en koolhydraten inname
anneve
Geplaatst: 07-10-10 22:21
Met diabetes type I kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Dat moet je aan de deskundigen overlaten.
zeker ook gezien je leeftijd (nog redelijk jong) en je ziekte zou ik niet zomaar zelf gaan rommelen met dit soort dieten maar het wel (nog eens) met een dietiste bespreken.
Phormicola, klinkt goed!
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-10 13:15
Miiej schreef:
Ik wil gewoon zo graag die kilo's weer kwijt en als ik 4 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten eet val ik gewoon niet af.
Wat zit er op het brood en wat is het avondeten?
Nanda
Geplaatst: 08-10-10 14:19
Red_Savage schreef:
Als je echt a la Atkins gaat doen, kun je zelfs geen fruit eten.
Dat is niet waar. Alleen in fase 1 mag je geen fruit. In de andere fasen wel.
Dat klopt inderdaad, het 'fruitverbod' geldt alleen voor fase 1 (inductiefase), daarna mag je langzaamaan fruit gaan toevoegen.
Lielle, ik heb nog eens over jouw vragen nagedacht en het valt me vies tegen om daar iets zinnigs op te zeggen. Ik bedacht wel dat het makkelijker is om bijv. een bakje champignons te eten dan 250 gram sla, dat scheelt nogal wat. Maar goed, dat had je zelf ook vast al wel bedacht
thanks mo, je weet hoe het voelt om weer een appel te pakken terwijl er nog een restje gebakken aardappelen in de koelkast staat
Ik eet idd wel meer gekookte/gebakken groentes nu ipv rauwkost, dat is wel wat makkelijker. Maar champignons vind ik bv weer dus dat schiet ook niet op./ Maar goed, gisteren ontbeten met gesmoorde witlof, vanochtend met het restje zuurkool van gisteren