Eet jij paardenvlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:41

listiglistje schreef:
In winegums zit ook paard :j

Naja, er zit wel gelatine in, maar of dat perse van een paard is ?

Inngrediënten
Winegums bevatten geen wijn. De naam is afgeleid van de subtiele fruitsmaak die 'vergelijkbaar is met de ervaring van het drinken van een goede wijn'. Winegums bevatten de volgende ingrediënten: maisstroop, rietsuiker, gelatine (dierlijk). Sommige winegums bevatten vruchten- en plantenconcentraten: citroen, abrikoos, ananas, vlierbes, spinazie. Daarnaast bevatten winegums meestal het voedingszuur citroenzuur, carnaubawas en plantaardige olie. Ook zijn er winegums met drop- of colasmaak.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:44

mij maakt het niet zo heelveel uit kijk het is zielig hoe ze dood worden gemaakt maar aan de andere kant is het nog zieliger als je het laat liggen want dan zijn ze voor niks naar de slacht gegaan maar het is ook niet dat ik het bewust koop hoor soms koopt mijn vader het en dan eet ik er ook wel eens een boterham van omdat het best lekker is :o

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:32

listiglistje schreef:
In winegums zit ook paard :j

Ik dacht dat gelantine van runder of varkensbeenderen was gemaakt? Overigens eet ik om die reden ook geen dorp en winegums dus en ik eet ook voornamelijk kaas waar chemisch stremsel in zit en niet het dierlijke. Buitenshuis vind ik het niet zo heel erg, maar als ik zelf echt kan kiezen dan eet ik dus kaas zonder dierlijk stremsel.

sunniebunnie

Re: Eet jij paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:04

Ik eet gewoon paardenworst..

pinuts

Re: Eet jij paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:07

ik eet niet bewust paardenvlees, maar wel frikandel, kroket.. Moet misschien maar wel doen, paardenvlees is over het algemeen veel eerlijker dan kip varken of rund.

tezza56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:03

ben 6 jaar vegatariër,
en als ik dat niet was zou ik ook alleen maar biologisch vlees eten.
Maar ik hou van paarden, en dan voelt het niet echt goed om een paard te eten. Ik heb namelijk wel een sterkere band met de meeste paarden dan alleen eten. :)