Wat mis jij in je supermarkt, en kan je nergens krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Wat mis jij in je supermarkt, en kan je nergens krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:42

Mosterdpoeder van Colman, ook zo lastig te krijgen hier.

De talloze maille soorten van mosterd, azijn etc Ja

de lakrisal dubbelzout van 20 jaar geleden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:48

Trouwens misschien moeten jullie is googlen naar amerikaanse winkels, hier heb je er een paar die hebben echt alles van daar.
starbuks koffiebonen tot van die kaasspray enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:51

Joonsel schreef:
liesJ schreef:
zo een frisdrank wat ze in belgie en frankrijk hebben geloof dat het oasis heet das echt lekker en ben het in nederland nog niet tegen gekomen helaas

Zeker lekker! Ik ben het ook nog steeds niet tegen gekomen :n

Oasis idd. Vandaag weer 4 flessen bij de GB in België gehaald :j Ook Amora mosterd en cochonou worst :9
Goed. Amora heb je in NL wel, maar erg duur voor kleine potjes en niet overal te krijgen.

Citroenmayonaise heb je trouwens toch ook van de DL? Iig van dit merk : http://www.thebelgianbeershop.com/conte ... ARTARE.jpg

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:51

katiavl schreef:
Trouwens misschien moeten jullie is googlen naar amerikaanse winkels, hier heb je er een paar die hebben echt alles van daar.

Ik zoek vooral winkels die Britse producten hebben. Toch eens zoeken of die niet dichterbij zitten dan Amsterdam. Arnhem, maar dat is nog drie kwartier hier vandaan.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:52

Kan me herrinneren dar er vroeger kleine zakjes chips waren, per 6 verpakt, 2 groene zakjes, 2 oranje zakjes en 2 (dacht ik) paarse zakjes.
De chips was in de vorm van dinosaurussen (volgensmij heette die dino's), schildpadden en nog eentje maar die weet ik niet meer.

Iemand een idee ??

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:55

Heel veel Amerikaanse producten, zoals: Froot Loops, Cheese Balls / Cheese Curls, Cheerios etc. Vind het echt jammer dat je die hier alleen in een Oriental Shop kan krijgen Huilen van het lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:57

ginger snaps, lavazza oro koffie

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:04

Broodjes genoeg in de supermarkten in Nederland.
Maar die broodjes in Luxembrug op de camping.. Kwijl

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:06

Libanese labneh

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:08

Lielle schreef:
Libanese labneh

Mag ik vragen wat dat is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:09

een soort verse kaas, die wel wat lijkt op onze hangop (uitgelekte yoghurt) maar nog zachter van smaak.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:14

Veltin plus energy en warsteiner lemon. De eerste is bier met energydrink, jammie Vingers aflikken

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:15

Wat grappig. Ik woon al weer twee jaar in Engeland en iedere keer als ik in Nederland kom sla ik voorraden in van alles wat ik daar mis! Voor vrienden en familie neem ik wel altijd wat mee. Meestal grote repen Cadbury Dairy Milk en Twinings thee met apartere smaakjes. (moet ik eerlijk zeggen dat ik de fruit theeën allemaal het zelfde vind smaken)

Tot mijn grote verrassing kwam ik wel de originele JB Bussink ontbijt koek tegen in Sainsburys Lachen

Topic eens even doorgebladerd en zo veel bekende dingen tegen gekomen Haha!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:21

Karin schreef:
katiavl schreef:

Ik zoek vooral winkels die Britse producten hebben. Toch eens zoeken of die niet dichterbij zitten dan Amsterdam. Arnhem, maar dat is nog drie kwartier hier vandaan.

Je hebt er hier eentje die heeft wel wat spullen......Delicatessen Jac Bostelaar heet de winkel en zit op Steenweg 21-23 in Utrecht, misschien het proberen waard?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:25

Wat ik mis hebben ze wel niet in de supermarkt, maar wel echt te lekker.
Bij de grote Franse benzinepompen hebben ze van die zachte stokbroden met ham, tonijn, mayo, tomaat, ei....hmmmmmmm het water loopt me in de mond.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:33

hesterve schreef:
Maple sirup is hier slecht in de supermarkt te krijgen maar je kan dat bij de meeste natuurvoedingszaken zeker wel krijgen en vaak nog verschillende merken ook. De Dille en Kamille verkoopt ook originele maple sirup uit Canada.
Ik doe zelf ook in verschillende winkels mn boodschappen omdat je dan steeds wat anders kan meenemen. Kan niet zeggen dat ik echt iets mis.

http://www.americangoodies.nl/catalog/i ... p?cPath=68 http://www.terrasana.nl/content/ahornsi ... 4832&grp=0
Klopt, ook online genoeg te vinden Ja

Ik doe ook in verschillende winkels mijn boodschappen idd. Toch zijn er natuurlijk altijd dingen die je net niet kan vinden of namaken. Ondanks dat ik in wel 6 verschillende soorten supermarkten en de Makro kom, zie ik toch altijd weer dezelfde merken.
Ik heb ook vaak het idee, dat Nederlanders ook helemaal niet van 'vreemde' merken of aparte dingen houden als ze het zelf moeten kopen. "Ken ik niet/ is geen A-merk/ ik weet niet hoe ik het klaar moet maken - dus dan koop ik het ook maar niet"

Als iemand trouwens weet waar je de Franse Amora vinaigrette kan kopen? Bij ons in de Jumbo is het weg Scheve mond Dat bedoel ik dus; er staat een hele rij vol met dressings, maar waar het op neerkomt is toch allemaal hetzelfde. En vies Nagelbijten / Gniffelen Ik zoek nou juist die hele simpele vinaigrette van mosterd, azijn en olie. Ja ik kan het ook zelf maken Ja maar een flesje klaar hebben staan is handiger.

Lielle, sowieso is dat soort kaas hier idd niet echt verkrijgbaar; in de Baltische en Balkan landen en Rusland is dit 'syr' of 'bryndza' en maken ze er deegvulling van: Pirohi bijv.
http://www.humenskamliekaren.sk/website ... rudko2.gif

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:35

Mirr84 schreef:
Je hebt er hier eentje die heeft wel wat spullen......Delicatessen Jac Bostelaar heet de winkel en zit op Steenweg 21-23 in Utrecht, misschien het proberen waard?

Ah die ken ik wel, heb 12 jaar in Utrecht gewoond. Kom er nu nog maar zelden trouwens, maar 't is wel iets om in gedachten te houden. Heeft wel wat weg van die winkel op de Leidsestraat in Amsterdam. Ja

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:35

Weet iemand trouwens of ze hier Poolse producten verkopen in NL winkels? In Ierland hadden ze hele winkels of afdelingen in de grote supermarkten zelfs en ik ben nogal verzot geraakt op Poolse thee.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:37

Thanks voor de tip Nicolle!
Clotted cream is ook zoiets, al heb ik inmiddels wel wat adresjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:37

Nicolletje, wellicht omdat de Amora fabriek dicht gaat?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:38

Nicol, ga wel een beetje met je mee zodra ze in het buitenland zijn dan moeten ze wel, maar hier in NL hebben ze hun oude vertrouwde merken waarom zou je op een andere nieuw product overstappen als je dat eigenlijk wel lekker vindt. Hou er eerlijk gezegd wel van om elke keer iets anders te proberen en zeker als je het al ergens anders hebt gehad.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:40

Zo'n drankje, euhmm.. Orangina.
Vind het echt zo ongeloofelijk lekker, maar ben het hier in belgië nog nooit tegen gekomen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:41

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:42

sjaslique schreef:
Wat ik mis hebben ze wel niet in de supermarkt, maar wel echt te lekker.
Bij de grote Franse benzinepompen hebben ze van die zachte stokbroden met ham, tonijn, mayo, tomaat, ei....hmmmmmmm het water loopt me in de mond.

Dat is de Club Sandwich die je in verschillende smaken hebt in Frankrijk Haha! Ik vind ze ook errug lekker Vingers aflikken Ik ben ze tegengekomen bij Dirk van de Broek een hele poos geleden, maar daar lagen ze in het vriesvak en je moest ze in de oven doen, en dat smaakt niet zo lekker als een echt koude Club Sandwich van een Frans tankstation Haha!

Ik baal ervan dat ik nergens meer in de supermarkt de Milka Choco Biscuit kan halen, die MEGA grote reep Vingers aflikken Ze hebben dan wel weer de mini variantjes liggen ervan Verward Ze hebben ze nog wel bij enkele tankstations...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:42

FRIA ! Uit Curacao Haha!

Dat mis ik echt, heerlijke frisdrank.. en mier zoet