Kerst komt eraan + schoonmoeder HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Kerst komt eraan + schoonmoeder HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:44

ZOOOOOOOO dan Lachen zit hier helemaal te watertanden Lachen Lachen

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:51

hele aardappel moet volgens de standaard ongeveer 20 minuten, dus inderdaad even uitproberen, maar ik zou zeggen: minimaal 15 minuten voor mijn gevoel. Ik denk dat je voor een vastkokende aardappel moet gaan ook, anders wordt het prut... en uiteraard een beetje mooi formaat en vorm! Succes!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 11:30

de beef wellington is mislukt, mede dankzij het feit dat ik nog niet goed te been ben, omdati k ngosteeds in gips zit, En omdt vriendje lief verkeerde boodschapjes heeft gehaald.. Daarbij ook het toetje mislukt is omdat hij verkeerde ovenschaaltjes heeft gehaald en ik het in 1 grote ovenschaal heb gedan, waar de cake ook nooit gaar in wordh ahaha domme zet dus.

Toetje is goedkoop genoeg om van de week nog een keer over te doen, hoef alleen nog maar room te halen. En dan vraag ik mijn moederwel om de juiste oven shcalen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:36

Beef wellington kun je ook kant-en-klaar bij AH kopen en dan braden. Minder uitdaging dan zelf deeg om vlees heen maken, maar kan haast niet mislukken. Alleen was ik er niet weg van...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:54

ik ga vanavond die gevulde aardappels maken, ook zelf weer even testen.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:20

Tjonge Tjonge wat een verhalen over schoonmoeders, als ik het zo lees wat zijn schoonmoeders een stelletje ellendige schoonmoeders, dan heb ik een schat van een schoonmoeder,natuurlijk zijn er (Schoon)Moeders bij die niet alles eten.. maar lussen jullie wel alles !!!!! ,Schoonmoeders ...anders hadden jullie ook niet zo'n leuke vriend/man ontmoet toch..Het valt voor een Moeder niet altijd mee om iets goed te doen ..laat staan een Schoonmoeder!!!! Ik wens jullie allemaal een lekkere /vredige /smaakvolle Kerstmis 2008 (wel of niet met een schoonmoeder!)en een gelukkig nieuwjaar 2009.
A hug is a great gift one size fits all.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:30

ik vind het ook wel een erg nare toon in het openingsbericht, maar goed. Ik krijg trouwens mijn schoonouders + mijn moeder te eten, ik ben ook maar eens begonnen om het menu in elkaar te zetten.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:36

Je kunt bij de AH hele lekkere bijna kant en klare producten kopen rond kerst.
Vlees even in de oven, staat allemaal op de verpakking en als je het opdient ziet het er heel profi uit.
Ook voor voorgerechten en bij gerechten en kant en klare amuses !

Ik krijg m'n schoonzus met kerst en dat is drama, dus gourmet want dan ben je tenminste wat aan het doen en hoef je weinig te "praten". Haha! daar ga ik me niet voor uitsloven.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:49

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:50

Jeetje, wat een zijkwijf!
Ik weet nog helaas ff geen lekker recept voor je. Sterkte ermee!
Enne ik snap wel dat je je een beetje voor haar wil bewijzen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 00:09

Ik heb voor de zekerheid maar een rollade gister gehaald bij de supermarkt nu ze nog in de aanbieding waren, en in gevroren

je weet maar nooit hahah.
Hopelijk mag ik 18 dec weer uit het gips, en omdat ik eerst er vanuit ging er 4 dec, al uit te moegn denk i niet dat het een succes word als k de hele dag in de keuken moet staan met die poot.
Zucht, ik zit nu idd te kijken wat ze allemaal bij de AH of de pluskrijgen.. ik hou zoveel van koken maar het gaat hem n gewoon niet worden Verdrietig heb vandaag geprobeert voor t eerst avond eten te maken sinds 5 weken op me reet zitten.. tis totaal mislukt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:07

mag ik je een welgemeende tip geven? Zoek een paar makkelijke recepten met redelijk wat kant-en-klaar dingen en houd het gewoon leuk voor jezelf. Je hebt wel andere dingen aan je hoofd, maar je wil je niet druk maken of alles wel lukt.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:24

Mija schreef:
Tjonge Tjonge wat een verhalen over schoonmoeders, als ik het zo lees wat zijn schoonmoeders een stelletje ellendige schoonmoeders, dan heb ik een schat van een schoonmoeder,natuurlijk zijn er (Schoon)Moeders bij die niet alles eten.. maar lussen jullie wel alles !!!!! ,Schoonmoeders ...anders hadden jullie ook niet zo'n leuke vriend/man ontmoet toch..Het valt voor een Moeder niet altijd mee om iets goed te doen ..laat staan een Schoonmoeder!!!! Ik wens jullie allemaal een lekkere /vredige /smaakvolle Kerstmis 2008 (wel of niet met een schoonmoeder!)en een gelukkig nieuwjaar 2009.
A hug is a great gift one size fits all.

Sorry hoor, maar ik denk dat je geen idee hebt wat hier speelt. Ik ook niet trouwens, maar aangezien mijn eigen privé situatie zo waardeloos is, kan ik het me wel goed voorstellen. Dus een beetje meer begrip zou wel zo fijn zijn. En om een tipje van de sluier op te lichten; ik ben door mijn schoonvader tot tweemaal toe, zonder reden, met de dood bedreigd (jachtgeweer en verdrinking) en mijn schoonmoeder staat daar volledig achter. Dus ik zou ook zo pinnig in de opening kunnen zijn en zou je me dat dan kwalijk nemen? En ja, mijn vriend is dus totaal anders dan zijn ouders, dat kan ook nog!

Ik vind je onderschrift dan weer wel fantastisch, als we allemaal zo dachten...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:54

@ MirjamN haha lekker dan.. dat is toch gewoon niet te geloven..

Maargoed, ik zit nu ff op AH.nl te neuzen wat ze allemaal in stock hebben met de kerst, Ik ben nog niet zo heel veel bekent met vlees, maar er staat veel oven klaar op, Kunnen jullie mij wat vertellen over het volgende vlees?

Lamsrack
Hertenegbraad
Wild zwijn gebraad
eendenborst
Alles is ovenklaar, maar ik wil er graag meer over weten, omdat iki bovenstaande dingen voor zover ik weet nog nooit gegeten hebt. Mijn pappa is wel kok geweest, maar als ik het aan hem ga vragen dan ben ik weer 3 maanden verder, gezien hij dan ook echt allemaal verhalen er aan vast draait over zijn goeie ouwe tijd Pling

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:26

Die van mij komen dan ook niet met kerst, maar dat mag geen verrassing zijn Knipoog Maar ik kan het me wel goed voorstellen, want in het verleden hebben we dit wel aan de hand gehad, helaas... Gewoon het beste ervan maken en dat doe je met deze voorbereiding zeker!

Wild is in mijn smaak superlekker en zeer geschikt voor kerst en chique schoonmama's... hert en wild zwij zijn minder uitegesproken en dat lust haast iedereen. Lam en eend hebben een meer uitgesproken smaak. Eend is zonder bot, de rest wel denk ik. De AH is Hellevoetsluis heeft erg goede en exclusieve spullen met kerst (die in het winkelcentrum, daar ga ik ook!). Er zit daar ook ergens een poelier, misschien een idee? Krijg je meer info over het vlees. aan de andere kant is kant-en-klaar misschien wel fijn voor je been? Struisvogelbiefstuk is makkelijk en lekker en best exclusief, zou je kunnen overwegen...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:32

MirjamN schreef:
Die van mij komen dan ook niet met kerst, maar dat mag geen verrassing zijn Knipoog Maar ik kan het me wel goed voorstellen, want in het verleden hebben we dit wel aan de hand gehad, helaas... Gewoon het beste ervan maken en dat doe je met deze voorbereiding zeker!

Wild is in mijn smaak superlekker en zeer geschikt voor kerst en chique schoonmama's... hert en wild zwij zijn minder uitegesproken en dat lust haast iedereen. Lam en eend hebben een meer uitgesproken smaak. Eend is zonder bot, de rest wel denk ik. De AH is Hellevoetsluis heeft erg goede en exclusieve spullen met kerst (die in het winkelcentrum, daar ga ik ook!). Er zit daar ook ergens een poelier, misschien een idee? Krijg je meer info over het vlees. aan de andere kant is kant-en-klaar misschien wel fijn voor je been? Struisvogelbiefstuk is makkelijk en lekker en best exclusief, zou je kunnen overwegen...

Oke ik hoorde dat eend wel heel mals is? Is het een beetje ergens mee te vergelijken? En het wilde zwijn? Dat zijn juist de dingen diei k nog nooit op heb, Struisvogel biefstuk wel, en dat vond ik niet erg lekker.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:39

Eend kan heel mals zijn, maar als je het niet goed doet niet... ik weet eigenlijk niet waarmee het te vergelijken is. Wild zwijn is de ruige variant van varken, ook qua smaak. Fazant is dan ook een idee; lijkt op kalkoen/kip, dus niet uitgesproken qua smaak en toch wild. Ook niet zo duur...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:52

Ok ik zit nu heel erg te twijfelen tussen eend en zwijn, heb eghoor dat zwijn ERRRUG lekker is. Zou ik het ook beide kunnen doen? Of zou het elkaar smaak bederven? (bedoel niet in de zelfde ovenschaal of op hetzelfde bord serveren hoor maar dat ze wat te kiezen hebben)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:16

wild zwijn is vrij uitgesproken van smaak, je moet ervan houden. Lamsrack is een stuk ribbetjes aan elkaar, ziet er mooi uit.
Is iets als rosbief of lamsbout niet iets? Komt qua tijd niet zo spannend, kan gewoon in de oven.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:29

Lielle schreef:
wild zwijn is vrij uitgesproken van smaak, je moet ervan houden. Lamsrack is een stuk ribbetjes aan elkaar, ziet er mooi uit.
Is iets als rosbief of lamsbout niet iets? Komt qua tijd niet zo spannend, kan gewoon in de oven.

het zwijn en de eend ook Knipoog had het over de kant en klaar van de AH zoals er in me post stond Tong uitsteken Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:33

dat had ik wel begrepen, maar ik vind zeker zwijn, en eend in mindere mate, een soort vlees waar bepaald niet iedereen van houdt. Vandaar dat ik met wat neutralere suggesties kwam, maar dat was niet helemaal helder verwoord.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:49

hehe achja.. toch wil ik een keuze maken tussen eend en zwijn Tong uitsteken ben koppig:P

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:59

Zo hehehehe ben er uit!!

1e kerstadg krijgt z maar gewoon de Rollade!
2de kerstdag zijn vriendlief en ik alelen dus word waarschijnlijk patat Tong uitsteken
3de kerstdag is ingelasd voor mijn eigen ouders, dan gaan we wild zwijn en varkenshaas eten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:23

Rollade is altijd makkelijk. Zeker die kant en klaar gevulde exemplaren van de AH. Eend vind ik heerlijk, maar mijn ervaring is dat je het wel een paar keer klaargemaakt moet hebben wil je doorhebben hoe het moet.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:50

en wat doe je erbij?