[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:26

Een wat voller persoon op een wat breder paard vind ik er niet echt storend uitzien.

Ik ga zo even 2 crackers eten. Mijn man heeft slaatje voor me meegenoemn. niet goed voor de lijn maar zo lekke.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:27

maar als ik die foto's zie, Paulien, dan ziet Madeira er echt wel uit als een goede stevige pony, en ze kan je echt wel hebben hoor Lachen
En zo te horen doe je al alles om haar niet te belasten, dus dan moet je je er ook niet zoveel zorgen over maken!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:27

Madeira, je hebt echt heel lang naar je paardje gezocht. En je bent hartstikke blij met haar. Twijfel dan ook niet verder en wees blij met je paardje. Luister naar haar, en niet naar anderen Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:29

Sheran schreef:
Madeira, je hebt echt heel lang naar je paardje gezocht. En je bent hartstikke blij met haar. Twijfel dan ook niet verder en wees blij met je paardje. Luister naar haar, en niet naar anderen Ach gut

Niemand heeft ook nog gezegd dat ik te zwaar ben voor haar gelukkig Lachen

Dankjewel lieffies, jullie hebben me opgeknapt Lachen werd echt even helemaal bang.. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 28-10-08 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:30

SaNNeS88 schreef:
Meld me ook, woog vanochtend 58,5... Zou graag terug gaan naar de 53 ofzo...

Welkom! Mag ik vragen hoe lang je bent? Lachen
Vertel is wat meer over jezelf als je dat leuk vind Haha!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:30

Ik bedoelde ook meer in het algemeen,
heb even in je profiel gespiekt madeira en ik vind jullie een leuke combinatie,

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:31

magriet schreef:
Ik bedoelde ook meer in het algemeen,
heb even in je profiel gespiekt madeira en ik vind jullie een leuke combinatie,

Gelukkig maar Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:33

Ik denk dat hier niemand jou zou kunnen bedoelen Madeira. Jij hebt met heel veel zorg je paard uitgezocht en ik weet zeker dat je haar nooit zult overbelasten Lachen En ik weet zeker dat BA dat ook niet zo bedoelde tov jou!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:34

Welkom, nog een Sanne Lachen

@Paulien: ik heb echt bewondering voor hoe jij met Madeira en jezelf bezig bent. Jij probeert juist van alles te doen om haar niet in de weg te zitten. Ik ken ook wel mensen die gewoon zeggen, ik ben nu eenmaal zo zwaar en ik ga ooit wel afvallen... Iemand die juist geen krukje wou gebruiken om te laten zien dat ze ook wel van de grond kan opstappen en dus niet zo dik is als mensen zeggen. Dan houd je jezelf voor de gek. Jij bent hard bezig, ga vooral door! Als je je echt veel zorgen maakt zou je misschien iemand (een ostheopaat/chiropractor?) om advies kunnen vragen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:35

Sizzy schreef:
Ik denk dat hier niemand jou zou kunnen bedoelen Madeira. Jij hebt met heel veel zorg je paard uitgezocht en ik weet zeker dat je haar nooit zult overbelasten Lachen En ik weet zeker dat BA dat ook niet zo bedoelde tov jou!

Is BA ook eigenlijk veelste lief voor om het op die manier te brengen als het zo zou zijn Lovers

Ach gut Sorry BA

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:36

MaiMai schreef:
Welkom, nog een Sanne Lachen

@Paulien: ik heb echt bewondering voor hoe jij met Madeira en jezelf bezig bent. Jij probeert juist van alles te doen om haar niet in de weg te zitten. Ik ken ook wel mensen die gewoon zeggen, ik ben nu eenmaal zo zwaar en ik ga ooit wel afvallen... Iemand die juist geen krukje wou gebruiken om te laten zien dat ze ook wel van de grond kan opstappen en dus niet zo dik is als mensen zeggen. Dan houd je jezelf voor de gek. Jij bent hard bezig, ga vooral door! Als je je echt veel zorgen maakt zou je misschien iemand (een ostheopaat/chiropractor?) om advies kunnen vragen.

Lovers Dankjewel MaiMai. Ook vanwege mijn knie kan ik eigenlijk moeilijk vanaf de grond opstappen, maar ook al zou ik dat wél kunnen, zou ik dat nog niet doen. Heb vaak gehoord dat je dan even 280 kilo ofzo weegt omdat je al je gewicht op het paard drukt? Zoiets..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:37

Dat zou vreemd zijn, ineens zwaarder worden. Als je van de grond af bent kun je niet meer kracht zetten dan je eigen gewicht.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:39

Sheran schreef:
Dat zou vreemd zijn, ineens zwaarder worden. Als je van de grond af bent kun je niet meer kracht zetten dan je eigen gewicht.

Ik weet niet meer precies hoe het zat.. In elkgeval is het niet zo lekker voor het paard (vooral niet als je zwaarder bent) dus doe ik het gewoon met een kruk/stoel of zoiets Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:40

Ja dat klopt wel een beetje, zeker als je niet al te soepel opstapt, door de zwaartekracht, door de drukverdeling (naar 1 kant, waarbij dus het gewicht van het paard ook nog eens naar die kant verschuift) en omdat je jezelf optrekt.

Hierover gesproken trouwens, hebben er meer mensen last met opstijgen? Ik heb dat zodra ik tegen de 70 kilo weeg. Mijn bmi zit zelfs nog onder de 25, maar het is hopeloos. En al helemaal met een boomloos zadel. Haukon is maar 1.35 ofzo. Ik klim trouwens makkelijker op Vlim, die 10 cm groter is. Ik heb er zelfs al van meerdere instructeurs tips over gekregen, maar toch heb ik nog snel de neiging om het zadel naar de grond te trekken...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:40

Dat is natuurlijk altijd beter, ook als je licht bent. En zowel links als rechts opstappen Lachen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:41

Met een krukje opstappen is nooit verkeerd. ook niet voor een slank persoon.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:43

Idd, ik stap altijd op vanaf het tuinmuurtje. Afwisselen heb ik ook geprobeerd, maar rechts opstappen blijft toch een gestuntel. Clown

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:48

Ik kan met mijn jonge paard alleen rechts opstappen, links vindt hij niet leuk. Clown

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:51

Echt? Wat grappig. Haha! Enig idee hoe dat komt?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:20

Misgegaan bij het inrijden denk ik. Hij heeft nogal veel manen en kan aan die kant dus niet zo goed zien wat er gebeurt. Opzadelen gaat prima, maar hij is met opstijgen erg onrustig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:23

Madeira_ schreef:
benangelique schreef:
ik moet eerlijk toegeven hele zware ruiters in witte rijbroek ook niet prettig vind om te zien. het is een ander verhaal als ze het paard niet storen in de beweging.

Ik voel me nu beetje aangevallen Verdrietig

Madeira en ik zijn vast ook niet zo'n mooie combi.. en zou ik te zwaar zijn.. bah.. Verdrietig

jij bent een hele mooi combi met je lieve poownie, gek mens! het gaat mij er om dat veel mensen hun paard erg storen in de beweging en bij zware ruiters valt dit op de een of andere manier erg op.
heb een poosje lesgegeven aan een erg zwaar meisje en die kon onwijs mooi zitten, was ik zwaar jaloers op!
en tja, witte rijbroeken... iedereen boven de 12 met putjes in de benen mag die dingen eigenlijk niet dragen. met maatje 36 zie je er dan ook gewoon niet echt mooi uit.

kus op je bolletje paulien Ach gut

sizz, want een goed verhaal van je wedstrijd. ik is trots
Laatst bijgewerkt door benangelique op 28-10-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:26

Bij haukon is geen muurtje in de buurt, krukje neerzetten is vaak ook wat lastig, want dan staat het krukje op de parkeerplaats Tong uitsteken In de bak probeer ik het vaak wel, als ik het niet vergeet.
Rechts opstijgen is bij mij echt een ramp, ik ben zo stijf dat ik mijn voet nauwelijks in de beugel krijg. Haukon vindt het bovendien eng. Vlim volgens mij niet, maar daar kom ik dan niet bij de beugel Tong uitsteken

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:27

Ik ga Amy even op bed leggen..
En maar eens een poging doen om 5 minuten op de crosstrainer vol te houden Nagelbijten / Gniffelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:28

ik stap ook altijd met krukje op, is echt rugbehoud en ook beter voor je zadel. rechts opstijgen kan hij niet waarderen.
laat me even weten hoe zo'n crosstrainer is, twijfel of ik ook zo'n ding zal aanschaffen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:29

benangelique schreef:
jij bent een hele mooi combi met je lieve poownie, gek mens! het gaat mij er om dat veel mensen hun paard erg storen in de beweging en bij zware ruiters valt dit op de een of andere manier erg op.
heb een poosje lesgegeven aan een erg zwaar meisje en die kon onwijs mooi zitten, was ik zwaar jaloers op!
en tja, witte rijbroeken... iedereen boven de 12 met putjes in de benen mag die dingen eigenlijk niet dragen. met maatje 36 zie je er dan ook gewoon niet echt mooi uit.

kus op je bolletje paulien Ach gut

Jij = lief Lachen

Ach en witte paardrijbroeken.. ik was altijd zo blij dat ik op de manege gewoon met donkergrijs aan mocht komen.. Tong uitstekenWas natuurlijk ook niet officieel, maar ik bedoel meer dat grijs best mooi staat op zwart.. Lachen

Hoefsmit is net geweest. Het waren twee aardige mannen. Ze zeiden dat haar hoeven echt sterk waren en ze in elkgeval geen hoefijzers nodig heeft. En hun raadde me aan om maar 1x in de 3 maanden de hoeven te laten doen. Want er kwam haast niets uit. En 2 tot 3 x per week haar hoeven uit te krabben.

In elkgeval ze heeft sterke hoeven en ben daar erg blij mee! Haha!