Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Tijdens de opleiding leer je behoeften en ontwikkelingen m.b.t. food te vertalen in nieuwe productideeën of in aanpassingen van bestaande producten. Dit doe jij als food marketeer met behulp van allerlei marktonderzoek en productonderzoek, waarbij je rekening moet houden met steeds meer zaken, zoals wettelijke eisen op het gebied van voedselveiligheid, hygiëne, etikettering, verpakking en reclame. Je zult ook echter rekening moeten houden met de steeds weer veranderende behoeften van de consument, nieuwe productietechnieken en niet in de laatste plaats met nieuwe producten van (nieuwe) concurrenten.
Meer in concreto gaat het dan om de volgende functies: product manager, account manager en supermarkt manager, maar er wordt ook opgeleid voor functies m.b.t. kwaliteitszorg, marktonderzoek (w.o. sensorisch onderzoek) , productontwikkeling, inkoop, logistiek & distributie en marketingcommunicatie (reclame, acties, evenementen, sponsoring, p.r. etc.).