Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:29

Sylhouet schreef:
** Okee, nog 1 kopje koffie en dan eerst maar aan de studie ... Afbeelding**

Ja Haha!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:29

jaa vet irritant he, die knoppen andersom? Scheve mond ik zal zo even mijn eetplanning maken Nagelbijten / Gniffelen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:31

Justarman schreef:
jaa vet irritant he, die knoppen andersom? Scheve mond ik zal zo even mijn eetplanning maken Nagelbijten / Gniffelen

Ja het gaat iedere keer fout Tong uitsteken

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:38

O: Mandarijn, vruchtendrank, Yoghurt (
T: wafeltje, vruchtendrank
L: Broodje kipfilet, Melk
T: Peer
T: paar dropjes. (vanwege mijn keel Scheve mond )
A: nog geen idee. maar ik hou het gemiddelde van 600 Kcal aan.
Totaal is de planning dus: 874 Kcal Boos!

véél te weinig dus.. maar wat moet ik er nou nog bij doen om toch niet teveel slecht te eten, en wel genoeg Kcal binnen te krijgen?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:40

ik zou er iets meer vezels bij eten denk ik.

Maar ik heb nu mijn koffie ook op, dus moet echt aan de studie. Zal even de paarden in de molen zetten en dan aan de bak Bloos

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:41

Ten eerste, eet dat wafeltje en die vruchtendrank niet, daar zit hartstikke veel suiker in, of de vruchtendrank moet 100% sap zijn zonder toegevoegde suikers. Lachen
Als lunch 1 broodje lijkt me ook niet geschikt, neem er liever 3 of 4.
En neem als tussendoortje niet alleen een peer, maar ook nog een banaan, of een extra boterham, of een plak ontbijtkoek oid. Ja
Je kunt ook nog ontbijtgranen door je yoghurt gooien als ontbijt, dat levert ook veel vezels en die zijn goed voor je Ja

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:41

meer brood justarman!!
en een banaan ofzo.

ik ging vandaag ook wegen en ik woog: 67.2!! hoera, mijn startgewicht was op dit forum 69.5 en eigenlijk 73.4!
ik ben trots op mezelf. en dat terwijl ik dat topic heb geleden van te weinig eten echt een stuk meer ben gaan eten, zeker wel rond de 1700 kcal elke dag!

mijn computer thuis is stuk, zit nu op school, maar ik baal daar echt van!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:42

Justarman, waar tel jij je calorieën eigenlijk?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:43

denice schreef:
ik ging vandaag ook wegen en ik woog: 67.2!! hoera, mijn startgewicht was op dit forum 69.5 en eigenlijk 73.4!
ik ben trots op mezelf. en dat terwijl ik dat topic heb geleden van te weinig eten echt een stuk meer ben gaan eten, zeker wel rond de 1700 kcal elke dag!

Super goed zeg! Echt knap ook dat je 1700 kcal per dag kunt eten en nog gewicht kwijt raakt Ja

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:45

http://www.calorielijst.nl of op de verpakking van het product, daar staat het altijd wle op. het is dan dus wel ongeveer he. het hangt af van de hoeveelheid die je neemt. maar dan nog. stel dat ik 100 Kcal te weinig heb gerekend, of te veel: het is en blijft te weinig.

@Denice: super gedaan!! Lachen

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:45

Hartstikke netjes denice!
Op de goede weg dus, lekker gezond en genoeg eten werkt prima!
Ik ga mijn Kcal in de komende weken ook verder opbouwen, gewoon rustig aan Lachen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:46

maar justarman, waarom eet je niet gewoon meer?

wil je afvallen of juist aankomen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:48

Trisca wat een mooi paard zeg die witte Bloos!
Sylhouet: Ik doe de lerarenopleiding nederlands, maar je moet elk jaar 2 keuzemodules volgen. Deze modules hoeven eigenlijk niets met je studie te maken te hebben. Zo hebben klasgenoten van mij spaans gedaan, of gymnastiek. Ik doe kunstgeschiedenis en schilderen in deze periode. Gewoon omdat ik dat super interessant en leuk vind.

Ik heb vandaag een belansdagje, heb de laatste tijd zoveel gesnoept!
o: 2x boterham, plak kandijkoek
t: 2x evergreen krent
l: 2x boterham, plak kandijkoek
t: appel, stuk komkommer
d: denk broodje gezond op de uni, ben namelijk van 15.00 tot 21.35 uur in nijmegen aan het scholen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn WW-uitslag: 59kg En nog altijd een weegschaal die zegt dat de batterijen bijna leeg zijn, dus of het klopt? geeeeen idee!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:48

@denice: afvallen..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:49

Nette dag Annetje! Ja
Enne, misschien eens nieuwe batterijen halen? Tong uitsteken

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:53

Annetje schreef:
Trisca wat een mooi paard zeg die witte Bloos!
Sylhouet: Ik doe de lerarenopleiding nederlands, maar je moet elk jaar 2 keuzemodules volgen. Deze modules hoeven eigenlijk niets met je studie te maken te hebben. Zo hebben klasgenoten van mij spaans gedaan, of gymnastiek. Ik doe kunstgeschiedenis en schilderen in deze periode. Gewoon omdat ik dat super interessant en leuk vind.

...

Mijn WW-uitslag: 59kg En nog altijd een weegschaal die zegt dat de batterijen bijna leeg zijn, dus of het klopt? geeeeen idee!

Aha, op die manier! Leuk zeg, die keuzemodules Ja !

59 kg, je blijft dus mooi op gewicht, super netjes Lachen !

Justarman schreef:

Dan zit er maar 1 ding op als je blijvend wilt afvallen: veel meer en gezonder eten en meer bewegen Ja !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:53

Haha, ja batterijen halen lijkt me best een slim plan Schijnheilig
Maar er moeten van die dikke in en ik weet nu al dat ik dan met de verkeerde thuis ga komen...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:56

Justarman schreef:

dan wil ik je graag even vertellen dat dat zo echt niet gaat. over een week ga je hartstikke stil staan en kom je die weken erna drie keer zo hard aan als je wat meer gaat eten. ga vandaag nog door naar in ieder geval 1300 kcal, en dan nog ga je onwijs afvallen. probeer dat aantal de komende weken op te krikken met in ieder geval 200 kcal.

neem meer bij je ontbijt. heb je moeite met ontbijt? even doorzetten dan, zodra je het wat langer volhoud gaat het makkelijker. neem bijvoorbeeld magere yoghurt met cornflakes of brood.
eet tussendoor in de ochtend fruit, een appel en sinasappel bij voorbeeld
als lunch neem je brood, of als je dat in de ochtend hebt genomen neem je nu yoghurt. calcium helpt bij afvallen, zorg dat je dit ook binnen krijgt! neem rookvlees op je brood, halva jam appelstroop of slankere kaas. eventueel lekkerder gemaakt met komkommer tomaat of wat dan ook. (en dan bedoel ik twee of drie boterhammen en niet een!)
als tussendoortje neem je een liga of nog een of twee boterhammen met mager beleg.
Avondeten neem je niet teveel maar ook niet te weinig. je moet niet met een schreeuwende maag zitten, dat werkt ook niet. bij honger na avondeten neem je gewoon fruit.

je moet echt meer gaan eten meis! zo red je het niet. ik ben al een week aan het afvallen zonder hongergevoel omdat ik genoeg eet en gezond, ik beweeg er goed bij en dus voel ik me goed.
eten is belangrijk, maar het moet geen obsessie worden (en ik weet waar ik over praat heb het zelf meegemaakt) daaroom benik op de gezonde tour nu, en ik ben meer afgevallen dan ooit!

als je hulp nodig hebt of steun of tips pm me, of zet het hier neer. we zijn er om elkaar te helpen en jij hebt dat geloof ik nu nodig!!

doe er wat mee, en de kilos gaan er gegarandeerd af!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:57

Annetje schreef:
Maar er moeten van die dikke in en ik weet nu al dat ik dan met de verkeerde thuis ga komen...

Oh weet je hoe je dat op moet lossen??
Roep gewoon heel hard 'PAAAAAAAP NIEUWE BATTERIJEN VOOR DE WEEGSCHAAAAAL' Schijnheilig

Of je neemt een oude mee naar de winkel, zodat ze je dezelfde kunnen geven Tong uitsteken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:57

Annetje schreef:

gewoon oude eruit en meenemen!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:59

Denice, ik moet het even kwijt Haha!:

Ik vind het echt TOP van je hoe je nu met eten bezig bent OK dan! !

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:00

dank je, dat doet me goed Lachen superbedankt, echt dat betekend veel voor me. ik geloof dat ik nu eindelijk normaal wordt Nagelbijten / Gniffelen

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:01

Sylhouet: ik beweeg/sport al veel. meer heb ik echt geen tijd voor. ik rij gemiddeld 3 paarden per dag. (1 uur per paard), ik fiets een uur per dag. (je moet wat, met school Nagelbijten / Gniffelen ), ik loop elke avond hard met de hond. (+- 3 kwartier, af en toe wandelen) Nouja en de rest maak ik huiswerk. (onder het bokken Clown )

en ik eet behalve een wafeltje eigenlijk niet echt slecht hoor. Tsja soms op (feest) dagen gaat het een keer mis, maar over het algemeen eet is niet echt slecht. Ik wil wel meer eten, maar ik weet niet wát dan.. in ieder geval maar eens beginnen met meer brood lijkt me.

@Denice: bedankt Lachen ik ben inderdaad geen groot ontbijter, maar ik moet maar even doorzetten dan.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:03

Denice: En je zult je er alleen maar beter en fitter bij gaan voelen Ja !

Hartstikke goed meid!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:07

Justarman: dat 'meer bewegen' bedoelde ik ook meer in het algemeen hoor, ik had verder geen idee of je dat al deed Knipoog.

Maar juist als je lekker veel beweegt, zoals jij, moet je zéker zorgen dat je genoeg Kcal binnen krijgt om je verbranding en spijsvertering goed op gang te houden!

Kijk anders eens naar mijn dagplanningen, dan zie je dat ik veel meer Kcal binnen krijg dan jij, en toch echt alleen maar gezonde dingen eet Knipoog...
Bovendien moet ik het zelf ook nog verder gaan opbouwen, ik ga deze week nog tussen de 1400-1500 zitten elke dag en dan wil ik vanaf volgende week boven de 1500 zitten en zo verder... gewoon rustig aan opbouwen Ja !

Ik wil namelijk echt persé normale hoeveelheden kunnen eten wanneer ik op mijn streefgewicht zit, ik wil wel gewoon gezond blijven eten maar af en toe wat lekkers moet dan ook kunnen zonder direct aan te komen..

En zo zijn er hier genoeg voorbeelden te vinden in het topic...