Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:47

O1: Gekookt eitje
O: Wheyshake van 150ml kokosmelk + 100 gram aarbeiden en 1 schep whey
T: Beschuitje met muisjes (baby geboren)
L: Zuurdesembroodje met kipfilet en tomaat
T: 2 rijstewafels met kipfilet
A: 100 gram gekookte kipfilet + Veel paprika + Lente ui + Noodles en home made pittige pindadressing
T: Banaan
T: 200 gram magere kwark

Beweging: 10 km hardlopen (als het lekker loopt meer)

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:00

Kiwi daarom had ik hem ook geplaatst :j . Daarnaast was het ook moeilijk om gezond te eten. Voor gezond eten betaalde je echt de hoofdprijs en gezond eten meenemen op de camping was ook niet echt mogelijk naast een appeltje. Dus heb er lekker van genoten. :P

Phor Leuk dat je er weer bent!!
Kan je lichaam niet van slag zijn door de totaal andere levensstijl die je nu hebt. Eerste sportte je ontzettend veel, nu nauwelijks. Soms zie ik ook dat je zoiets hebt van ik laat het lekker los allemaal (Groot gelijk!) Maar ik kan me voorstellen dat je lichaam soms meer moeite heeft met de opname van bepaalde stoffen omdat het een bepaald ritme gewend is? Misschien dat je lichaam gewoon at van slag is. Daarnaast heb je natuurlijk ook ontzettend veel hormonen die door je lichaam gieren.
Wel leuk dat je er weer bent trouwens :) !

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:00

danoesje schreef:
Phor, niet verkeerd toch voor een zwangere? :P
Wel vervelend dat je je zo naar voelde zeg! Ik word misselijk van (te laat) te vet eten, maar verder gelukkig niet herkenbaar. Hopelijk kan de verloskundige je vragen beantwoorden. Wat doen die hormonen toch ook rare dingen met je!

Ik had inderdaad ervoor niet zoveel gegeten en de laatste maaltijd was zeker alweer 4 uur daarvoor. Wellicht had ik gewoon te lang gewacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:02

Welcome back Phor! Heb je het alleen na het eten? Zou het bv. niet ook iets van ijzertekort kunnen zijn?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:05

ChantalSmook schreef:
Kiwi daarom had ik hem ook geplaatst :j . Daarnaast was het ook moeilijk om gezond te eten. Voor gezond eten betaalde je echt de hoofdprijs en gezond eten meenemen op de camping was ook niet echt mogelijk naast een appeltje. Dus heb er lekker van genoten. :P

Phor Leuk dat je er weer bent!!
Kan je lichaam niet van slag zijn door de totaal andere levensstijl die je nu hebt. Eerste sportte je ontzettend veel, nu nauwelijks. Soms zie ik ook dat je zoiets hebt van ik laat het lekker los allemaal (Groot gelijk!) Maar ik kan me voorstellen dat je lichaam soms meer moeite heeft met de opname van bepaalde stoffen omdat het een bepaald ritme gewend is? Misschien dat je lichaam gewoon at van slag is. Daarnaast heb je natuurlijk ook ontzettend veel hormonen die door je lichaam gieren.
Wel leuk dat je er weer bent trouwens :) !

Nou ja, echt loslaten is het niet hoor :)) Ik kan gewoon niet meer sporten, ben echt door gegaan tot de allerlaatste snik. Kwa eten is het wat minder netjes dan voorheen, maar meer omdat ik andere dingen aan m'n hoofd heb. Het is hier nog grote chaos met alles gereed maken voor de bub en van maaltijdplanning komt dan weinig meer terecht.
Ik weet wel zeker dat m'n lijf van slag is! Kan dan ook niet wachten totdat ik het sein krijg dat ik weer mag gaan beginnen in de sportschool *\o/*

Gast7391: Twee weken terug had ik nog een Hb van 8,1 en dat was erg hoog voor een zwangere vrouw :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:59

O - havermout, ongezoete sojamelk, chiazaad, kaneel, rozijnen, handje paranoten en amandelen, 1 nectarine
L - 2 bb, hummus, spinazie, plakje kaas, augurk, zilverui, ui, tomaat
T - 1 rijstwafel pindakaas, 1 rijstwafel kokosvet+pure hagelslag
A - ?
T - smoothie spinazie,biet,banaan,wilde perzik, schep griekse yoghurt

B - km of 10/15 fietsen, 2 uur schoonmaakwerk, 1 uur paardrijden
D - glas melkwei, water

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:14

Gezellig dat je terug bent phor!

O: havermout, lijnzaad, chia, kokosmeel, cacao en scheutje magere yoghurt
T: 2 appels
L: 4 roggebrood met avocado
T: banaan en appel
T: mugcake van banaan, ei, havermout, whey, lijnzaad en cacao
A: wokgroente, quinoa en?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:49

O: magere kwark met een banaan en 4el muesli
T: -
L: 2vk bth kipfilet/hummus, schijf watermeloen
T: speltmueslikoek
A: 2 meergranenwraps met chilibonen, kidneybonen, paprika en tomaat
T: 2 rijstwafels rookvlees
D: water, thee
B: 1u bodybalance, 40min fietsen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:09

Eerste lijstje weer na mijn mini vakantie. Nog een beetje uit het ritme en nog geen boodschappen in huis
O: tostie van 2 witte boterhammen met kaas en plak ham + 2 cappuccino (automaat)
L: bord kant-en-klaar lasagne + 2 glazen coolbest
T: 4 rijstwafels
A: pastaovenschotel met spinazie, spekjes en geitenkaas + schaaltje rode paprika en halve komkommer
T: schaaltje spaanse sinaasappel yoghurt + 2 wijntjes

B: 3 paarden gereden + hele dag op stal gewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:29

Ik was gisteren dan ook helemaal kreupel Many :')

Jeeeeej Phorretje is terug!
De symptomen die je beschrijft doen mij heel erg denken aan wat mijn overgrootmoeder had, toen haar suiker extreem laag stond. Wat vreemd zeg :(:)

O: 130 g rozijnenbrood met el effi margarine, koffie met koffiemelkje
B: 1 uur ballet
L: 130 g abdijbrood met light roomkaas, tomaat, komkommer, rucola
B: 2 uur klussen, paarden verzorgen
T: Zoute crackertjes
A: 300 g gekookte pasta met venkel, rucola, citroen, knoflook, el room
T: 3 speltkoekjes met koffie
B: 30 min. ballet
T: 1 eiwitshake
T: 6 pruimen met 250 g kwark

2350 kcal tov 2500 kcal verbrandt. Meer krijg ik nu niet meer op, aangezien ik een hele namiddag weg was en geen eten bij had. 105 g eiwitten, 40 g vetten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:40

Phor hoelang moet je eigenlijk nog tot de baby komt? :) ! Je zal wel al een mooie buik hebben!

Lijstje is anders geworden dan gepland haha.
Kwam bij de lidl een recept tegen wat me lekker leek en op internet nog maiskoekjes. Was beide erg lekker. :9 trouwens avond eten en lunch omgeswitcht gezien het sporten wat tot laat duurt. Wel wat laag in kcal nog denk ik, maar redelijk lui tempo en afgelopen dagen flink hoog gezeten.

11.00: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
14.00: 150 gr boontjes, 125 gr krieltjes, cherry tomaatjes, rode ui, maiskorrels, zuivelspread/kerrie + 50 gr. carpaccio met wat parm. kaas en een dressing
18.30: Appel
21.15 Soort grote maïskoek. (half ei, 25 gr bloem + wat bakmeel, 35 ml melk, cherry tomaatjes, prei, rode ui, maiskorrels, Parmezaanse kaas en wat kruiden) Zag het recept voor maiskoekjes dus heb er een soort grote van gemaakt met wat extra toevoegingen
22.00 Schaaltje magere kwark, peer + soort notenmix
B: 20 minuten ABS + uurtje spinning, 40 minuten fietsen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:44

B: 20 minuten fietsen
O: 1 rijstwafel en 1 appel
B: 20 minuten fietsen, 20 minuten op de loopband en kuitspiertraining
L: schaaltje yoghurt met volkoren granen en een nectarine
B: 15 minuten wandelen
A1(voor het werk): vkbth met een gebakken ei
B: 3 uur werken
A2(na het werk): zilvervliesrijst met broccoli en bloemkool

Weer terug van vakantie dus kan weer keurig in het gareel. Was wel erg aangekomen omdat ik op vakantie alleen maar brood kon eten, en daar kunnen mn darmen erg slecht tegen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:59

Amira, is dit een lijstje wat je dagelijks eet of even balansen? Ik vind het behoorlijk karig. Heb je wel eens ingevuld op hoeveel kcal je zit? Zonder tussendoortjes, vlees/vis(vervangers) en een karig ontbijt/lunch zou ik omvallen. Lijkt me eerder dat je lichaam in de spaarstand komt als je meer gegeten hebt afgelopen dagen en eindelijk genoeg binnen krijgt dan dat je echt aankomt van brood.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 04-08-14 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:01

O: 250g magere kwark met 2 wilde perziken en 40g havermout
T: 1 vk cracker met hummus
L: 250g magere kwark met 2 wilde perziken en 30g havermout
T: 7 vk crackers met hummus + komkommer/paprika, glas rose
A (uit): linzenschotel en gewokte groenten, glas witte wijn, stukje 75% choc

B: 20 min lopen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:01

Bhriseis HOE krijg je zo'n hoeveelheid pasta weg? Mij lukt 100 gram nog niet :=

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:06

ChantalSmook schreef:
Amira, is dit een lijstje wat je dagelijks eet of even balansen? Ik vind het behoorlijk karig. Heb je wel eens ingevuld op hoeveel kcal je zit? Zonder tussendoortjes, vlees/vis(vervangers) en een karig ontbijt/lunch zou ik omvallen. Lijkt me eerder dat je lichaam in de spaarstand komt als je meer gegeten hebt afgelopen dagen en eindelijk genoeg binnen krijgt dan dat je echt aankomt van brood.

Dit was alleen vandaag :) Gister heb ik met de bbq ook een hele moot zalm gegeten en een groot ontbijt en lunch gehad dus dat zit wel goed. Ik had ook geen honger vandaag dus meer kon er ook niet in. Normaal zit ik wel rond de 2000 kcal hoor :j Ik zal eens kijken of ik het morgen niet vergeet een lijstje bij te houden, dan zal ik die ook posten. Ik kom wel echt aan van brood, niet door de dingen wat erin zit, maar omdat alles zich ophoopt in m'n darmen waardoor en mn buik enorm opzwelt en ik dus kilo's vasthoudt. Dat heb ik ook met havermout, erg jammer want dat vond ik heerlijk als ontbijt. Wel bedankt voor je oplettende reactie trouwens :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:35

Weer terug van vakantie, dus tijd om m'n eten weer eens bij te houden!

08:00 - Ontbijt: 2 bruine volkoren boterhammen met vruchtenhagel
10:00 - T1 : Raketje
13:00 - Lunch : Stukje turks brood met gesmolten kaas (30+), 5 plakjes komkommer
16:00 - T2 : 6 cherrytomaatjes, stukje komkommer
18:00 - Diner : Risotto met champignons en courgette
21:00 - T3 : Aardbeien met een beetje poedersuiker
Drinken : Thee en water

Ik wil proberen dit schema (qua tijden, maar ook qua hoeveelheden) aan te houden.
Ik merk dat ik in m'n vakantie echt veel te veel zooi heb gegeten, waardoor ik nog steeds vrij weinig trek heb.

Hebben jullie tips voor zoet broodbeleg wat ik 's ochtends kan eten en wat ook nog een beetje gezond is? (Jam, appelstroop, vruchtenhagel...?)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:53

Nog maar 6 weken, Chantal :D

Vandaag weer een stabiel dagje gelukkig!

O: halve cup havermout, zemelen, chia zaadjes, banaan, halfvolle melk, el appelstroop, el pindakaas, ei
L: 1 tortilla, twee gebakken eieren, pesto, 4 kleine plakjes salami, kaas, groot glas halfvolle melk
T: banaan met pindakaas
A: 1 tortilla, restje zwarte bonen salade, 1 avocado
T: bakje magere kwark, paar stukjes ananas, 1 mandarijn, 2 bastogne koeken

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:56

Debbels, bio pindakaas is echt heerlijk. Gezonde vetten en geen toevoegingen :j Appelstroop is sowieso prima :j Wil je persé zoet? Al eens gedacht aan Houmous ( makkelijk zelf te maken) of cottage cheese?

Amira goed om te horen dat je jezelf er wel bewust van bent :)

Phor wauw dat is echt al bijna joh! Ik ben zo benieuwd naar de beeb!

Trouwens zit even te kijken voor bestelling bij body&fit shop. Ik probeer zo af en toe nieuwe dingen toe te voegen aan mijn dagelijks eetpatroon. Jullie nog tips? Ik zit nu nog te kijken naar de Smart bar voor af en toe wanneer ik laag in eiwit zit en zin heb om te snacken. palmsuiker als alternatief voor suiker, lijnzaadzolie (of is walnoot olielekkerder? ) en de pure salade mix italiaans.
(Ik gebruik trouwens nu cacao nibs, kokos snippers, kokos olie, lijnzaad, chia zaden, ongezouten notenmix, bio pindakaas).
Jullie nog tips/advies voor lekkere/handige dingen? Ik ben op dit moment nog niet echt bezig met afstemming van macro's maar wil nieuwe producten proberen voor mijn dagelijkse eetpatroon.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:06

Phor wat een nare klachten zeg :(:) En sorry heel offtopic, maar wat gaat het hard nu zeg, nog maar 6 weken!

Vandaag m'n 1e dagje na m'n soort van omslag dat ik besloten heb om m'n ritme weer op te pakken, begon meteen slecht :D Maar de rest van de dag ben ik tevreden

O: 3 bio cranberry koeken
L: 67 gr havermout met 200 ml hazelnootmelk, 13 gr rozijnen, 5 gr zonnebloempitten, 5 gr lijnzaad, 6 gr amandelen, wat DV bosvruchten en een nectarine
T: zo'n 300 gr magere kwark met 1 nectarine, 5 gr zonnebloempitten, wat DV bosvruchten en wat pecannoten
T2: paar losse amandelen
A: omelet van 2 eieren, scheutje melk, 1 ui, paar cherry tomaatjes, 1 zoete puntpaprika, 6 champignons, wat DV doperwten en wat geraspte kaas, alpro vegaburger met een likje franse mayo
T: 2 rijstwafels met hummus en komkommer

D: 2x koffie met geklopte melk, water, 1 dolce gusto cappuccino
B: 3 kwartier hardgelopen in zeer laag tempo, gok zo'n 5.5/6 km?, uurtje bosritje met vooral veel stap en een paar drafjes

Aantal dingen maar moeten gokken qua hoeveelheden, maar ik zal zo ongeveer rond de 1900 hebben gegeten en ongeveer 2200 verbrand.
Voel me meteen weer een stuk lekkerder, fitter en sterker en dat na 1 dag!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:14

ChantalSmook schreef:
Debbels, bio pindakaas is echt heerlijk. Gezonde vetten en geen toevoegingen :j Appelstroop is sowieso prima :j Wil je persé zoet? Al eens gedacht aan Houmous ( makkelijk zelf te maken) of cottage cheese?

Amira goed om te horen dat je jezelf er wel bewust van bent :)

Phor wauw dat is echt al bijna joh! Ik ben zo benieuwd naar de beeb!

Trouwens zit even te kijken voor bestelling bij body&fit shop. Ik probeer zo af en toe nieuwe dingen toe te voegen aan mijn dagelijks eetpatroon. Jullie nog tips? Ik zit nu nog te kijken naar de Smart bar voor af en toe wanneer ik laag in eiwit zit en zin heb om te snacken. palmsuiker als alternatief voor suiker, lijnzaadzolie (of is walnoot olielekkerder? ) en de pure salade mix italiaans.
(Ik gebruik trouwens nu cacao nibs, kokos snippers, kokos olie, lijnzaad, chia zaden, ongezouten notenmix, bio pindakaas).
Jullie nog tips/advies voor lekkere/handige dingen? Ik ben op dit moment nog niet echt bezig met afstemming van macro's maar wil nieuwe producten proberen voor mijn dagelijkse eetpatroon.

's Ochtends ben ik echt wel van het zoete beleg, maar zoet avondeten vind ik dan weet niet te eten. :+
Ben helaas super allergisch voor pinda's, en erwten moet ik ook vermijden. Maar die cottage cheese ga ik eens proberen! Bedankt :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:30

Planning voor vandaag;

O: smoothie van 100 gram aardbeien + 250 ml magere melk + 100 gram volle kwark
T: 1 eiwitpannenkoeken en stukje bananenbrood
L: maaltijdsalade van sla + komkommer + pasta + garnalen + chilisaus
T: 2 eiwitpannenkoeken en stukje bananenbrood
D: twee volkoren wraps + mager rundergehakt + kidneybonen + maïs + creme fraîche
T: Amino Ampul + Smart Protein + 250 ml magere melk

B: uurtje krachttraining

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:38

Planning:

08:00 - 2 bruine volkoren boterhammen met appelstroop
10:00 - Cracker met 30+ kaas en 2 plakjes komkommer
13:00 - Sla met tomaat en komkommer + dressing van yoghurt (of evt. klein beetje risotto van gisteren)
16:00 - Schaaltje fruit (aardbeien en ananas)
18:00 - Bloemkool, gekookte aardappelen en een gehaktbal
21:00 - Koekje of fruit
Drinken : Thee en water

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:49

Planning vandaag
O: 200 ml ongezoette amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 20 witte druiven en kaneel
T: 2 cappuccino (automaat), zelfgemaakt sapje van aardbeien, banaan en scheutke orange coolbest
L: restje pasta ovenschotel met spinazie, spekjes en geitenkaas
T:glas van zelfde versgeperste sapje + 2 rijstwafels met pindapasta
A: ?
T: schaaltje strattiatella kwark

B: 1 paard rijden, veel stalwerkzaamheden + 4,3 km hardlopen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:56

O: Speltboterham met een plakje schouderham en een gebakken eitje
T: Banaan + bakje activia
L: 3 speltboterhammen, 1 met kipfilet en wat kipkerrie salade, 2 met filet americain en ijsbergsla
T: bakje activia + speltboterham met wat kipfilet en kipkerrie salade
A: Verse eiermie met basilicum, wokgroentes en een tartaartje