Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:53

Jeetje Phor jij ook goed beroerd!! Goed om ff alles te skippen. Ik werd wakker met honger en mijn maag rommelt niet meer dus al 2BB met kaas op en daarna in bed gekropen. Voel me nog heel moe maar wel wat beter drnk ik. Zo maar eens mijn bed uit en kijken als ik actief word. Ik denk dat ik toch iets verkeerds met bedorven eten ofzo heb gehad woensdag.in ieder geval rustig aan komende twee dagen zodat ik zondag weer kan werken. Vriendinnen waar ik mee af had gesproken om terasssn en stappen komen lekker naar mij dus dat is wel gezellig.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:57

Nog veel beterschap Chantal, rust maar goed uit. Misselijk zijn is echt ontzettend naar :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:01

ChantalSmook schreef:
Jeetje Phor jij ook goed beroerd!! Goed om ff alles te skippen. Ik werd wakker met honger en mijn maag rommelt niet meer dus al 2BB met kaas op en daarna in bed gekropen. Voel me nog heel moe maar wel wat beter drnk ik. Zo maar eens mijn bed uit en kijken als ik actief word. Ik denk dat ik toch iets verkeerds met bedorven eten ofzo heb gehad woensdag.in ieder geval rustig aan komende twee dagen zodat ik zondag weer kan werken. Vriendinnen waar ik mee af had gesproken om terasssn en stappen komen lekker naar mij dus dat is wel gezellig.

Bij mij kwam het er euh... van onderen uit :Y) Ik was wel misselijk, maar er gebeurde verder niets. Ik heb nu trouwens ook ontzettend honger en mijn maag rommelt ook niet meer.
Ik dacht ook aan bedorven voedsel (de kip had nogal questionable de hele nacht in de pan gestaan, wel in een koude keuken), maar dan waren we er denk ik erger aan toe geweest. Jij ook nog beterschap :(:)

Ik ga vandaag evengoed lekker eten waar ik trek in heb, of dat nou veel, weinig, zoet, zout, gezond of verschrikkelijk is. Morgen dan maar weer naar de sportschool :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:06

Griep, verkoudheid en buikgriep heersen wel een beetje, dus rust lekker uit jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:23

Planning:

O: havermout met peer en water
T: 3 roggecrackers met pindakaas
L: havermout met peer, water en een scheutje kokosmelk
T: appel, wortel
A: ??

B: 20 min fietsen, paard longeren

Beterschap aan de zieken!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:27

Ik heb het niet zo heel erg te pakken hoor, chantal en phor zijn er zo te lezen een stuk erger aan toe -O-
Hele dag stilzitten is idd niks bhri!

Is ook lastig matheno! Probeer je anders als je wat tijd hebt wat in te lezen in voeding voor mensen ;) Wat me vooral aan je lijstjes opvalt is dat er weinig pure producten waar je lichaam iets m heeft opstaan. Als je minder kcal eet om af te vallen moet je wel zorgen dat wat je binnenkrijgt nuttig is :)

Hopelijk is het een beetje te lezen want reageren via mijn mobiel is niet mijn talent :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:30

Beterschap aan alle zieken :(:).

Ik ga mee met de feedback van de andere dames w.b.t. de lijstjes van Matheno!

Vandaag:
O: 20g havermout, 5g spelt, lijnzaad, water, sojamelk, agavesiroop, cacao. Kleine portie, ik kreeg maar de helft weg van mijn normale hoeveelheid.
T: Paar dropjes, 3 galette wafels
L: 2vk wraps met hüttenkäse, runderrookvlees en sla, bakje salade van ijsbergsla, tomaat en ui met een dressing van balsamico en olijfolie
T: 2 mandarijntjes, appel
A: ? Nog onbekend
T: Borrel
B: 40 min fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:48

O: 100 g haver, 200 ml rijstmelk, chiazaad, water, 2 tl amandelpoeder; anderhalf glas sojamelk intens
T: 70 g chia-speltbrood met zelfgemaakte suikervrije chocopasta (kokosvet, cacao, honing), 2 x groene thee
L: 200 g bereide tempeh sambal, 300 g gewokte broccoli/kool/wortel/ui
B: 1 uur opruimen/inpakken, 3 km wandelen
T: Appel
B: 3 km wandelen, paarden verzorgen, uitpakken en koffers maken
A: 150 g aardappelen met flinke portie groenten (weet nog niet welke)
T: Bakje Griekse roomyoghurt met kop thee

Ik gok op zo'n 1800 kcal ten opzichte van 2100 verbrande kcal.

Ik baal een beetje van mijn eiwitten. Ik zit nu op 84 g, maar ik weet niet of dat wel voldoende is, aangezien ik flink wat spierpijn heb. Vandaag ook het rustdagje, of ik kan morgen niet meer door mijn knieën buigen tijdens de balletles :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:50

Ik ga ook mee met de dames, Matheno. Desondanks vind ik het erg knap dat je op de 1500kcal kan blijven met spek, suiker en Senseo's :+

Bhris, ik zou minstens 115gr eiwitten eten bij jouw gewicht en jouw doel :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:55

Ik moet dringend aan de shakes he :')

Ik vind het echt niet zo makkelijk, aangezien die 115 g binnen een redelijk laag kcal-aantal moet passen. Als ik meer sport, mag ik meer eten, maar dan heb ik vast nog meer eiwitten nodig :')

Als ik dat bakje Griekse roomyoghurt vervang door 400 g magere kwark, zit ik aan 1900 kcal en 118 g eiwitten. Best stom dat ik gezwicht ben voor die boterham, maar ik zou een moord gepleegd hebben voor chocopasta -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:56

Hou 110gr eiwit aan, 55gr vet, de rest van je kcal komt uit koolhydraten. Makkie :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:56

Phor oei dat is ook vervelend haha. Maar liever dat dan overgeven. Vind dat zo verschrikkelijk, ze zeggen dat het soms beter is om het eruit te gooien maar ik kan dat echt niet. Hopen dat je het kwijt bent voor vandaag dan! En dagje niet sporten is dan ook niet erg.

LisErm94 jij ook beterschap trouwens.

Matheno voeg me trouwens ook bij de rest wbt feedback. Mis jij trouwens niet de lunch wbt eten als je alleen dat drinkontbijt drinkt?

Wel irritant mijn huis is nu echt een bende, er zou verder niemand komen maar nu komt iedereen opeens dus langs ipv dat ik zelf weg ga := . Ben inmiddels uit bed, mijn hoofd voelt alsof ik een dikke kater heb. Bedacht me ook dat ik gister alleen maar een halve kop thee op heb. Dus even verplicht wat drinken ook.

Trouwens drinken jullie ook allemaal koffie/thee zonder suiker? Ik drink echt veel thee maar zonder suiker. Als ik zie hier wat er al aan kcal. In suikerklontjes zit ben ik echt blij dat ik het me zonder heb aangeleerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:59

Ik heb gister toevallig een suikerklontje bij de thee gedaan (dat complimenteerde de cupcake zo mooi :') ), normaal gesproken niets of een zoetje als ik daar behoefte aan heb :)

Anoniem

Ik drink idd thee/koffie zonder suiker/melk. Goed dat je erover begint - ik moet meer drinken! Ga meteen even theezetten.

Grapjasjes12

Hetzelfde hier :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:03

Hm gek genoeg zit ik daar nu redelijk dichtbij; ik kom uit op 58 g vet, dan hoef ik me toch geen stoute meid te voelen omwille van die ongeplande boterham. Dien ik op sportdagen hetzelfde patroon te volgen?

Sorry voor al deze vragen hoor :o

En hopelijk heb je inderdaad het ergste van je ziekte achter de rug :(:) Van die kip zal het wel niet zijn, het is best koud 's nachts.

Ik drink mijn thee zonder zoetjes sinds een maand of negen. Ik heb wel een voorkeur voor 'zoetere' theesoorten zoals muntthee.
Veel opruimsterkte, en ach... je bezoek weet ook wel dat je erg ziek bent geweest, dus dat alles maar even moest blijven liggen in je huis. Wel vervelend inderdaad!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:06

58gr vet is ook goed. Op sportdagen kun je idd gewoon dezelfde waarden aanhouden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:07

Oke bedankt!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:12

Ik drink koffie en thee zonder suiker of zoetjes. In de koffie heb ik wel een scheutje melk. En in een cappuccino vind ik suiker wel enorm lekker, maar dat is dan ook echt een traktatie.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:31

Ah veel mensen die ook geen suiker ed. erin drinken. ;

Munt thee vind ik trouwens echt smerig haha. Ik drink meestal groene cranberry thee of andere fruit smaakjes.

Wat zijn jullie trouwens allemaal actief vandaag hier. Rustig op het werk of lekker vrij?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:34

Ik ben aan het werk maar spiek tussendoor eventjes op bokt / facebook. Vrijdag is niet mijn meest productieve dag, op de momenten dat ik geen cliënten zie heb ik dan nog maar weinig zin om veel denkhoofd te gebruiken voor mijn behandelverslagen :+.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:35

Ik zou vandaag naar de kapper gaan, maar ze heeft geen tijd. Ik had ook een uur uitgetrokken voor sporten, maar met deze spierpijn heb ik er geen zin in. Dus moet ik enkel nog een beetje huishouddingetjes doen, en mijn nagels lakken :7

Verder speel ik al een hele ochtend op mijn DS :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:43

Plien jij zit dus al met een been in je weekend ook :P . Wat voor werk doe jij eigenlijk dan wbt behandelverslagen en cliënten?

Bhri heb jij nog een DS. die hadden wij vroeger, kun je bomberman :P ? Ook lekker een relaxt dagje dus.

De klussers zijn nog steeds bezig aan het complex. op zich maken ze met hun werkzaamheden geen kabaal meer ivh met paar weken terug. Maar er staat radio NL op net voor mijn raam. Echt verschrikkelijk want het komt dwars door mijn tv en muziek heen :') .

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:51

Bomberman kende ik nog niet, maar het ziet er wel grappig uit :P

Momenteel neem ik mezelf heel serieus als burgemeester in Animal Crossing (de nieuwste). Ik doe nu al een hele ochtend wat ik irl zou moeten doen, namelijk mijn huisje opruimen en organiseren, maar op een of andere manier is het leuker in het spelletje :o

Vervelend van die radio...Dan hebben ze hem toch ook flink luid staan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:53

ChantalSmook schreef:
Plien jij zit dus al met een been in je weekend ook :P . Wat voor werk doe jij eigenlijk dan wbt behandelverslagen en cliënten? .

Ik ben logopedist!

Hihi Bhris is DS-verslaafd :').

En Chantal wat irritant van die klusluiradio :=. RadioNL vind ik echt een vreselijke zender.