Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:54

Wat fijn dat de HIIT zo goed bevalt! Kwa cardio is HIIT het enige dat ik niet dodelijk saai vind _O-

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:57

Lijstje is helemaal door de war gegooid. Drukke en emotionele dag gehad.

O- schaaltje vanilleyoghurt
T- 4 bastognekoekjes
D- lasagna, schaaltje speculoosvla
T- ik hoop dat ik nog even schade in kan halen met een paar broodjes oid

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:02

Ja het is inderdaad echt heel leuk! En je leeft zodanig toe naar dat momentje dat je even keihard moet knallen, dat de workout gewoon voorbij vliegt :) Ik moest wel uitkijken dat ik niet languit op de straat lag hoor, het was best glad om sprintjes te trekken :P

Oei Jezzi, ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is en dat je je gauw beter voelt! Is veel belangrijker dan nette lijstjes :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:15

Met 30 minuten ben je klaar met je workout, the beauty of HIIT :D Als je het goed doet ben je compleet gesloopt na 30min :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:18

Ik heb een beginnerssessie gevolgd, waardoor ik 15 seconden HIIT moest afwisselen met 1 minuut rust. De 1 minuut rust heb ik gewisseld: 2 x joggen en 2 x wandelen. De 15 sec + 1 minuut moest ik 10 x herhalen. Ik heb even opgewarmd en nadien ook nog eventjes uitgejogd voor de spierpijn (die ik inderdaad nu heb :P). Ik was van die 13 intensieve minuutjes echt volledig bezweet en buiten adem! Kan me voorstellen dat ze me na 30 minuten bij elkaar kunnen vegen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:27

13 minuutjes is prima om mee te beginnen. HIIT is echt fokking brutal :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:30

O; Glaasje bananen soya melk, bakje bramen, broodje kalkoekfilet en een broodje hummus.
B; werken
L; Twee broodjes met hummus en een omeletje met ui.
B; eind fietsen naar de tandarts
T; 1 banaan
B; Naar stal fietsen
A; Schnitzel, kleine aardappeltjes en salade met ui en grote stukken tomaat.
Als toetje griekse yoghurt en wat chocolade pepernoten :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:32

Dat voel ik inderdaad :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:40

mandy358 schreef:
Gister vergeten, een mini mini slokje coolbest. Moest een smaakje proeven van me broer :')
Heerlijk zo een dagje sauna ChantalSmook :D
Erg netjes lijstje Nada!!
Wat gaaf zeg Plien91, gefeliciteerd *\o/*
Hopelijk zakt het een beetje ChantalSmook :(:)
KarinvdM heeft volgensmij een goede omschrijving gemaakt, Matheno :)
Haha die is leuk Gast7391!

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit (1/2 kaas tomaat 1/2 pindakaas)
T: appeltje
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit (1/2 kaas tomaat 1/2 pindakaas) half kopje ' soep' (groenteboullion en soepgroentes)
T: wat aardbeitjes, peer
A: (restjes dag) prei (met iets van kruidensausje erdoor), gebakken aardappelen, vleesvervanger, wat hapjes salade (sla, mais, augurk, boursin blokjes, honing mosterd dressing. ananas, aardbeien
T: ong 150 gram magere kwark met een appel en kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: 20 km fietsen, 4,5 km hardlopen, ong 25 min paardrijden, ruim een uur op stal bezig geweest (eindelijk weer een beetje lekker weer vandaag *\o/* )

Afgemaakt :)

Nette lijstjes zeg :D
Ja heerlijk weer even droog en wat minder wind LisErm94 :D
Klinkt heerlijk Bhriseis! Dat HIIT klinkt onwijs leuk, ga er eens even wat over opzoeken en misschien eens uitproberen *\o/*
Leuk zo een cupcake Phormicola :9
Rustig aan Jezzi :(:) nette lijstjes zijn nu totaal niet belangrijk!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:56

Nada schreef:
Na een paar dagen wat minder bewust, vandaag maar weer eens proberen de hele dag vol te houden.

Planning:

O: Havermout met een beetje pindakaas, amandelmelk en een appeltje, muntthee
T: Worteltjes
L: 3 2 volkoren boterhammen met hummus,1 ei en verse jus
T: Rijstwafel en amandelmelk met rode vruchten glas water
A: Pompoen lasagne, water limonade, klein beetje bio yogurt met een halve banaan, twee theelepels cacao en slagroom
T: Handje noten

Mijn goede planning is dus weer een beetje in het water gevallen. Hele dag alleen maar bezig geweest met verslag maken. En ik vind zoet nog steeds zooo lekker -O-

Chantal, de havermout zuigt de melk helemaal op. Ik heb het pindakaas idee van Maartje gestolen. Erg lekker!

Ik sport de laatste tijd maar heel weinig. Beetje lui geworden van het samenwonen, haha! Eerst zwom ik elke week en deed ik ook nog aan hardlopen. Ik rijd wel twee keer per week paard maar verder niet zo veel.

Ik heb wel een sportschool abonnement. Ik ben nu net klaar met tentamens dus ik ga vanaf morgen weer goed aan de slag. Wil hardlopen, sportschool en 30 day shred gaan combineren. En dan over 4 1/2 week helemaal strak naar Bali. Dat is het plan :D. Als ik alleen slagroom bij mijn toetjes blijf doen dan lukt dat niet :o

Sterkte Jezzi :(:)
Paulien nogmaals gefeliciteerd!!! Echt gaaf!
Karin, ik vind jouw lijstjes (behalve het vlees/de vis dan) altijd heel lekker klinken. Lijkt me wel prijzig alleen allemaal :o ?
Beterschap Chantal!
Is dat HITT een beetje het zelfde als die 30 day's shred enzo?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:07

Het is gewoon nog nooit in me opgekomen dat je HIIT ook bij het hardlopen kunt toepassen 8)7 Goed idee Bhris/Phor! En Bhris, je avondeten klinkt echt heeeerlijk. Als ik ooit in Gent kom....

Many schreef:
Mijne vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel, lijnzaad en pindakaas
T: amandel-wortelmuffin
L: kwart pompoen met een half blik kikkererwten en een kwart rode ui + beetje sojasaus
T: 1 mandarijn, 4 wortels
A: spitskool, gebakken aardappeltjes en een rodebietenburger
T: kiwi of mandarijn

B: 8 km fietsen, (hopelijk) 5 km hardlopen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:08

Waarom prijzig?
Een kopje sla kost ongeveer 80 cent, daar doe ik een week mee. Komkommer is ook niet duur. Een zak met 3 paprika's valt ook wel mee en is bijna altijd wel ergens in de aanbieding. Daar doe ik ook ongeveer een week mee. Cherrytomaatjes of tomaten zijn ook zo duur niet.
Ik ontbijt met havermout en dat kost ook geen drol. :)
Ik eet veel seizoensgroente en koop vaak aanbiedingen, zo waren de pompoenen deze week bij de Lidl maar 99 cent en daar neem ik dan gelijk een voorraadje van mee, die kunnen weken liggen. :)
Meloenen koop ik altijd per stuk, vaak in de aanbieding of bij de Aldi of Lidl en die snijd ik zelf in stukjes, daar doe ik ook een paar dagen mee.
Soep maak ik zelf en ik maak het vaak van iets dat in de aanbieding is.
Bovendien geef ik weinig geld uit aan duur broodbeleg en koop ik ook geen dure tussendoortjes, koekjes etc. :)
En op zaterdagmiddag later op de middag even de markt op gaan loont ook. :)

Vandaag heb ik boekweitgrutten gekocht, dat maakte mijn moeder vroeger voor me en dat vond ik altijd erg lekker :9 toen ik het zag staan kreeg ik er spontaan zin aan. Eens kijken of ik het nog lekker vind want ik heb dat al zo'n 25 jaar niet meer gehad. (kost ook bijna niks...)

Wat ik wel duur gekocht heb deze week zijn eiwitshakes. :D
Daar hadden we het van de week over en ook daar kreeg ik spontaan zin aan. Ik vind vanilleshakes werkelijk verrukkelijk. :o Dat vind ik een traktatie...
Komt komend weekend gelijk al goed uit want ik moet jureren en zit daar ook rond lunchtijd. Kan ik mooi een shake meenemen ipv zo'n vies wit bolletje met een dikke laag margarine of een tosti van witbrood of vieze slappe vette frietjes. Brrr....

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:22

Oke dat valt wel mee dan! Misschien moet ik dan toch wat vaker naar de Alid/Lidl voor mijn groentes en fruit. Want dat maakt mijn boodschappen echt duur!! (er zit een mega AH bij mij om de hoek en dichtbij is toch wel makkelijk altijd)

Die meloen vries je die dan in?

En de soep maak je ook een grote pan en die vries je dan in in porties denk ik?

Behoorlijk wat vragen, maar ik ben zelf steeds zo veel geld kwijt dus ik ben heel benieuwd!

Van welk merk heb je die eiwitshakes? Klinkt goed!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:27

Karin, zo'n shake blijft maar 30min goed, dus alleen de poeder meenemen en op locatie pas water erbij doen. Misschien wist je dat al, maar ik denk zeg het toch maar even :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:35

Ja, ik heb ook losse zakjes in diverse smaken. :j

Nee, meloen vries ik niet in, dat doe ik in een bakje in de koelkast.
Soep vries ik inderdaad in en ik heb dan bijna de hele week soep.
De shakes heb ik van een webshop, ben de naam even kwijt...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:37

Mezelf nog gedwongen om te eten maar mijn maag is echt van slag van de soep en brood. Maar beetje op tijd slapen.
O/L: schaaltje magere yoghurt
T: 2 sneetjes bb met wat boter en kaas
T: appel
A: kom tomaten soep uit blik en 2 geroosterde sneetjes bb
B: 30 minuten fietsen

Trouwens fruit en groente is goedkoop bij de lidl maar ook echt goeie acties elke week.0,69 voor kilo appels vorige week en peren zijn ook maar rond de 1,10. Zak van 450? Gr spinazie ook voor 0,69

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:12

Mooi lijstje hoor Mandy :)

Zeker doen Many, ik moest meteen aan jou denken!

Hm nu wil ik die shakes nog meer uitproberen -O- Maar ik wacht al weken op mijn nieuwe bankpas, dus nog even wachten...

Qua duur scheelt het inderdaad enorm als je geen ladingen koek/snoep/chips/fancy gesuikerde yoghurtjes e.d. meer koopt. In het begin kocht ik echt veel te veel, maar na een tijd word je er inderdaad veel handiger in. Bovendien is het echt de moeite waard om in je gezondheid te investeren. Beter dat je elke week een paar euro meer aan groenten en fruit uitgeeft, en zo een kwalitatief beter leven leidt, toch :)

Wat ik ook probeer is groenten en maaltijden te recupereren. Je hebt vaak iets over, dus dan doe ik liever bijvoorbeeld een handje extra broccoli in een gerecht, zodat ik de dag er na een volwaardige lunch heb.

Vorig jaar deed ik echt veel meer op aan chips, chocopasta, bolletjes, koeken, snoepgoed dan nu aan gezonde voeding, als ik nu de som maak. Er kruipt wel meer tijd in, maar goed, ook dat is wennen en vooral dubbel en dik de moeite waard.

Wat naar Chantal!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:50

Afbeelding

Dit is mijn lijstje voor vandaag. Normaal eet ik s'avonds aardappelen, groenten en vlees dus dan kom ik structureel over mijn max. calorieën per dag zie ik.
Ik zou wat meer eiwitten mogen eten vind ik ook.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:41

Weeg je de bami dan ook echt af? Een gemiddelde maaltijd weegt ongeveer een pond :)

Zo, ik ben afgelopen nacht enorm ziek geworden! Geen idee of het een virus is of dat ik iets verkeerds heb gegeten. Ik ben net wakker en ik moest meteen weer rennen naar de wc. Jeetje wat voelde ik me beroerd zeg, ik droop van het koude zweet %)
Dus, vandaag geen benentraining, ik skip de sportschool even helemaal.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:04

Beterschap.. :(:)

Ik ben niet zo'n liefhebber van bami, dus ik eet een redelijk kleine portie daarvan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:19

Oei Phor, dat klinkt echt niet goed :(:) Ik hoop dat je heel snel weer hersteld! Veel beterschap :(:)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:29

Ja weer bijna helemaal beter Bhri, alleen af en toe nog net of ik een beetje koortsig ben maar niet echt ziek dus blijf niet thuis. Jammer van je uitstapje met de uni, maar je training en avondeten klinken wel weer super :D
Sterkte Jezzi!
Die eiwitshakes maak ik vaak gewoon 's ochtends en dan neem ik ze mee naar school (thermoskan) en dan ga ik gelijk door na sporten en drink ik ze naderhand pas. Gaat eigenlijk wel prima :) Maar als ik het met alleen water aanmaak dan doe ik alleen het poeder vast in een beker.
Hopelijk zijn jullie snel beter Phor en Chantal!
Matheno, als je mager vlees pakt, veel groenten en minder rijst/pasta/aardappelen zit je niet makkelijk boven de 500 kcal. Lijkt me ook gezonder als voorverpakte nasi. Verder vind ik veel van de dingen die op je lijstje staan niet echt passen bij een gezond eetpatroon om af te vallen. Maar als het voor jou werkt dan heb ik niets gezegd :o

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:41

Beterschap Phor!

Mijn planning voor vandaag:

O: Amandelmelk, havermout, theelepel honing, lijnzaad, appel, munt thee
T: 2 rijstwafels
L: 2 bruine boterhammen met hummus, verse jus
T: Handje noten
A: Uit eten, dus ?

B: Paardrijden en 25 min. hardlopen *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:51

Phoeh knap hoor Lis, intensief sporten als je je niet 100 % in orde voelt.
Ik vond het echt afschuwelijk, een hele dag neerzitten in een bus, heel mijn lichaam schreeuwde er om om even te sporten nadien. Lijkt me echt niet alles, een zittend beroep.

Ik sluit me aan bij Lis, Matheno :o Eens je je afvaldoel bereikt hebt, is het niet eenvoudig om op gewicht te blijven als je je eetpatroon niet hebt aangepast. Bovendien heb je met zo'n lijstje ook niet de benodigde voedingsstoffen om je lekker in je vel te voelen. Wit brood, drinkyoghurt, suikerklontjes, prefab-bami leveren je lichaam niets op maar wakkeren wel je hongergevoel en drang naar suiker aan. Bovendien houd je ook meer vocht vast als je ongezonde voeding eet, waardoor je je 'dikker' voelt. Ik bedoel dit helemaal niet onaardig hoor :o

Veel hardloopplezier Nada :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:52

LisErm94 schreef:
Matheno, als je mager vlees pakt, veel groenten en minder rijst/pasta/aardappelen zit je niet makkelijk boven de 500 kcal. Lijkt me ook gezonder als voorverpakte nasi. Verder vind ik veel van de dingen die op je lijstje staan niet echt passen bij een gezond eetpatroon om af te vallen. Maar als het voor jou werkt dan heb ik niets gezegd :o

Ik ben heel erg zoekende wat betreft eten voor mensen :')
Van paardenvoer weet ik de meeste ins en outs maar 'ons' eten .. nope.

Vrijdag is hier pasta dag.