Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:38

O - 1 rijstwafel pindakaas, 1 rijstwafel hummus+tomaat, 1 rijstwafel kaas+komkommer, glas melkwei
L - smoothie hand spinazie, 1 rode biet, 1 tomaat, 1 banaan, blauwe bessen
T - 1 volkoren beschuit, pesto, gebakken ei, ui, tomaat
A - ?
T - ?

B - 3,5 uur schoonmaakwerk, ong. 45 minuten fietsen, paard longeren
D - water, thee

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:47

o: boterham met nutella <3 Want de pot moest op 8-)
t: kopje koffie, twee grote glazen thee.
komkommer, paprika, feta en yoghurtdressing
t: eiwitshake
a: bloemkool en kaasschnitzel

Moet ff laag in de calorien, aangezien ik me vadsig voel sinds ik weer sport, ga daar altijd enorm vocht van vasthouden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:49

Hoe veel krijg je zo binnen dan? Lijkt namelijk echt heel weinig.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:50

danoesje schreef:
o: boterham met nutella <3 Want de pot moest op 8-)
t: kopje koffie, twee grote glazen thee.
komkommer, paprika, feta en yoghurtdressing
t: eiwitshake
a: bloemkool en kaasschnitzel

Moet ff laag in de calorien, aangezien ik me vadsig voel sinds ik weer sport, ga daar altijd enorm vocht van vasthouden.

Ja want van crashen kom je uiteindelijk niet giga veel aan... :j
Vocht trekt zich vanzelf wel weer recht als je netjes (en genoeg!) door blijft eten en sporten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:51

Geen idee, is maar voor paar daagjes. Als je mijn lijstjes normaal ziet zit ik zo rond de 2000. Als ik een dagje of 3 minder eet is het wel weer oke:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:56

Drie dagen heel weinig eten ten opzichte van normaal heeft totaal geen zin volgens mij. Ik heb ook wel eens balansdagje maar zorg dan vooral dat ik genoeg groente en fruit eet en veel water drink en een extra stukje wandelen maar ga niet crashen of iets dergelijks.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:01

Is gewoon even voor mijn gevoel, broeken zitten strak, zit niet lekker :) Fruit skip ik toevallig vandaag (niet bewust) maar groente krijg ik toch echt wel aardig binnen hoor.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:08

Mij hoef je er niet van te overtuigen hoor ik vind het een slecht idee, maar je moet doen waar je je goed bij voelt :).

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:25

Wat betreft het misschien meer eiwitten binnenkrijgen dan nodig, ik weeg of tel momenteel niets dus zou best kunnen. Na 5 km hardlopen of uur bootcamp in de duinen of op het strand neem ik iig een shake, vaak zelfs een halve portie, daar voel ik me goed bij. Afgelopen dagen 2x ontbeten met een eiwitpannenkoek omdat de kwark en müsli op was en ik het lekker vind :) repen neem ik nooit en verder eet ik gewoon waar ik trek heb, als dat iets met wat meer eiwitten is doe ik dat niet bewust maar feedback op een lijstje waarin dat opvalt is zeer welkom!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:30

Ik heb zoveel zin in iets zoets... Heb net nog een rijstewafel met pindakaas genomen in de hoop dat het daardoor over zou gaan. Maar helaas....

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:36

handje rozijnen misschien?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:27

Een collega van me beweert dat hij al jaren lang suikervrij eet. Daarom eet hij geen taart e.d. Op zich goed. Maar hij eet wel minimaal 4 eierkoeken op een dag en bij zn lunch standaard een hele bak almhoff fruityoghurt.

Weet eigenlijk niet of ik er iets van moet zeggen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:33

Oliver schreef:
Een collega van me beweert dat hij al jaren lang suikervrij eet. Daarom eet hij geen taart e.d. Op zich goed. Maar hij eet wel minimaal 4 eierkoeken op een dag en bij zn lunch standaard een hele bak almhoff fruityoghurt.

Weet eigenlijk niet of ik er iets van moet zeggen...

:D Zou je het niet een beetje sarcastisch kunnen brengen als hint: 'goh wat zit er dan in die eierkoeken?'

-

O: Magere kwark en wat melk + chocoschelpjes + peer + aardbeien
T: Eiwitreep
L: Quinoasalade met komkommer, tomaat, feta, een ei en balsamicoazijn
Glas chocomelk light
T: (Na het sporten) Whey shake + aardbeien
A: Ga uit eten...

B: 40 km skeeleren, 20 min. lopen

Ben bijna van m'n 'troep' qua eten af, afgezien van tussendoortjes maar dat vind ik niet zo belangrijk. Dit ontbijt krijg ik alleen maar honger van...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:04

Of wat te denken van een collega die de sporadisch aanwezige taart altijd afslaat 'want op jaarbasis zijn het best veel calorieën' maar ondertussen voornamelijk multivit en en dubbelfris drinkt :7

O: 2 sneden Fries meergranen met avocado, hummus en gekookt ei
L: 1vk cracker mozzarella/tomaat, 1vk cracker hummus/komkommer, schijf watermeloen
T: rijstwafel hummus
A: bij mn ouders, gok patatje met een snack :9

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:03

Mag ik mij hier ook (weer) melden? Ik sport momenteel weer vrij veel (hardlopen, wielrennen, paardrijden en soms een work-out van JM). Nou eet ik volgens mij redelijk gezond, maar ik ging het vandaag eens invullen op zo'n eetmeter en nu blijkt dat ik toch echt te weinig eiwitten binnenkrijgen en (veel) te veel koolhydraten. Wat vinden jullie van mijn lijstje? Ik ben vegetariër, maar eet wel eieren, kwark etc. Ondanks dat zit ik nog niet heel hoog in eiwitten. Ik sport zo'n 5x per week. Vanaf september wil ik ook 1x per week krachttraining gaan doen, maar momenteel is het voornamelijk duurloop/fietsen en voetbal en paardrijden. Zouden eiwitshakes/repen dan een goede aanvulling zijn? Of is dat niet nodig?

O: 50 gram havermout, 250 ml magere yoghurt, kaneel, aardbeien
T: scone met jam
L: 2 meergranen boterhammen, 1x pindakaas, 1 banaan, 1 gekookt ei
T: stukje ontbijtkoek & mueslireep
A: 100 gram (ongekookt) spaghetti met vegetarisch rul gehakt, prei en paprika
T: 250 gram optimel kwark

D: water, thee, slimpie
B: 40 km wielrennen

Edit: ik kom nu op 1812 kcal, 80.4 gram eiwitten en 247 (!) gram koolhydraten
Normaal zit ik wel iets lager in koolhydraten (geen scone en ontbijtkoek, meestal fruit tussendoor)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:40

247g koolhydraten is niet gek hoor Kameleon94, helemaal niet als je 40km fietst ;)

Over de eiwitten, ik denk dat de meeste mensen in dit topic prima weten waar ze mee bezig zijn en anders is er altijd wel iemand die wil helpen en er iets van zegt!

Plien & Danoesje, ik vind het allebei erg karige lijstjes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:45

Ik eet op bewegingsdagen altijd +300 g koolhydraten :) Persoonlijk vind ik 1800 kcal weinig als je 40 km gaat wielrennen, maar dat varieert ook van persoon tot persoon.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:33

Heb er inderdaad nog 250 gram kwark en een pakje sultana's aan toegevoegd. Misschien niet de meest verantwoorde keuze, maar af en toe moet kunnen vind ik. Kom dan dus rond de 2100 kcal uit. Maar is de hoeveelheid eiwitten niet te laag? Of kan het zo prima?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:29

Hoeveel weeg je? Als je fanatiek sport moet je volgens mij ongeveer 1,5x-2X je eigen gewicht aan eiwitten eten.

Ik sport ongeveer 5 keer per week een uur en eet meestal iets boven de 100gr. eiwitten. maar ben daar niet heel bewust mee bezig. Soms houd ik het even bij, maar kost me te veel tijd en merk eigenlijk nauwelijks verschil.
Het enige wat ik in de gaten moet houden is dat ik genoeg eet.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:30

Hahaha Plien heel herkenbaar hoor, sommige denken heel gezond bezig te zijn, maar zijn dat eigenlijk totaal niet. Ik werk bij Subway en heb vaak mensen die dan zeggen ''doe maar een gezond broodje met tonijn'' terwijl daar heeeeel veel mayo doorheen zit.

O: 50 gr havermout, paar aarbeien, paar blauwe bessen, 1 eiwit
T: Stukje ontbijtkoek (was bij een client, maar bluh wat vies. Stiekem weggegooid :Y) )
L: Twee maiswafels, 1 eiwit, 200 gr kwark, 10 gr whey, 150 gr appel
T: Twee maiswafels, 5 gr pindakaas
T2: Banaan
A: Gevulde paprika met 120 gram kip, 20 gr cremefreche, 50 gr kwark en bieslook, paar groentefrietjes.
T: 200 gr kwark met 15 gr whey, handje muesli
T2: Paar druiven

B: 1,5 uur KT
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 31-07-14 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:45

NeverGiveUp schreef:
O - 1 rijstwafel pindakaas, 1 rijstwafel hummus+tomaat, 1 rijstwafel kaas+komkommer, glas melkwei
L - smoothie hand spinazie, 1 rode biet, 1 tomaat, 1 banaan, blauwe bessen
T - 1 volkoren beschuit, pesto, gebakken ei, ui, tomaat
A - caesar salade, ijsbergsla, romana sla, aardappelschijfjes, croutons, stukjes kip, oude kaas schaafsel, beetje dressing
T - 1 bb hummus+tomaat, 2 rijstwafels pindakaad, handje witte druiven en blauwe bessen, 1 dadel

B - 3,5 uur schoonmaakwerk, ong. 50 minuten fietsen, paard longeren
D - water, thee
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 31-07-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:11

Bhriseis schreef:
Persoonlijk vind ik 1800 kcal weinig als je 40 km gaat wielrennen, maar dat varieert ook van persoon tot persoon.

Ik heb toevallig net ook 40 km gefietst op m'n racefiets en volgens mijn app was dat 1000Kcal, en dan ben ik een kleintje die maar weinig weegt...

Ook maar weer eens een lijstje van mij.

O: grutten met cacao, cacaonibs, omega-zadenmix en verse aardbeien en blauwe bessen
B: paardrijden
T: Kamut-rijstwafel met notenpasta
L: lauwwarme Courgettesalade met tomaten, cherrytomaatjes, champignons, Feta en gerookte kipfilet
T: zelfgemaakte choco met slagroom, kersen en een kamut-rijstwafel met rode pesto, sla, paar plakjes rookvlees en paprika, stukje chocolade
A: grote bak rode bietjes met bataat en knolselderij, stukje chocolade en 2 dropjes
B: 40 km op de racefiets
T: het toetje die ik niet meer hoefde na het eten; kwark met blauwe bessen en aardbeien en ik heb er nog een schep whey doorheen gedaan, half kapje met een dikke laag pindakaas met stukjes noot. :9 :9 (ik dacht altijd dat ik geen pindakaas lustte, het stink zo, maar ik lust het dus wel, vooral de variant met stukjes noot vind ik errug lekker. Ik heb vandaag een de rest van de week af en toe een lepeltje er van gesnoept. :)) ) en nu geniet ik nog van een lekker borreltje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:30

O: 250g magere kwark met banaan, aardbeien, frambozen, 40g havermout en 2tl lijnzaad
T: 2 vk crackers met hummus
L: hard bruin bolletje met kaas, paprika en rucola
T: banaan
A: hapjes: knoflookolijven, kampioentje met hummus, haricots verts met olie en zout, tomaat/mozzarella/basilicum, paar stukjes turks brood, 2.5 glas wijn

B: 20 min zwemmen

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:41

Ik neem bij de Subway ook wel eens die met tonijn horsexx Hihi, welke is het gezondst? Verschilt dat ook nog in welk brood je kiest? En kan je ook zonder mayo nemen of zit dat echt al door de tonijn zelf zegmaar? Ik neem wel altijd zonder kaas namelijk.

Vandaag uitgenodigd om gezellig bij moeders te komen eten, had allemaal lekkere hapjes!

O: kwark met 7 vezelmix, banaan en lijnzaad.
T: 2 rijstwafels met hummus en komkommer
B: ruim 5 km hardlopen
T: whey shake
T: hand zoete drop
L: 3 crackers met ovengebakken kipfilet en avocado
T: een appel
A: stokbrood met ailoli, zelfgemaakte waldorfsalade, 2 toastjes met geitenkaas, paar olijven, paar stukjes komkommer, beetje pasta met tofu, broccoli, venkel en paddenstoelen. Als toetje een klein caramelpuddinkje, 2 trosjes blauwe druiven en een paar aarbeien
T: hand (Sinterklaas)schuimpjes en een paar worteltjes

B: naast hardlopen paard gelongeerd, 2x 15 min gelopen en half uur oefentherapie mensendieck
D: groene thee, 2 glazen crystal clear en water.

Was zeer slecht gepland begin van de dag want ging na t sporten en de shake naar mensendieck en daarna boodschappen gedaan, was pas kwart voor 2 thuis en werd helemaal licht in m'n hoofd vandaar de drop.. Voortaan dus zorgen voor een beter ontbijt als ik niet vlak na t sporten al kan lunchen!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:44

De mayo zit gewoon in de tonijnsalade ruth91. Volgens mij staat op het bord aangegeven welke broodjes weinig vet bevatten. Ik neem vaak kip (chicken fajita) :j