Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Leffroi schreef:Avondeten. Restje vulligg v/d ovenschotel gister (gehakt, prei en wortel) met een kippenpoot, opgebakken aardappels, witte bonen in tomsaus en in een kommetje had ik nog salade. Simpel, maar zooo lekker![]()
[ [url=m/CHmFGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ziet er prima uit!
Maar bij dit soort gevulde borden vraag ik mij dus af, hoe je het allemaal op krijgt?
Ik zou aan de helft genoeg hebben, zeker als er ook nog salade is.
Angelaa2 schreef:KletsKoekje schreef:Wij eten nu dit; mjummie deze blijft ook in ons assortiment :p
[ [url=m/G6sx2n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zF97NG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die zag ik ook voorbij komen bij lekkerensimpel. Was dus goed te eten? Ik wil hem ook maken van het weekend
Jodie_ schreef:Ik volg dit topic al vanaf pagina 1 maar heb nog nooit gereageerd, maar ik heb wel een nacho recept wat ik zelf altijd maakte. Eigenlijk een nacho ovenschotel, vrij simpel maar super lekker.
Voor 3 à 4 personen (bij mij thuis eten we er met 2 van maar wij zijn grote eters)
500 gram rundergehakt rullen en kruiden met taco/tortilla/fajita kruiden
Ui fruiten en bij het gehakt, gesneden paprika meebakken een paar minuutjes tot hij wat zachter is
Dan nog gesneden tomaat en maïskorrels erdoor, en evt kidneybonen
In een ingevette ovenschaal eerst een laag van het gehaktmengsel, er bovenop een laag nacho's, dan weer een laag gehaktmengsel, evt in meerdere lagen en eindigen met nacho's.
Bovenop een dikke laag geraspte kaas, en in de oven tot de kaas gesmolten is of een korstje is geworden, wat je zelf lekker vindt.
Super simpel maar hier is iedereen er altijd gek op!
Vaak doe ik er nog rijst en een salade naast
Jodie_ schreef:Ik volg dit topic al vanaf pagina 1 maar heb nog nooit gereageerd, maar ik heb wel een nacho recept wat ik zelf altijd maakte. Eigenlijk een nacho ovenschotel, vrij simpel maar super lekker.
Voor 3 à 4 personen (bij mij thuis eten we er met 2 van maar wij zijn grote eters)
500 gram rundergehakt rullen en kruiden met taco/tortilla/fajita kruiden
Ui fruiten en bij het gehakt, gesneden paprika meebakken een paar minuutjes tot hij wat zachter is
Dan nog gesneden tomaat en maïskorrels erdoor, en evt kidneybonen
In een ingevette ovenschaal eerst een laag van het gehaktmengsel, er bovenop een laag nacho's, dan weer een laag gehaktmengsel, evt in meerdere lagen en eindigen met nacho's.
Bovenop een dikke laag geraspte kaas, en in de oven tot de kaas gesmolten is of een korstje is geworden, wat je zelf lekker vindt.
Super simpel maar hier is iedereen er altijd gek op!
Vaak doe ik er nog rijst en een salade naast