Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik denk niet dat je op basis van dit eetpatroon ergens van "afkickt" dus je hoofdpijn zit echt totaal tussen je oren. Of je krijgt de griep. Dit is zelfs niet echt koolhydraatbeperkt te noemen....
Enige "afkicken" wat er kan is als je naar ketose gaat, je lichaam worst daar echt even een week goed beroerd van (ketoflu). Ik kan je met zekerheid zeggen dat daar geen sprake van is.
secricible schreef:Nee, ik bedoel meer dat het tussen je oren zit dat het afkicken is haha. Zou niet goed zijn als de buikloop tussen je oren zat![]()
En het is ook geen oordeel over of het goed is of niet goed is wat je doet, helemaal niet. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Maar afkicken van suiker bestaat niet, je lichaam krijgt gewoon nog steeds koolhydraten binnen nu als brandstof dus er veranderd in je lichaam nu niet zoveel.
Ik sie nu gewoon nog brood (wel minder), havermout, afhankelijk vd yoghurt kan yoghurt ook nog aardig wat koolhydraten bevatten. Dus je lichaam zal gewoon koolhydraten blijven bevatten en dus geen grote veranderingen.
Door minder koekjes en snelle suikers te eten zul je wel wat stabielere bloedsuikers krijgen maar dat uit zich normaal gesproken niet in buikloop en hoofdpijn.
Als je buikloop aanhoudt is het goed om eens te kijken of de zuivel niet de oorzaak is. Als je meer zuivel bent gaan gebruiken en je zou lactose-intolerant zijn kan dat de oorzaak zijn. Ook opschroeven van je eiwitten kan in het begin darmkramp veroorzaken (voornamelijk hele smerige scheten![]()
)
secricible schreef:Ik kan uit je laatste berichten niet heel goed opmaken hoe en wat milatje. Ik zie wel dat je niet telt. Als het aan je voeding ligt, zit daar misschien je probleem...
De klachten die je ervaart klinken heel erg als keto flu, het moment waarop je lichaam van glucoseverbranding overstapt naar ketose. Dit gaat gepaard met heel veel vochtverlies (tot wel 5kg in een week) en een lichaam dat schreeuwt om glucose (lage bloedsuikers). Normaal gesproken duurt die periode zo'n 3-6dgn (maar er zijn ook mensen die 2 weken nodig hebben), maar dan is het wel belangrijk dat je in die transitieperiode ook echt niet meer dan 20-30gram khd per dag binnen krijgt. Ga je daar boven kan die ketoflu langer aanhouden, omdat je lichaam langer doet over die overgang naar ketose. Veel water drinken, meer vet eten en meer zout binnenkrijgen is het advies. Na die dagen van lamlendigheid zul je, eenmaal in ketose, je juist een stuk beter voelen.
Ik ken je medicatie en je revalidatiepatroon niet, dus ik zou sowieso met je arts overleggen of die de klachten herkend. Zo niet, dan zou je aan de ketoflu kunnen denken.
secricible schreef:obsessie met MFP heb ik dan weer helemaal geen last van. Vandaag ontbijt op en voelde me echt 2 uur daarna alweer brak van de honger. Dus heb net mijn lunchsalade ook maar gewoon opgegeten en haal straks wel iets bij. Dan heb ik niet zoiets van "oh, volgens MFP eet ik dan teveel vandaag. Dan is het maar even zo, misschien als ik vanavond geen trek heb in mijn post-workout meal dat ik die dan skip of minder maak, geloof dat ik best wel een grote postworkout had staan. Maar als ik er wel behoefte aan heb dan neem ik hem net zo lief
Fijn dat je effect merkt gribaldi. Ik heb nu echt zo'n dubbel gevoel voor vrijdag haha. Kijk er echt mega naar uit om iets nieuws te proberen wat effect zou moeten hebben, maar aan de andere kant kijk ik echt op tegen gewoon geen koolhydraten mogen eten. Ondanks dat ik al langer weinig khd at ga ik bepaalde dingen wel echt missen denk ik