Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:28

O: Boekweitgrutten met amandelmelk, cacao, honing en geraspte kokos
L: Broccolisoep en roerbak met aubergine, paprika, champignons, cherrytomaatjes, knoflook en tomatensalsa, paar plakjes rookvlees
T: Zelfgemaakte warme choco, galia, beetje Griekse yoghurt
A: Stampotzuurkool met knolselderij ipv aardappels met tartaar en wat kaas uit de oven. Custardvla
T: 2 dadels en 2 salmiakballen, plakje rookvlees
D: Groene thee en water
B: Paardrijden

NieneWiep

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:33

O: Halfvolle melk, havermout, rozijntjes, honing, snee waldkorn roggebrood met kaas
T: Banaan
L: Twee bruine boterhammen met hagelslag, meergranen cracker met kaas
T: Appel
T: Drie mandarijnen
A: Veel bloemkool, gebakken aardappeltjes, rundervink, el mayonaise
T: Stukje melkchocola

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:38

Weet niet zo goed wat ik van mijn lijstje vind.
High tea was natuurlijk erg slecht maar veel bewogen. Avondeten daarom verder geen pasta e.d. meer toegevoegd. Ik gok dat het wel compenseert. Heb het ook pas net op dus skip mijn late tussendoortje.
09.00: 50 gr. havermout/lijnzaad/melk
T: peer
13.00-15.00: high tea; van alles. Maar de stukjes waren een stuk kleiner dan de vorige high tea. Zat gewoon lekker vol in plaats van bomvol. Begonnen met een soepje van o.a. linzen, een mini salade van couscous, walnoot, geitenkaas, appel en bleekselderije en ik gok wat balsamico (lekker!!)
Verder stukje brood met eiersalade, tonijnsalade, klein stukje quiche,
1,5e cakeke, bonbon, brownie, mini cake, soort taartje etc. etc.. Naja eigenlijk van alles :)
T:/
21.00: Kom crunchy tomaten linzensoep (Puur groente/water eigenlijk) + 4 augurkjes, 1 tomaatje, brocolli, champignons, plak 30+ kaas
B: 2/2,5 uur fietsen, half uurtje abs, uurtje spinning en nog wat rondgesjouwd in het centrum

Oh :):) ik zit trouwens al een halve week te wachten tot mijn avocado zacht is en ik hem in kan drukken. Snijd hem vaak of te vroeg open, of te laat. Ik gok dat hij goed is en heb echt zin om hem morgen op te eten.

WBT de vraag over het brood. Ik ben ook aan het proberen wat minder tarwe producten te eten. Ik eet in de ochtend havermout en in de middag wel vaak roggebrood of het spelt brood. Probeer ook steeds vaker witte pasta/rijst etc. vervangen door zilvervlies rijst bv. et minder brood. Ik vind het alleen zonde om al het witte wat ik nu heb weg te gooien, dus dat gaat langzaam. Ik heb wel het idee dat ik verzadigder ben en me minder opgeblazen voel.
Maargoed als ik bij andere eet, ergens ga lunchen etc. dan eet ik deze producten wel. Het word anders best ingewikkeld en wil lekker blijven genieten :)

Trouwens is de prijs van speltpasta erg duur? Want die zal je waarschijnlijk alleen kunnen vinden in de biowinkel? Vond het speltbrood wel meevallen bij de bakker/ Ik probeer ook met het opletten met eten een balans te vinden met mijn portemonee O:)

Hoe bereiden jullie trouwens jullie groente? Ik ben weer begonnen met het stomen van mijn groente. Eigenlijk net zo simpel, veel lekkerder, vitamines blijven meer behouden en ik hoef bv bij champignons geen vet te gebruiken :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:51

O: magere kwark met bosbessen, paar aardbeien, healthy mix en lijnzaad. Plus 1 cracker met hagelslag
L: 2 vk boterhammen met casselerrib, kommetje verse kippensoep en 125 Gr. Magere vruchtenkwark
A: curry met kip, sperzieboontjes, doperwten en rijst + sla
T: -

B: 12 km fietsen + 1 uur zumba

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:02

ChantalSmook schreef:
Trouwens is de prijs van speltpasta erg duur? Want die zal je waarschijnlijk alleen kunnen vinden in de biowinkel? Vond het speltbrood wel meevallen bij de bakker/ Ik probeer ook met het opletten met eten een balans te vinden met mijn portemonee O:)

Speltpasta is wel echt duurder dan de gewone witte pasta uit de supermarkt. Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook weer duidelijk minder ervan eet/veel sneller vol zit dan van de witte pasta. Maar het blijft duurder natuurlijk. Nu heb ik de grote luxe dat mijn oom en tante een biologische winkel hebben waar ik naast woon. Dus altijd verse groente, eieren en goede producten voor een stuk minder geld :D Moest laatst op de kippen en schapen passen toen ze een weekje weg waren en toen moest ik elke dag 30 eieren uit het hok vissen :D best wel leuk om er dan een paar mee te nemen en lekker te koken. Veel verser en biologischer dan dat ga je het niet vinden!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:06

Chantal, ik vind je lijstje niet verkeerd hoor, als je bedenkt dat er een high tea in zit, de rest is keurig namelijk :j
Stomen doe ik tegenwoordig ook wel is, in een magnetronschaal, laagje water en een paar min in de magnetron, makkelijk en snel te maken! :)
En ik maak ook vaak gebruik van de wok, ikzelf heb weinig problemen met koken met olijfolie :)

Verder komen er ook weer mooie lijstjes langs!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:11

ik ga maandag beginnen met hardlopen om conditie op te bouwen en tegelijk af te vallen. want ik ben 14. 163 lang en weeg 63.9 (met kleding,geen schoenen) en wil (met kleding aan) op d weegschaal 60 of minder zien staan :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:34

Vandaag definitief:
Plien91 schreef:
O: 40g havermout, sojamelk, appel, kaneel, stroop
T: 2 vk digestives met pure chocola
Planning:
L: 3vk crackers, 2x hüttenkäse, 1x gekookt ei. Peer 200g magere kwark met light aardbeienjam
T: 1 meergranenboterham kaasbanaan
A: Volkorenwraps met kipfilet bio rundergehakt, chilibonen, avocado en sla
T: Koffie met een plakje cake handje pepernoten bij de vergadering
B:10km fietsen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:41

O; havermout met gewone melk (soya op) en rozijnen, blauwe bessen, frambozen en kaneel. En kopje groene thee.
T; Mandarijn, dadels, pecanoten
L; twee bruine broodjes met hummus, kipfilet en tomaat
T; mini chocolaatje en mini snoepje
A; Twee stukken vis, sla met ui en granaatappel en klein beetje rijst.
Als toetje bakje frambozen, blauwe bessen en granaatappel.
T; 1 speculaasje, klein bakje griekse yoghurt en groene thee met honing. (om mijn zoet cravings wat in de dimmen := )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:52

KarinvdM schreef:
O: Boekweitgrutten met amandelmelk, cacao, honing en geraspte kokos
L: Broccolisoep en roerbak met aubergine, paprika, champignons, cherrytomaatjes, knoflook en tomatensalsa, paar plakjes rookvlees
T: Zelfgemaakte warme choco, galia, beetje Griekse yoghurt
A: Stampotzuurkool met knolselderij ipv aardappels met tartaar en wat kaas uit de oven. Custardvla
T: 2 dadels en 2 salmiakballen, plakje rookvlees
D: Groene thee en water
B: Paardrijden

+ kroepoek saté :9 Ik had zin in wat te knabbelen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:06

Eliine fijn dat je tante/oom een biowinkel hebben. Kun je dan alles mooi kopen tegen de inkoopprijs? :)
Ik heb even zitten kijken op de site van ekoplaza. Pfoe wat kost het allemaal veel zeg eigenlijk. Toch vind ik de prijzen van speltpasta nog wel te doen. Ik eet dat ong 50 gr. ongekookt dus dan ben ik maar 30,- cent kwijt per avond maaltje gemiddeld. Dus dat is ook nog wel te overzien :) .

Fleur_yen koken met boter/olie vind ik niet erg, maar als ik bijvoorbeeld al een havermoutpannekoek heb gebakken en dan ook bv een stukje vlees/vis bak dan kan ik het er een beetje mee compenseren :) .

Mooie lijstjes trouwens vandaag dames :) .

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:59

Ik bak sinds kort alles in kokosvet. Groenten die eerst gekookt moeten worden zoals sperziebonen, bloemkool en broccoli, stoom ik ook altijd. Ik heb drie mandjes in verschillende maten van de toko. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:10

@ Chantal, er zit achter op je avocado een mini steeltje/uitsteekseltje. Die kun je er gewoon af halen, als je avocado mooi groen is daar onder kun je hem eten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:28

Lijkt me heerlijk, familie met een biowinkel!!
o: 3 roereitjes met een klein beetje oude kaas (vriend ging over zijn nek zo ongeveer van de baklucht hihi) in kokosolie
t: appel
l: quinoa met hamreepjes, prei, geraspte citroen, walnoten, peterselie, sesamzaad en een beetje geitenkaas.
t: peer en een paar crackers
a: gemarineerde kipfilet (staat nu lekker te worden als t goed is:P) en groente onbekend.
b: uur fitness en uur squashen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 09:54

Many schreef:
Balen fleur_yen, hopelijk voel je je snel weer beter! :(:) Ik vind dat altijd zooo jammer als ik door verkoudheid niks meer proef. Al dat lekkere eten smaakt allemaal hetzelfde :+

Lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel en pindakaas
L: driekwart courgette, 1 tomaat, komkommer, zongedroogde tomaat en amandelen (veeeel te weinig eiwitten dus ik had na een halfuur alweer trek :+ )
T: nakd bar, 4 wortels
A: 2 volkoren mini wraps met kidneybonen, tofu, paprika, tomaat en ui, beetje crème fraîche
T:2 mandarijnen warme chocolademelk (cacao, rijstmelk, honing)

B: 8 km fietsen, zo'n 6 km hardlopen (moet mijn route nog bedenken)15 km fietsen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:13

O: 40g havermout, sojamelk, water, honing, cacao

Planning:
T: 2 mandarijnen
L: 3 meergranenboterhammen, 2x avocado, 1x kaas
T: Banaan + meergranencracker runderrookvlees
A: Woknoedels met prei, paprika, kipfilet en woksaus
B: 10km fietsen

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:45

Gister:
O: 2 broodjes
T: komkommer
L: 1 croisantje en 1 cracker
T: niks
A: 2 knakworsten
T: iets van 5 mandarijnen. Deed een chubby bunny challengen met mandarijnen

B: 2 uur paardrijden
D: thee, water, melk

Vandaag:

Eske_BJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:04

DeEenhoorn schreef:
ik ga maandag beginnen met hardlopen om conditie op te bouwen en tegelijk af te vallen. want ik ben 14. 163 lang en weeg 63.9 (met kleding,geen schoenen) en wil (met kleding aan) op d weegschaal 60 of minder zien staan :D

Ik raad je aan om met Start to Run te gaan lopen, je personal coach in je oortjes :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:09

Gisteren:

O: 70gr havermout, 15gr whey, 15gr lijnzaad, 2tl walnootolie, 1 appel, zoetstof, kaneel
B: 1.5u KT; achterkant benen, billen, buik, borst en armen
T: shake van 250ml magere melk, 25gr whey
L: 3 bruine boterhammen, 3 gekookte eitjes, 50gr cottage cheese, 1 augurk, ajvar, 50gr gemberkoek
T: 1 sinaasappel
A: 70gr spaghetti, 75ml romanesci broccoli, 100gr koolvis, 1 ui/knoflook, 20gr roomboter, wat edelgist
T: Bubble tea: groene thee, 250ml magere melk, 10gr tapioca parels, zoetstof
T: halve Milka reep Dessert au Chocolat :9

2700kcal, 2700kcal verbrandt

Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik veel strakker wakker word als ik meer eet. De komende week ga ik dat dan ook weer doen, schijnbaar is m'n lijf het 'diëten' echt even moe. Daarna nog even een weekje wat minder eten voordat ik naar Amerika ga :)

Planning:

O: 60gr haver, 15gr whey, 15gr lijnzaad, 10gr pindakaas, 1tl walnootolie, 1 appel, kaneel
B: 12km fietsen, 5u lesgeven (zonder pauze)
L: 4 sneden volkorenbrood, 50gr 20+ kaas, 2 gekookte eitjes
T: 80gr pepernoten (pepernotenrace doen met de kids :D)
B: 12km fietsen
T: 1 appel
A: 80gr rode linzen, 150gr gepocheerde kipfilet, 200gr sperzieboontjes, 1 ui/knoflook, 1 tomaat, 20gr roomboter, plensje homemade botten bouillon

2400kcal, 2400kcal verbrandt

Iemand zei toch dat een pepernoot ongeveer 8gr weegt? Dan ga ik er 10 eten vandaag :+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:26

Vandaag:

O: 2 dadels, 2 mandarijntjes, 1 banaan (niet genoeg tijd om een fatsoenlijk ontbijt te maken);
T: 2 vk cracottes met appelstroop;

D: 1,5 liter spa en een aantal koppen groene thee

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:31

Gister toch inderdaad te weinig gegeten.
Merk het nu in mijn honger.

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel. Banaan
T: 2 vk crackers met pindakaas. 1 merci met nougatvulling
L: 4 vk crackers met pindakaas.
A: Plat du jour van de kantine

B: 50 min fietsen, van 14.30 tot 22.00 praktijk lopen met veel staan.

Heb alleen maar pindakaas als brood beleg, vandaar de vele pindakaas.
Als ik honger blijf hebben ga ik toch maar wat extra fruit halen of nog een extra cracker.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:50

Dani kun je die mandjes dan tegelijk in 1 pannetje hangen? Dat is handig!

En Judith, super bedankt voor de tip! Hij was vandaag perfect rijp maar handig om te weten :) ! Heb namelijk vandaag meteen weer een nieuwe gekocht.

Hm slaap vanavond bij mijn moeder en morgen word het echt weer drama weer dus denk dat ik na het sinterklaas vieren ook maar mooi daar slaap en van daaruit ga werken.
Mijn weegschaal was echt super positief afgelopen dagen en bij mijn moeder is het moeilijker goed te eten. Dus wil eigenlijk wel proberen om netjes te blijven eten aangezien ik minder zal fietsen/sporten en ook wat zal snoepen. Dus denk dat ik mooi maar havermout, fruit en wat tomaatjes meeneem dat ik in ieder geval een goede basis heb naast sinterklaas voor de komende drie dagen.

O: 2 speltbrood, 1 gekookt eitje, 3 kwart van de avocado en een tomaatje
T: Appel,
L: evt. nog 2 speltboterhammen met kipfilet (Pas net ontbijtje op)
A: Gaan wat eten bij van der valk ivm crematie van mijn opa. Afwachten dus
B: 50 minuutjes fietsen

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:55

EskeGirl schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ik raad je aan om met Start to Run te gaan lopen, je personal coach in je oortjes :).

Dankje. Zal ik doen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:53

Ah oke Chantal, inderdaad begrijpelijk! :)

Dit zijn inderdaad lastige dagen (maand) que gezond eten! Genieten mag best af en toe, maar ik vind het lastigste om na een paar slechte dagen weer terug in m'n strakke ritme te komen. En inderdaad wat meenemen is soms handiger. Doe ik ook als ik naar m'n vader ga, en een aantal dingetjes heb ik daar ook maar laten staan, zoals havermout en een pak bevroren bosvruchten, kan ik altijd als nood iets gezonds eten wat vult. Al heb ik hier veel meer dingen staan om het ook echt lekker te maken ;)

Eline, ik ben jaloers, lijkt me heerlijk zo'n 'goedkope' biowinkel naast je te hebben!

Bij mij zijn er gister nog wat mandarijnen bij gekomen, en nog een blok 86% chocola

Vandaag:
O: 30 gram havermout, 12 gram rozijnen, 4 gram lijnzaad, 80 gram appel, kaneel/gember/nootmuskaat
D: 2 koppen koffie met wat gewone melk
L: smoothie, moet nog even kijken wat ik in huis heb, en een stuk powerbread

B: nu voor het eerst sinds maanden weer is hardlopen, zal vast niet veel worden, maar is weer een begin! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:05

Ik vind het een net dagje Chantal voor een high tea. Je compenseert mooi met je avondmaal :)

Gewoon doen Phor, en naar je lichaam luisteren :) Je sport ook zo zwaar!

Handig, zo'n biowinkel van familie naast de deur!

Een avocado kan je trouwens sneller rijp krijgen, door hem in een papieren zak te doen met daarbij wat bananen :) Goede tip over dat steeltje!

Mijn groenten zijn op, en budgettair kan ik vandaag even niet naar de winkel toe :+ Dus eet ik gewoon op wat ik nog staan heb.

B: 10 min. hardlopen (naar de bakker, ik had het zo koud :')), 20 min. wandelen
O: 200 g magere kwark met 2 el biomuesli, chai latte, 1 kleine sinaasappel
L: 1 chai latte, 100 g havervlokken, 1 tl chiazaad, 1 tl honing, 1 tl boter, 250 ml melk
B: Paarden verzorgen
T: 2 clementines
B: 1 uur ballet
A: 250 g halfvolle kwark, 2 handen framboosjes, paar aardbeien, smoothie van 150 ml ananassap, 1 kiwi, 1 clementine
T: 1 bakje Griekse roomyoghurt met 10 g honing

1750 kcal, 70 g eiwit, tegenover 2200 te verbranden kcal. Balansdagje want morgen en overmorgen vieren we Sinterklaas!