Citaat:
Soms moet je een beetje creatief zijn en niet te moeilijk denken/doen.
Daar heb je gelijk in. Meestal denk ik ook wel zo. Maar het stomme is dat ik met maten en dergelijke echt een mierenn**ker ben.
Heb uiteindelijk de verhoudingen van het pak genomen en alles x 1,5 gedaan.
Volgens het pak moest ik direct de eieren met het water mengen, maar heb de eieren (nadat ze 10 minuten in warm water gelegen hadden) eerst 10 minuten geklopt op de hoogste stand, vervolgens het water erdoorheen gemixt en tot slot de mix toegevoegd en dit nog eens 6 minuten gemixt op de hoogste stand. Resultaat: een mooi, luchtig deeg.
Ik heb de bakvorm ruimschoots verhoogd, zo'n 15 cm. Je weet maar nooit
Heb de vorm voor 2/3 á 3/4 gevuld en met het restje heb ik nog een minispringvorm gevuld. Toen was het op.
Nu staat het in de oven, nog zo'n 25 minuten en dan kan ik het resultaat aanschouwen.
Citaat:
Jolien, ik heb ook wel eens die van de Jamin.. Je kan toch gewoon de achterkant van de verpakking aanhouden? Dat heb ik ook gewoon gedaan en er kwam een prachtige biscuit uit voort.
Nogmaals, dat was het probleem juist. Ik heb een springvorm van 28 cm. Dit scheelt nogal. Dus als ik de hoeveelheden van 25 cm had aangehouden, zou hij te laag worden.
Citaat:
Als ie te laag is bak je er nog een en leg je de ene laag op de andere. Is ie toch nog hoog.
Dat had ik ook al bedacht ja, dat is mijn plan B.
Maar het is natuurlijk het mooiste als het in één keer goed lukt.
UPDATE: Nog 10 minuten te gaan en het ruikt heerlijk in de keuken! *maag doet onrustig*
Hij is al een heel stuk gestegen, maar goed dat ik de rand heb verhoogd.
Kan het alleen wel zo zijn dat de biscuit in het midden hoger is?