Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:08

Wow Judith, vooruitgang! Gefeliciteerd! :D Ik snap dat het heel zwar voor je is, maar het is vast ook wel weer fijn om wat te doen :)

Tja, croissantjes.....De Fransen eten ze ook en is juist 1 van die landen waar mensen verdomd oud worden. Ze bewegen natuurlijk wel veel, lifestyle werkt hier zeker in mee.
Roomboter is niet slecht nee, maar ik weet dat als ik roomboter op m'n broodjes ga smeren dat ik er dan wel meteen mee kan ophouden. Dan weeg ik binnen de kortste keren tien kilo zwaarder.
Maar afentoe moet het zeker kunnen :j Vandaar ook dat ik gewoon nog roomboter op m'n Chinois ga smeren vandaag _O- lekker hoor :9

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:11

Whahaha, misschien is dat wel het 'geheim' van het oud worden, croissantjes, chinois, veel wijn. Haha. Nee maar ik begrijp jullie punt wel hoor! Het is natuurlijk nog steeds een 'openbaar topic' en als er inderdaad niks gezegd wordt over de croissantjes dan krijg je zometeen mensen die denken dat ze uiterst gezond zijn. Maar zoals ik al zei, het is een verwennerij en dat moet kunnen naar mijn mening. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:12

Op zijn tijd moet zoiets gewoon kunnen natuurlijk. :j

Fransen zijn wat dat betreft best heel interessant. Ze lijken ongezonder te leven op het eerste gezicht, maar wat wij als gemiddelde nederlander absoluut van ze kunnen leren is dat ze eten wanneer ze honger hebben en ook daadwerkelijk kunnen stoppen als ze genoeg hebben. Maar bovenal dat ze vooral genieten van elke hap die ze eten en de tijd nemen voor hun eten.

Elk stapje vooruit begin ik nu te merken, ik had een week geleden nog niet verwacht dat ik zelfstandig de trap af kan komen en in bad kon gaan. Heel fijn om die vooruitgang te merken. :D

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:15

Precies, van wat ik heb gezien genieten ze echt van hun eten en ze nemen daar alle tijd voor :j
Ik schrok gewoon alles naar binnen, vooral omdat ik niet meer voor de lekker eet, maar voor de sport. het boeit me eigenlijk niet hoe het smaakt, als het maar bruikbaar is. Niet goed :n

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:16

Judith_ schreef:
Op zijn tijd moet zoiets gewoon kunnen natuurlijk. :j

Fransen zijn wat dat betreft best heel interessant. Ze lijken ongezonder te leven op het eerste gezicht, maar wat wij als gemiddelde nederlander absoluut van ze kunnen leren is dat ze eten wanneer ze honger hebben en ook daadwerkelijk kunnen stoppen als ze genoeg hebben. Maar bovenal dat ze vooral genieten van elke hap die ze eten en de tijd nemen voor hun eten.

Elk stapje vooruit begin ik nu te merken, ik had een week geleden nog niet verwacht dat ik zelfstandig de trap af kan komen en in bad kon gaan. Heel fijn om die vooruitgang te merken. :D

Vooral dat ze de tijd nemen voor hun eten. Het lijkt hier in Nederland wel eens een verplichting (is het natuurlijk ook wel een beetje, je moet wel eten) het moet snel, makkelijk en ook snel opgegeten kunnen worden zonder teveel poespas. Het liefst allemaal door elkaar geprakt zodat je eigenlijk ook niet meer hoeft te kauwen (deed ik tot aan mijn 17e ook nog moet ik bekennen totdat mijn chef-kok stiefvader dus in huis kwam en er echt niet tegen kon) Terwijl in Frankrijk en in wel meer zuidelijke landen eten een belangrijke plaats inneemt in het leven. Heel apart dat verschil.

En zo snel alweer zelf de trap op en in bad, knap hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:18

Ik ga de Marokkaan maar eens een bezoekje geven met mijn frisse fruitige gezichtje (not :') )

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:20

Inderdaad wat goed dat je stapje voor stapje steeds meer kan judith!
Aha, weer wat geleerd. Is chinois echt iets voor pasen?

Vogeltjem: kaneel is ook lekker door de yoghurt. Ik deed voorheen altijd roosvicee door de yoghurt maar ben van de 1 op de andere dag gewoon kaneel gaan gebruiken en mis dat zoete totaal niet, vind het niet eens lekker meer.

Na een best wel slechte week toch nog een halve kilo afgevallen. Nu op 67 rond dus nog maar 2 te gaan. En het gaat zo makkelijk snap er niks van.. :〓
Laatst bijgewerkt door Phrono op 08-04-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:22

Wij verkopen chinois het hele jaar door, maar eten het zelf eigenlijk alleen maar met kerst en pasen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:46

Roelke_ schreef:
Vogeltjem: kaneel is ook lekker door de yoghurt. Ik deed voorheen altijd roosvicee door de yoghurt maar ben van de 1 op de andere dag gewoon kaneel gaan gebruiken en mis dat zoete totaal niet, vind het niet eens lekker meer.

Ja vind ik ook! :D Ik had daarnet door de yoghurt: beetje speltmuesli, chiazaden, lijnzaad, een appel en veeel kaneel. Superlekker! Had trouwens bij wijzen van experiment de appel met wat kaneel opgewarmd in de magnetron en daarna door de yoghurt gedaan. :') Was erg lekker, kreeg een beetje associaties met ijs met warme kersen. Alleen was het nu yoghurt met warme appel. :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:00

Roelke_ schreef:
Na een best wel slechte week toch nog een halve kilo afgevallen. Nu op 67 rond dus nog maar 2 te gaan. En het gaat zo makkelijk snap er niks van.. :〓

Klinkt goed, meestal gaat het idd niet makkelijk maar afvallen heeft met zoveel factoren te maken. Ondanks je slechte week hebben de positieve factoren er toch voor gezorgt dat je weer wat kwijt bent!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:08

Ik ga zo lekker trainen en de Marokkaan was open :D Ik heb 20 eieren gehaald en kom op, er mochten ook wat grote pide broden bij!

Ik ben echt hardcore, benen&billen trainen op dag 1,5 van m'n menstruatie *\o/*

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:20

Het was een druk weekje op mijn werk, wellicht dat het daar ook door komt.

Oei succes phorm met je training, zet m op!! :D

Dat klinkt een beetje als warme appeltaart met slagroom vogeltjem maar dan gezond! :P Ga ik ook eens proberen klinkt goed!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:53

Zozo Phor, jij durft. :P Ik had me voorgenomen om vorige week te beginnen met hardlopen, is natuurlijk weer niks van gekomen. Als het morgenochtend toch een beetje normaal weer is moet ik mezelf maar eens pushen om het te gaan doen, als ik eenmaal loop is er niks aan de hand.

En heb net even gekeken hoeveel ik deze week aan boodschappen heb uitgegeven en ben wel een beetje geschrokken. :P Maar oké, er vanuitgaande dat ik misschien toch wel 10 euro meer kwijt ben door Pasen en dus ook voor een maandag eten gekocht heb valt het misschien nog wel mee. Maar ik kwam uit op €40,68. Had ik niet echt verwacht. :') Maarja, al die kleine bedragen bij elkaar op gaan toch harder dan je denkt. Naja, hou het een maandje bij en kijken of het echt kwam door de Pasen en extra lang weekend of dat ik gewoon echt zoveel geld uitgeef. :P Het gaat zowiezo niet op aan snoep of zulk soort dingen want die koop ik gewoon niet, denk dan toch aan het groente en fruit, maar daar ben ik wel voor bereid meer uit te geven. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:59

Ik ben helemaal kapot :')

Ik ga nu lekker aan ons Paasmaaltje beginnen :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:38

Allemaal lekker aan de pasen!

Ik moet zeggen dat dit het eerste jaar is dat ik nog geen enkel paaseitje op heb, noch een (100) matze(s) met suiker of een merengue. De dingen waar ik eerder ongelofelijk veel van hield! :') Gewoon niet aan beginnen, dan lukt het ook met gemak.

Moest wel aan een pistoletje geloven vanmorgen, mijn moeder was er speciaal vroeg voor opgestaan. Die heb ik dus even met geitenkaas besmeerd. Ook nog een cranberrynotenbrood plak op met roomboter, hard van genoten!! Tussen de middag maar even een bakje yoghurt genomen met allemaal uber geonzde dingen erin :)

@ Roelke, ja was heerlijk die dipjes! Heb me helemaal dood gegeten aan de groente zowat gisteravond haha. Had een gezonde vreetbui zeg maar :P

En wat betreft puur eten: suiker is alles behalve puur, en daar zitten croissantjes vol mee ;) Evenals amandelspijs etc. Maar een verwenning mag natuurlijk altijd, als je er maar goed van geniet!!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:41

Vet goed Maartje, geen enkel paaseitje. Maar ik wíl ook gewoon paaseitjes met Pasen :') Vandaag overigens nog geen enkele op, want ik heb er geen in huis :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:02

Vind mijn 85% chocola ook veel lekkerder haha :P

Eet vanavond bij vriendlief, verassend, friet met bio vlees en sla, zoals bijna elke zondag haha :P Maarja k heb het verdiend vind ik, mijn broeken zitten aardig los. (of ze moeten gewoon in de was :'))

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:18

Ik heb ook nog geen paaseitje op, als ik zo naga heb ik dit hele jaar nog geen paaseitje op. Ik ben zo slecht in dat soort dingen. :') Heb vorig jaar welgeteld 1 oliebol op en ook qua kruidnoten/pepernoten is de stand op 1/2 handjes in totaal gebleven denk ik. Ik vind het altijd zo duur om te kopen! Dan koop ik liever een reep chocolade voor 1.09 dan zo'n mini zakje paaseitjes voor 2,50 als het al niet richting de 3 euro gaat. En ik vergeet het domweg ook gewoon om te eten of te kopen. Maar des te beter natuurlijk. :P

Ik ga de keuken maar eens in, kijken of ik me bruschetta's weer zo lekker kan maken en of ik er iets van bak met me pasta met gamba's en rucola.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:13

Ik ga zo effe bijlezen, bruiloft was gaaf, alleen maar gedanst en daarna door naar discotheek was 4 uur terug in Hotel, vanmorgen wel ontbeten. Heb niet teveel gedronken en hapjes overgeslagen, wel erg brak nu, zo restje soep opeten en nog een tosti en morgen weer de draad oppakken ;-)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:15

Je hebt je toch aardig netjes gedragen Colway!!

Wat ik nog wilde zeggen over mensen in Frankrijk. Die hebben een compleet andere levensstijl dan wij, nemen idd de tijd voor hun eten en nemen meer kwaliteit voedsel tot zich. Daarnaast eten ze vaak 's middags warm, wat beter is en eten ze veel minder zuivel. Ze gebruiken ook flinke hoeveelheden olijfolie. Denk dat dit allemaal wel bijdraagt aan hun lange leven ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:17

qua eten en drinken wel, qua dansen, gek doen en de boel óphitsen' niet :+ Hup, vlam in de pan, kanllen, weg van de bar en de krukken, dansen!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:46

Lekker toch! Goed voor de verbranding :+

Oh we eten trouwens heerlijk hier vanavond ipv friet uit de pan :D Lamsvlees uit de oven met tomaat en kruiden, en rode aardappels met verse kruiden en sla :)

Wel een gebakje als toetje, maar ja dat heb ik ook wel verdiend, het is ten slotte pasen :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:02

Haha heb heerlijk gegeten!! Kreeg een likeurtje met een paaseitje en een heerlijk taartje toe.. Heb er maar heel hard van genoten :P Dat was behoorlijk lang geleden! Ben zowat meteen dronken haha :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:36

Superleuk Colway :D

Klinkt lekker Maartje! Ik doe nog eens inspiratie op door jou! :)

Mijn vriend heeft gekookt vanavond. Een soort van groentenprutje uit de blender, met nog stukjes kabeljauw en volkoren pasta erbij. Oh en de overgebleven soep van gisteren er ook nog in verwerkt. Hij had erg zijn best gedaan <3 . En er zat helemaal niks ongezond in zei hij trots. Maar toch denk ik liever niet meer terug aan deze maaltijd :')

Morgen kook ik zelf weer :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:38

Dat klinkt.......ranzig :')