Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:07

Vanavond aardappels, broccoli kaassaus en gevulde tomaat op mijn vereniging. Oh en uiensoep vooraf en brownie toe :D zin in!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:41

Klinkt goed! :D Ik vind gevulde tomaat/paprika/portabello/champignon een hele fijne 'vleesvervanger'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 23:00

Oe lekker! De gevulde tomaat viel.tegen, maar de aardappeltjes en de broccoli waren erg lekker, net als de soep en het toetje, dus ik heb goed gegeten :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:07

Wat zat er in de tomaat?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 08:09

Geen idee. Ik geloof ei, ui en kaas.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:14

Ah oke.
Ik had gisteren gevulde champignon gemaakt. De vulling was roomkaas, honing en walnoten met daarop kaas. Ik vind het vrij lastig om geschikt vullingspul te verzinnen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 08:16

Oeehh dat klinkt wel echt heel erg lekker! :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:38

Wat ook heel lekker is om je paprika of tomaat mee te vullen (vind het met champignon dan weer wat minder) is rijst + tuinkruiden bouillonblokje + fetakaas. Supermakkelijk en heel lekker! :D Klein receptje voor 2 personen:
Nodig: 2 rode paprika's, 1 bouillonblokje, pakje fetakaas en plakrijst.
Verwarm de oven voor op 185. Snijdt de paprika's doormidden, maak ze schoon en smeer de buitenkant in met een laagje olijfolie, peper en zout. Leg ze met de bolle kant naar boven in de oven tot ze 'gaar' zijn en heel lichtjes een bruin korstje krijgen. (ongeveer 10/15 minuten)
Kook ondertussen de rijst in afgepast water (zoals op de verpakking staat) en voeg het bouillonblokje toe. Als de rijst klaar is zeg je 'm op het laagste pitje en verkruimel je de feta erdoor totdat de feta helemaal gesmolten is.
Haal de paprika's uit de oven en draai ze om met de holle kant naar boven. Vul ze met je rijst/fetamengsel en zet ze nog even 5 minuten terug voor een krokant korstje op de rijst, maar gelijk opeten is bijna net zo lekker.

Geen culinair hoogstandje maar ik maak het vaak als ik weinig tijd heb. Je bent echt met een kwartiertje/20min klaar en ik vind het heel lekker. Griekse salade erbij en je hebt een volwaardige maaltijd. Ohja, ik weet de verhoudingen niet zo goed, ik kook alles op smaak en niet op gewicht, goede reden om bij de rijst je lepel in de pan te stoppen bij het toevoegen van de feta en proeven of het genoeg is of dat je er liever nog iets bij wil ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 08:43

Die komt een keer bij ons op de eettafel! :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:42

Deze is ook erg lekker Magrathea! Ik heb hem toen met zilvervliesrijst gemaakt ipv quinoa.

Gevulde tomaten met quinoa!

Ingrediënten voor 6 personen
125 g quinoa
3 dl groentebouillon
1 el olijfolie
1 kleine rode ui (gepeld en gesnipperd)
50 g paddestoelen of kastanjechampignons
1/2 tl gemalen komijn
25g pijnboompitten (geroosterd)
6 vleestomaten
75 g geraspte extra belegen kaas

Voorbereiding
Oven voorverwarmen op 200 ºC
Uitje snipperen
Pijnboompitten roosteren
Ovenschaal invetten

Bereidingswijze
Breng de quinoa met de groentebouillon aan de kook en laat het 15 minuten zachtjes pruttelen.

Verhit ondertussen de olie in een koekepan en fruit de rode ui 2-3 minuten. Voeg dan de paddestoelen/kastanjechampignons en de komijn toe. Bak dit geheel nog 2-3 minuten en voeg de pijnboompitten toe.

Giet de quinoa af, doe het terug in de pan het schep het paddenstoelenmengsel erdoor.

Snij de bovenkant van de tomaten af en lepel ze uit. Meng het vruchtvlees samen met de geraspte kaas door het quinoamengsel.

Schep dit mengsel in de tomaten, druk het stevig aan en leg de bovenkant van de tomaat weer op de tomaten. (zodat ze niet uitdrogen in de oven) Zet ze in de ovenschaal 20-25 minuten in de oven.

Eet smakelijk.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:15

Klinkt ook lekker. :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:21

Waar smaakt Quinoa naar? Lijkt me wel een lekker recept, of met Tarly of iets dergelijks.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:59

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees! Kip op basis van soja en tarwe-eiwit dan, maar toch :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:54

Wat haat ik het als daar weer eens reclame voor wordt gemaakt. Ja want we eten nog niet genoeg vlees...

Ik heb geen zin om te koken, dus ik dacht aan een pizza of salade bij ap. Ik zie salades die in prijs verlaagd zijn, leuk! Helaas, alleen tonijn en kip... :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:03

Oh ik haat die reclame ook echt, het enige wat in mijn hoofd nagalmt is 'kip, het meest mishandelde stukje vlees, kip!' Al ben ik van mening dat het bij de varkens er nog erger aan toe gaat.

Ik vind vaak ook dat kip wordt toegevoegd aan een salade/soep/gerecht en helemaal niet echt toegevoegde waarde heeft. Alleen maar een soort van maagvulling ofzo. Ik vind dat zo vreselijk zonde. Als je dan al een vleesproduct gebruikt, zorg dan in elk geval dat het toegevoegde waarde heeft en een onvervangbare smaak toevoegt.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:24

Ugh vandaag biefstuk op de menu :( Ik haat de verplichte vlees-eet dagen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:31

Ik zou dus eisen dat er vlees met 3 beter leven sterren op tafel staat voordat ik het op zou eten :+
Mijn avondeten is een ah pizza met mozzarella, pesto en tomaat, en daar leg ik nog wat extra champignons op. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:58

Oeh, dat recept voor gevulde paprika. :9 Ga ik ook eens proberen!

Emytje schreef:
Ah oke.
Ik had gisteren gevulde champignon gemaakt. De vulling was roomkaas, honing en walnoten met daarop kaas. Ik vind het vrij lastig om geschikt vullingspul te verzinnen.

Klinkt ook zalig! Hoe maak je dat precies? :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:10

Hebben jullie eigenlijk nog zin in vlees?

Ik ben nu 2 jaar vegetariër, en kan me niet voorstellen dat ik ook nog vlees wil eten. Maar vis daarintegen, denk ik wel soms bij 'tja het zou handig zijn als ik dat kon eten' of 'dat ziet er lekker uit' :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:19

Soms wel. Op mijn werk at ik ook wel eens bitterballen ofzo, maar het was opeten of weggooien O:) tja dan mag het wel een keertje. Dan gebeurt er nog wat nuttigs mee.
Maar meestal vond ik vlees toch al niet echt lekker, gehakt of biefstuk, nee hoor :n

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:26

Ik ben n paar jaar geleden weer af en toe vlees gaan eten, omdat ik zoveel zin in vlees had... Dus nu eet ik weer af en toe vlees :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:27

Dat heb ik ook wel eens gedacht Margrathea, ja, anders gaat die kroket de prullenbak in... Nou, daar heb ik me toch last van gehad, dat waren mijn maag en darmen even niet meer gewend _O- Nu lobby ik altijd, ik kan altijd wel iemand vinden die het op wil eten voor me haha!

Hier gaan we wat creëren met groentekroketten, witte puntjes van thuis enne.. Wat we nog kunnen vinden in de koelkast := Dat gerecht hierboven met die gevulde paprika/tomaat vind ik érg goed klinken. Dat komt hiet inderdaad binnenkort ook eens op tafel :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:06

Even off-topic, colorado, met welk objectief maak jij je meeste foto's? Love them! Echt heel mooi! En zijn dat veel zelfportretten of schiet iemand anders ze?

MyLittleLove, ik soms nog wat vlees. Wel altijd biologisch. Ben *denkt na* ongeveer 17jr echt strikt vega geweest en nu eet ik heel af en toe iets. Miste het wel in het maken van wat uitgebreidere recepten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:08

Ik ben al zo'n 14 jaar vegetarier. Dus nee, ik heb geen zin meer in vlees. ;)

@ Redpassion: Ik heb dat een beetje van de bagels & beans gejat. Die hebben een roomkaasvariant met honing en walnoten en die heb ik nagemaakt. Daarvoor neem je 1 bakje roomkaas, 3-4 lepels honing en ongeveer 3 eetlepels gehakte walnoten. Effe roeren en dan heb je dus al vulling voor de portebello champignons. Daar dan wat geraspte kaas overheen en dan in de oven.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:14

Ik heb echt geen zin meer in vlees hoor :=
Bah :+ Zelfs vega spekjes vind ik niet lekker omdat ze te veel naar echt spek ruiken/smaken :')