Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:20

Goedemiddag dames..

het is alweer even geleden dat ik hier gereageerd heb maar zit met iets in mijn hoofd, ik ben op zoek naar allerlei spulletjes om taarten mee te kunnen decoreren. En nu is er veel te vinden online ik vind het alleen allemaal schreeuwend duur.

Nu ben ik in het verleden bezig geweest met iemand in China om dingen te importeren en nu dacht ik hey als ik dat nu eens ga doen mbt taarten en cc decoreren. Silicone matjes, uitstekers etc.

Zouden jullie hier eventueel interesse in hebben? Heb eventueel al een leverancier gevonden en het scheelt echt heel veel geld.

Mochten jullie hier interesse in hebben dan hoor ik graag naar wat voor dingen jullie zoal op zoek zijn. Dan kan ik me er beter in verdiepen en misschien als we met zijn alle een grote bestelling maken dat ik het naar NL kan hele voor HEEL VEEL minder dan in de winkels. Of speelt die kronkel in mijn kop nu weer op en is dit geen goed idee? Hoor graag van jullie!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:29

sorry, ik doe niet mee. Ik gun de ondernemers in nederland ook nog een kans om hun bedrijf rendabel te houden. De marges op taartspullen zijn echt niet hoog.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:41

Kinke ben het helemaal met je eens. Ik gun het ze ook van harte! Ben ook niet van plan zelf een shop te beginnen. Maar wil wel is kijken hoe dat werkt en dan 1 bestelling plaatsen.

Weet niet waar ze het inkopen. Als dat in Europa is zullen de marges niet hoog zijn denk ik nee. Maar vanuit china is het soms wel 10x goedkoper. Maar goed ik snap zeker wel jou beweegredenen en heb daar veel respect voor! Zo had ik het nog niet bekeken. Alleen vanuit mijn oogpunt dat het allemaal zo schreeuwend duur is :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:44

Dat klopt. En dan nog zijn er dingen die zelfs onder de kostprijs verkocht worden. Werken in zo'n winkel doet wonderen voor je koopgedrag, je wordt nl. steeds selectiever :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:30

Zo....dit is hem dan, mijn Swirly :)
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:33

Aaaaaahhh hij is GAAF!!!!!!!!!!!!! PRACHTIGE kleuren ook! Ik zat me vanmorgen te bedenken welke kleur mijn swirly ooit zou moeten worden, en waar kwam ik op, precies, roze _O- .

Ik heb trouwens ook gekeken naar dingen importeren uit China, maar als je orderbedrag minimaal 500 euro moet zijn, en je van 1 hetzelfde ding er minstens 200 moet afnemen is het niet zo interessant meer >;) . En je moet het eigenlijk kunnen zien voordat je het koopt. En met invoerrechten etc. betalen betaal je bijna net zoveel als de spullen die hier al te koop zijn.
Als je niet van plan bent om een winkel te hebben of grote hoeveelheden af te nemen is het echt niet interessant.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 23-10-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:34

Dank U :)
Hij lijkt inderdaad roze maar het is Copper Sheen van Sugarflair en de parels zijn Copper Satin van Edable Art.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:59

Wauw, ik vind hem heel eh... apart!

En dat bedoel ik op een goeie manier hoor. Juist dat het er aan de ene kant uitziet alsof hij is neergestort ( :)) ) vind ik heel gaaf! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:40

Wat leuk en apart Kinke! Is het fondant? En hoe heb je die Copper Sheen aangebracht?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:45

Is ook heel raar om je taart niet strak te maken zoals anders Lente :)
Ja, het is fondant. Dust is aangebracht met een grote zachte kwast, geen streken maken maar rondjes draaien.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:07

Hmm ja...respect voor het vele werk dat je er in hebt gestopt, maar ik vind deze vormen niet zo mooi :o

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:11

Wauw Jis, supermooie Barbietaart!

Wow Kinke, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ziet er zeker en vast speciaal uit!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:15

Kinke schreef:
Ja, het is fondant. Dust is aangebracht met een grote zachte kwast, geen streken maken maar rondjes draaien.

Was zwaar aan het brainstormen hoe je dat nou aangebracht zou hebben. Had geen flauw idee, :') maar dus 'gewoon' met een kwast. :D

Dank je wel DaisyE. :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:58

Wauw Kinke, hij ziet er supermooi uit! :D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:04

Rinske schreef:
Aaaaaahhh hij is GAAF!!!!!!!!!!!!! PRACHTIGE kleuren ook! Ik zat me vanmorgen te bedenken welke kleur mijn swirly ooit zou moeten worden, en waar kwam ik op, precies, roze _O- .

Ik heb trouwens ook gekeken naar dingen importeren uit China, maar als je orderbedrag minimaal 500 euro moet zijn, en je van 1 hetzelfde ding er minstens 200 moet afnemen is het niet zo interessant meer >;) . En je moet het eigenlijk kunnen zien voordat je het koopt. En met invoerrechten etc. betalen betaal je bijna net zoveel als de spullen die hier al te koop zijn.
Als je niet van plan bent om een winkel te hebben of grote hoeveelheden af te nemen is het echt niet interessant.

Thanks voor de feedback. Echter heb ik wel iemand gevonden waarvan ik 1 st. per ding kan kopen. Heb me alleen nog niet verdiept in de invoerrechten. Verzendkosten vallen ook mee. Maar goed heb niet idee dat er veel animo voor is ;). Dus dan laat ik het hierbij. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:13

Heb je op Ebay gekeken naar uitstekers? Want daar zitten idd wel wat goedkopere uitstekers bij, die heb ik zelf ook, dus dat zou wel kunnen. Maar om écht goedkoop in te kunnen kopen zul je met grotere hoeveelheden aan de slag moeten :) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:42

MamaMiesje...het is ook niet echt mijn stijl, maar ik heb er wel veel van opgestoken mbt het snijden van de cakes :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:42

Kinke, super leuk!! En ook een geweldige kleur +:)+

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 06:04

DIVA2 schreef:
http://vimeo.com/298002
Misschien kan dit filmpje je helpen?
Succes!

Dank je wel hier kan ik zeker wat mee! :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:52

@ Kinke: Wat is je taart super mooi geworden! Inderdaad ook niet echt mijn stijl maar ik geloof graag dat je hier veel van leert! :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:57

ik ga morgen weer aan de slag.. Ik ben na 24 maanden aan de medicijnen te zijn geweest klaar dus dat is en reden om te trakteren. Ik ga dus twee taarten maken met bokkepootjesvulling.... hmmmm

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:21

@kinke; prachtig mooie taart geworden, daar zit aardig wat tijd in denk ik, hoe lang duurde de workshop? (hij is idd niet mijn stijl maar dat neemt niet weg dat ie prachtig uitgevoerd is!!!)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:33

Ik had nog wat dingen gemaakt afgelopen tijd...

Voor mn vader mee te nemen naar het werk.. 100 'hapjes'
Het zijn kokosbonbons en verschillende slagroomtruffels

Afbeelding

Afbeelding

En millionares shortbread en snickers shortbread

Afbeelding

Een 3D piratenschip voor een Ballroom formatie team. Het is met de vlag niet helemaal goed gegaan.. Die was niet voldoende uitgehard dus zakt in en heb ik moeten verstevigen.. Het schip zelf is van naturel cake met crispy chocolade, aardbeienjam en aardbeiencreme. De schatkisten zijn van chocolade cake met extra stukjes chocolade en gevuld met alleen aardbeienjam (Was erg lekker!)

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren zijn er nog cupcakes opgehaald die iemand als cadeau wilde geven. De cupcake standaard hadden ze zelf geregeld.

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof dat ik nu wel weer bij ben :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:04

Nog een vraagje voor de taarten-bakkers die een eigen website hebben:
Waar heb je de site gemaakt en is dat gratis of betaal je er een bedrag voor? Was wat aan het rondneuzen omdat ik vaak de vraag krijg of ze mn taarten ergens kunnen zien...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:13

Aparte taart Kinke, wel heel gaaf om eens te doen denk ik, maar totaal niet mijn smaak.

Lindas2 jij hebt flink wat taartjes gebakken de afgelopen tijd :D Die chocolade slagroomtruffels zijn zooooo lekker! Ik maak ze ook zelf hihi. Milionaires shortbread moet ik mezelf ook nog eens toe zetten ;)