Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:49

ja, waren allebei probeerseltjes :)
scheelt dat het voor mezelf is, dan zijn dat soort foutjes niet zo erg.
Maar wel leerdingetjes voor de volgende keer :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:18

Zo, nog even wat aankopen op Ebay gedaan, altijd leuk, spulletjes uit Hongkong die super goedkoop zijn :)) .

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:22

hier nog mn taart waar eigenlijk een tiara bovenop hoorde....

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:57

Hihi toch maar een schoentje of had je die al? Vind ze erg leuk!

Rinske wat bestel jij zoal op ebay?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:03

Vooral uitstekers en uitstekers voor randen, textuurmatjes :) .
Moet je alleen wel via .com zoeken, en de engelse benaming, of zoeken op fondant of sugar paste, dan kun je heeeeel veel leuke dingen vinden :) .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:05

Gefeliciteerd meikemarieke *\o/* , leuke taartjes hoor :j ondanks dat de tiara kaduk is gegaan.

Rinske, bestel jij uit taartspulletjes uit HOng KOng? Is dat met betalen niet link? Heb t nooit gedaan vanuit het buitenland
iets gekocht, dus daarom vraag ik of t niet link ik met geld overmaken enzo. Zou dan bang zijn dat ik niets ga ontvangen :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:21

Nee, want ik betaal via Paypal, is ook de enige manier om mee te betalen, daarmee zijn je aankopen verzekerd.

Deze is toch wel voor de ultieme zoetekauwen (met kinderen) :') _O-
Ebay link

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:25

Rinske schreef:
Nee, want ik betaal via Paypal, is ook de enige manier om mee te betalen, daarmee zijn je aankopen verzekerd.

Deze is toch wel voor de ultieme zoetekauwen (met kinderen) :') _O-
Ebay link

Leuk voor carnaval :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:56

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 07:16

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:34

Haha leuk pakje :P
Prachtige taart zeg! Leuk zo met 24, en dat schoentje is ook echt leuk!

Nou meiden, mijn biscuittaart is mislukt :\ Snap er geen snars van, de ene keer rolt hij zo de vorm uit, maar gisteren bleef bijna de hele onderkant in de vorm achter. Iemand tips? Het viel me wel op dat hij iets vochtiger 'sponsachtig' was dan anders.. maar gebruik hetzelfde recept en oven ed.. zou hij dan toch nog 5 min langer erin moeten om droger te worden?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:39

Miseria schreef:
Haha leuk pakje :P
Prachtige taart zeg! Leuk zo met 24, en dat schoentje is ook echt leuk!

Nou meiden, mijn biscuittaart is mislukt :\ Snap er geen snars van, de ene keer rolt hij zo de vorm uit, maar gisteren bleef bijna de hele onderkant in de vorm achter. Iemand tips? Het viel me wel op dat hij iets vochtiger 'sponsachtig' was dan anders.. maar gebruik hetzelfde recept en oven ed.. zou hij dan toch nog 5 min langer erin moeten om droger te worden?

Heb je met een prikker gekeken of de biscuit gaar was?
Nou moet ik zeggen dat ik het van de week ook moeilijker uit de vorm kreeg hoor :j . Terwijl ik het ook net als
anders had gedaan.
Misschien zijn onze ovens van slag door het vele bakken _O-

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:49

Ja met zon houten prikken en die kwam er droog uit! Ik laat hem dan altijd afkoelen in de vorm en normaal 'springt' hij er zo uit.. maar nu niet!

Denk inderdaad dat alles van slag is. Zag wel bij t Kookpunt een prachtige vierkante vorm, waarvan je de bodem naar beneden kunt duwen. Snap je wat ik bedoel :+ Dus om je taart eruit te krijgen duw je gewoon de bodem naar beneden en hoppa (tenminste, dat denk ik :Y) ).

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:21

Miseria schreef:
Ja met zon houten prikken en die kwam er droog uit! Ik laat hem dan altijd afkoelen in de vorm en normaal 'springt' hij er zo uit.. maar nu niet!

Denk inderdaad dat alles van slag is. Zag wel bij t Kookpunt een prachtige vierkante vorm, waarvan je de bodem naar beneden kunt duwen. Snap je wat ik bedoel :+ Dus om je taart eruit te krijgen duw je gewoon de bodem naar beneden en hoppa (tenminste, dat denk ik :Y) ).

Ik laat de biscuit meestal zo'n 5 minuten in de vorm zitten, draai m dan om en haal de springvorm er vanaf en dan is de biscuit ook meteen los ( 9 van de 10 keer dan :D ).

Maar ik heb geen idee wat je bedoeld met die vierkante vorm := . Als je de bodem naar beneden kunt duwen, dan duw je je biscuit toch mee? Dan moet je toch op je biscuit duwen of zie ik het helemaal verkeerd?
Of zit er aan de zijkant iets waar je de bodem mee naar beneden kunt duwen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:27

Ik keek net even bij kookpunt.nl en zag een hele mooie keukenmachine staan. Echt zo eentje die ik graag zou willen hebben.
Ik denk, nou als die nou niet te duur is, dan bestel ik deze misschien wel (is wat handiger dan een handmixer natuurlijk).
Maar ja, toen ik de prijs zag dacht ik, ach ik ben toch wel tevreden met m'n handmixertje hoor _O- . (koste máár 449 euro!!!!!!!)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:29

Net als die ijsjes die je uitshuift, of een siliconen kit pistool... Dat principe denk ik.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:42

De bodem is zeg maar los. Dus die kan je er zo uithalen en dan is je taart dus uit de vorm!

Ik gebruik trouwens geen springvorm, maar een 'gewone' ronde vorm. Springvorm is te laag om te vullen denk ik?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:09

Miseria schreef:
De bodem is zeg maar los. Dus die kan je er zo uithalen en dan is je taart dus uit de vorm!

Ik gebruik trouwens geen springvorm, maar een 'gewone' ronde vorm. Springvorm is te laag om te vullen denk ik?

Een beetje hetzelfde als de bodem van een springvorm dan? Die kun je ook eruit halen :) .

Ik gebruik altijd een springvorm, vind het heerlijk werken en makkelijk met de biscuit éruit te halen en zo laag is deze niet hoor om
te vullen. Kunt er iets meer indoen zodat de biscuit hoger wordt. Meestal is de biscuit bij mij iets van 7/8 cm hoog.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:14

IngridB schreef:
Een beetje hetzelfde als de bodem van een springvorm dan? Die kun je ook eruit halen :) .

Ik gebruik altijd een springvorm, vind het heerlijk werken en makkelijk met de biscuit éruit te halen en zo laag is deze niet hoor om
te vullen. Kunt er iets meer indoen zodat de biscuit hoger wordt. Meestal is de biscuit bij mij iets van 7/8 cm hoog.

Ja dat idee, alleen kan de zijkant niet los zeg maar, maar je duwt dus de losse bodem eruit met de taart erbij. Dus dan staat je taart op de losse bodem. Haha lekker duidelijk zo he?

Hmm, misschien anders maar de springvorm gebruiken, die heb ik ook!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:16

O zo heb ik er ook een paar Miseria. Bij mij lekken die altijd. Doe dan altijd eerst bakpapier dan om de bodem en met plakband vast en dan schuif ik 'm er in. Op die manier is het bijna een gewone massieve vorm. Dan alles goed inspuiten (of smeren natuurlijk).

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:18

Polivy schreef:
O zo heb ik er ook een paar Miseria. Bij mij lekken die altijd. Doe dan altijd eerst bakpapier dan om de bodem en met plakband vast en dan schuif ik 'm er in. Op die manier is het bijna een gewone massieve vorm. Dan alles goed inspuiten (of smeren natuurlijk).

Oh ja, helemaal niet gedacht dat dat gaat lekken :)* Doe met de springvorm ook altijd bakpapier eigenlijk.

He :)* :)* :)* Anders knip ik gewoon een rondje uit voor in mijn gewone vorm, dan kan de biscuittaart er gewoon in. En dan sleur ik hem met bakpapier en al eruit!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:42

Miseria schreef:
IngridB schreef:

Ja dat idee, alleen kan de zijkant niet los zeg maar, maar je duwt dus de losse bodem eruit met de taart erbij. Dus dan staat je taart op de losse bodem. Haha lekker duidelijk zo he?

Hmm, misschien anders maar de springvorm gebruiken, die heb ik ook!

Ja, nou snap ik m wel :D hahaha

Ik gebruik eigenlijk nooit bakpapier ook niet in de springvorm. Ik spuit deze in met bakspray en er blijft niets plakken en je kunt de
biscuit zo los maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:44

Ik verhoog mijn springvorm altijd met bakpapier.
Als ik dat niet doe, loopt het over de rand :')

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:44

Het is het mogelijk om ergens een foto op te printen die eetbaar is. Mijn zusje wilt namelijk een foto taart, maar ik wil geen standaart biscuit taart laten bestellen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:59

Arans ik heb dit toevallig 2 weken geleden laten doen. Ik ben gewoon de plaatselijke bakker binnen gelopen. Als je genoeg tijd hebt, kun je het eventueel ook makkelijk op internet bestellen, maar heb ik geen ervaring mee.