Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:53

Hoei, gisteren lukte tot twee keer toe mijn betaling niet en nu krijg ik bericht van DLT dat er twee zendingen verzonden zijn......ai........

Polivy

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:54

Heb je twee bevestigingen gehad dan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:56

Ik heb het toen met verstevigde slagroom afgesmeerd en dan die glittervlokken er op, was voor een 'sneeuw'taart. Zag er wel leuk uit :j
Plakt vrij goed eigenlijk!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:57

Ja dat denk ik ook wel op slagroom :D Maar ik wil 'm met fondant eerst, vandaar.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:58

vandaag dus...gisteren niet.....
heel stiekum vind ik het wel leuk...denk, dat als ik contact met ze opneem en het uitleg ik er wel eentje terug mag sturen (had net besloten om maar even te wachten met de bestelling..o, wat verstandig...en nu heb ik zelfs twee!)0...nee, even serieus... ik denk dat het best uit te leggen valt..maar wel gek dat ik tot twee keer toe een melding krijg dat de betaling niet is gelukt en er een foutmelding kwam...

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:02

is het een grote bestelling?

volgendeweek mag ik op bestelling een PIP stijl taart maken, ik mag dus zaterdag weer naar de taartwinkel om te shoppen voor die vormpjes... wat een straf...not :D

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:04

twee keer iets van 70 euro...overigens zit er wel iets verschil in de bestellingen.....toen de eerste betaling niet lukte was mijn bestelling weg en heb ik opnieuw besteld, iets weggelaten en iets toegevoegd.....ach ik zie het wel......

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:05

zoekend76 schreef:
volgendeweek mag ik op bestelling een PIP stijl taart maken, ik mag dus zaterdag weer naar de taartwinkel om te shoppen voor die vormpjes... wat een straf...not :D

ja, vervelend he?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:30

vind die taart echt straks die ronde uitstekers elke keer los of is een soort lange reeks aan elkaar?
vrijdag begin ik aan mijn cup cakes voor zaterdag laat zeker foto's zijn heb mijn giraf uitsteker dus moet goed komen :P

een vraagje ze zijn voor zaterdag avond wil ze vrijdag over dag maken kunnen ze dan in de koelkast bewaren of moet ik nog invriezen?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:54

*is weer grotendeels bijgelezen*

Wat gaat het topic hard zeg!!

Heb super gave dingen voorbij zien komen! Taarten, cupcakes, schoentje, bierdop, zag er allemaal super gaaf uit! +:)+

Over die suiker.. misschien kan je de fondant een beetje bestrijken met mengseltje van poedersuiker en water en dan daar de suiker op plakken? Heb dat ook wel eens gedaan alleen dan zonder de marsepein eronder. Ik had ook gewoon kristalsuiker gebruikt.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:56

Die metalen spuitmondjes kunne op wegwerp als je maar wel het kunststof schoefdraad opzetstukje hebt (snapje hem nog hahaha)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:58

Je hebt niet persee dat tussenstukje nodig, je kan de metalen tip ook IN de zak doen.
Voordeel van het tussenstukje is dat je van tip kan wisselen als je met dezelfde zak en inhoud meerdere verschillende dingen wilt doen, zonder tussenstukje zit de tip in het zakje en kan je hem dus niet wisselen.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:59

Eleionomae schreef:
die metalen tips van Wilton, passen die ook op die wegwerp zakken? (ik neem aan van wel, maar vraag het toch maar even voor ik over een paar week nog eens ga bestellen :) )

Ja hoor is geen probleem. Ik heb ook de tips van Wilton en gebruik ook wegwerpzakken. Wel is het aan te raden om er een paar normale (of grote) adapters bij te kopen. De meeste passen op de normale adapter, voor sommige grote tips heb je een grote adapter nodig. Met de adapter kan je makkelijk tips wisselen. :)

Edit: zie net dat er al meerdere hadden gereageerd :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:01

Falona schreef:
Je hebt niet persee dat tussenstukje nodig, je kan de metalen tip ook IN de zak doen.
Voordeel van het tussenstukje is dat je van tip kan wisselen als je met dezelfde zak en inhoud meerdere verschillende dingen wilt doen, zonder tussenstukje zit de tip in het zakje en kan je hem dus niet wisselen.

Wat vaak dan wel kan is een standaard mondje in de spuitzak doen, dus gewoon een ronde zonder tussenstuk. En aan de buitenkant kun je dan een ander spuitmondje erover heenzetten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:03

Hoe zet je dan die tweede spuitmond vast?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:46

Met een ring er omheen die je erop kan schroeven :j

Dat heb ik ook, je hebt een plastic mondje die je binnenin doet, dan kan je aan de buitenkant de tip er opzetten en die vastmaken met de ring;
Afbeelding
Die plastic ringetjes die je rechts zit bedoel ik. De ring schroef je er aan de buitenkant omheen :j

*edit; lees het nou nog een keer en dan klopt mijn ding niet :+ Twee tips over elkaar, hoe zet je dat idd vast?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 01:04

Wij deden dat gewoon vasthouden. :+
Je moet toch het uiteinde ondersteunen met 1 hand, kun je ook gelijk het spuitmondje vasthouden.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:46

Mooi strak taartje Ashley!! :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:35

Polivy schreef:
Ik dacht ook rietsuiker, maar glazuur? Dat zie je dan toch?

Je kunt ook cocktail suiker nemen? zag het vorige week nog in onwijs veel verschillende kleuren bij de Hanos staan :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:36

Falona schreef:

dan moet ik dat tussenstukje dus nog wel even zien te scoren eerdaags :) thanks voor alle antwoorden

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:54

als ik de cup cakes maak morgen voor zaterdagavond is het dan genoeg om ze in de koelkast te bewaren

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:03

haha rustig dancer!
ja, je kan ze dn prima in de koelkast bewaren. wel ruim op tijd eruit ivm zweten en weer op termperatuur komen.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:37

Ik bewaar cupcakes eigenlijk nooit in de koelkast.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:06

ik ook niet. Volgens de diverse opmerkingen op het DLT forum drogen cc's uit in de koelkast.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:23

mooie taartjes weer.
Ik zou die glitters of suiker plakken met eetbare lijm of een beetje water. Maar niet te veel want ik denk dat het op gaat lossen.
volgens mij drogen cc's inderdaad uit in de koelkast. Maar als je er een toef op hebt met bederflijke ingredienten kun je volgens mij niet anders.