Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:31

ik zou gaan voor de runderrosbief, kipfilet en als toetje een kop thee!

Ik ga vanavond ook uit eten maar weet dat ze een GODDELIJKE geitenkaassalade op het menu hebben staan :9
t ging hier gister weer ff mis, pfffff :(
maar goed, opstaan en weer door gaan he :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:33

Ik eet vanavond iets Thais van Wagamama, met noedels. Heb een etentje met collega's en even sch**t aan mijn dieet. Stom plateau.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:46

Is het een positief site-effect van je stemming, coydog? Of ben je juist een emo-eter? In ieder geval fijn! Hoeveel wil je nog afvallen?

Volgens mij maakt het voorgerecht niet uit. Kiezen wat je lekker vindt. Als hoofdgerecht zou ik voor de kip gaan en het nagerecht mag natuurlijk niet, maar zou ik lekker nemen!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:55

Ik zou het nagerecht niet nemen, heb ik vorige week wel gedaan, maar ik ben er nog niet van hersteld.
(Ik heb er toen wel van genoten trouwens. :)

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:09

Nou dames, bij mij is er een cm van m'n borst af, EXCL boobs, want INCL boobs zit er een cm bij :wow:
M'n middel is gelijk gebleven helaas, maar het hangzakje onder m'n navel is 3 cm gekropen. Er is ook weer een cm bij gekomen op m'n heup/kont, dus daar klaag ik ook niet over, dat zijn de goede plekken :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:28

Vooral je hangzakje klinkt goed PM! Ben nu eenmaal een beelddenker :D Bij mij is er al 6 cm rond mijn taille af, 4 cm rond mijn heupen en 1,5 cm rond mijn bovenbenen. Ik zou eigenlijk buikspieroefeningen oid moeten gaan doen, maar daar heb ik zo'n hekel aan!

Het ruikt hier naar pepernoten, mjammie!

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:30

Zo hey, ik mocht willen dat ik zo even 6 cm van m'n middel kon afwerpen, gefeliciteerd! :D

Ik ga ook geen buikspieroefeningen doen hoor, dat laat ik over aan de fanatiekelingen :P

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:30

Phormicolalight in de vorm van de cola fles :=
Krijg bij jouw beschrijving meteen beelden van een Betty Boop figuurtje.

Imre, zo wordt het niet gemakkelijker om er doorheen te komen he, *schud vinger belerend in de lucht* ;)

Thnx, ik ga idd maar voor de kip, nagerecht is toch al niet aan mij besteed dus dat laten staan wordt geen probleem.
Heeft niks met emotie te maken, ik ben eerder iemand die gaat eten als ik me verveel.
Gevoel begint langzaamaan een plekje te krijgen.

Zie dat er wel een aantal uit eten gaan deze dagen, ben benieuwd hoe jullie er door komen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:34

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:37

:') M'n man noemt me weleens Betty Boop :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:38

als ik niet smokkel wel ja...alleen is het me in d eafgelopen twee weken nog niet gelukt om niet te smokkelen :n
:=

maar mijn doelstelling is nu, vanaf morgen tot volgende week zaterdag NIET smokkelen, geeft dan weer goed gevoel als me dat lukt :+

xingridx

phormicola schreef:
:') M'n man noemt me weleens Betty Boop :')

:)) Betty Boop :')

Grapjasjes12Jarig

Nee Nobel, bij mij gaat het niet hard, maar ik hoef niet veel meer af te vallen, het is echt voor 'de mooi'.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:53

phormicola schreef:
Zo hey, ik mocht willen dat ik zo even 6 cm van m'n middel kon afwerpen, gefeliciteerd! :D

Ik ga ook geen buikspieroefeningen doen hoor, dat laat ik over aan de fanatiekelingen :P

Lucht, vocht en een beetje vet (er zat genoeg!)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:28

Nou heb het doorstaan hoor, geen frietjes en andere aardappeldingen.
Scampi was een lekkere salade met garnaaltjes en scampi's.
Kip was met wat paprika, ui en spekjes.
Zal wel teveel khd zijn maar vast niet zoveel dat het heel erg fout is geworden.
Als toetje heb ik voor de zonde van een cappu gekozen, echt genieten en verschrikkelijk gezellig.
Heb zowaar echt leuke collega's ;)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:58

Goed bezig!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:13

anneve, ik heb net jouw lijnzaadbrood gemaakt, en dat smaakt niet slecht, maar heeft eigenlijk meer van een omelet weg. Moesten er echt 8 eieren in op 100 gram lijnzaad?

Verder gaat er een boekweitbrood in de oven, heb ik net gehaktballetje gemaakt om in te vriezen, een hoop eieren gekookt, en alvast een rauwkostsalade gemaakt van diverse kiemgroenten (super tip was dat!), uitgebakken spekjes en rozijnen voor de komende dagen. Mss begin ik nog aan de muffins die in dit topic stonden, als ik de ingredienten heb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 15:23

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:17

Lielle schreef:
anneve, ik heb net jouw lijnzaadbrood gemaakt, en dat smaakt niet slecht, maar heeft eigenlijk meer van een omelet weg. Moesten er echt 8 eieren in op 100 gram lijnzaad?

Verder gaat er een boekweitbrood in de oven, heb ik net gehaktballetje gemaakt om in te vriezen, een hoop eieren gekookt, en alvast een rauwkostsalade gemaakt van diverse kiemgroenten (super tip was dat!), uitgebakken spekjes en rozijnen voor de komende dagen. Mss begin ik nog aan de muffins die in dit topic stonden, als ik de ingredienten heb.

Ja, Lielle, het recept klopt en het is natuurlijk voornamelijk ei, maar door het lijnzaad krijgt het wel veel meer "bite" als omelet, en je kan het goed snijden, in plakjes bewaren in de diepvries en beleggen met iets lekkers. Dus ik vind het wel veel toevoegen tov alleen ei. Voor nog meer bite kan je zemelen toevoegen, maar dan neemt de KH wel toe.

Goed bezig met die voorraad! Maakt het lekker simpel voor de rest van de week.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:27

Ik eet redelijk netjes nu. Mijn schema is nu:
Ontbijt: 1 ei
Lunch: Bakje special K, en nog een salade of soep
Avondeten: meestal vlees met groenten
T: Bakje magere vanilleyoghurt (optimel)

Tussendoor pak ik vaker een beker sojamelk. In het weekend eet ik dan weer wat meer brood e.d, dit vanwege het werk en omdat ik dan afhankelijk ben van andere mensen.
Ik drink trouwens alleen maar water.

En toch gaat er geen gram vanaf. Ik durf werkelijk niet op de weegschaal te staan. Bah, wat voel ik me vies. Ben bang dat ik weer ben aangekomen. Ben het onderhand stront en stront zat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:36

ik vind het echt ontzettend sneu voor je, maar ik denk nog steeds dat jouw systeem echt helemaal van slag is. Ik zou professionele begeleiding gaan zoeken.

net andijviestamppot van knolselderij gegeten, lekker :j Boekweitbrood smaakt ook prima, met gist werkt een heel stuk beter dan bakpoeder. En ik heb boekweitpasta gevonden, en dat is ook absoluut een aanrader.

Anneve, oke, dan weet ik dat het verder klopt. Ook dank voor de tip van het invriezen, dat wilde ik idd nog weten. Wb vooruit koken, ik moet wel. Deze week ben ik vier dagen niet voor 8 uur thuis, en de meeste keren ver na negen uur. Dus dan moet ik iets meenemen, anders wordt het niets. Ik begin morgen aan de ORUN (is 19.30-22.30 en dan minstens een uur rijden, en 2,5 uur als ik een paard moet meenemen), verder springles om half acht en dan nog twee keer 'gewoon' rijden. Beetje te gek ben ik bang, en dat blijft nog wel even zo.

Spanje was wel helemaal geweldig. Veel mooie dingen gezien (Alcazar in Sevilla :9 ) en echt even eruit geweest. Eten was lekker, maar het viel idd niet mee om me aan alle regels te houden. Ik ben wel van de granem, aardappels etc afgebleven na de eerste dagen, dat viel absoluut niet goed. De voorgeschreven hoeveelheden groentes heb ik zeker niet gehaald, maar ik heb wel lekker gegeten :)) En nu weer braaf door met de regeltjes, het helpt wel. Eczeem is veel minder en rug gaat ook beter. En ik was helemaal niet aangekomen in Spanje trouwens ookj niet afgevallen, maar ach ;)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-11-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:40

Tsja, ik snap het zelf ook niet.
Ik wacht nog steeds op 2 uitslagen van het ziekenhuis, misschien komt daar iets uit. Zo niet, dan ga ik het nog eens met mijn arts bespreken, maar zij zien er niet veel kwaads in, Waarschijnlijk omdat ik nog geen overgewicht heb.

Maar ik ga het toch weer melden, ik vind het steeds moeilijker om me in strakke kleren te vertonen en ik voel me echt alles behalve prettig.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:41

Als chipsverslaafde ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en gevonden :P
Van die uitgebakken spekstukjes en dan gekruid, heb na een half zakje al genoeg.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:42

Is dat niet ook heel ongezond? Zal minder koolhydraten bevatten, maar wat vet betreft? :D
Ik zag trouwens ook van die gedroogde appelchips zakjes in de winkel liggen. Waren 100 kC per zakje. :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:42

kant en klaar, of zelf uitbakken?

RS, hopelijk levert dat wat op. Ik snap dat het heel erg frustrerend is :(:)