Taarten Decoreren II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

Re: Taarten Decoreren II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:59

Daar heb je toch een kvk nummer voor nodig?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:00

Daar moet je inderdaad wel een pas voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:02

Ik kom hier ook even binnenvallen, heb bijna het hele topic doorgelezen en vind het super knap hoe jullie dat voorelkaar krijgen! +:)+

Wij hebben toevallig wél een Makropas, maar weten jullie zeker dat je daar marsepijn kunt kopen?
En ook die kleurvloeistof, of dat niet?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:04

kleurstof niet.
MArsepein hebben ze daar nu geloof ik wel, ivm de Sint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:06

Oja tuurlijk, die kun je ook gebruiken! :)*
Ga er van het weekend maar even langs, lijkt me super om eens te proberen zo'n taartje te maken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:07

Ze hebben de marsepein in deze periode ook in verpakkingen van 500gram. Dat is gewoon "kale" marsepein die bedoeld is om nog verder te verwerken.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:10

hyppolyte schreef:
Oh dat is handig zeg, ik heb ook laatst die mat van de lidl gekocht, ik denk dat ik die ook maar ga gebruiken voor het uitrollen, ik vind het ook nooit zo fris om dat op de tafel te doen en door die poedersuiker krijg je inderdaad soms van die irritante vlekken op je marsepein. MAar begrijp ik nou goed dat jullie dus geen speciale rollers hebben, maar gewoon pvc buis? dat is toch helemaal niet sterk genoeg?

Ik doe het wel gewoon op tafel, maar heb een transparant tafelzeil en daar bovenop een placemat voor het kleuren en wanneer ik de marsepein ga verwerken gebruik ik een kleiner stuk tafelzeil van +/- 65x65, daar smeer ik een vlaagje crisco op en rol dan de marsepein uit met een pvc buis van 40cm lang en doorsnede 3 a 4 cm (érg sterk), de marsepein blijft aan het zeil vast en zo kan je het makkelijk op je taart leggen en dan voorzichtig het zeil eraf trekken door het naar je toe te halen vlak over je taart heen, waardoor je de lap marsepein niet weer van je taart af trekt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:44

Wat voor diameter pvc buis moet je gebruiken? :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:30

Nou ik heb geshopt hoor, ik heb pcvbuizen in 2 diktes en in verschillende mate gezaagd (handig!!! Hele goede tip :j), 5 euro voor 2 buizen van een meter, das toch een stuk goedkoper dan zo'n rol! Zijn die dingen eigenlijk vaatwasser bestendig (zal haast wel toch)?
Die zeiltip is wel een hele goede zeg, dan kun je 'm vast ook heel mooi strak over je taart heen draperen, ga ik zeker testen, waar haal je dat zeil vandaan?

Ik heb trouwens gisteren de jurk en de ondertaart gemaakt (ondertaart was helaas een beetje mislukt, maarja, die gaat er toch alleen maar onder, zie je bijna niets van). Nou heb ik die jurk er wel overheen gelegd, maar nog niet helemaal op maat gesneden, hoe krijg ik die zo strak mogelijk er overheen, want hij plooit natuurlijk een beetje. Ik heb een redelijk dikke plak eroverheen gelegd (2 à 3mm ofzo).

Ik doe de marsepein ook wel op tafel, maar vind het niet altijd even fris, nou doe ik het ook meestal bij een vriendin thuis en die heeft geen ontsmettende spullen in huis. Als ik het zelf thuis doe is het op een tafel met rvs tafelblad en die neem ik dan eerst af met schone doeken en dettol enzo. Ik ben met dat soort dingen een beetje een neatfreak (bespaar je de illusie, m'n huis is vaak een bende).

Oh ja, wat is dat crisco spul nou??? Ik heb het wel eens gezien, maar waar is het voor? Ik heb net zitten googlen, maar is het nou gewoon boter/vet ofzo?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:58

Ik heb doorzichtig zeil van de Blokker :D Werkt fijn! Scheelt gezeur van poedersuiker, wordt je marsepein ook zo mat van..

Waar haal je crisco?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:59

Ipv zeil kun je ook bakpapier gebruiken....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:06

Anne, dr oetker heeft iets vergelijkbaars, in een spuitbus en gewoon in de super te koop :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:07

Ik vind die poedersuiker ook niet fijn werken, daar krijg je altijd wel vlekken van in de marsepein, heel irritant. Maar is het gewoon een heel tafelzeil, of is het iets anders? Die crisco heeft deleukstetaartenshop.nl ook.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:07

Tafelzeil kun je gewoon per meter kopen bij ons op 't dorp. Die gebruik ik altijd, is super handig!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:08

Heb het zeil pas ook bij de blokker gezien alleen heb ik het niet gepakt. ik maak de taarten in de keuken.

Heb vandaag ook weer een taart gemaakt met de ster van de AH. Daarop een kaars. (een beetje kerstsveer). En daarnaast nog een bolletje voor mijn achterbuurvrouw, want die lust geen fruit. Morgen ga ik voorbereidingen treffen voor een vrijdag want moet 12 rozen op een taart maken. En een zaterdagochtend een sinterklaastaart. Waarschijnlijk ook nog een sinterklaastaart extra aangezien ze een zaterdagmiddag bij ons sinterklaas komen vieren.

(ik gebruik met het uitrollen van bloem. Poedersuiker vond ik niet werken. Maar nu mijn houten deegroller het begeefd ga ik toch maar eens een pvc buis halen.)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:11

Hmm, dan moet ik weer op pad, dacht dat ik nu alles toch wel in huis had, helaas.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:11

W_W schreef:
Weet iemand waar je in Groningen marsepein kan kopen?

Je mag mijn pas wel lenen.

Al die leuke figuurtjes voor op de taarten, maken jullie die zelf?
Lijkt me erg leuk om ook zo'n taart te gaan maken.
Maar wil niet al te moeilijk beginnen, iemand een leuk idee?
Wellicht met stappenplan, of een site waar ik deze kan vinden?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:13

*stille meelezer meldt zich*

Zie hier echt zo'n gave taarten voorbij komen...
Woon zelf om de hoek bij de taartenwinkel (http://www.detaartwinkel.nl/) en loop dus vaak kwijlend langs die etalage.. :~ :D
Bak zelf meestal brownies of tarte tartin's maar wil toch ook eens met marsepein gaan freubelen :D
Denk dat ik dit weekend de 'varkentjes in modderbad' ga proberen.
Dan hoef ik 'alleen maar' varkentjes te boetseren :=

Verkopen ze bij de taartwinkel ook voorgekleurd marsepein?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:27

imd schreef:
Wat voor diameter pvc buis moet je gebruiken? :)

Ehhh dat stond letterlijk in de post boven die van jou ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:29

hyppolyte schreef:
Nou ik heb geshopt hoor, ik heb pcvbuizen in 2 diktes en in verschillende mate gezaagd (handig!!! Hele goede tip :j), 5 euro voor 2 buizen van een meter, das toch een stuk goedkoper dan zo'n rol! Zijn die dingen eigenlijk vaatwasser bestendig (zal haast wel toch)?
Die zeiltip is wel een hele goede zeg, dan kun je 'm vast ook heel mooi strak over je taart heen draperen, ga ik zeker testen, waar haal je dat zeil vandaan?

Ik heb trouwens gisteren de jurk en de ondertaart gemaakt (ondertaart was helaas een beetje mislukt, maarja, die gaat er toch alleen maar onder, zie je bijna niets van). Nou heb ik die jurk er wel overheen gelegd, maar nog niet helemaal op maat gesneden, hoe krijg ik die zo strak mogelijk er overheen, want hij plooit natuurlijk een beetje. Ik heb een redelijk dikke plak eroverheen gelegd (2 à 3mm ofzo).

Ik doe de marsepein ook wel op tafel, maar vind het niet altijd even fris, nou doe ik het ook meestal bij een vriendin thuis en die heeft geen ontsmettende spullen in huis. Als ik het zelf thuis doe is het op een tafel met rvs tafelblad en die neem ik dan eerst af met schone doeken en dettol enzo. Ik ben met dat soort dingen een beetje een neatfreak (bespaar je de illusie, m'n huis is vaak een bende).

Oh ja, wat is dat crisco spul nou??? Ik heb het wel eens gezien, maar waar is het voor? Ik heb net zitten googlen, maar is het nou gewoon boter/vet ofzo?

Buizen kunnen in de vaatwasser :j Wel goed drogen ook van binnen met keukenrol of theedoek. Zeil heb ik bij de Blokker gekocht, 2 meter gehaald (geen idee hoe breed dat is) dat was tuim zat voor als tafelkleed en 2 stukken om je marsepein te bewerken etc. Crisco is een soort vet, daarmee kan je je vorm insmeren en je handen en je zeil of roller, uitstekers etc om te voorkomen dat producten eraan blijven plakken en zo verprutst worden :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:30

annepanne schreef:
Ik heb doorzichtig zeil van de Blokker :D Werkt fijn! Scheelt gezeur van poedersuiker, wordt je marsepein ook zo mat van..

Waar haal je crisco?

Webshop ;)

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:54

Ik bel net mijn vriend met de vraag of hij even een pvc buis mee wil nemen, zegt ie "wat moet je daar mee dan". Ik uitleggen, oh zegt ie dus dan mag ik plastic gaan eten, je haalt maar mooi een roller bij de blokker :+ :D

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:01

De taarten die ik gisteren heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:03

Wat heb je dat marsepein er mooi strak omheen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:11

die ster is erg leuk! lukt dat idd een beetje makkelijk met die marsepein eroverheen? ik heb met vierkante en hoekige vormen altijd veel moeite namelijk.