Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:Oh dat is handig zeg, ik heb ook laatst die mat van de lidl gekocht, ik denk dat ik die ook maar ga gebruiken voor het uitrollen, ik vind het ook nooit zo fris om dat op de tafel te doen en door die poedersuiker krijg je inderdaad soms van die irritante vlekken op je marsepein. MAar begrijp ik nou goed dat jullie dus geen speciale rollers hebben, maar gewoon pvc buis? dat is toch helemaal niet sterk genoeg?
W_W schreef:Weet iemand waar je in Groningen marsepein kan kopen?
hyppolyte schreef:Nou ik heb geshopt hoor, ik heb pcvbuizen in 2 diktes en in verschillende mate gezaagd (handig!!! Hele goede tip), 5 euro voor 2 buizen van een meter, das toch een stuk goedkoper dan zo'n rol! Zijn die dingen eigenlijk vaatwasser bestendig (zal haast wel toch)?
Die zeiltip is wel een hele goede zeg, dan kun je 'm vast ook heel mooi strak over je taart heen draperen, ga ik zeker testen, waar haal je dat zeil vandaan?
Ik heb trouwens gisteren de jurk en de ondertaart gemaakt (ondertaart was helaas een beetje mislukt, maarja, die gaat er toch alleen maar onder, zie je bijna niets van). Nou heb ik die jurk er wel overheen gelegd, maar nog niet helemaal op maat gesneden, hoe krijg ik die zo strak mogelijk er overheen, want hij plooit natuurlijk een beetje. Ik heb een redelijk dikke plak eroverheen gelegd (2 à 3mm ofzo).
Ik doe de marsepein ook wel op tafel, maar vind het niet altijd even fris, nou doe ik het ook meestal bij een vriendin thuis en die heeft geen ontsmettende spullen in huis. Als ik het zelf thuis doe is het op een tafel met rvs tafelblad en die neem ik dan eerst af met schone doeken en dettol enzo. Ik ben met dat soort dingen een beetje een neatfreak (bespaar je de illusie, m'n huis is vaak een bende).
Oh ja, wat is dat crisco spul nou??? Ik heb het wel eens gezien, maar waar is het voor? Ik heb net zitten googlen, maar is het nou gewoon boter/vet ofzo?