Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:41

Dank je Jezzi :)

Sterkte Danoesje! Hoe is het met je paard?

Je lijstjes zien er nog altijd even onberispelijk uit hoor Many :)

Klinkt goed Matheno! Voel jij je ook zo moe na brood?

O: 100 g haver, 200 ml rijstmelk, water, tl chia; glas ongezoete sojamelk
B: 3 km wandelen
L: 1 smoothie van sinaasappelsap, ananas, mango, gember; bakje Griekse roomyoghurt
B: Paarden verzorgen
T: Appel
B: 30 minuten ballet, aansluitend 25 minuten hardlopen, met intervals, inclusief warming up en cooling down
A: 2 pitabroodjes met 75 g gebakken halloumi, tzatziki, halve appel, komkommer, tomaat, ijsbergsla
T: 3 clementines

Ik verbrand vandaag 2050 kcal en eet 1750 kcal.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:46

Ik werd om kwart over 5 juist wakker had het heet en was klaar wakker. Wilde ook gaan proberen om te beginnen met hardlopen en met die zombies leek me wel grappig. (Daarnaast voelde ik me 100 kilo door het uit eten gister wat toch erg slecht was hihi) ik heb wat kleren aangetrokken en ben het gaan proberen. Maar mennn ik dacht dat mn conditie wel redelijk was met spinnen, niet dus. 25 minuten buiten geweest, kleine stukjes rennen en dan weer wandelen. Wat slopend! Hoelang duurde dat bij jullie voordat jullie conditie daar mee hadden?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:52

25 minuten wandelen/rennen
O: 35 gr havermout, melk lijnzaad en banaan gebakken
T: appel
L: broodje met zalm ofzo
T:yoghur met vers fruit
A: salade met vis, wat frietjes en mayo of brood
B: dagje sauna, vanaf lunch zal daar zijn. als het droog is ga ik fietsen 2x 45 minuten, anders de bus

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:58

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: Omelet van 2 eieren 1 hele paprika en 3 zongedroogde tomaatjes.
A: Salade van rucola, halve kipfilet, eetlepel pijnboompitjes, halve avocado, tomaat en honing mosterd dressing.

B: 45 min fietsen, 1 uur bodymix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:25

ChantalSmook schreef:
Ik werd om kwart over 5 juist wakker had het heet en was klaar wakker. Wilde ook gaan proberen om te beginnen met hardlopen en met die zombies leek me wel grappig. (Daarnaast voelde ik me 100 kilo door het uit eten gister wat toch erg slecht was hihi) ik heb wat kleren aangetrokken en ben het gaan proberen. Maar mennn ik dacht dat mn conditie wel redelijk was met spinnen, niet dus. 25 minuten buiten geweest, kleine stukjes rennen en dan weer wandelen. Wat slopend! Hoelang duurde dat bij jullie voordat jullie conditie daar mee hadden?

Ik train via een loopgroep met als doel om begin december 5 km achter elkaar te lopen. Wij zijn in augustus begonnen en lopen op dit moment met de training 2500 achter elkaar, 2 min wandelen en dan weer 2000 m achter elkaar lopen. En daar zijn we bijna twee maanden mee bezig geweest met 2x in de week trainen. Verkijk je daar echt niet op hoor. Ik merk wel dat we sneller gaan dan een aantal kennissen die toevallig thuis trainen met bijv. evy. Hardloopconditie is volgens mij niet te vergelijken met spinning. Volgens mij zit je in een veel andere verbrandingszone, met spinning zit je denk ik heel hoog met je hartslag? Hardlopen zit je wel hoger dan gewoon, maar lang niet tegen je max. hartslag aan. Nu heb ik geen ervaring met spinnen, maar mijn gevoel zegt dat je dan veel hoger zit in hartslag?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:34

Judith, met spinnen is het puur afhankelijk van je oefening maar je haalt bij de meeste oefeningen inderdaad het uiterste naar boven met afwisseling van de oefeningen. Misschien dat ik ook meteen te hard wil rennen want mijn hartslag is ook snel hoog maar zakt ook wel weer redelijk snel. Maar pfoe dat duurt dus best lang. Hoelang trainen jullie per keer met hardlopen met 2 x in de week?

Hmm mijn havermout prakje bleef super nat in de pan. Normaal baktie mooi. Had er geen eitje erdoorheen gedaan maar mijn pannekoekjes lukte laatst wel goed

Het is droog dus besloten toch op de fiets naar de sauna te gaan dus ga er nu vandoor. Fijne dag dames :wave:

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:39

Ik loop eigenlijk nooit meer dan 5 kilometer (halfuur), daarna vind ik het saai worden :+

Veel plezier in de sauna!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:12

ChantalSmook schreef:

Ik denk dat dat vooral komt doordat het heel anders is. Hardlopen kan ik gemakkelijk, maar mag ik van de fysio nog niet uitbouwen naar 10km (stiekem ga ik weleens verder als 5km want als je eenmaal bezig bent..). Spinnen daarentegen vond ik de eerste keer echt zwaar, mijn hartslag tikte daarbij ook gemakkelijk de 170(!) aan. En merk dat nu ik dat een keer of vier gedaan heb het een stuk gemakkelijker gaat.
Juist ook wel goed dat je niet ineens lang kan rennen, want het risico dat ik volgens mijn fysio loop is dat ik door mijn slechte opbouw eerder blessures oploop.
De meeste scheenbeenblessures kwamen geloof ik ook voor bij sporters die ineens gaan hardlopen doordat zij een betere conditie hebben. Want 25 min voor de eerste keer is echt al veel hoor Chantal! :D

Kijk anders even naar opbouwschema's op internet en kijk een beetje waar je kunt beginnen (aangezien je een betere beginconditie hebt).

Ik loop meestal 2xpw en nu de 5km in 28 min (was voor de operatie 25 dus daar wil ik weer naartoe). Maar afgelopen week heb ik gewoon 40 minuten gelopen omdat ik anders zo snel terug ben (want niet goed is trouwens want opbouw is echt belangrijk eigenlijk, maarja eigenwijs he :+ )

Mooi lijstjes Many, Bhri, Leonie & Chantal!
Fijn dat geen brood eten helpt Matheno maar red je het zo tot de middag op alleen fruit?

Misschien kun je een oproepje plaatsen in een ander sporttopic Danoesje? Succes met zoeken iig.

Edit: jezzi ook een mooi lijstje trouwens :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:23

Met hardlopen is mijn conditie snel verbeterd. Liep binnen drie maanden 5K onder de dertig minuten.

Vandaag:
O: 40g havermout, 10g spelt, lijnzaad, water, sojamelk, agavesiroop, cacao
L: 3 meergranenboterhammen: 2x kaas, 1x sojaboter/runderrookvlees. Mandarijntje
T: Appel + mandarijntje
A: Kipcurry met zilvervliesrijst en doperwten
T: Champagne en een stukje taart want we hebben wat te vieren!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:32

LisErm, dat is nog wel een idee inderdaad! Ben ook met hardlopen begonnen maar vind het zoooo saai! En moet eerst goeie schoenen hebben anders krijgen we inderdaad blessures. Had overigens geen last in mijn scheenbenen maar mijn bovenbenen zijn nu pas pijnvrij (zaterdag 2 km gelopen) Is dat normaal of heb ik gewoon pudding-pootjes?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:01

ik wil ook hardlopen :( nah, volgens de fysio zou ik het ooit weer moeten kunnen , dus we houden hoop :D
als ik zie hoe hard dat mijn knie vooruit is gegaan in de afgelopen weken , gips is er nog geen twee maanden vanaf (rond de tiende september geloof ik er af gegaan :? )
dan geloof ik ook best dat het weer gaat lukken, tot die tijd gewoon de crosstrainer gebruiken en twee keer in de week doorploeteren bij de fysio, ben er ook maar mijn armen en buikspieren bij gaan pakken met de sessies, als ik daar dan toch loop :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:22

Toen ik (zwaar) aan het trainen was voor een grote paardenrace heb ik een tijdje meegelopen met een hardloopclub. Toen liep ik binnen 2 maanden de 10 km binnen het uur. Maar in mijn eentje vind ik het altijd heel saai en hou ik het ook veel minder lang vol...

Niet zo'n mooi lijstje van mij vandaag:

O: havermout met peer en water
T: dubbele oberlanderboterham met pindakaas
L: dubbele oberlanderboterham met pindakaas
T: 2 mandarijnen
A: stamppot (aardappels, spinazie, creme fraiche, pijnboompitten)

B: 30 min lopen, paard longeren

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:42

Ik loop afwisselend in mijn eentje of samen met mijn vriend. Met een muziekje op vind ik het heerlijk om in mijn eentje een half uur of langer te lopen. Hoofd is altijd weer lekker leeg als ik thuiskom!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:50

__Leonie schreef:
O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
L: Omelet van 2 eieren 1 hele paprika en 3 zongedroogde tomaatjes.
T: 4vk crackers met appelstroop
A: Salade van rucola, halve kipfilet, eetlepel pijnboompitjes, halve avocado, tomaat en honing mosterd dressing.

B: 45 min fietsen, 1 uur bodymix

Even een vreetbui. Moest me inhouden om niet naar de ah te lopen en een zak chips te halen.
Vooral nu ze in de aanbieding zjin }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:57

Chantal, de thuistraining varieert tussen de 30-45 minuten. Momenteel is de thuistraining 1x 20 min en 1 x 10 min hardlopen met 2 mijn wandelen tussendoor. Met de clubtraining zijn we zeker 1,5 tot 2 uur bezig met een zeer uitgebreide warming up, loopscholing en cooling down.
Binnen twee maanden de 10 binnen een uur lopen moet ook vast te doen zijn, wij lopen echt met de beginners mee, dus vanaf nul. Maar ik vind het vreselijk fijn om met de club te lopen. :j

Thuistraining doen ik vaak met een vriendin, of inderdaad alleen moet een muziekje op. Anders ga ik zo vreselijk lopen piekeren. :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:36

Mooi lijstje Gast7391! En die van Plien ook, geniet ervan vanavond!

Mijne:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing en gojibessen; gekookt eitje
T: appel, puntje cappuccino-achtige taart (het was in ieder geval erg lekker :D)
L: groene linzen met feta, rode ui en cherrytomaatjes
T: 2 mandarijnen
A: speltotto met pompoen, courgette, pijnboompitten en natuurlijk kaas

B: 12 km fietsen, 1 uur paardrijden + paard verzorgen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:18

LisErm94 schreef:
Fijn dat geen brood eten helpt Matheno maar red je het zo tot de middag op alleen fruit?

Ja het vult echt gigantisch goed!
Ben een beetje druk bezig geweest met een collega (beetje rare zin zie ik nu :o ) , we hadden een bug gevonden in ons pakket, dus eten is er een beetje bij ingeschoten vanochtend en vanmiddag.
Denk dat ik zo nog even een kop cup-a-soup neem, even wat hartigs.

O: Kop aardbeien
50cl water
T: Mandarijn, koffie
50cl water
T: Banaan koffie
L: 2 flinke koppen Yoghurt + fruit + haverzemelen
50cl water
T: nog een kop yoghurt fruit en zemelen
50cl water
D: Aardappels, verse spinazie en een tartaartje
50cl water

A: Glaasje limonade

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:02

O: 100 g haver, 200 ml rijstmelk, water, tl chia; glas ongezoete sojamelk
L: 1 smoothie van sinaasappelsap, ananas, mango, gember; bakje Griekse roomyoghurt
B: Paarden verzorgen
T: Appel, 30 g Sonja Kimpen chia-speltbrood met pure chocoladepasta + groene thee
B: 30 minuten ballet, aansluitend 25 minuten hardlopen, met intervals, inclusief warming up en cooling down
A: 2 pitabroodjes met 75 g gebakken halloumi, tzatziki, halve appel, komkommer, tomaat, ijsbergsla
T: 3 clementines

Ik verbrand vandaag 2050 kcal en eet 1864 kcal.

25 minuten hardlopen is veel hoor Chantal voor een eerste keer! Bouw gewoon rustig op, dan blijft het leuk.
Ik ervaar het ook zo Lis, als je een nieuw cardiodiscipline doet is het altijd even wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:04

Anoniem schreef:
Toen ik (zwaar) aan het trainen was voor een grote paardenrace heb ik een tijdje meegelopen met een hardloopclub. Toen liep ik binnen 2 maanden de 10 km binnen het uur. Maar in mijn eentje vind ik het altijd heel saai en hou ik het ook veel minder lang vol...

Niet zo'n mooi lijstje van mij vandaag:

O: havermout met peer en water
T: dubbele oberlanderboterham met pindakaas
L: dubbele oberlanderboterham met pindakaas
T: 2 mandarijnen handje hazelnoten, handje pompoenpitten, 2 wortels
A: stamppot (aardappels, spinazie, creme fraiche, pijnboompitten)

B: 30 min lopen, paard longeren

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:13

Er is toch niets mis met je lijstje, Gast7391 :)

Veel plezier in de sauna Chantal! Ik wou dat ik daar nu ook zat :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:15

Ik vond het een beetje veel brood / koolhydraten. Had liever een lunch van groenten met ei gehad o.id., maar het valt idd wel mee :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:32

Had je nu dat tussendoortje bij je lunch gehad, dan zat je nog steeds aan vier sneetjes brood. Valt reuze mee, toch? :) Niets om je zorgen om te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:33

True! Klinkt goed trouwens dat chia-speltbrood.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:51

I love Sonja Kimpen <3 Haar 'dieet' is net zoals de meesten in dit topic eten. Ze heeft twee sportscholen in België waar je gezonde en verse take out voeding kan bestellen, zodat je tijd spaart om te kunnen sporten. Lijkt me echt super handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:31

Inderdaad handig! Ik heb het geluk van meerdere bio-winkels in de buurt :)