Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:26

Jeetje wat zijn sommige sportscholen duur := Zonder begeleiding lijkt mij ook erg lastig! De sportschool waar ik nu zit is 47,50 per persoon per maand, heel duur dus! Maar ze hebben een hele leuke aanbieding, de gezinspas! Dus voor 60 sporten wij nu met zijn 4en! Dat is onbeperkt en icl groepslessen ect :D
Je brunch klinkt lekker Bhriseis :9
Leuk Plien91, zo een stok achter de deur met sporten! :D
Sonja_vR, soms komen er uit die opmaak en kastjes leeg maak dagen de lekkerste combinaties naar boven!
Super gedaan met zo een budget Phormicola, en idd nog altijd mooie lijstjes :D
LisErg94, doe maar even lekker rustig aan :(:)
Judith_ misschien toch even een banaan pakken van de voren en kijken hoe dat gaat?
Veel nette lijstjes zeg! :D
Ik ga mee met KarinvdM! Altijd lijstjes plaatsen en altijd zo bewust met je voeding bezig zijn moet niet omslaan naar er te veel mee bezig zijn. Op je voeding letten en goed voor je lichaam zorgen is heel goed +:)+ Maar in een gezond en normaal voedingspatroon hoort ook af en toe wat lekkers en ongezonds. En daar moet je zonder schuldgevoel van kunnen genieten. Ik merkte aan mezelf ook áltijd een lijstje te willen maken en altijd denken: 'nee niet een snoepje/koekje nu want dat klopt niet in me lijstje'. Nu probeer ik af en toe een dag geen lijstje te maken en gewoon te eten waar ik zin in heb, best moeilijk als je gewent bent steun te hebben op je lijstje, maar wel goed om af en toe te doen! Het moet leuk blijven en geen obsessie worden :D

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) 1 molenbeschuit met pindakaas (leken heel erg op waldcornbeschuiten, donker bruin met pitten erop ect)
T: 1 manderijn
L: 1 mini krentenbol (136 kcal) 1 waldcornboterham met kaas en tomaat
T: 3 manderijnen
A: pennen, champignons, ui, champignonnensausje. Stukjes appel/pruim toe
T: ong 200 gram magere kwark met een appel en kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: 18 km fietsen, 1 uur sportschool (12 min crosstrainer, 12 min roeien, 20 min 10kmh hardlopen, 5 min jacobs ladder en wat kracht training)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:33

Maar die lijstjes kan je toch ook gewoon plaatsen Mandy? Dan zien anderen ook dat er door iedereen wel eens wat lekkers gesnoept wordt.

Ik vond van mezelf wel eens dat ik wat doorsla en toevallig kreeg ik vanmorgen een nieuwsbrief van, ik geloof, MissNatural en daar stond wat in over doorslaan en ook eens genieten van wat lekkers. Toen ik later vanmorgen die chocoladeletter bij de supermarkt zag liggen hebben ik die deze keer heel bewust wel gepakt ipv er aan voorbij te lopen.

mandy358

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:39

Ik zet ook altijd in me lijstjes als ik snoep, zoals gister dat overgebleven stukje taart :D
Maar soms probeer ik expres geen lijstje te maken, omdat ik anders dingen laat staan. Juist een keer niet weten of je ergens 1 of 2 van hebt gepakt en er gewoon van genieten :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:01

Ik durf na al die hoge bedragen bijna niet meer te zeggen hoeveel ik betaal :=
98 euro per jaar (usc Nijmegen) en dan heb je eigenlijk alles (cursussen van paardrijden tot mediteren, groepslessen, fitnessafspraken, voedingsadvies, zwemmen, klimhal, fysio enzovoorts) :D Maar dat is dus ook via school.

Af en toe snoepen kan inderdaad helemaal geen kwaad Judith!
Hardlopen gaat bij mij tot 5km nuchter wel goed, maar liever eet ik van te voren een banaan/ander stuk fruit of ga ik anderhalf/twee uur na het ontbijt/lunch.

Mooi lijstje vandaag Mandy!

Precies weten hoeveel je verbrand lukt bijna niet dus als je elke dag schat zit je uiteindelijk wel ongeveer op het gemiddelde Bhri. Maak je er vooral niet te druk/onzeker over :(:)

Ik voelde me in de middag toch weer wat beter dus nog wel alles kunnen doen wat ik wilde doen :D
O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 180 ml ongezoete sojamelk & 1 mega appel (248 gram) met kaneel
L: 1 kiwi, 1 appel met kaneel, 28 gram vk roggebrood met 4 gram boter, 2 waldkorncrackers met ieder 7.5 gram appelstroop, 2 cherrytomaten, 1 bospeen
T: 10 gram gepelde amandelen, 75 gram druiven
T: 28 gram whey perfection, 100 ml amandelmelk
A: gekookte aardappelen, bloemkool, stuk hamlap
T: 280 gram magere yoghurt met 80 gram druiven en 1.5 beschuit
T: aantal frambooskauwgoms (zonder suiker, met zoetstoffen :Y) )
D: veel water en thee
B: 30 min fietsen, 15 min lopen, 1 uur kickbox, kwartiertje arctrainer interval, avondje stal

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:07

KarinvdM schreef:
waarom? ^)

De meesten hier eten heel bewust en netjes en snoepen weinig of ze zetten het niet in het lijstje.
Een keer snoepen en wat lekkers nemen is heel normaal, doe me en lol en geniet er ook van als je wat snoept! :) Als je geniet smaakt het veel beter dan wanneer je met een schuldig gevoel die dropjes of chocolade eet.
Het zou toch niet best zijn als dat nooit zou mogen... Net als een stukje kaas, worst of wat chips of wat dan ook.
Ik heb net na mn les nog een kleine chocoladeletter opgepeuzeld en daar heb ik heerlijk van zitten te genieten. :9 :9

_/-\o_
Mooi verwoord Karin!
Gewoon zeggen: en nu ga ik eens lekker wat dropjes nemen, want ik verdien ze!

@Judith: Wow die opmerking zag ik niet aankomen, ik zou zelf mijn mega dramatische lijstjes bijna vergeten/wissen uit mijn geheugen :o Dankjewel! :*

@Gast7391: Ik vind het een mooi lijstje :) En inderdaad, met paarden schiet er gewoon maar zoveel tijd over om te sporten naast het rijden etc.

@Mandy: Ja het is daar echt erg lekker! Ontbijt is sowieso mijn favoriete maal van de dag, en dan kan ik echt wat wegwerken qua hoeveelheden. Toen ik nog om 5.20 moest opstaan voor school at ik met gemak een kop tomatensoep en een boterham met kaas als ontbijt zo vroeg op de dag :Y)

@Phor: Bedankt :o En ik snap je punt volledig, want ik bén ook gewoon blij met hoe ik er nu uitzie en ik voel me prima in mijn vel. Maar - en echt waar, ik verzin het niet - er zit nog 1 vetbubbel onder mijn navel die me soms nog een beetje stoort. Want mijn buik is echt mijn zwak punt zeg maar. Aangezien ik al tevreden ben met hoe de vetjes boven mijn navel zijn gereduceerd, wil ik er gewoon nog even voor gaan, om dan stabiel te proberen blijven. Ik droom echt zo hard van een sixpack en ik had nooit of te nimmer gedacht dat ik ergens in de buurt zou komen, dat ik nog eventjes door zou willen doen. Aangezien ik nu toch een maand cardio doe en daardoor sowieso al minder hoef te eten dan tijdens krachttraining, wou ik het een keer proberen. Vanaf december zijn er én de feestdagen én examens, dus in aanloop daarvan lijkt het me ook niet zo slecht dat ik even weer ietsiepietsie minder kcal eet, aangezien ik dan wel eens snaaineigingen heb. Ik hoop dat je nu niet vind dat ik doorsla :o

Dank je Lis! Voel je je al beter?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:15

Ik heb een geweldige nieuwe app ontdekt! Zelf nog niet uitgetest maar leek me super.
Zombie run, je loopt hard en je verhaal word vertelt via oordopjes dus soms lopen soms rennen maar ook soms sprinten en dat allemaal voor zombies!
Miss leuk voor de hardlopers hier

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:15

mandy358 schreef:
Ik zet ook altijd in me lijstjes als ik snoep, zoals gister dat overgebleven stukje taart :D
Maar soms probeer ik expres geen lijstje te maken, omdat ik anders dingen laat staan. Juist een keer niet weten of je ergens 1 of 2 van hebt gepakt en er gewoon van genieten :)

O zo, zodat je zelf niet gaat compenseren omdat je dan ziet staan wat je allemaal gegeten hebt. Ja, dat is misschien wel slim. :)

Bhris, je bent een vrouw en die hebben nu eenmaal vetjes op de buik. Die horen daar... Mannen vinden dat ook gewoon mooi, vrouwelijke vormen. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 05-11-13 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:17

Ja nog niet helemaal top maar gelukkig al een stuk beter :D

Je wilt dus eigenlijk je vetpercentage lager maar niet perse je gewicht? Beetje dezelfde situatie, ik mag niet echt meer afvallen maar toch zie ik nog verbeterpunten. Zo lang je genoeg & gezond blijft eten vind ik dat persoonlijk geen doorslaan, alhoewel daar vaak door de omgeving anders over gedacht wordt. We houden wel in de gaten of je niet doorslaat :Y)

Klinkt grappig Anke! Toevallig las ik daar pas iets over in de spits.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:19

__Leonie schreef:
O: Havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel. Banaan
L: 2 geroosterde vk boterhammen met tomatensalsa. 2 vk crackers met pindakaas, en een met avocado en tomaat (Helft weggegooid want vond het toch niet heel lekker)
T: 1 peer
A: Spaghetti met verse spinazie, zalm, tomaat, kastanjechampignons, bosuitje, rode ui, wat cottage cheese en een mini beetje Parmezaanse kaas. Met 1 klein glas rode wijn.

B: uur schoonmaken, 1 uur BOMmen (schijnt beweging op muziek te zijn?) 30 min fietsen

Helaas zijn de twee lessen waar ik een van wou gaan doen allebei uitgevallen, want de instructrice is ziek.
Dus nu maar iets nieuws proberen want anders voel ik me wel heel lui. :)

Toch bij vrienden avondeten, wel wat meer calorieën maar toch gezond en goed genoten. Salade wordt naar morgen door geschoven.
Het uur sportschool was wel zwaar zeg, maar wel echt lekker als je klaar bent!
Ben vandaag wel erg tevreden met mijn lijstje, zit ook precies goed vol :D

Ik merk inderdaad wel snel dat ik me soms schuldig voel als ik iets slechts aan het eten ben.
Maar dat komt meer omdat ik het moeilijk bij één of twee dingen kan houden.
Vandaar dat ik het ook door de weeks helemaal niet koop zodat de verleiding er niet is.
Thuis zijn er dan ook echt ineens heel veel lekkere dingen waar ik dan snel toch wat van neem, helaas.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:21

Ik houd trouwens niet bij wat ik aan kcal verbruik. Ik ga echt niet elke minuut die ik besteed aan stofzuigen, poetsen en boenen bijhouden.
Alleen met hardlopen vind, vond, ik dat interessant.

Dat heb ik ook Leonie, ik probeer het niet in huis te halen. Maar in het weekend eet ik wel wat lekkers. Overigens wel minder dan vroeger.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:23

Bhris: nee hoor, dat respecteer ik zelfs :) Ik vind het bewonderingswaardig als mensen streven voor nog beter, of een duidelijk doel voor ogen hebben. Je bent bijna bij een sixpack, vanaf de foto's schat ik dat je op 20% lichaamsvet zit. Dus nog 2 á 3 procentjes en je hebt je doel bereikt.
Wees alleen eerlijk naar jezelf en vraag jezelf eens of je ooit echt tevreden zal zijn. Is er een punt waarop je kunt zeggen: dit is prima, dit wil ik onderhouden? Je zegt nu van wel, maar is dat echt zo?
Ik twijfel trouwens niet aan je hoor! Gewoon een vraag die ik mezelf ook wel eens stel :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:24

Gelukkig maar hoor Lis. Het posten van lijstjes houdt mij vaak in het gareel eigenlijk, het is zo fijn om even te kunnen checken of je eetlijstje 'normaal' is.
En precies, dat bedoel ik. Ik vind rondingen net erg mooi en vind mijn lijf echt prima nu, alleen ben ik zo dicht bij mijn doel, en ik denk dat het met alleen krachttraining en eten wanneer ik honger heb langer gaat duren. Ik kijk wel ontzettend uit naar mijn all you can eat dagje nu :)) Ik heb al een pot B&J klaarstaan voor zaterdag!

O en Judith, at je de dag tevoren netjes? Ik kon nooit sporten op een nuchtere maag tot ik de suikers (in zekere mate) ging schrappen. Ik heb nu wel honger als ik ontbijt, maar ik word er niet meer flauw en draaierig van en kan gewoon nog normaal functioneren. Als ik de dag ervoor echter wel slecht gegeten heb of meer slechte suikers, lukt sporten niet meer zo goed zonder van tevoren iets te eten.
En ik zou gewoon naar je lichaam luisteren, sowieso is een banaan zo licht dat je er best meteen na kan sporten.

Dat is inderdaad een goede tip Mandy.

Wat leuk Anke! Is het dan de bedoeling dat je mee rent met wat je hoort?

Mooi lijstje Leonie! Je avondmaal klinkt heerlijk.

Edit: Ik vind het net goed hoor dat je me zo vragen stelt! Ook qua lichaamsvet, ik zou uit mezelf bijvoorbeeld schatten dat ik aan 28 procent ofzo zit. Dus daar aan zie je bijvoorbeeld dat dat zelfbeeld dan blijkbaar niet klopt. En je hebt gelijk, het is een vraag die ik mezelf moet blijven stellen. Waar ik het allerbangste voor ben, is dat ik niet ga kunnen stabiliseren. Want kijk, tijdens BR ben ik iets aangekomen - allicht vet en spieren - en op zich is dat prima. Toch had ik het niet voorzien en niet verwacht, en die ene kilo of twee kilo, daar heb ik op zich geen problemen mee. Maar stiekem zie ik dan al een doomscenario waarin ik ofwél kan bijkomen, ofwél kan afvallen, en daar ben ik ontzettend bang voor, want ik wil eigenlijk gewoon 'normaal' met voedsel en sport kunnen omgaan aan het einde van de rit.
En nogmaals bedankt van de complimenten, ik zie inmiddels al een hele poos rood :o
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 05-11-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:24

O; havermout met soyamelk, rozijnen, walnoot, framboos
L; Sprits koekje, mandarijn
T; Twee broodjes kipfilet met tomaat en eentje met philalelphia en milka
A; Pannenkoek met sla, tomaat, ui, ham, salami, kaas en curry.
Toetje griekse yoghurt met bramen en een verkruimeld biscuitje
T; Volkoren beschuitje met pure rabarber, kersen (geloof ik) jam.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:25

Jahh volgens mij zie je dan op het kaartje dat er zombies achter je aankomen en dat hoor je ook maar zelf nog niet geprobeerd bri

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:30

Hmmm dat met die Zombies zou niks voor mij zijn als ik 's avonds in het donker ging rennen := Alhoewel, ik zou er wel harder van gaan lopen denk ik haha. Doe mij maar gewoon een lekker muziekje!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:33

Lijkt me erg grappig Anke :D Maar net als Laura; ik zou het niet goed aandurven. Ik denk sowieso al dat er geesten en engerds en weetikveel achter elke boom staan te schuilen als ik alleen ben in het donker :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:34

Ja inderdaad alles op een rijtje zetten en vergelijkingsmateriaal hebben is fijn :)
Maar inderdaad gewoon doorgaan tot je zelf tevreden bent en opletten dat je wel een realistisch beeld blijft houden.
Uitkijken naar een AYCE dagje is leuk, bijna net zo leuk als het eten zelf :P

Je avondeten klinkt lekker leonie, een van de betere combinaties (spinazie en zalm) vind ik persoonlijk :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:37

zombie run klintk als echt iets voor mij :+ nu nog die knie goed genoeg hebben zodta ik ook weer kan hardlopen :roll:
tot die tijd de crosstrainer maar lastigvallen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:41

KarinvdM schreef:
Maar die lijstjes kan je toch ook gewoon plaatsen Mandy? Dan zien anderen ook dat er door iedereen wel eens wat lekkers gesnoept wordt.

Ik vond van mezelf wel eens dat ik wat doorsla en toevallig kreeg ik vanmorgen een nieuwsbrief van, ik geloof, MissNatural en daar stond wat in over doorslaan en ook eens genieten van wat lekkers. Toen ik later vanmorgen die chocoladeletter bij de supermarkt zag liggen hebben ik die deze keer heel bewust wel gepakt ipv er aan voorbij te lopen.

Denk dat dat sowieso wel vrouw-eigen is om, wat betreft uiterlijk/voeding/gewicht, snel door te slaan. Ik herken het wel bij mezelf, kan ongelooflijk hard in mijn oordeel over mezelf zijn (buik te dik, eten te ongezond, te zwaar) terwijl ik het op een ander moment heel goed kan relativeren en de middenweg neem. Maar nu ik voornamelijk gezond eet, kan ik wel veel meer genieten van de minder gezonde keuzes en voel ik me er (vaak) niet schuldig over. Ik ben voornamelijk bewuster geworden (niet alleen in wat ik doe, maar ook in hoe ik kijk en oordeel naar/over mezelf) en dat vind ik heel fijn.

En al typende schuif ik een restje stoofpeertjes van zaterdag naar binnen :9. Heerlijk na het chocoladekoekje op de vergadering.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:43

Sonja :(:) Beterschap!

Exact Plien, die moodswings zeg maar... Het ene moment voel je je als een fotomodel, en het andere moment een dikke zeekoe die uit haar broek puilt.

Vind ik ook Lis, ik heb al een hele eetplanning vol troep voor zaterdag :')
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 05-11-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:43

Haha je gaat spontaan harder rennen denk ik, maar iemand hier die hem ff wil testen?
Denk niet dat ik deze week moet gaan hardlopen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:07

Woont er hier niet iemand in de buurt van Zaandam die zin heeft om een potje te squashen af en toe? Ben de sportschool zo vreselijk zat dat ik heb besloten hem op te zeggen maar wil wel graag blijven bewegen. Paardrijden zit er niet in aangezien mijn paard nog niet goed genoeg is en ik vind zowel squash als tennis erg leuk, maar dat is zo lastig in je up!
Eten gaat weer eens niet zo goed, aangezien de woningbouw waar ik voor werk 3 grote dozen met bastognekoeken heeft gedeponeerd voor de nieuwe bewoners, maar mijn collega's vonden dat zij ook recht hebben op een paar pakken. Overal liggen dus (open) pakken bastognekoeken en ik heb dus echt de ruggegraat van een naaktslak! Er gaan dus dagelijks een paar van die zoete suikerbommetjes naar binnen!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:14

Mooi doel hoor Bhris!

En inderdaad, allemaal ook gewoon af en toe lekker genieten :)

O- overnight oats(havermout, kaneel, honing, melk)
T- stukje baked oats met banaan
L- restje boerenkoolstampot van gisteren
T- ?
D- ? (eet mee met een huisgenootje)
T- schaaltje vanilleyoghurt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:38

Wat een wijze woorden hier! Ik ben het helemaal met jullie eens.

Plien91 schreef:
Denk dat dat sowieso wel vrouw-eigen is om, wat betreft uiterlijk/voeding/gewicht, snel door te slaan. Ik herken het wel bij mezelf, kan ongelooflijk hard in mijn oordeel over mezelf zijn (buik te dik, eten te ongezond, te zwaar) terwijl ik het op een ander moment heel goed kan relativeren en de middenweg neem. Maar nu ik voornamelijk gezond eet, kan ik wel veel meer genieten van de minder gezonde keuzes en voel ik me er (vaak) niet schuldig over. Ik ben voornamelijk bewuster geworden (niet alleen in wat ik doe, maar ook in hoe ik kijk en oordeel naar/over mezelf) en dat vind ik heel fijn.

Dit had ik geschreven kunnen hebben :D Ik merk de laatste tijd dat ik de teugels een beetje laat vieren, dat ik wat minder strikt word in wat ik wel en niet eet. Daar kan ik dan wel echt van genieten, juist omdat het bij af en toe blijft en geen gewoonte is. En ik kan ook nog wel 293713 verbeterpunten aan mijn lichaam aanwijzen, maar momenteel mis ik echt de discipline om er wat aan te veranderen. Dus dan mag ik er van mezelf ook niet over zeuren :)

Danoesje, jammer dat ik totaal niet in de buurt woon, anders had ik best met je willen gaan sporten!

Die zombie-app klinkt best leuk, ik ga 'm eens opzoeken :))

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, kaneel, lijnzaad en een tl pindakaas; banaan
T: appel
L: groene linzen met cherrytomaatjes, rode ui en feta
T: mandarijn, amandel-wortelmuffin
A: quiche met prei, paprika en cashewnoten

B: 8 km fietsen
Ik wilde gaan hardlopen, maar toen ik (al omgekleed en wel) de deur open deed, bleek het keihard te regenen :+ En hier kwam mijn gebrek aan discipline dus om de hoek kijken - ik dacht meteen 'Oh, laat dan maar' :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:03

O: Kop aardbeien
50cl water
T: Mandarijn, koffie
50cl water
T: Banaan
L: Yoghurt + fruit + haverzemelen 500ml
50cl water
T: Mandarijn
50cl water
D: Aardappels, verse spinazie en een tartaartje
50cl water

A: Glaasje limonade

Gisteren heb ik geen brood gegeten en ik voel me meteen minder opgeblazen!
Vandaag nog maar een keer dus! Kijken of dat vol te houden is.