Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:59

Ik sport via de uni voor 72.50 per jaar: fitness, groepslessen en een zwembad :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:43

Geloof dat je van brinta ook een soort drink ontbijt heb die je aan kunt maken, maar ik denk dat de meeste kant en klare drink ontbijten inderdaad vol troep zitten.

Gast7391 hmm kaasplankje, lekker! Welke kaas gebruik jij dan?

Phor ik merk omderdaad er veel overlap van de lessen zit zoals bij Jillian etc. Alleen kan ik me dan wel een uur motiveren. 20 minuten jillian vind ik niet motiverend en is ivh dus ook maar heel kort. Spinnen is inderdaad echt heel lekker voor je energie te verbranden en heerlijke uitlaatklep
En netjes dat het gelukt is voor die 10,-! Goed bezig!

Bhri zo doe ik dat ook, sommige mensen rekenen 10 minuutjes wandelen al. Maargoed dat zijn bewegingen die ik zo vaak even tussendoor pak als ik naar de supermarkt ga of met clienten wandel. Alleen echt de uitschieters dus.

Mijn kant en klare diepvries maaltjes begon een beetje leeg te raken dus een flinke pan nasi/mie gemaakt. Ipv de voorverpakte groente(vind een zo’n bak voor een pan altijd zo weinig) zelf groente bij elkaar gepakt. Voor hetzelfde geld echt het drie dubbele aan groente zeg. := Heb nu lekker zeker 200 gr. groente per portie.

Plien wat betaal jij nu elke maand dan voor de sportschool? Ik betaal 18,- p.m. maar kan onbeperkt van alle lessen gebruik maken, er is een zwembad, 2 grote fitnesszalen, squashbaan, tennisvelden etc. douches zijn fijn en schoon, er zijn lockers en je kan ook goedkoop daar wat ,eten (bv 2,50 voor een goed gevulde italiaanse bol met zalm) of onder de zonnebank/sauna. En de mensen die daar werken hebben me tussendoor al veel advies gegeven. Je kunt ook cursussen volgen voor bv de apparaten, squashen etc. Voorheen kon ik daar als student voor 95,- per jaar. Maar nu als niet student kan ik tegen het reguliere tarief nog redelijk goedkoops porten vind ik.

Judith wat betaal jij voor basis fit nog?

Lijstje voor vandaag:
O: 35 gr. havermout/lijnzaad/melk, rijstwafel en cracker met 30+ kaas en bio pindakaas
T: Maria koekje
L: 4 kleine sneeen MG met 30+ kaas, boter en komkommer + cup a soup
T: 2 speculaasjes en een appel
T: peer
A: 19.00/19.30 uit eten, ik gok iets van stokbrood met aioli, carpaccio, vis met groente en frietjes en thee na 
T:/ niks meer
B: Geverfd bij mijn zus en half uurtje fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

phormicola schreef:
Ik zit ook bij Basic Fit :) Ik heb het geluk dat er een fantastische trainer rondloopt, vandaag heb ik lekker samen met hem getraint, gewoon voor de gezellig :D

Werkelijk? Zou dat per vestiging verschillen dan? Hier is geen trainer oid namelijk. Dat staat mij ook heel erg tegen om te beginnen, misschien gewoon maar eens gaan kijken. Ik hoor jou altijd vol lof over je pt, dat motiveert wel weer. :j

@Chantal, we betalen volgens mij rond de 16 euro per maand? Mijn vader heeft het afgesloten, met een opzegtermijn van een jaar... :') Vandaar dat ik er ook maar ga sporten, is anders zo zonde van het geld. :+ Misschien van de week maar eens bellen, vragen wat de opties e.d. zijn. :)

Er zit hier wel een hele fijne sportschool met lockers, sauna, standaard een PT, zonnebank ect. Maar voor 40 in de maand mag je 1 x per week komen sporten. En dat vind ik een beetje veel geld voor een student. :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:25

Jeetje Phor, wat knap dat je het hebt gered met zo'n klein budget!

Hier zijn de goede sportscholen, waar je dus ook goede (persoonlijke) begeleiding krijgt, rond de 40 euro per maand. En voor 25 euro kun je bij een Basic Fit-achtige sportschool terecht. Daar heb je dan geen persoonlijke begeleiding. Er loopt wel iemand rond die hier en daar wat aanwijzingen geeft, maar je kunt geen op maat gemaakt sportschema krijgen. En dat miste ik wel, want zelf heb ik te weinig verstand van fitness om een goed schema te bedenken :+ Bij de duurdere sportschool was dat wel mogelijk, maar daar heb ik dan het geld weer niet voor (over).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:44

ChantalSmook schreef:
Plien wat betaal jij nu elke maand dan voor de sportschool? Ik betaal 18,- p.m. maar kan onbeperkt van alle lessen gebruik maken, er is een zwembad, 2 grote fitnesszalen, squashbaan, tennisvelden etc. douches zijn fijn en schoon, er zijn lockers en je kan ook goedkoop daar wat ,eten (bv 2,50 voor een goed gevulde italiaanse bol met zalm) of onder de zonnebank/sauna. En de mensen die daar werken hebben me tussendoor al veel advies gegeven. Je kunt ook cursussen volgen voor bv de apparaten, squashen etc. Voorheen kon ik daar als student voor 95,- per jaar. Maar nu als niet student kan ik tegen het reguliere tarief nog redelijk goedkoops porten vind ik.

26€ voor 1x per week sporten. Wat een prijsverschil met jouw sportschool :wow:

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:09

O: Griekse yoghurt met chia en zelfgemaakte granola
T: warme choco van cacao, amandelmelk en water
L: Hete bliksem
T: Chocolade euromunt. Ik vind die chocolade met sinterklaas en ook de holle paashaasje ed verrukkelijk. :D
A: Lauw-warme salade van courgette, kastanjechampignons, paprika, cherrytomaten, knoflook, kalkoenfilet en wat kruiden (vroeg ivm privéles)
T: Honingmeloen, plakje rookvlees
D: Groene thee, water

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:11

Op bodynet.nl kun je ook gewoon schema's uitprinten!. Dan is er nog een website waar alle oefeningen, 600 in totaal, via een video uitgelegd en voorgedaan worden: http://www.muscleandstrength.com/exercises/main.html.
Mijn trainer kan ook niet elke keer met mij trainen en dan doe ik gewoon een zelfgemaakte workout of een workout die iemand anders al heeft gemaakt.
Als je zelf een workout maakt dan is de basisregel om 3 oefeningen per lichaamsonderdeel te doen. Elke oefening 3 sets, elke set 8-12 repetities, met een gewicht dat je ook echt maar 8 tot 12 keer omhoog krijgt.

No excuses ladies ~~}> :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:27

Jeetje wat zijn sportscholen duur.. en voor 1 keer per week sporten 26,- betalen? Pfoe! ik mag echt in mijn handjes klappen dat ik nu dus al 2 jaar zo goedkoop zit als ik jullie berichtjes zo lees := Ik vond het een prima sportschool met alle faciliteiten en op weg tussen huis en werk. Dus ik heb nu al twee jaar op rij geregeld dat ik hem mocht verlengen met de directeur voor 225,- extra per jaar. Ik vond het al duur vergeleken met studenten die maar 95,- betalen daar maar moet echt zorgen dat ik daar blijf sporten dus!

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:40

Ik mag gewoon gratis sporten bij de brandweer :D !

O: 100 gr havermout met melk
T: banaan
L: yoghurt met flink wat muesli, roggebroodje met pindakaas, vkbh ham/kaas
T: kiwi
A: zuurkool met een stukje magere rookworst
B: 30 km fietsen, uur trampolinespringen, 1.5 uur sportschool

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:45

B: 1 km wandelen
O/L: 1 latte, 1 glas vers geperst sinaasappelsap, 3 x bruin brood, 2 kleine plakjes brie, 2 kleine stukjes mozzarella met olijfolie en tomaat en basilicum, 1 gekookt ei, 1 croissant, 1 x boter + paar walnoten op de brie
B: 3 km wandelen, paarden verzorgen
T: /
T: Banaan
B: 20 minuten ballet, aansluitend 1 uur balletles
A: Geen halloumi in de winkel: 200 g sambalboontjes, 300 g gewokte broccoli (met kool en ui etc), 200 g bereide pittige tofu/tempeh-mengeling
T: 250 g magere kwark

Zo'n 1900 kcal.

Handig Phor, die site! Ga ik zeker onthouden.

Jij doet het dus ook zo Chantal? Mooi om weten, voel ik me er toch weer wat minder onzeker over. Jij maakt steeds grote porties en vriest ze dan in he?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:20

Bhri hoezo voel jij je daar onzeker over?
Ik woon alleen dus het is best duur om steeds voor een 1 persoonsportie boodschappen te doen. Werk ook nog 's onregelmatig of eet bv later i.v.m. sporten enzo. Dus vind het super fijn om altijd wat in de diepvries te hebben. Eet daardoor inprincipe gewoon gezond/genoeg groente.
Sommige dingen zijn niet zo lekker ingevroren die dingen bewaar ik als ik groente e.d. vaker in de week kan gebruiken of eters krijg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:26

Nou omdat ik voor het eerst sinds 9 maand echt de doelstelling heb om af te vallen (en dat op een verantwoorde manier). Hiervoor moest ik eigenlijk 'leren' normaal eten, en daarna mocht ik van mezelf zelfs op gevoel eten (en redelijk veel want ik wilde toch spieren bijkweken). Dus voelde ik me aanvankelijk onzeker over hoe ik mijn benodigde kcal zou berekenen, vandaar :)

Zelf invriezen is zeker weten slim; als je kookt schiet er toch vaak iets over.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:34

Ah op die manier, ja uiteindelijk zal het per portie wel wat kunnen verschillen. Ik probeer in ieder geval het gewicht af te meten van het aantal groente (bv 800 gr. groente voor 4 porties). Dan zal er de ene keer misschien 175 gr. inzitten en bij een andere portie 225 maar gemiddeld eet ik dat wel weer gelijk weg. En heb vaak bv ook tomaat/komkommer in huis om het lekker vers te laten proeven :) .

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:14

O: 2 volkoren boterhammen
B: 5 km fietsen
T:cup a soup, appel
L: 3 volkoren boterhammen
B: 5 km fietsen, 15 minuten arm, been en buikspieroefeningen
T: pakje sultana
A: macaroni met suisje (gehakt zonder olijfolie of boter :D)
T: ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:36

Top site Phor! En je hebt gelijk, geen excuses meer. O:)
@ Bhris, ik heb echt bewondering voor je. Je bent zo gegroeid in je houding tov voeding en beweging, heel knap hoe je daar nu tegen aan kijkt. :j
Lijstje van vandaag:

(O) Kop thee
B: 2,5 km rennen. Het was ineens zulk mooi weer en wou voor mijn tentamen aan even lekker naar buiten.
O: Sojayoghurt met havermout.
T: Banaan.
L: twee speltboterhammen met 1/2 avocado.
T: 2 rijstwafels, handje dropjes. ^)
A: 2 borden pompoensoep met appel en een beetje focaccia. Pan is schoon leeg en dat gebeurd niet vaak met soep. + Cheescaketoetje van de AH

Wat betreft eten geen geweldig lijstje. Werd tijdens het hardlopen erg beroerd terwijl ik JM makkelijk op de nuchtere maag kon doen. Beter helemaal nuchter en ook geen thee? Of toch eerst de banaan eten? Was een beetje een impulsieve actie. Vond de avocado erg aantikken in calorieën, vandaar maar twee boterhammen. Maar kon toch niet van de snoepjes afblijven.
B: 45 min blogilatesfilmpjes gericht op benen en billen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:17

ChantalSmook schreef:
Gast7391 hmm kaasplankje, lekker! Welke kaas gebruik jij dan?

Yep! :9

Dit was in een restaurant: Old Amsterdam, komijnen, wat pittigere zachte oranje kaas en iets camembert-achtigs. Thuis hebben we ook vaak allerlei kazen, geit en buffel etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:29

Knap Phor, voor zo weinig boodschappen doen. Was niet eens echt af te zien aan je lijstjes!

Ik heb ook een tijdlang fanatiek gesportschoold. Ik ging ongeveer 5x per week en deed alleen maar klasjes (zelf sporten vind ik zo saaaai). Spinning, steps, body combat, zumba, pilates.. Sinds ik weer een eigen paard heb heb ik mijn abonnement opgezegd.

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met peer en water
T: appel
L: 3 speltboterhammen met geitenkaas en komkommer/tomaat/sla
T: speltboterham met pindakaas, appel
A: speltboterham met pindakaas (voor de ergste honger), enorme salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat, wortel, champignons, chinese kool, paksoi, tauge en pijnboompitten, met 4 roggecrackers

B: druk bezig geweest (veel lopen), 30 min paardrijden

Wat vinden jullie?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:41

Gast7391; je lijstje ziet er een beetje eentonig uit, maar dat komt omdat er telkens 'speltboterham' staat haha, maar wel mooi, denk dat alles er wel in zit :)

Judith; als ik 's ochtends ga hardlopen eet ik altijd een banaan voor die tijd + een kop thee. Ik doe het daar prima op, maar dat is denk ik per persoon wel verschillend

Phor; wat goed dat je het gered hebt met zo'n klein budget! :D

O: 2 vk boterhammen met kaas
T: banaan + klein stukje taart
L: 2 eiermuffins (ei, spinazie, tomaat, paprika), 2 (grote) speltcrackers met kipfilet en tomaat en een kommetje verse heldere kippensoep
T: 2 mandarijnen
A: pasta met verse tomatensaus, (tomaat, courgette, paprika, kruiden) en gehaktballetjes
T: klein schaaltje magere yoghurt met 0,5 el honing, 1 el lijnzaad en 2 el tarwezemelen

B: 35 km hardlopen (5,5 km), 12 km fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:43

Haha, het speltbrood is nu op, dus morgen wat anders!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:06

Bhris: Is het voor jou wel verstandig om af te vallen? Ik zie eigenlijk iemand die niet meer af moet vallen :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:13

Judith_ schreef:
T: 2 rijstwafels, handje dropjes. ^)

waarom? ^)

De meesten hier eten heel bewust en netjes en snoepen weinig of ze zetten het niet in het lijstje.
Een keer snoepen en wat lekkers nemen is heel normaal, doe me en lol en geniet er ook van als je wat snoept! :) Als je geniet smaakt het veel beter dan wanneer je met een schuldig gevoel die dropjes of chocolade eet.
Het zou toch niet best zijn als dat nooit zou mogen... Net als een stukje kaas, worst of wat chips of wat dan ook.
Ik heb net na mn les nog een kleine chocoladeletter opgepeuzeld en daar heb ik heerlijk van zitten te genieten. :9 :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:14

Hou op Karin :9 Ik mag morgen bami met saté stokjes van mezelf. Ik voel me erg stout <<) :') Ik vind ook dat je van wat lekkers gewoon moet genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:15

Ik bedenk ineens dat we hier nog B&J hebben staan }>

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:17

ik twijfel of ik brownies toevoeg aan de lijst.... moet ik ze wel eerst maken :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:18

Ik eet elke dag minimaal 1 boterham met jong belegen 48+ kaas en ik voel me er totaal niet schuldig over :D Ohja, ik eet ook regelmatig een boterham met hagelslag erbij :D En toch ben ik ook 10 kg afgevallen.
Het gaat er denk ik om dat je je bewust bent van wat je eet en natuurlijk: alles met mate! Maar af en toe iets lekkers moet echt wel kunnen hoor, zonder schuldgevoel! :D