Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
zo'n menu zou aangepast moeten worden aan zijn bewegingsniveau. 
. Kaas is wel een vette variant die we nu hebben. Maar ik ga zo even naar de winkel eerst even 30+ halen

Daar heeft Angelique ook op gereden toen ze vorig jaar een keer hier was. Een enorm verschil met mijn eigen paarden, Sjakie is namelijk een vijfganger die erg stijf is. Hij heeft de neiging om in de laterale beweging (telgang) te blijven hangen. Zo heeft zijn stap geen viertakt maar meer een tweetakt en vindt hij draven best moeilijk. Bij de kleinste spanning schiet hij in tölt in plaats van draf, dat vindt hij makkelijker en hij is een beetje lui. Vijfganger tölten over het algemeen een stuk makkelijker dan viergangers, maar bij een vierganger is het weer makkelijker om er een betere tölt (dus met een viertakt) uit te rijden omdat ze die telgang niet beheersen en dus minder snel lateraal en stijf worden. Snappen jullie het nog?
Mijn paarden zijn beide viergangers, dus met tölt, geen telgang. Jónas vindt tölten moeilijk, Kveld kan het helemaal nog niet onder het zadel en gaat daarom vanaf 1 juli in training bij iemand die het hem kan leren.