Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:57

Ik ga weer even mee lezen en kletsen. :)

Lijstje van gister:
O: 3 kleine pannenkoekjes van ei, banaan en havermout. Met een klein beetje appelstroop.
T: Kop koffie
L: Twee speltboterhammen met een halve avocado en 250 ml sojayoghurt met een beetje noten.
T: rijstwafel met kaas, twee kopjes koffie en een vanilewafeltje.
A: Soort ovenschotel, vegagehakt, wortel, champignons en verse tomaten met aardappelpuree boven op.

B: 30 min wandelen en het stond in de planning om s'avonds te sporten. Maar er kwam zulke heftige hoofdpijn op dat ik om zeven uur al in bed lag. :=

Wij hebben met het gezin een abonnement van basicfit en de naam zegt het al. Het is enorm basic. Er zijn geen trainers, op zich wil ik wel heen maar heb geen flauw idee wat ik dan zou moeten doen? De meeste cardioapparaten snap ik wel, maar heb thuis een crosstrainer en ik loop hard. Om nu helemaal daar heen te gaan om nog meer cardio te doen? Mij trekken die krachttoestellen wel, maar geen idee hoe ik die moet gebruiken. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:09

Anoniem schreef:
O: havermout met peer, pompoenpitten en water
T: appel
L: basmatirijstrijst met restje pompoensoep en gewokte groenten: chinese kool, champigons, tauge en tomaat
T: 2 roggecrackers met hummus en komkommer, 2 speltboterhammen met hummus, handje hazelnoten
A: >> ik denk dat ik er maar iets lichts van maak na die enorme T :)

B: uur dressuurles

A is half kaasplankje, speltboterham met pindakaas, hele paprika en grapefruit geworden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:12

Matheno schreef:
TopVit drinkontbijt, is dat trouwens een beetje goed voor je?

Ik heb even gekeken met google, maar zoiets maak je ook heel makkelijk zelf met wat yoghurt/kwark, havermout en fruit en dan in de blender of met de staafmixer er doorheen.
Dan weet je ook precies wat er wel en niet in zit. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:13

Dit zijn de ingrediënten

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:14

KarinvdM schreef:
Matheno schreef:
TopVit drinkontbijt, is dat trouwens een beetje goed voor je?

Ik heb even gekeken met google, maar zoiets maak je ook heel makkelijk zelf met wat yoghurt/kwark, havermout en fruit en dan in de blender of met de staafmixer er doorheen.
Dan weet je ook precies wat er wel en niet in zit. :)

True, maar ik was een beetje lui vanochtend, en ik had dit nog wel in de koelkast :')

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:24

Inderdaad lekker zelf maken, wat Karin zegt. Gezonder en veel lekkerder :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:31

Ik heb ook de optie voor groepslessen in de sportschool, maar ik had het idee dat ik enorm m'n tijd aan het verspillen was. Die lessen zijn vaak niet heel veel anders dan Jillian, P90X of Insanity en dat kan ik thuis ook doen. Nou, Zumba was ook geen succes, dat had ik al verteld :+
Ik wil wel nog eens aan RPM (spinning) meedoen, omdat je daar een giga hoeveelheid energie mee verbrand. Misschien dat ik dat binnenkort 1x per week ga doen, maar momenteel doe ik even geen lange cardiosessies ivm verveling :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:35

Body pump klinkt pittig Mandy! Klinkt erg leuk om te doen inderdaad!

Ik sluit me aan bij Many en Karin Matheno. Hoe Mandy haar kwark maakt is superlekker en nog geen vijf minuten werk. Zet desnoods 's avonds alles al klaar?

Oh jij vond niks aan de sportschool Many? Dan is het inderdaad erg vervelend als je net een abonnement genomen had.

Hangt er geen bordje met uitleg bij de apparaten Judith? Vervelend!

Vandaag ga ik brunchen met vriendlief in de stad, vandaar het enorme O/L.

B: 1 km wandelen
O/L: 1 latte, 1 glas vers geperst sinaasappelsap, 3 x bruin brood, 2 kleine plakjes brie, 2 kleine stukjes mozzarella met olijfolie en tomaat en basilicum, 1 gekookt ei, 1 croissant, 1 x boter
B: 3 km wandelen, paarden verzorgen
T: Appel
T: Banaan
B: 20 minuten ballet, aansluitend 1 uur balletles
A: 2 x pitabroodje met 75 g gebakken halloumi, tzatziki, tomaat, 1/2e appel, komkommer, sla
T: 250 g magere kwark

1950 kcal (tov 2300 te verbranden kcal. Qua te verbranden kcal neem ik trouwens BMR inactief + afzonderlijk de sporten of uitschieters qua beweging die ik ga doen. Boodschappen doen tel ik vb niet mee, 4 km wandelen en balletles wel.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:41

Zo doe ik het ook :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:45

Ah dat is wel geruststellend, want nu ik plots weer aan het tellen ben, stel ik me al vragen of elke eetlepel wel een eetlepel is - je kent dat gevoel :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:00

Haha, absoluut :') Daarom ben ik heel blij met mijn cups en lepel setje :Y)

Planning voor vandaag:

O: 70gr havermout, 250ml halfvolle melk, 15gr oerzoet, 10gr lijnzaad, 1 banaan, kaneel en cacao
B: 1.5-2u trainen met trainert
T: 250gr magere kwark, 200gr ananas, 1 volkoren beschuit, 15gr oerzoet
L: 2 witte boeren boterhammen, 3 gekookte eitjes, 10ml olijfolie, tomaat, komkommer, spinazie
T: 4 zelfgemaakte proteine haverkoekjes
A: 250gr kruimige aardappels in schil, 400gr bloemkool, 150gr gepocheerde kipfilet, 15ml olijfolie, kruiden

2400kcal

Morgen is mijn budgetweek over en van de 30 euro heb ik nog 15 euro over :oo Mijn man heeft een pakje shag a 5 euro gekregen, dus ik heb voor een tientje boodschappen gedaan. Daarvoor heb ik elke dag minstens een pond groenten, 2 stuks fruit én 140gr aan proteine binnen gekregen. Manlief heeft minstens 200gr groenten en 1 stuk fruit gehad en ook ruim voldoende eiwitten (hij sport niet).
Ik heb wel wit/maisbrood gekocht, 1x een goedkope pizza voor ons tweetjes, en wat speculaas ipv een gezond tussendoortje, maar al met al ben ik heel erg tevreden *\o/*
En hierna ga ik mooi niet elke dag weer 15 euro uitgeven _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:10

He wat knap dat je het gewoon zo netjes gedaan hebt! En je lijstje was nog steeds even mooi als anders :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:28

Knap gedaan hoor Phor, met zo'n klein budget :j.

Ik heb een abbo op de sportschool en ga al ruim drie jaar lang iedere week naar Bodybalance. Maar ik sport samen met mijn moeder en dan zijn we elkaars stok achter de deur. Ik zou ook wel krachttraining willen gaan doen, maar daarvoor ontbreekt me simpelweg de tijd en het geld om het abbo te verhogen. Heb het nu zó druk dat ik al wat activiteiten heb moeten schrappen.

O: 40g havermout, 10g spelt, lijnzaad, sojamelk, water, agavesiroop, cacao. Kopje koffie met halfvolle koffiemelk
T: Mandarijn
L: 3 meergranenboterhammen, 2x pittige kipkerrie, 1x hüttenkäse, mandarijn
T: Appel
A: Volkorenspaghetti met saus van tomaten, bio rundergehakt, courgette en wat kruiden
T: Magere kwark met lijnzaad en een beetje honing
B: -

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:36

Knap dat je het gered hebt met zo'n klein budget!

Lijkt me lastig helemaal zonder hulp sporten, zijn er ook geen groepslessen of kun je ook geen begeleiding aanvragen? (bij ons kun je bv via de pc een trainer regelen voor in de fitnesszaal :P )

Mooi lijstjes :D

Mijn lijstje van gisteren nog:
O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 202 gram appel met kaneel
T/L: 110 gram roggebrood (5 gram boter, 12 gram kaas), 1 pruim, 80 gram druiven, 100 gram mix radijsjes/wortel
T: 1 grote appel
T: 28 gram whey perfection, 100 ml amandelmelk, stuk komkommer, 1 kiwi
A: wortelstamp met vlees (stukjes gehaktbal erdoorheen), als toetje schaaltje magere yoghurt met 1 beschuit, handje druiven en 1/2 eetl cacao erdoorheen
T: (verjaardag) 2 toastjes met tonijn, 1 olijf en 2 dipstokjes met beetje tapenade
D: 2xkoffie, veel water en thee en op verjaardag 3 glazen 7-up light
B: 20 min fietsen, 15 min wandelen, 1 uur spinnen, middagje stal

Straks na college kickbox op de planning staan maar ben nogal grieperig, hopelijk kan ik er
toch heen want buitenom dat ik het superleuk vind kom ik ook in de war met mijn eet-lijstje :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:49

ik sportschool niet, heb meermaals een abbo afgesloten, maar vind er echt gewoon geen reet aan :=
nu bij de fysio twee keer in de week actieve revalidatie, dat is het dichtste wat ik bij een sportschool in de buurt kom :+
we hebben wel een crosstrainer staan en ik loop drie keer daags een takke eind met de hond, maar sportschool...nooit meer, ik doe het mezelf niet meer aan :')

Phor, mooi budgettair verantwoord zeg...wat dat betreft zou ik nog best in een stad willen wonen, hier ga je dat gewoon niet redden :n we hebben een appie, een slager en een bakker en op donderdag is er markt waar de groente duurder is dan bij de super :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:50

maar wat ik daarstraks dus wilde tiepen voor ik afdwaalde :roll:

vanmorgen ontbeten met een poging havermout, maar het smaakte me niet, dus na een paar happen maar twee sneetjes speltbrood met kaas gepakt bij mijn gekookte eitjes.

vandaag nieuwe granola maken want die is al twee dagen op
en ik moet eens even een plan gaan maken , alles inventariseren in de koelkast, vriezer en kasten en lijstjes maken wat ik er mee kan, overzicht is foetsie :roll:
wil even een vast omlijnd plan maken om mezelf het wat makkelijker te maken en er moet eens goed opgeruimd worden in de voorraad.

leek and potato soup staat op , die is voor vanavond.
heb nog een halve pompoen liggen en een halve spitskool die vandaag of morgen opmoeten...
mijn gezonde eten bestaat voorlopig uit kliekjes en voorraad denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:26

Knap om met een klein budget toch gezond te kunnen eten phor!
Groepslessen zijn er niet bij deze sportschool, er hangt vast wel een uitleg bij de apparaten maar een PR is er niet. Minder motiverend is ook wel dat we dan wel een gezinspas hebben, er mag maar één tegelijk naar binnen. :+ Er is iemand binnen het gezin in die mooie praatjes van basic fit getrapt en nu zitten we voor een jaar aan die sportschool vast. Vandaar dat ik toch maar gebruik van wil maken, is anders zo zonde. Misschien maar eens gewoon binnen stappen op een rustig moment en wat gaan proberen.

Je soep klinkt erg lekker sonja!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:29

Verzorg je maar goed Lis :(:)

Inderdaad handig als je samen met je mams kan sporten Plien. Dat maakt het ook zoveel gezelliger vind ik, en de ene sleept de andere erdoor op moeilijke momenten.

Dat merk ik hier ook Sonja, een gebrek aan overzicht. In het begin kocht ik ook veel te veel fruit en groenten waardoor ik niet alles op tijd op kreeg, maar dat is wel al heel erg gebeterd. Havermout is echt iets wat je moet leren eten trouwens.

@Judith: de sportschool waar ik heen wil is ook Basic Fit Judith :') Eenvoudigweg omdat ik als student niet meer dan dat basisbedrag kwijt kan aan sportscholen. Er is nog een andere erg fijne, rustige sportschool wat verderop, maar die gaat pas open om 9.30, dat vind ik dan weer een nadeel. Handig is wel dat je daar een tienbeurtenkaart kan nemen.
Maar jullie zijn dus echt niet tevreden over Basic Fit?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:40

O: overnight oats(havermout, melk, kaneel, honing, appel)
L: 2 vk met kip kerrie salade
T: banaan, 2 rijstwafels met pindakaas
A: boerenkoolstampot met blokjes kaas
T: schaaltje vanilleyoghurt

Volgens de eetmeter kom ik nu op ong 1800 kcal, nog even iets toevoegen dus.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:50

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel. Banaan
L: 2 geroosterde vk boterhammen met tomatensalsa. 2 vk crackers met pindakaas, en een met avocado en tomaat (Helft weggegooid want vond het toch niet heel lekker)
T: 1 peer
A: Salade van halve gebakken kipfilet, 1 tomaat, halve avocado, rucola, eetlepel pijnboompitjes en honing mosterd dressing.

B: uur schoonmaken, 1 uur BOMmen (schijnt beweging op muziek te zijn?) 30 min fietsen

Helaas zijn de twee lessen waar ik een van wou gaan doen allebei uitgevallen, want de instructrice is ziek.
Dus nu maar iets nieuws proberen want anders voel ik me wel heel lui. :)

Bhris: heb jij ook niet als student dat je bij een bepaalde sportschool studentenkorting krijgt?
Ik zou het niet fijn vinden bij basic fit als er geen instructeur rondloopt die je corrigeert.
Je doet toch snel dingen fout op zo'n machine, zoals je houding enzo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:52

Brhis, die havermout hoef ik niet meer te leren eten, daar ben ik al pro in ;)
was vanmorgen dan ook in shock dat ik het niet vond smaken :')

fruit gaat tegenwoordig prima, geen overschotten meer gelukkig
had alleen maar een halve kool nodig voor de bami een paar dagen terug en die pompoen is nog over van afgelopen weekend, pompoen, pastinaak en zoete aardappel frietjes uit de oven... volgende keer 1 frietjes soort minder, dan houd ik geen halve dingen over :+

ik had trouwens heel braaf lijstjes hangen van wat ik waarvanm nog had, alleen niet bijgehouden wat betreft afstrepen , dus sja, dan weet je nog niks :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:53

Ik zit ook bij Basic Fit :) Ik heb het geluk dat er een fantastische trainer rondloopt, vandaag heb ik lekker samen met hem getraint, gewoon voor de gezellig :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:55

Ik geloof wel dat er een duurdere keten is die studentenabonnementen aanbiedt, maar dan spreken we nog altijd over flinke bedragen in de maand (voor een student dan), en aangezien ik ook zelf de paarden onderhoud zal dat het niet worden denk ik. Als Ik Groot Ben zou ik zo'n uitgebreid abonnement echt gaaf vinden; heb je een keer geen zin in de krachttoestellen, dan kan je gewoon een groepsles meepikken!

Hihi heb jij daar ook last van, dat je je bij een minder actieve dag meteen lui en vadsig voelt? :')

Zondag vertrekken we op studiereis naar Londen, en ik heb net ontdekt dat ze een grote fitnesszaal en zwembad in het hotel hebben; ik wil daar blijven wonen :))

He wat vreemd Sonja! Dat is een stiekeme nachtmerrie van me, dat ik op een dag geen havermout meer zou lusten :') Haha mooi voorraadje heb je, maar inderdaad, niet afstrepen is niet zo handig!

Wat leuk dat jouw BF gewoon een trainer heeft! Een grote stad als Den Haag brengt toch fijne voordelen met zich mee.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:58

Ah okee, hier in Leeuwarden heb ik nu best groot aanbod groeplessen voor 70 euro voor 10 maanden.
Daarvoor kon ik het wel proberen vond ik, en als ik dan niet ga is het ook geen ramp.
En echt fitnessen erbij koste dan wel rond de 20 euro per maand.

Inderdaad zo'n mooi uitgebreid abonnement lijkt me ook geweldig, mijn moeder had er zo een.
Met in de sportschool sauna, zonnebank, enzovoorts.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:17

Dat is inderdaad een mooi aanbod, 70 euro + 20 per maand :) Veel succes met je groepsles straks!