. Lang leve de big mega huge tuin
! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Lang leve de big mega huge tuin
!
) gebruikt, dus hoop dat er in ieder geval een deel op gaat komen 

Zal als ik er aan denk eens een foto van maken.
oh, en een citroen maar die kan natuurlijk niet buiten blijven 's winters.
Het is zo'n lekker weer de laatste dagen
Vorig jaar brak ik mijn knie in de zomer en is de moestuin niet lekker van de grond gekomen en al helemaal niet winterklaar gemaakt. Ik ben dus al weken bezig met schoonmaken en kom dan nog wel wat leuks tegen. Daar werk ik dus keurig omheen.
Nu kan ik t wel herkennen, het is groot genoeg. Magrathea schreef:chamion schreef:Wij zijn ook begonnen met kleine appelbomen, maar er is hier voor gekozen de eerste jaren niet echt te snoeien en ze lekker de ruimte te geven die ze ook hadden. Vorig jaar (en trouwens wel vaker gebeurt) gewoon takken afgebroken wegens de vele vruchten die eraan zaten. 2 bomen zijn zelfs helemaal scheef gaan groeien. Nu dit jaar voor het eerst (ruim 25 jaar) flink gesnoeid. We zullen zien wat dit met de oost doet.
Ik neem aan wel de slechte takken? Bij de bessenstuik van mijn ouders halen ze wel altijd even de dode takken weg of takken die mogelijk af gaan breken. Heb je ook meer zon voor de gezonde takken
Gedaan in de vroege lente toen er nog geen leven in de boom zat. Daarnaast gelijk elke snijvlak bedekt met hars/boombalsem. Gezien de knoppen die erin zitten is het prima gegaan. En iets minder oost is geen drama. Laatste seizoen niet kunnen wegen qua oost maar aardig wat. Seizoen 2015 is er ruim 300 kg appels geplukt! De gevallen appels niet meegerekend, deze zijn naar de paarden gegaan.
jolandje schreef:bij onze buren stond een hele oude walnotenboom , die hebben ze gekapt vorig najaar, ze vonden dat ze er teveel troep van hadden

en er komen veel takken terug op de plek waar de andere afgezaagd zijn.
jolandje schreef:wow palousa wat veel fruitbomen zeg![]()
laurie er zijn ook klein blijvende soorten appelbomen, misschien is dat een optie?
de kleine geven nog geen vrucht, dat zijn stekken van de grote
met oogsten is het dus gewoon hard schudden aan de boom (met een zijl eronder) en dan is het makkelijk oprapen.Laurievc schreef:jolandje schreef:wow palousa wat veel fruitbomen zeg![]()
laurie er zijn ook klein blijvende soorten appelbomen, misschien is dat een optie?
Daar ga ik eens naar kijken! We gaan zondag naar de Intratuin. Eens kijken wat ik daar nog allemaal ga scoren